Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miikka: Niinhän mä vähän oon :) tasapainottaakseni intoilua varasin kirjastosta pari kirjaa joista ainenkin tämä "Hedelmällinen rakkaus - toiveena lapsi" kirja vaikuttaa hyvältä...Lyhyesti kerrottu mitä voi olla tai ei olla ja mitkä on vaihtoehdot... Ja peukut ja kaikki ristissä täällä sun puolesta :)

Ja huomenna soittaa lääkäri veriarvoista ukolle ja samalla tiedustelu että onko edes konsultoinut sitä urologia ja onko tietoa koska sen lähetteen saisi ja että pitäsköhän ny sitte mullekin aika varata yms. Kirjotin ukolle ihan muistilapunkin että varmana muistaa kaiken kysellä :D

Netta87: sinne myös peukut

Dark: teretulemasta , toivottavasti myös sinunkin visiittisi täällä on lyhyt :) Ja onnittelut koulupaikasta. Ite soitin äitiysneuvolaan jo tos alkuvuodesta kun alko kierto heitteleen (yritystä vime syyskuusta), sitten meiltä katottiin kaik maholliset sukupuolitaudit yms mitä ei ollu ja papa oli vasta otettu. Sitten terveysasemalle omalle lääkärille aika joka sitten määräsi terolutit mulle joista viimisimmän satsin otin noin pari kiertoa sitten... Nyt sitten odotellaan taas... Ukko kävi sitten terveysasemalla joka sanoi konsultoivansa urologia ja että sieltä sitten tulee lähete hänelle ja että katotaanpa nyt sitten koko veren kuva. Mua ei ole kuvattu tai tutkittu sen kummemmin kun kolme jo edeltäkäsin on omia mutta ite aion sen vaatia kun nää on kuitenki leikattu...

Mitä tutkimuksia tehdään että määrätään clomit, terot oli ja siis ne sain ilman sisätutkimusta. Kohdun koosta joskus yksi lääkäri tokaisi että suuri on ja arveli että taitaa olla runsaat menkat... oikeassa oli... seittemän päivää ja vasta loppuvaiheessa voin edes kuvitella käyttäväni normaalisiteitä... JOS mulle clomit jostai syystä määrättäis ni ei yhtään kyllä haittais jos useampi sikiö massuun eksyisi... Tää nimittäin on sitten se viiminen, jos siis tätä edes aluille saadaan... Taas pakko pitää puolustuspuhe, siis kun voin vaan kuvitella ihmisiä ketkä odottaa sitä ensimmäistäkin ties kuin kauan. Sitten kun mulla on jo kolme, mutta en ajatellut että se olisi se viimoinen ja nyt jotenkin tämä yritysten epäonnistuminen yms saa miettimään että jos se onkin se mun viiminen... No sitten taasen jos esikoinen tulee sukuunsa niin noin 5 vuotta niin johan tässä pitäis sitten ruveta isoäidiksi että :)

Ameli: no hui ! toivotaan että lääkäri vain pelotteli, onhan se tietty parempi että kertovat pahimman mahdollisen kun että vähättelisivät.

Pirjel: jos se on pelkästään foolihappo mitä siintä saa niin parempi jättää mun se pois, söin foolitabuja pari kuukautta ja koko ajan oli paha olo, saan selkeesti ruuasta sitä sitten niin paljon...

Nyt sitten ajatukset takaisin poirottiin ja ensi viikolla painan täysillä koulussa joskos en vaikka muistaisi että loppuviikosta pitäisi alkaa tai paremminkin olla alkamatta :/

Helou!

Uusille tervetuloa!! Ikävää, että näitten samojen asioitten kanssa painiskelette - toivottavasti edes vähän helpotusta saatte vertaistuesta. Niin kuin muutkin on jo kirjoittanut, tähän palstaan jää koukkuun ;)

Dark: Kuten jo tuonne aiemmin kirjoitin, rohkeasti vaan jatkotutkimuksiin!! Itse aikoinani varasin ajan omalle tk-lääkärille, putki kaupalla labrassa otettiin verikokeita ja papa-koe, minkä kera saatiin lähete naistentautien polille. Mies saman tien passitettiin yksityiselle tastauttamaan siimahännät, minkä vein mukanani polille. Siis sen raportin siimahäntien tilanteesta ;) Ja ultralla tsekattiin, että munasarjat toimii. Oletko muuten ovis-testejä käyttänyt? Varmaan epäsäännöllisellä ja pitkällä kierrolla vaan hankalaa ajoittaa testailu :( Kunnallisella puolella olen saanut pelkkää hyvää "kohtelua". Ainoa harmi on, että ajat on yleensä myöhässä, eli työpaikalle vaikea ilmoittaa kauanko "asioilla" viipyy. Ja hlö-kunta jaksaa aina valittaa kiireestä. Tulee vähän olo, että anteeksi, kun teitä täällä vaivaan... Mutta muuten siis positiiviset kokemukset! Voimia muutenkin pitkien kiertojen kanssa! Varmasti tavallista piinaavampaa odotella kierron loppua. Tai ehkä nyt saatkin odotella seuraavat 9 kk tätiä kylään ;) Peukut sinulle!!  

Netta87: Tsemppiä teillekin tutkimuksiin. On teitäkin jo koeteltu pikkunyyttiä odotellessa :( Tosin lupaavilta kuulostaa oireet, jospa nyt olisikin tosi kyseessä!! Peukkuja sinulle myös!! Tulehan kertomaan kuulumisia.

Ameli: Voi harmi sinun tilannetta! Mutta ainakin nyt on tietoa missä mättää ja mitkä on hoitovaihtoehdot. Tottahan on, että tieto myös lisää tuskaa, mutta toivottavasti ivf-mahdollisuus antaa toivoa tulevaan. Meillä käytäisiin varmastikin myös yksityisellä, jos taloudellisesti olisi mahdollista. Ei tarvitsisi odotella jonoissa ja ehkä vastaanottoaikoihinkin voisi paremmin esittää toivomuksia. Voimia sinulle!

