Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille!

Kun täti tuli viimeksi kylään, päätin (miehen pyynnöstä), että nyt pidän vähän taukoa täällä palstalla roikkumisesta, ja niin olen tehnytkin! Se on auttanut, enkä ajattele vauvan "tekemistä" enää pitkin päivää. Itse asiassa mulla olis ollut huomenna se lääkäriaika, mutta peruin sen. Päätin, että tämä kropan sekoilu johtuu hyvin varmasti stressistä, jota olen vetänyt mm. vauva-asiasta ja monista muistakin asioista ja kuten miehenikin totesi, emme edes ole joka kuukausi yrittäneet niin, että olisi ollut edes mahdollista tulla raskaaksi. Hän on oikeassa. Seksi on jäänyt vähälle, on ollut antibiootteja, homeinen talo puolen vuoden ajan yms...

Noni, annan siis mahdollisuuden Maca-jauheelle, koulun käynnille ja tulevalle koiranpennulle :) Pieni Hessu-koira muuttaa meille 3.9. ja aion sitten siihen keskittyä enemmän. En silti lopeta täällä käymistä, harvennan vain (aiemmin kävin täällä ehkä noin 5 kertaa päivässä, nyt ehkä pari kertaa viikossa saa riittää ;)  ).

Kiitos Nine halauksesta ja tuesta! :) Tuo kuulostaa niin tutulta, ja oon jo varma, että mulle on todistettu sen 11 kertaa etten yksinkertaisesti tule raskaaksi. Nyt sanon, että ei sitten, ja katsotaan vain, että kun alan innostua opiskelusta ja haluaisin saada sen suoritettua pian loppuun niin PAM, olen raskaana! On tämä elämä monimutkaista.
Ja niin, peruin sen gynen, mutta jos sua yhtään epäilyttää, että olisko siellä jotain jäänteitä, niin ehdottomasti kannattaa käydä. Päätin, etten halua alkaa käyttää lääkkeitä siksi, että saisin ovulaation ja siksi, että tulisi kuukautiset. En jaksa enää stressata kahdesti kuussa, joten aion nyt relata ja lääkkeet tuskin auttaa siinä.

Kiitos tuesta myös Kuusitytölle, Miikalle ja Poikaselle. :)

Ja Kuusitytölle onnittelut naimisiinmenon johdosta! Varmasti oli aivan ihana reissu, Saksassa oli niin lämmintä! :) Missä päin Saksaa te olitte? Kävittekö Ranskan puolella? Me oltiin Offenburgissa etelä-Saksassa ja käytiin myös Ranskan puolella Strasbourgissa päiväseltään. Hyvä reissu oli kaikinpuolin, paitsi että täti yllätti lopuksi.

Miikka, voi, toivottavasti tärppää tällä kertaa! :) Kuulostaa kyllä hyvältä tuo sun miehen simppatilanne, petraantunut kovasti :) Halaukset ja tsemppaukset täältä!

Nuu_, minä ainaki oon sitä mieltä, että on tosi hyvä kun käyt täällä. Sun tilanne kannustaa meitä muita, että toivoa on vaikkei siihen välttämättä uskoisikaan. Kiitos kun jaksat roikkua mukana! :) Pojalle myöhäiset puolivuotisonnittelut! :)

Voi Ameli, olisipa tympeää tuollainen! Ootte odottaneet niin kauan ja sitten paljastuu jotain ja sitten taas pitää odottaa ja jännittää. Halaus täältä ja tsempit matkaan! Uskon, että nukutuksesta selviää ja onhan se hienoa saada paikat tutkittua :)

Vielä omaanapaa sen verran, että viime kuukautisten jälkeen alavatsan kramppailut ei loppuneet, mikä on aika outoa. Se on sellaista juilimista, jota on yleensä ovulaation jälkeen. Samoten oon ollut jo kohta 2 viikkoa pikkukuumeessa?! Olin siis oikeasti kipeä reissun jälkeen, mutta tämä lämpöily jatkuu edelleen. En silti jaksa uskoa raskauteen, kun kuukautiset oli niin runsaat. Silti, pakko sanoa, vaikka tämä onkin outoa ja ällöttävää, viimeksi kuukautisveri oli tosi vetistä ja haisi - uskokaa tai älkää - oksennukselle! Mitä ihmettä...?? Olen jäänyt miettimään tuota, kun aamulämmötkin on korkealla ja valkovuoto runsasta. No, en silti jaksa uskoa. Ei se ole mahdollista kun oli niin runsaat kuukautiset... Vai mitä?