Poikanen?: Ihanan innostunut olet vauva-asiasta :) Jospa teilläkin nyt päästään hyökkäämään "ongelman ytimeen" ja saat tosissasi alkaa ostella rattaita ja vaippoja ;) Ja syyllisyyden tuntu, kun itselle yksi lapsi on jo suotu ja kaihoisasti toisesta haaveilee, ja toiset hartaasti ensimmäistä toivovat, on tuttua. (ihan hirveä lause, toivottavasti saat jotain selkoa..) Mukavaa kouluviikkoa! 

Miikka: Muita kompaten - peukut ja varpaat kohti taivasta sojottaa!!!

Kaikille muille myös tsemppiä pitkän kaavan vuoristoradassa!

-Kuukkeli-
kp 8/23-28

Hui, oli pakko tulla jakamaan huoli teidän kanssa. Muutamia tunteja sitten, juuri kotiin päästyäni, alkoivat kamalat "poltot", eli ilmeisesti kohtu kramppasi. Tunne oli sama, kuin km:ssä laitettuani ne kohduntyhjennyslääkkeet. Oli pakko päästä sikiöasentoon makuulle. Mitäs tämä tällainen voi olla??? Tietysti iso pelko on, että kohtu kramppasi pienen alkion pihalle. Tai sitten se yritti kiinnittyä väärään paikkaan... Jokatapauksessa samanlaista tunnetta ei ollut missään vaiheessa ensimmäisessä alkuraskaudessa.

Miikka Olen joskus lueskellut tuosta kohdunkramppailusta alkuraskaudessa ja saanut sen verran selville että saattaa johtua ihan vain siitä että kohtu valmistautuu kasvamaan. Jotkut naiset eivät pysty kramppauksen aikana muuta tekemään kun makaamaan lattialla ja suurinpiirtein huutamaan kivusta. Toivotaan että samasta olisi kyse myös sinun kohdalla. Mutta kannattaa kyllä vielä tarkistaa ihan ammattilaiselta.

Omat kuulumiset: Kuukautiset edelleen myöhässä päivällä tein testin ja negaahan se näytti edelleen, nyt sitten odotellaan jonkin sortin muutosta tai ajan kulumista. Kurkku ollut kamalan kipeä muutaman päivän, nenä vuotaa ja lämpöä. Kaipa tässä sitten saa sairastaa vielä jonkun sortin syyslunssan...

Mäkin taidan astua tälle puolelle rajaa, kun ei pähkinää kuulu eikä näy.

Menkat ovat olleet säännölliset ja tuskaisen kivuliaat vuosia. Leuan alueen aknesta olen kärsinyt, mutta Diane Novalla se on helpottanut. Viime kesästä lähtien, kun jätin pillerit pois, leuka kukkii enemmän ja vähemmän. Ilmeisesti johtunee kuukautiskierrosta.

12/2010 kierto oli ennätyksellisen pitkä, 37pv. Ehdin tehdä jo testejä, mutta negojahan ne oli.  

1/2011 alkaen on enenevässä määrin ollut tiputteluvuotoa ennen kuukautisia, joskus jopa 9pv! Alkaa oikeastaan heti ovulaation jälkeen. 

Kierrot olleet tammi-toukokuussa/2011 28-30pv.

6/2011 kierto 24pv (oudon lyhyt), jota edelsi viikon tiputtelua. Hermot menettäneenä astelin perheneuvolan lääkärin puheille asiasta, sillä oikeasti, helle ja side housuissa 2vk kuukaudesta EI ole mukavaa lainkaan. Lääkäri määräsi 3kk Primolut-Nor 10mg 1 tbl kp 15-24 vähentämään tiputteluvuotoa ennen kuukautisia. Ekasta kuurista ei ollut hyötyä, toisesta oli (tiputtelua vähemmän ja menkat pv:n lyhyemmät). Kolmannesta liuskasta otin 5 tbl kp 15-19, kun päätin lopettaa kuurin sen sopimattomuuden takia (pahoinvointi, väsymys, ärtyneisyys tasoa psyko, itkuisuus, turvotus). Ehdin jo luulla olevani raskaana, mutta palautin itseni maan pinnalle. Tiputteluvuoto alkoi heti kp 21 eli menkkoja odotellaan. Onneksi noi mielialanvaihtelut lieventyneet. Alavatsassa painon tunne ja lievää menkkamaista kipua, nännit ovat arat, tänään kp 24.

Heinä-elokuun kierrot 26-27pv, silloin käytössä vielä Primolut. 

En tiedä, mitä pitäisi ajatella. Itse epäilen keltarauhashormonihäiriötä taikka sitten endoa. Ovulaatio ilmeisesti mulla tapahtunee, kun kierrot kuitenkin suht säännölliset. Hajoilin vkl:na tiputteluvuodon alettua ja itkin silmät päästäni asiaa. Mulla ajatukset jo kaikenmaailman hoidoissa, vaikka niistä en tiedä mitään. Mies lohdutti, että kyllä se vielä onnistuu. Ihana on:)

Olotilaani pahensi viime viikkoinen tapahtuma. Kuuntelin kaikenmaailman neuvoja raskaana olevalta ystävältäni, joka myös yritti vuoden ennen kuin raskaantui. Jotenki otti päähän kommentit "hommailkaa joka pv kuten mekin" ja plaa plaa plaa. Toinen ystävä lohkaisi loukkaavan kommentin yhdestä unestani (prkl, että pitkin se kertoa), johon liittyi raskaana oleva nunna, että "nunnatkin raskaantuu enemmin kuin sinä". 

Joo, muakin nauratti ihan kympillä. Eipä tarvi multa odottaa tukea, ja en muuten lapsen hommaamisesta heidän kanssaan keskustele enää. Raskaana oleva "ystävä" kehtasi nauraa toisen "ystävän" kommentille, kun tietää tasan tarkkaan miten arka asia voi olla. Vieläkin harmittaa.

Mut joo, koska pitäisi toimia? Ja miten pitäisi toimia? Toki yritetään vielä varmaan pari kuukautta, mutta jossain vaihdeessa kai tutkimuksiin täytynee mennä. 