Plussia ja jaksamista kaikille teille rakkaille ihanaisille! :)

yk 12 <---- ARGH.
kp 10/24-46

Heippa

Oon jännäilly täällä taustalla Miikka sun puolesta, olen toivonu teille sitä vauvaa jo kauan aikaa, siitä asti ku itse silloin aikoinaan täällä roikuin teidän mukana. Toivottavasti olis nytten tärpännyt uudelleen, onnittelut hyvistä simppauutisista. En pysty itekkään täältä pois olemaan teidän kaikkien takia, aina saa jännäillä ja toivoa miten on käyny, olen sen verran utelias, toivottavasti ei haittaa kun käyn täällä lueskelemassa ja joskus jopa saatan kommentoida jollekin teistä. Ite oon muistaakseni pyöriny silloin täällä 2009 vuoden lopusta ja vasta kokonaan v.2011 helmikuussa pääsin pois täältä kun plussasin keskenmenosta joka oli tapahtunut viimevuonna tammikuussa.

Ja Nuu_:n pikku rinssille onnittelut isosta pojasta jo, niin se vaan puolivuotta hurahti että huhhuh. emoticon

Ei tällä kertaa muuta, toivon ihan sydämen pohjalta asti teille ihan jokaiselle niitä plussia nytten ja toivottavasti tämäkin foorumi tyhjenisi pian ja että te kaikki pääsisitte tuonne odottajien puolelle. Olette kaikki ajatuksissa. Puhaltelen teille paljon onnen täyttämiä plussapuhalluksia. *Puuh* emoticon

Heippatirallaa!

Vieläkö mahtuu mukaan??
Täällä olisi myös yksi vertaistukea tarvitseva ja kovasti sitä plussaa odottava kohta 24v tytteliini.

Meillä taitaa projektissa olla meneillään kolmas vuosi, ensimmäistä siis yritetään saada. Kesäkuussa 2010 vihdoin ja viimein saatiin ilouutisia että matkalla ollaan, mutta matka jäi lyhyeksi. :( Ei sitä kipua ja surua voinut edes itse käsittää, miten joku asia voi näinkin iloisen ihmisen kun minä olen niin painaa aivan maahan. Ja tämä tyhjä olo, joka päivä sitä miettii että miten tässä näin kävi, aina sitä vain kuvitteli että minusta tulee äiti niin ja niin monelle lapselle, nykyään sitä vain hartaasti toivoo että sen yhdenkin kun saisi.

Joulukuussa 2010 alkoi tuntumaan ennen tätiä oudolta, täti oli yli viikon myöhässä. Sitten alkoi tuhruttelu ja lopputuloksen sain vessassa, siellä oltiin taas kehittymässä, mutta tälläkertaa tietämättä, vain pieniä aavistuksia ja epäilyksiä oli muuttuneen voinnin suhteen. Tuolloin en ehtinyt edes tehdä testiä.

Kesäkuussa 2011 pääsin vihdoin lääkäriin joka laittoi lähetteen naistentautien polille, ja se otettiin vastaan, nyt meillä on ensimmäinen aika lokakuussa ja kyllä täällä ollaan niin hyvillä mielillä että vihdoin ja viimein päästään tutkimuksiin että missä se vika piilee. Jos vaikka saataisiin vähän tätä itsesyyttelyä vähennettyä.

Istuin viimeyönä neljään asti lukemassa kirjoituksianne että vähän pääsisin kärryille että missä tilanteissa te olette tällähetkellä. Sitten päätin tehdä tunnukset ja nyt sitä sitten ollaan täällä teidän kanssa kirjottelemassa. Kunhan ensin opin käyttämään näitä palveluja sekä vastaamaan/kirjoittamaan oikeaan kohtaan. Saattaa olla että tämäkin viesti voi joutua tiesminne!! =)

Heissan!

Untamoinen
: Oltiin Hampurissa, meille kylläkin sattui se kaikkein kylmin viikko, koko viikon satoi enemmän tai vähemmän koko ajan ja lämmintä oli n.15. Mutta hyvä ja ihana matka:) Kiitos onnitteluista kaikille! Minulla menkat oli loppumaisillaan kun matkalle lähdettiin, ja matkan alusta lähtien on tullut kuherreltua lähes joka päivä:) Kivaa... Elikkä jos kropassa on kaikki kunnossa, raskauteen pitäisi olla hyvät mahdollisuudet, mutta...mene tiedä. Minulla on vähän samanlainen olo nyt kuin sinulla toiveilun suhteen, toivoo edelleen joka solullaan ja uskoo alitajuisesti mahdollisuuksiin, mutta järki toppuuttelee, ei vaan jaksa enää uskoa:(

Tervetuloa Netta87! Itsesyyttely on hirveää, joka kerta kun menkat alkaa niin miettii mitä teki väärin kierron aikana ja kokee muutenkin olevansa kelvoton, ei kivaa... välillä toivoo salaa, että miehestä löytyisi vikaa, niin ei itseään tarvitsisi niin paljoa soimata. Hyi mikä ajatus...

Me ei tosiaan olla menty vielä oikeisiin lapsettomuustutkimuksiin, olen itse käynyt vain selvittelemässä syytä omituisiin menkkoihin. En muista mainitsinko, mutta meillä on nyt iso meidän suhteen ulkopuolinen "ongelma" ja stressitekijä, ja haluan että se ratkeaa ennen kuin lähetään tutkimuksiin. Tämän hetkisen tiedon mukaan "ongelmaan" pitäisi tulla ratkaisu vuoden loppuun mennessä.

Untamoinen Ei ole tarkoitus pelotella, mutta voisiko vatsakrampeille, valkovuodolle ja kuumeelle olla selityksenä joku tulehdus. Testin tekemällähän selviäisi onko sittenkin raskaus kyseessä. Oon joskus kuullu jostain valekuukautisistakin... On tämä naisen elämä joskus niin vitsin hankalaa! Toivottavasti selviää pian syy ja pääsette uuteen yritykseen! Ja kiitos halauksesta sekä tsempeistä. Niinkuin kirjoititkin, niin tuo jatkuva odottaminen meidän tilanteessa alkaa jo tosissaan käydä hermoille. Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti ja nähdä tuo leikkaus askeleena lähemmäs unelmaa...

Minnuska ja nuu_ Käykäähän ilman muuta kertomassa kuulumisia tasaisin väliajoin. Kaikkien pitkän kaavalaisten onnistumiset tällä hetkellä luovat turvaa ja toivoa tähän omaan tilanteeseen!

Haukotus ja pitkästys! Miten tää alkukierron aika meneekin niiin hitaasti. Ajattelin täydennellä ovistestivarastoani. Aiemmin ostin ekan paketin mikä käteen sattui... Onko teillä kokemuksia hinta-laatu -suhteesta? Tähän lapsentekoon menee koko omaisuus ;). Mistä ootte tilannu/ostanu? Mä oon huono ja laiska vertaileen hintoja, oisko jolu tehnyt sitä jo...?

Nine, ootko kokeillu sitä digitaalista ovulaatiotestiä? Itse aloin viimevuoden lopussa silloin bongailemaan sillä ovulaatiotestillä ovista, aika kätevä verrattuna noihin liuskoihin ym. Siihen tosiaan ilmestyy hymynaama jos on ovulaatio käsillä.

Nyt on kyydissä killinyt muutaman päivän meidän pieni nelisoluinen. Toinen mokoma saatiin pakkaseen! En usko, että oli ihan top-alkio kyseessä, kun eikös sen pitäisi olla 6-soluinen? Jokatapauksessa tämä kaveri oli kuulemma "aikainen jakaantuja", joten se tietänee hyvää (?). Kovasti jaksoi meidän lääkäri selitellä näitä, mutta itse olin jotenkin niin ekstaasissa siitä että yksi saatiin jopa pakkaseen, joten meni iso osa asioista ihan ohi.

Vielä ei ole mitään tuntemuksia, jotka raskautumisesta johtuisivat, mutta odottavan aika ja mielikuvitushan tietysti tekee tepposia jo nyt. Vielä pitäisi viikon verran jaksaa odotella

Miikka, hyvältä kuulostaa so far! Kumpa teidän nelisoluinen kasvaisi terhakkaasti!! Minnuska, mulla oli digiovistestit tässä pari kuuta käytössä, ja joo, ne oli selkeitä käyttää kyllä. Aika hintavia vaan (tosin oon menny koko ajan makso mitä makso -periaatteella). Nyt ostin kuitenkin pari pakettia vähän edukkaampia. Sylkitestejä mietin, mut jätin vielä hankkimatta...