Tervetuloa liny kuumeilemaan joukkoon, jossa nunnat esiintyvät vitseissä, eivät loukkauksissa. Vuotta pidetään maagisena rajana julkisella näihin hoitoihin pääsemiseksi, tosin yksityisellä ei ole tuollaistakaan aikarajaa. Kierto-ongelmiahan sinulla näyttää riittävän, toivottavasti primoluteista on apua! Eräs ystäväni kärsi samanlaisista tiputteluvuodoista ja erittäin lyhyestä kierrosta, mutta sai ihanan pienen pojan 2kk sitten, joten ei se lapsettomuustuomio ole!

ON: Eilinen juilinta kesti sen tunnin, mutta nyt ei ole mitään. Vessassa saa juosta parin tunnin välein, mutta se tosiaan johtuu tästä älyttömästä kahvin lipittämisestä, mitä töissä tulee tehtyä ihan kuin huomaamattaan. Aamulla tehty ensimmäinen testi: nega. Hirmusti en kyllä usko noihin One Step testeihin, mutta ICSI2:ssa, jossa plussa tuli, haamu saatiin 3+1, joten se olisi tänään... Ainakaan ICSI1:ssä esiintynyt tiputtelu ainakin loistaa poissaolollaan. Nähtäväksi jää....

pirjel
Tarttiko clomeihin jotain tutkimusta erikseen? saitko nyt vasta 2 vuoden yrityksen jälkeen mahdollisuuden kokeilla clomeja? :(

poikanen?
Mä toivoisin että mun visiitti olis lyhyt, ja kyllä toivoisin että te muut ette joutuisi täällä kauaa enää roikkumaan!! :)
Äitiysneuvolaanko kannattaa soittaa? Mitä maksaa julkisella käynnit tän asian tiimoilta? Olishan se hyvä jos vaikka ukon simpat saatais katottua ja jos sais vaikka clomit jos julkisella pyytäis ja anelis niitä.. Jouduitko kauankin ootteleen aikaa?
Sullakaan siis vielä määrätty clomeja? :(
Muakaan haittais vaikka useampikin eksyis clomien ansiosta syliin... En ymmärrä mikä ihme noita gynejä vaivaa "kun on tuo monikkoraskauden riski", kun olis kiva jos edes tietäis ovuloivansa ja tietäis olevan mahdollisuus tulla raskaaksi, oli sitten yks tai kaks, ei se mua haittais lainkaan... Ei eikä mun mielestä oo väärin, vaikka sulla onkin ennestään lapsia, saa silti haluta, eikä mun mielestä oo pahaa vaikka oliskin jo ennestään lapsia. Mullahan nyt ei oo ja ensimmäistä ootettu yritetty se vuosi ja päälle, Mut ei se nyt oo kirjoihin kirjattu kuka odottaa kuinkakin kauan omaansa :) Tulipahan outo selitys... :D

Kuukkeli
Mitä siimahäntien tilanteen tsekkaus yksityisellä maksoi? Ovistestejä oon käyttänyt vain Donnatest sylkitestiä, koska halvemmaks tulee kun käyttää kestotestiä, kuin sit taas ostaa tikkuja roppakaupalla ja kuluttaa siihen omaisuus... En sitten tiiä, mutta olis kiva kyllä tietää ovuloivansa... Kunnallisella maksaako tutkimukset jotain suurempia?
Kierron loppua on taas kyllä tosi piinaavaa ootella, nyt kun paukkuu jo yli päivät, pisimmästä kierrosta tänä vuonna. Muuten ollut semmosta 29-39 mutta 44 oli yks kierto, ja nyt jo mennään kp44 ja ei mitään näy eikä kuulu.. Toivoisinkin niin kovasti että joutuisin ootteleen seuraavat 9kk tätiä kylään ... :) Mutta kai toiveajattelua sekin :(

miikka
No entäpä jos toi tunne oliskin sit hyvä? jos ei oo ollu ensimmäisessä alkuraskaudessa tota tunnetta, niin jos se nyt oliskin sitten hyvä merkki? Peukut sojossa kohti taivasta täällä!! :)
Jokainen raskaushan on erilainen, jokaisessa raskaudessa HCG erittyy ihan eri tahtiin, älä vertaa sitä edelliseen :) Toivottavasti nyt tulis oikeesti jotain tulosta sinne!! :)

Netta87
Mä kans oottelen täällä muutoksia - ajan kulumista - jotain kunhan sais selvyyden.. Mulla iski kans nyt syysflunssa ja sen kourissa kotona, ääni ihan poissa, maanantaina pitäis koulun alkaa ja nyt oli ainoo "lomanen" joka mulla on ,ja oon flunssassa  -.- ei tykätä tästä!! :(

liny_83
Heipähei sullekin! :) Mä oon kans ihan pihalla että koska pitäis toimia ja miten tarkalleen,  ku oon turussa asunutkin vasta kohta kaks vuotta... En tiiä..
Välillä tuntuu inhalta, ku lääkärit ja muut sanoo että "kyllä teille lapsi tulee" maltat vaan jaada jaada, ja sit vähätellään ikää ja sit kaikkee muuta, tulee semmonen olo, ettei kukaan ota tosissaan, että ollaan lasta koitettu aluille saada jo 14kierron verran, ja mitään ei tapahdu! viimeisin gyne (yksityinen) kaks viikkoo sitten sano, ettei tässä mikään kiire, sä oot niin nuori, koita nyt jaksaa, kyllä sä lapsen saat, täällä on paljon vauvansiemeniä... JAADA JAADA JAADA. Ja kuitenkin tiesi että yritystä päälle vuosi. Pyysin clomeja, muttei ilmeisesti tykkää niistä, koska sano että hän ei menis määräämään mulle niitä, ku on toi monikkoraskauden riski... AIJAA ??? jos nyt tulis ees raskaaks, ei sillä väliä tuleeko sieltä sitten yks, kaks ?? Hajoaa pää! :(

).(
Alavatsaa juilii, alaselkää myös, koko lantion alue tuntuu välillä tosi kipeältä. En oo koskaan tuntenu mitään tällästa. Toivo nostaa päätään, mutta oudon testin takia, en uskalla mihinkään luottaa. Valkovuoto ollut kovinkin runsasta, kokoajan tuntuu et on housut märkänä, ei sitäkään koskaan ennen. Nyt pitäis muka olla jo kohta rv6 täynnä, eikä kyllä menkkojakaan kuulu saati sitten näy. Tuntuu et hajoon seuraavalle lääkärille joka koittaa mulle sanoo lempeesti että onhan sulla vielä aikaa ja että kyllä sä lapsen saat - tuntuu et tosissaaan raivostun siinä vaiheessa et on se nyt jo V*ttu kumma ku ei saa mitään apuja ku ollaan yli vuosi toivottu, tässä hajoaa pää. Ei varmaan olis eka kerta lääkäreille tollanen hajoaminen, enkä tiiä onko siitä mitään apuja. Ei vaan jaksais enää kuulla sanaakaan lääkäreiden lässytystä iästä ja muusta. Haluis vaan toimintaa!