Netta87 : tervetuloa mukaan.

Nine: ite oon tilannu ovutestejä mammaksi.fi sivustolta sekä halpa-testi.fi tai net... nopeesti on tulleet, ja halpoja on olleet. En sitten tiedä kuin hyviä tms testit on... edelliskierrossa kun menin säätämään yhden nettikeskustelun takia yhden ovistikun kanssa kierron lopulla ja näkyi kaksi viivaa niin olin sitten pähkinöinä... jälleen turhan takia...

Olen muuten huomannu että joka toinen kierto suunnilleen olen intoa täynnä ja positiivisin ajatuksin painan eteenpäin, ja sitten jokatoinen kierto olen kuin maani myynyt ja valmiina masentunut... Niinkuin nyt, näin yöllä untakin että menkat alkoi jo tänään kun ens viikon pe olen vasta testaamassa... Toisaalta myös samanaikaisesti olen bongannut yhdet rattaat jotka joskus aikoja sitten ostovuonnaan maksoivat 800€ ja nyt olis mahkuja saada ne noin viidelläkympillä... kai ne voisi varastoon ostaa??? noiden kestovaippojen kanssa... voihan ne sitten myydä etiäppäin... jos ei...

Miikka: peukut ja varpaat pystyssä teidän puolesta!

Tämä sitten istuilee koulussa ja yrittää keksiä jotain muuta ajateltavaa kuin vauvat... kävin kirjastossa yks päivä ja lainasin mm kirjan tahattomasta lapsuudesta... kevyttä iltaluettavaa selkeesti... Sateinen ilma pitkän ajan tekee myös väsyneen olon. Toivottavasti joku plussaisi edes, tulisi pieni auringonpilkahdus <3

Tätähän tää Poikanen on, yhtä vuoristorataa vaan. Ja Netta, tarkoitus ei ollut ignoorata sua, jostain syystä en huomannut sun viestiä. SYDÄMELLISESTI tervetuloa joukkoomme! Teilläkin on jo pitkä yritys takana. Onneksi oot/otte menossa tutkimuksiin.

Jälleen tämän rouvan hormonit tai oisko mielikuvitus heittelee... on mukamas rinnat herkät mut eikö ne voikin olla ihan jo kuukautisten merkiksi herkän tuntuset??? No anyway, jos ei tässä oo tärpänny ni seuraava kierto - pari aion "nauttia" joka aamu pienen lasillisen greippimehua...josko sillä olis jotain tehoa...ja siis en todellakaan voi sietää greippiä mutta... kai sitä voi kokeilla... pelkkä mielikuva sen juomisesta aiheuttaa kananlihalle menoa mutta josko se toimis... Kai kohta alan nukkumaan päälläni jos joku sanoo että se auttaa :D mutta sellastahan tää vähä on... kaikkea tulee kokeilla...

Että ei mulla muuta, mut onko joku oikeesti kuullu greipin hyödystä raskaaksitulon yrityksessä?

Lauantaista kaikille tasapuolisesti!
Teimpä jo testin... eli sen kuuluisan "onhan Pregnyl 5000IU jo poistunut kehostani" ja olihan se. Arvatkaapa vaan alkaako se perinteinen testailu taas kohtapuolin.

Netta tervetuloa vaan mukaan joukkoon tummaan. Muutama plussa saatiin palstalle kesällä ja nyt meitä hoitolaisiakin on jännäämässä tässä syksyn aikana muutamia. Mulla kävi niin, että heti kun hoidot alkoivat, niin toivo isoon lapsikatraaseen syntyi uudestaan. Johtui varmasti isosti siitä, että ollaan yksityisellä ja meidän lääkäri ei odotuta hoitojen kanssa päivääkään ylimääräistä. Julkisella ymmärtääkseni jonotetaan koko ajan jotain, joten mulle se olisi tuonut niiiiiiiin ison ylimääräisen stressin tähän koeputkitouhuun, että olisin varmasti stressannut homman pilalle heti kättelyssä.