Lauantaina vois kyllä tehdä uuden testin, jos nyt menkat siihen asti on poissa. Nyt jo tuntuu et olisin iloinen jos vaan tulis joko menkat tai tieto kasvavasta ihmisenalusta... Mut kun ei niin ei :(

Dark
kp44
yk14

Hei rakkaat ihanaiset! emoticon

Uusiahan on tullut oikein runsain määrin! Tervetuloa jokaiselle!

Nyt vilisi uusia nimiä ja juttuja oli niin monia, että vastailen mitä sattuu, sen mukaan mitä mieleen tuli..

Clomit määrätään ovuloimattomuuteen ja mulla ainakin ultrattiin, otettiin verikokeet ja sit oli ultra ekojen clomien jälkeen. Ja sit nostettiin annosta (joillaan on voitu myös pienentää). Terot saadaan sit siihen menkkojen tulemiseen. Ja ymmärtääkseni ne auttaa limakalvon kasvamiseen eikä niistä ole haittaa jos onkin raskautunut.

Kunnalliselle pääsee varmasti ainakin sen vuoden yrittämisen jälkeen. Tosin, jossain musta lukee, että epäsäänöllinen kierto, ovulaatiohäiriöt yms. on syitä päästä tarkempiin tutkimuksiin jo aikasemmin. Mutta ei päteny ainakaan mun kohdalla.

Ensin normilääkäri (kunnallisella) ottaa jotain kokeita (kilpparit, hormoonit, papa yms.), sit lähete lähtee (ainakin meilläpäin) naistentautien polille, joka sit tekee lisätutkimukset. En nyt sit tiedä kuin pitkälle ne hoitaa naistentautien polilla, mut sit seuraava on se lapsettomuuspoli. Voi olla, et kunnilla on eroja, et joku saa suoraan lapsettomuuspolille lähetteen terkkulalääkäriltä..meillä kaikki on mutkan kautta.

Jos vain kukkaro kestää, niin yksityinen voi ohittaa muutaman "portaan" ja laittaa lähetteen suoraan lapsettomuuspolille. Suosittelen lämpimästi.

Miikkalle isot tsemppihalit! Toivotaan, että on vaan nyt kovia kiinnittymis- yms. kipuja! <3

ON:
Meillä oli tänään eka käynti siellä naistentautien polilla. Miehelle tehty spermakoe on ollu ihan turha ja hän menee kunnolliseen kokeeseen uudemman kerran. Ja mulla on nyt sit selkeä pco. Ja niinkuin arvelinkin, tuli käsky laihduttaa 20kg eli normipainoiseksi..hän tosin varmaan luuli mun painavan enemmän, koska käski kahteen kertaan vaa'alle.. Mutta toi lääkäri on "haukkunu" mut jo aikasemminkin. Kun on sitä mieltä, että laihana mulla ei olis vaikeuksia tulla raskaaksi. Mä sit inhoon sitä ukkoa.
Mies sai varmaan traumat ko oli huoneessa, kun mut tutkittiin ja se on aika pien koppi..käskin onneksi hänet pois sieltä jalkopäästä ettei ollu suoraa näkyvyyttä..heh.
Mutta nyt selvisi, ettei clomeista ole ollut mitään hyötyä (en ovuloi tässäkään kuussa) ja seuraavaksi tulee piikit..ei kyllä innosta yhtään piikkikammoista.
Ensi kierrosta otetaan taas hormoonikokeet, eli luomukierto tiedossa ja mies tosiaan menee kans uudestaan kokeisiin. Sit on edessä uusi käynti ja hoidot tulosten mukaan. Mulle ainakin ne piikit. Toivon, ettei miehestä mitään löydy..riittää ihan että mussa on vika.

Ja sitten kun puhuttiin ovistesteistä, niin ite oon suosinu niitä sittarin pregcheckkejä, niin lääkäri oli sitä mieltä, että ne on oltava CB jotta voi olla varma. Ja nehän on ihan törkeen kalliita. Tietääkös joku mistä niitä vois saada halvalla??

Anteeksi sekavasta avautumisesta..

RouvaS
Tuttuja ollaankin, muistanet varmaan ... :P
Mä toivoisin että saisin clomit terojen lisäks, tuntuu etten näillä kierroilla ovuloi lainkaan.
Ei voi tietää... Mua ärsyttää noi käskyt laihduttaa, kun kuitenkin loppujen lopuks jo 10%painonpudotus nostaa hedelmällisyystasoo ja mulla jo 5%lähteny pois.
Toivottavasti siellä nyt luomukierto tuottais tuloksen ;)

).(
Piti vielä tulla heivaamaan tänne kirjoitus, kun nyt sit päätin soittaa omaan tk:hon ja sain kuin sainkin ajan, lokakuu 3.10. klo 9.20 :) ensin ajanvaraaja voivotteli että voikun oot noin nuori, johon sitten sanoin että niin no, joutuuko näin nuorena monetkin sitten odottelemaan kuinkakin kauan raskaaksi tuloa? olisi vaan mukava tietää onko jossain joku vika niin pääsee sitä sitten hoitamaan, ainakin alkuun nyt tieto että mussa on jotain vikaa kun en ovuloi. Se sitten valitteli että kun kiireellisille on ajat täynnä ja kun tää ei oo kiirellinen asia, niin menee pitkälle... Sanoin ettei se mitään ja sain lokakuulle ajan vääntämisen jälkeen. Totesi kyllä vielä että hän ei tarkoita mitenkään sillä sitä, että eikö olisi tärkeä asia, kiireellisillä ja tärkeillä asioilla hän tarkoitti sydänsairauksia yms. Tottakai mä ymmärrän ja tuntu ihanalta kun kerrankin joku sanoi että hän ei vähättele, että tää on sulle iso asia.!! Jes! :)

No, lokakuuhun ootellaan sitten että pääsen lääkäriin. Saa nähdä mitä lääkäri sit sanoo, nyt kun vaan alkais uus kierto, pääsis katteleen mitä terot saa aikaan ja sit on siitäkin kerrottavaa lääkärille. Jos vaikka sais sen munatorvien aukiolotutkimuksen, kun sukupuolitautitestit on otettu, samoin kilpirauhanen. Saa nähdä. Mut jos se alkaa yhtään vähättelemään niin sit raivostun todella! En todellakaan näin nuorena haluu järkeeni menettää lasta yrittäessä ja jos ei joku kohta mitään aio tutkia niin en tiiä mitä teen. Haukun varmaan kaikki pataluhaksi sitten tässä maailmassa jos mitään tutkimuksia ei saa aikaiseksi.. 1V 3kk takana ja tosissaan alkaa potuttaa. (ei pahalla niille, jotka ootte kauemmin yrittäneet tuloksetta, anteeksi)

Nyt kuitenkin koko kropan syynäys, tänään hammaslääkärille ja torstaina näkö tarkastetaan jne... Josko joskus sit jotain apua tulis johonkin. ja lokakuuhun mennessä jos sais sen 5-10kg pois ... Toivoo hän.. :D

ON: yritän olla ajattelematta, yritän olla kuuntelematta kehoa ja nauttia vaan koulusta ja koulukavereista pitkästä aikaa mutta ymmärrä mikä ihmeen paine päähän tänään iski, jouduin sitten makoilemaan tuolla pedissä. Vatta on sekaisin, varmaan jännityksestä yms.Yritän olla jälleen laskematta ja ajattelematta mutta tuntuu että jokapaikasta kävelee mahoja ja vauvoja vastaan, ja voi luoja kuinka voi pistää kismittämään uutisotsikko kun Kalle Kuvaja tokasee että voishan sitä laittaa häämatkalla vauvan alulle... teki miel lähettää linkki feissiin ja laittaa perään että toisten on näköjään vaa helppo päättää koska laittaa aluille...mut en sitte viittiny... laitoinki vaa munamiehen pommppufiiliksen sinne ja yritän jälleen ajatella iloisesti. Että jos se nyt ei napannu ja nappaakin seuraavasta niin sitten meillä saattas olla sama synttäripäivä...Ja miehen verikokeiden tulokset on kuulemma sellasta luokkaa että toivois kaikilla olevan... tiedä sitten mitä se tarkottaa :D

Miikka: hui, pelottavia kramppeja.. .toivottavasti vaan jotain "normaaleja" ...

Netta87: toivottavasti vaihtuis plussaksi sun testi pian :)

liny_83: Tervetuloa.Mulla on tollasta näppyä kanssa ollut leuassa ja näppyjä muuallakin naamassa, ja normaalisti siis ei ole ollut... No kävin keväällä näyttämässä naamaani terkkarilla joka tulkitsi asian niin että ruusufinni, no mitä kattelin googlesta kuvia niin olin onnekas... vähäisyydestä siis... Sain rasvaa mikä auttoi aikansa mutta no taasen puskee läpi... On kyllä tullut syötyä herkkusiakin :/ Tiedän tuon mielialojen vaihtelun ja myös itkemisen silmät päästään niinkuin varmaan voisin kuvitella että aika usea tästä porukasta...

Dark/liny_83:Ite otin yhteyttä äitiysneuvolaan jo vuoden alkupuolella (nyt syyskuussa vuosi yritystä takana), joka konsultoi lääkäriä joka laittoi lähetteen verikokeisiin ja klamydia testeihin yms. NO mitään ei löytynyt ja sitten sanoi että no yleensä odotellaan vuosi... NO mulla kuitenkin on kolme ennestään jota ei ole tarvinnut tehdä ja kierto heitteli 27-34 päivään, varasin ajan oma lääkärille joka sitten määräsi terolut kuurin kolmelle kuulle. Niistä viimisimmän tossa heinäkuussa söin. Heinäkuun lopulla jälleen alkoi menkat, ukko varasi terveysasemalääkärille ajan joka määräsi koko verenkuvan häälle ja sanoi konsultoivansa urologin kanssa josta pitäisi tulla lähete tällä viikolla jo. Omasta mielestäni aika nopeaa toimintaa vaikka julkisella mennäänkin, ja maksuja ei ole tullut muuta kuin perus terveyskäyntimaksu.Clomeja ei määrätä ellei ole gyne erikseen todennut että niitä tarvittaisiin... Mulla kuitenkin tasainen kierto... Ja ihan halpa-testi.fi ja mammaksi.fi sivuilta olen tilannu ovistestiliuskoja, ei lompakko anna periksi noille digitaalisille.

Nyt voispi painua sohvalle löhöämään ja nukahtamaan aikaisin, jälleen huomenna kouluun. Suurin osa luokkalaisista tietää yrityksestä ja eivät tule kyselemään tms. Olen luvannut kyllä kertoa sitten kun aika koittaa <3

Dark: Hitsit, en yhtään muista mitä simppa-testi maksoi.. Alle 100 €, mutta varmaan yli 50 €..? Onko muilla parempaa tietoa hinnoista?? Tai löytyisikö klinikan nettisivuilta? RouvaS: Kävikö teillä mies yksityisellä tutkituttamassa vai kunnallisessa? Ihan hirvee lääkäri sulla!! Mistä voi tietää miten helppoa nomipainoisena on raskaaksi tulla?? Tunnen parikin "normipainoista", joilla juurikin PCO ja hoitojen jälkeen raskaaksi tulleet. Luulisi lääkärinkin tietävän paremmin...! Ei ole tarkoitus tietenkään masentaa, vaan rohkaista, että PCO:sta huolimatta lapsia voi saada :) Itsellä myös inhottava kokemus mies-gynestä, ei yhtään myöskään ajatellut mitä suustaan päästeli ja loukkaannuin todella. Tämä siis yksityisellä, enkä arvatenkaan ole sen koommin hänen "käsiin" hakeutunut. Äläkä turhaan piikkejä pelkää. Ensimmäiseen tuikkaukseen kun saat rohkeuden kerättyä, huomaat, että ihan pala kakkua ;) Minulla myös mammaksi.fi-ovistestit käytössä, ja ainakin luulen nillä oviksen löytyvän. En ole raaskinut niitä digitaalisia ostaa :(

Kaikille taas voima-tsempit! Jos nunnat voi raskautua unissa, niin kyllä tälläkin palstalla on ihmeitä tapahtunut. Ja varmasti lisää ihmeitä luvassa - ennemmin tai myöhemmin!!