Poikanen sä oot ihan hassu! Silleen hyvällä tavalla tietysti. Osta vaan vaunut, jos sopivat löytyivät ja mahtuu varastoon. Mä ostin sen ensimmäisen raskauden aikana pari lastenhuoneen sisustustavaraa ja mies kiroilee nyt, että missä niitä säilytellään. Sen greippimehun on ilmeisesti kerrottu parantavan kohdun limakalvoa, mutta luulis että siihen kävisi sitten kaikki sitrushedelmistä tehdyt mehut. Toisaalta käyttäähän ne jossain päin Afrikkaa papaya(paipaija-what ever) hedelmää ihan ehkäisyyn, joten miksikäs greippi ei voisi toimia suotuisasti?

Nine mä käytin Minnuskan tavoin niitä digitaalisia ja tykkäsin kovasti. Tietty jos haluis vähän säästää, niin olishan sitä voinut käyttää niitä liuskoja siihen asti että bongaa oviksen ja sit varmistaa sen digillä? Digejä saa nettikaupasta muutaman euron halvemmalla, kuin apteekista. Jos on eBayn ystävä, niin isomman kasan voi hankkia kerralla sitä kautta ja säästää kosolti.

ON: Tänään on posket helottaneet/kuumottaneet kunnolla. Taitavat nuo luget tehdä tehtäväänsä, mikä on tietysti oikein hyvä! Huomenna olisi 2+6 ja viimonen päivä, jolloin laskennallisesti solukimpun pitäisi viimeistään kiinnittyä. Suuren todennäköisyyden mukaan (siis lääkärin mukaan) kiinnittyminen on kuitenkin tapahtunut pe-la akselilla.

Hei vaan taas!!!

Nyt on käyty vähän mökillä "rauhottumassa" ;) Täytyy kyllä myöntää että olen huomannut saman kuin moni muukin että kerran kun tänne sivulle eksyy niin ei täältä malta millään pysyä pois :)

Miikka: Ihan mielenkiinnolla juu odotan että mitä kunnallisessa nyt alussa alkavat tekemään ja kuinka kauan täällä meidän alueella täytyy odotella jokapaikkaan. Olin tosin super yllättynyt siihen että lähetteen laittamisesta saimme ajan kolmenkuukauden päähän kun normaalisti sinnekkin täytyy odotella vähintään se puolivuotta. Kumpa kaikki saataisiin äkkiä alkuun ja tämä mieletön tyhjä aukko vihdoin ja viimein täytettyä. Niin minun kuin teidän kaikkien muidenkin kohdalla!!

Nyt on vähän mielenkiintoiset fiilikset tällä tytöllä: Kuukautiset myöhässä sekä aivan mieletön poskienkuumotus alkoi tänään. Taitaa kyllä olla vaan toiveajattelua tälläkin kertaa mutta täytyypä seurailla tilannetta. Tosin jokakerta kun näin on päässyt sanomaan niin aamulla herätessä huomaa että avasi suunsa taas liian aikaisin.

Mukavaa loppuviikonloppua kaikille!!!

Mahdunko mukaan?
Yk14 on menossa, kp42 ja menkkoja ei näy/ kuulu. Huomenna pitäis testata. Gynellä oon käyny ja kaiken pitäis olla kunnossa, siis mussa ei ilmeisemmin mitään vikaa. Munasarjat kunnossa... Kohtu kunnossa ja kaikki okei. "paljon vauvansiemeniä kasvamassa"... Edellinen gyne mietti PCO:ta mut tää sano ettei oo mitään merkkiä moisesta.

Mielessä vaan toisin. Oireita jos jonkinmoisia ja pää hajoaa tähän. En tiiä enkä uskalla ajatellakaan lapsettomuustutkimuksiin pyytelemistä, en tiedä. Itsellenihän on periaatteessa kaikki mahdollinen jo tehty/tutkittu. Ainoo mitä ei oo tehty, on munatorvien tutkiminen, että onko tukossa vai ei, mut koska ei oo klamydiaa / muuta sukupuolitautia ollu, on hyvin epätodennäköistä moinen.

Eli ei oo mitään tehtävissä kummemmin. Gyne määräs terot, pitäis ens kierrossa alkaa syömään. Kunhan ne menkat sielt nyt tulis jo!! raivostuttaa. Clomeja ei ees suostunu harkitseen. Huoh...