-Kuukkeli-

Tervetuloa liny_83 mukaan! Niin hyvin ymmärrän, että pahoitit mielesi ystäväsi kommentista... luulisinpa, että itse kukin tästä porukastakin on kuullut kokoelman "hyviä" neuvoja ja ajattelemattomia tölväisyjä -- välillä varmaan myös oikeasti hyvää tarkoittaviakin, mutta huh, että ainakin itselle ne loputtomat neuvot ovat käyneet tosiaan hermoille. Jaksuja sulle noiden kiertojen kanssa! Lämpimästi suosittelen tutkimuksia, jos tilanne mietityttää tai/ja huolettaa.

Dark, sain clomit hyvin nopeasti kokeiluun (yksityisellä) ja niihin liittyy nähdäkseni se ultraus aina, että nähdään miten ne kenelläkin toimii. Esim. mulla on ilmeisesti kohtuullisen pieni monikkoriski, koska niitä tarpeeksi isoja muniksia kehittyy 1-2,max3 ja loput ovat liian pieniä hedelmöittyäkseen. Clomeja määrättiin mulle sekä inseminaation yhteydessä että peruskierron tueksi. Mä kyllä ovuloin, mutta se raskaus ei vaan ala, joten lääkäri halusi clomien avulla kasvattaa mahkuja raskautumiseen. Oli mukava lukea, että olit saanut vihdoin puhelimen päähän jonkun ymmärtäväisemmän hoitajan ja sait ajan lokakuulle --eihän tää lapsen kaipuu ikää katso ja teillähän on se vuosi yritystä täynnä joka tapauksessa, eli kunnalliselle pitäis päästä tutkimuksiin.

Miikka, jospa se kohdun polttelu tosiaan johtuikin siitä, että pikkuinen päätti porautua oikein voimalla kiinni..? Kovasti tsemppiä ja komppaus/lämpö/toivo/tuki-ajatuksia täältä sinne. Sopiiko kysyä, että mitä sä pistelit..? Ja oliko sulla havaittavissa sivuoireita? Mulle määrättiin 225 Puregonia ja pienoisella pelolla lueskelin sivuoireiden listaa, ja eipä siinä mitään, kärsin mielelläni muutaman oireen tän asian vuoksi, mutta kiinnostaa vaan kuulla kokemuksia, että tietää vähän ehkä varautua..

RouvaS -- komppailen Kuukkelia noista pistoksista; se neula on tosi pieni ja kun ekan pistää (tai sit mies pistää niinkuin meillä =D) niin sit se sujuu kun tanssi vaan. Itsekin oon tosi piikkikammoinen, mutta se on niin nopea ja pieni tuikkaus, että ei tarvi ekan piston jälkiin enää jännittää yhtään. Tsempit!

Peukut Netalle, jos ne menkat pysyiskin poissa seuraavat 9kk....! Ja pikaista paranemista flunssasta.

Omaan napaan ei mtn uutta. 

Hyvät keskiviikot kaikille!!

Hei kaikille ja tervetuloa uusille. Toivottavasti Netalla menkat pysyykin poissa, Miikkalle ja Dark:lle kanssa peukut pystyyn:) Iiny, koita jaksaa tyhmien kommenttien kanssa, ehkä ne sinun kaverit ei vain haluaa myöntää että voi oikeasti olla vaikeaa. On helpompi nauraa kuin hyväksyä elämän raakuus...Ei se silti kivaa ole. Itsellänikin jotakin ongelmaa hormoneissa. Kierto lyhyt, tissit kipeät millon sattuu, tiputteluvuotoa jne... Kaikki arvot kuitenkin kunnossa. Alkaa pikkuhiljaa epäleimään että kaikki johtuu omasta päästä.

RouvaS
. olipa ärsyttävä lääkäri! Toivottavasti miehellä simpat kunnossa, olisi yksi vastus vähemmän. Jaksamista sinne:)

ON: Kiertopäivä 20/21-27. Eilen ja tänään tullu hieman vaaleanpunaista valkovuotoa, alavatsaa nippaillu vähän. Rinnat on ollu arat n. viikon verran, arat heiman edellee. Rintojen arkuus alkoi myöhemmin tässä kierrossa kuin yleensä. Arkuus myös loppuu yleensä hieman enne kuin menkat alkaa. Olen yrittäny olla ajattalematta, mutta ei se näköjään onnistu... Tässä kierrossa kuhertelua ollu paljon ja "oikeeseen" aikaan, eli jos nyt ei sit tärpää niin ei sit ikinä. V****a jo valmiiks.

Että näin... Kp1... edellinen kierto oli sitten 26 päivää... pesun laskurin mukaan keskiarvo on nyt sitte 27... soitan huomenna lekurille ja varaan gynen itelleni, josko se näkis että mitä helvettiä tää ny on... ukolle ei ole vieläkään tullu lähetettä... ei muutakun taas kerran ovistestien ostoon... vaikkakin toisaalta meinasin että hitto, tässä kuussa en aio testailla. Ollaan vaan jos ollaan , ilman tikutusta...

poikanen?
Pahoittelut tädistä :( halirutistus sinne!! ja voimia, jaksuja ja kaikkee mahdollista <3
Mulla kans olo, että jokapaikassa tulee mahoja ja vauvoja vastaan, ja se raastaa vauvakuumeisen mieltä!! :( Varsinkin kun kassalla istuu, tulee sitä sitten nähtyy niitä pienii vauvoja, pikkulapsia, äitejä maha pystyssä... Kun itse toivois sitä ensimmäistä, tulee siitä aika vaikeeta istuu tyhjiä hiljaisia hetkiä miettimättä tätä vauvakuumetta, ja ihan kun se auttais tähän stressiin ja muuhun?
Nyt pidän peukut pystyssä, toivottavasti nyt sit oikeesti tärppää tästä nyt kierrosta, niin olis sit se sama synttäripäivä!! ;)
Koita jaksaa... Tää elämä on kurjaa, ja kamalaa meille monille, mutta koitetaan nyt kuitenkin ottaa elämästä se positiivinen irti, mikä saadaan. Välillä se on vaikeempaa, joskus onnistuu, joskus taas ihan oikeutetusti voi vaan jäädä makaamaan ja itkee suru pois. Mieluummin niin ku saada joku päivä burn out tunteiden sisälleen kuoppaamisesta...!

Kuukkeli
Mulla oli viime vuonna... piti olla np-ultra 11+1 mut mitään ei näkynyt, vuoto 19.7 oli tehnyt tehtävänsä, ja kuvittelin kuitenkin olevani raskaana vielä 27.8 kun menin np ultraan. Mieslääkäri ultrasi ja oli niin kamala, että miehellä täytyi tosissaan puristaa kädet nyrkkiin ja koittaa parhaansa mukaan hillitä ittensä, ettei täräyttänyt sitä suoraan naamaan. En kyllä ikinä mee enää näissä naisasioissa mieslääkärille.. Öh, en tod! :(
Niin siis yksityiselläkö teillä toi simppatesti oli vai otetaanko se aina yksityisellä vai miten?

pirjel
mä toivoisin että nyt lokakuussa lääkäri suostuis tutkimaan tarpeeks määrätäkseen clomit, saispa jotain apuja sitten, varsinkin kun näissä pitkissä kierroissa en usko ovulaation voineen edes tapahtua. donnatestillä koitan nyt ite selvittää ovulaatiota, mutten usko sen tapahtuvan, vaikka onhan se iloinen ylläri jos se tapahtuukin! :) Onneks oli ymmärtäväinen hoitsu eikä mikään vanha nipo, joka ei ymmärrä näin nuoren naisen lapsenkaipuuta lainkaan... Ei se todellakaan ikää katso, ja koska muka sitten olis tarpeeks vanha`? sitten kun on jo liian vanha? hedelmällisin ikä kun kuitenkin on 20-25... :D

kuusityttö
Älä toivoa menetä!! :) Vaikeaa, itselläkin toivo välillä hiipuu ja pahasti... Oon ite väsyny kommentteihin kyl se sieltä tulee jne.. Mutta, kun turhauttaa, päästä turhautuminen ulos, ja käsittele tunteet, itelläni se ainakin auttaa, ettei sisälleen kuoppaa, kun sieltä yleensä tuppaa sitten tulemaan joku möntti vastaan joka taas tuntuu isommalta kun sen on koittanut kuopata, jos tajusit mitä tarkoitan. toivottavasti siellä kuitenkin nyt onnistaisi pian! :) tsempit ja jaksut, peukut ja muut !! :)

).(
Tutkailin nyt tätä kiertoo vähän... Se on eronnut kaikista muista kierroista, nyt on 8kk ajan ollu 29-44 kierrot, ja aina samoilla merkeillä. Rintojen aristus ennen menkkoja, ja sitten ne kuuluisat "mäehkäoonraskaanaraskausoireet", mut nyt tässä kierrossa aloin pitämään lämpö että tuntemuskalenteria. Ja ihan ottanut, tai ainakin yrittänyt ottaa päivä kerrallaan.
Tää kierto on ollu tosi outo. Tosi outo verrattuna muihin. Menkat kesti vaan 4 päivää. Yleensä 5-6. kouristuksia kierron alusta asti, semmosta ihmeellistä nippailua. Rinnat kipety jo kp14 ja oli kipeenä kp20 asti.
Kp 14 aamulämpö oli 36,1
kp15 36,1 ja
kp 16 hurja nousu, 36,5.
normaali on 36. ennen kp 14 lämmöt oli 36-36,4 välillä mutta laski just ennen tota nousua. Kuvittelin että olisin sitten ovuloinut tässä kierrossa. Mutta no, kp45 ja menkkoja ei näy, vois kuvitella että osuin väärään.

Kp25 ihme vuoto, alkoi aamulla, tuli ehkä teelusikan verran koko päivän aikana ja sitten tyssäsi kuin seinään. Kipuja oli vaan alkupäivästä, ja oli oudommat ku menkkakivut. Ja ne tyssäs ku seinään, samoin vuoto. olettamastani ovulaatiosta tää vuoto oli 10 päivän jälkeen. pää ei vieläkään hyväksy sitä välivuotona.

Gyne sanoi kp 30, että kahden viikon sisässä alkaa takuuvarmasti. No, takuuvarma my ass, nyt on ensimmäistä kertaa kun voin sanoa että menkat on oikeasti myöhässä.

Ja alavatsakivut. Herranjesta!! Tää ei oo mitään mitä oon koskaan tuntenut. lähestulkoon koko ajan nipistelee, kouristelee en tiiä mitä, ei oo menkkakipuja, eikä kovin voimakkaita, erityisesti liikkuessa sattuu. En tiedä. on semmonen olo et jos en oo raskaana niin jotain on, ja silti niin vahva olo raskaudesta, ja miksipä en toisaalta olis? No sunnuntain testi näytti jonku negavääräplussahärpäkkeen joten siihen ei oo luottaminen...

Uuden testin tekoon tässä kai tarttis ryhtyy. Vois käydä huomenna hakemassa...Olis kiva jos mies olis kannustavampi, aamulla sanoin et nyt on menkat myöhässä, ja se vaan totes et eiksulla nyt aina oo... Jeeee... not:(

Kysäisin pikaisen kysymyksen yhdeltä ennustajalta huvin vuoksi, että näkeekö hän vauva-asioissa muutosta. Yleensä en usko liiemmin tuollaiseen, mutta kokeilunhalua löytyy, joten hauska on nähdä osuuko "ennuste" toteen. Hän laittoi näin:
Vaaleansinistä vauvaenergiaa ilmassa aistittavana ja ennenpitkää tiedät sen jo itsekin.
Onnea...