Taustaa hieman
Pillerit jätin pois 12.6.2010, tulin raskaaksi yk1, meni kesken rv 6. Todettiin vasta ultrassa jollon olis ollu viikkoja 11+1 mut eipäs ollukaan. Sen jälkeen ollu kierrot sekasin ja pää samaten. Ja nyt nää oireet. Huoh.
Naimisiin menin 11.6.2011, ja kätilöks lähden opiskeleen 29.8.2011 :)

Dark
kp42/29-39??
yk14

Dark aina mahtuu mukaan, tervetuloa vaan jengiin. Sulla taitaa kierrot heitellä jonkin verran? Kuulostaa siltä, ettet varmaan ovuloi joka kuukausi tai ainakaan normisti kierron puolivälissä. PCO on varmaan hyvin havaittavissa ultralla ja tuottaa kivuliaita kuukautisia, joten ehkä tää uusin gyne on oikeassa. Kohta sä opiskelet ihan alaa, joten tiiät varmaan paremmin kuin me nämä jutut! Onnittelut koulupaikasta!
emoticon 

Netta ei ollut tarkoitus pelotella! Julkisella tehdään ihan samat hoidot kuin yksityiselläkin, joten ei se Suomessa ole yhtään huonompi vaihtoehto, joskus jopa parempi. Tarkoitin vain, että itse tulin hulluksi jo kesällä, kun mies pyysi 3 kuukauden taukoa... kertoo ehkä mun kärsivällisyydestä jotain... hehee. Sun "oireet" kuulostaa kyllä hyvältä! Tuuppa kertomaan heti kun oot testaillut!!!!!

ON: Ei ihmeitä, väsyttää vähän enemmän kuin normisti, mutta sen tekee nuo luget. Oireita tietysti odotellessa ja toivoessa. Tänään 2+6, pp4. Kutittaa jo nuo testit tuolla kaapissa, hui hui hui.  

Miikka
Joo jonkin verran... Ja nyt tuli tässä kierrossa kp24 kummallinen tätimäinen vuoto, ja luulin jo menkkojen alkaneen, mutta ei. Kesti max puoltoista päivää... Hyyvin niukkaa. Menkat kestää 5-6päivää ja on normaalit kivut ja määrä... Mut nyt ei ollu sitäkään... Gyne sanoi ettei ne ollu oikeat, vaan joku välivuoto tai kiinnittymisvuoto, mutta ei voi tietää. Huoh.
Joo mulla kans olo, kun välillä pitkiä kiertoja, etten ovuloi välttämättä lainkaan, tai en ainakaan kierron puolivälissä... Siks olisin mielelläni ottanut clomit terojen seuraks, mutta gyne ei tykkää kuulemma niistä itse, ja niissä ku on se monikkoraskauden riski... No kun tulis edes raskaaksi sanon minä!! :(
PCO on joo tietääkseni hyvin havaittavissa, ja tää mun gyne sano ettei mitään merkkejäkään siitä. :)

Kiitoksia onnitteluista! :)

En malta oottaa päästä koulun penkille, olis ainakin muuta mietittävää... :)

).(

Tein testin tänään... Ei sitten voi kummallisempaa olla (ja miksi sitä testiä on tuijotettava tasan siitä hetkestä lähtien kun se on "tehty"??) ... Predictorin herkkä, ens ruutu punaiseks, sit siihen jää kaks viivaa, sekä pysty että vaaka, plussan muotoon ja sit haalistuu pois ja ihan tyylipuhdas nega jää tilalle. Hohhoijaa... No, kaippa sitä täytyy nyt ne menkat ootella alta pois vaan. Masentaa vaan...

Onko kenelläkään teroista ollu apua minkään näköstä koskaan raskautumiseen? Gyne meinas ehottaa jotain tamofen tamifen mikä lienee mikä on joku clomeja vastaava mut ei sit antanu reseptiä. Pelkkiin teroihin. Jotka oottelee kaapissa sitä hetkee et voin ne aloittaa, et joskus tähän kiertoon tulis jotain tolkkua. Mut eihän siitä mitään apua oo jos en ees ovuloi... Prkle ! :(

Niin joo taustasta vielä, oon ite 20-vuotias ja mies kohta 22. :) Aika nuoriahan me ollaan, mut jos tällä menolla mennään, niin ei ollakaan ihan niin nuoria enää ku mahdollinen vauva ikinä tulis.

On täällä nyt sit niin pöhkö olo. Oireet ja kaikki kertoo siitä et tuntuu et on mut ei kuitenkaan. Kipeenäkin nyt niin ei oo mahista muuta ku olla sängynpohjalla. Koskakohan sitä olis meidän vuoro?