Mitäköhän mahtais olla jos kävis toteen.. On aika ympäripyöree vaan :D Nyt toivoisin että se osuis oikeaan.

huomenna aion nauttia palkkapäivästä, meen kampaajalle, vähän shoppaamaan, hemmottelen itteeni ja niin edelleen. Jeps. Piitkä juttu taas tuli, sori!! :D

dark
kp45
yk14

Heisulivei, eilen aamusta (3+2) tehty testi oli tyylipuhdas nega ja testin vahvuus 10... joten tänä aamuna en edes viitsinyt testiä tehdä. Kyllä siinä pitäs jo jotain  Menkkoja siis odotellessa, mutta jotenkin on rauhallinen olo vielä asian suhteen.

Mulla olis muuten eilen ollut LA ensimmäisestä raskaudesta (joka päättyi siis yllättävään km:ään vähän ennen 10 viikkoa, vaikka sydän oli upeasti pomppinut jo alusta asti, lääkäri epäili että kyseessä oli veritulppa istukassa).

Onko vähän ihanaa kun on vielä näin lämmintä!!!!

Palstalla ollaan kaikki nähtävästi vähän odottavalla kannalla, toivottavasti kohta hypätään odottavalle puolelle muuten <3 Tsemppiä päivään!

emoticon 

Voi että Dark! Nyt kuulostaa pahasti, että on tosi kyseessä!! Haamuplussat ja kaikki... Vähänkö jännittää sinun puolesta! Teepäs uutta testiä ja tule heti kertomaan tulokset. Ja tosiaan, jos valita saa, niin en minäkään mies-gyneä valitse. Varmasti suuri osa ammattitaitoisia ja tahdikkaita, mutta silti.. eikös se nyt oikeasti ole vähän omituista, että vieraitten naisten räpsyttimiä kopeloi kaiket päivät..?? Noh, ammatinvalintakysymys ja varmasti siis suuri osa hyviä lääkäreitä.

Miikalle rautaisia hermoja! Ja toivotaan, että se plussa siellä vain antaa odottaa itseään!

Muille myös taas jaksamisia!

-Kuukkeli-, joka ensi viikolla liihottelee tekemään sotasuunnitelmaa pikku kakkosen syliin saamiseksi ;)

Rakkaat, kaiken negatiivisen pöpötykseni jälkeen tein tänään töissä 3h rakossa olleesta virtsasta positiivisen tuloksen Apteekin omaan testiin (ei ole siis edes herkimmästä päästä tämä testi).

Olo on euforinen ja niiiiiiin toivon ettei tarvitse mennä tuonne toiselle puolelle yksin!

Onnea onnea hurjasti Miikka!!:) Ja paljon tarrasukkia mukaan!

Oletko Dark tehny jo uutta testiä?

ON: menkkoja odotellaan. Aamulla tuntui pientä juilimista, ei varsinaisesti kipua, mutta jotain vatsassa. Kävin jo laittamassa rätin, mutta paperi on edelleen puhdas... Hieman punertavaa valkovuotoa tuli tosiaan ti ja ke. Yleensä menkat on alkanu siten että edellispäivänä on tullu ruskeaa vuotoa, nyt sitä ei ole vielä näkyny. Lyhyimmän kierron mukaan alkaisi tänään.

Kuukkeli
Mua jännittää myös!! Oon ajatellu tehdä nyt lauantaina aamulla eli huomenna uuden testin, josko sit jo jotain näkyis tarkemmin. On testejä jopa kolmin kappalein. :D
Mulla on olo et nyt on tosi kyseessä, koska ei nää kivut oo oikeesti koskaan edes kuvittelemalla tuotettuja... Tai sit jotain on vialla. (vaikka kaks viikkoo sitten kävinkin gynellä, joka sano et kaikki on loistavasti...??)

Musta kans omituista, et miesgynejä ja kätilöitä on jotka kopeloi naisten juttuja päivästä toiseen... Mut toisaalta, siihen turtuu, eikä se varmaan oo ne räpsyttimet jotka aiheuttaa mitään tuntemuksia, se on varmaan vaan ku näkis kaupassa erilaisia omenoita joka päivä.. xP mut en kyllä mee itte ainakaan sille edelliselle mieslääkärille en ikinä!

Miikka
ONNEA!!!! Voin vaan kuvitella millanen olo sulla on :)
Toivottavasti liityn mukaas ;) Koskas nyt sit on laskettu aika? ;) Oi vitsi, oon onnellinen sun puolesta! Nyt vaan enkelit suojaamaan ja tarrasukkia pienelle sinne <3 ja sulle rautaisia hermoja ja jaksamisia! :)<3

Kuusityttö
Huomenna olis varmaan testauspäivä...
Koskas oot itse ajatellut testata? :)

).(
lyhyemmin tällä kertaa *kröh*
Turvottaa aivan tajuttomasti. Maha on alhaalta kivikova ja iltaa kohden ns. "pullistuu". Ja alavatsakivut koko ajan mukana, välillä vähemmän, välillä enemmän. En tiedä kuvittelenko, vai jotain, mutta eilen katsahdin peiliin ja totesin, että nännit näytti VALTAVILTA. Levähtäneet ihan totaalisesti, oikee puoli enemmän ku vasen. Outoa.

Tuntuu raskaana olevalta. Ja se on outoo sanoo noin, mut en tiiä mistä se tulee, ja miksi, koska koko ajan koitan pitää itteni kynsin hampain maan pinnalla välttääkseni mahdollisia pettymyksiä. Tuntuu et pissattais ja janottais ja nälättäis useemmin mut en uskalla niitä jostain syystä ajatella oireina. Ne vaan on.

No, jos sen huomenna nyt sit näkis. Jos ei huomenna, viikon päästä uudelleen, jos ei tätiä näy. Onhan niitä myöhäisiä plussia ollut... *toiveajattelee* :)

Tänään nyt sit lääkäri totes keuhkoputkentulehduksen, ja toivon ettei antibiootit vaikuta pahasti. harmittais kyllä vietävästi. Mainitsin kyllä lääkärille että mahdollisuus on, ja pakkausselosteessakin lukee että voi käyttää raskauden aikana, sekä imettäessä.

No peukut pystyyn josko huomenna jotain näyttäis...

Dark
kp47
yk14

Takaisin