Netta Tervetuloa munkin puolesta! Oon kans huomannu tämän paikan koukuttavan vaikutuksen. Täällä ollaan kaikki samassa veneessä tilanteesta riippumatta. Toive on kaikilla sama ja syystä tai toisesta sen odotus on ollut "tavallista" pidempi. Myös täällä jännätään sun puolesta! Kuulostaa lupaavalta...

Dark Tervetuloa myös sinulle! Teilläkin on tuota odotusta jo kertynyt ihan riittävästi. Täytyy olla älyttömän raskasta noinkin epäsäännöllisten menkkojen kanssa. Vaikka miten pitkään sitä olis yritetty, niin samalla tavalla ne toiveet herää joka kierrossa. Ainakin mulla. Voimia paljon sinulle!

Mikka
Voi apua kun mä jännitän teidän puolesta! Tuuthan sitten heti kertomaan kun olet testannut. Oon aina ihaillut sun tapaa suhtautua näihin asioihin. Jotenkin susta on huokunut sellainen positiivisuus ja huumori, mikä on auttanut varmasti myös muita. Ainakin mua.

Omaa: Täällä ollaan vähän toivuttu alkujärkytyksestä. Mullahan tällä viikolla ensimmäisellä käynnillä lapsettomuuspolilla löydettiin todennäköisin syy meidän lapsettomuuteen, mikä oli mun tulehduksen jälkitila. Sairastin tulehduksen -09, minkä sain ulkomaanreissun jälkeen, missä mulla oli ollut vatsatautia. Jäi lääkäreillekin epäselväksi lopulta sen todellinen aiheuttaja (ei siis ollut Klamydia tai mikään muukaan sukupuolitauti). Kuitenkin kaikki jälkitarkastukset tähän asti ollut ok. Munatorvien aukiolokin tehtiin tammikuussa, eikä silloin vielä ollut tukossa. Nyt sitten yhtäkkiä onkin leikkaus edessä, missä näkyy todellinen tilanne. Pahimmillaan joudutaan poistamaan oikea munatorvi kokonaan. Vasen näyttäisi olevan kunnossa, mutta lääkäri pelotteli myös molempien munatorvien poistolla. Siinä tapauksessa ainut vaihtoehto olisi ivf. Tämä epätietoisuus ja odotus on tällä hetkellä pahinta. Jos leikkauksen jälkeen on hoidot edessä, niin tällä hetkellä tuntuu että mielenterveyden säilyttämisen vuoksi mennään yksityiselle.

Ameli
Kiitoksia :)
Tuntuu että sitä odotusta on ihan liikaakin... Vaikka on muita, joilla yritys kestänyt pidempään. Raskasta on ollu, kun ikinä oo tienny onko raskaana vai onko menkat tulossa vasta parin viikon - kuukauden päästä? Joka kierto tuo just ne haaveet ja toiveet ja sit tullaan rytinällä alas... Sen takia en enää jaksa luottaa mihinkään oireisiin ennenko plussa on testissä, kädessä ja selvä sellainen.

Ikävä lääkäri jos pelottelee tuollain molempien poistolla O_O
Kyllä siellä kans koetellaan ihan liikaa :/ voimia ja jaksamista <3

).(
Piti tulla kysymään, että miten lapsettomuustutkimusjutut ja muut niin miten niihin pääsee, mihin tulee soittaa? Vaikka muthan siis on tutkittu, mutta että joku lääkäri osais vaikka sanoo enemmänkin kuin höpistä vauvansiemenistä. Ainoo mikä puuttuu niin ei mua oo tutkittu, ovuloinko mä (tutkitaanko sellasta?) ... Kuinka kauan menee, että pääsee ylipäätään sille ekalle käynnille, jossa vissiin kartotetaan yleistilanne? mitä mieltä ootte ollu siitä ekasta käynnistä, onko lääkärit olleet haluavia tutkimaan tai tekemään jotain... Pelkään et jos menisin, saisin vaan kuulla että joo sä nyt oot noin nuori, kyl se sieltä ajallaan, tai ei oo mitään järkeä tutkia vielä kun eihän sulla oo sitä/sulla on tätä.. En tiiä...

Moikka kaikille!

Tänne on tullut ihanan paljon tekstiä -- mulla on ollut ihan kauhia kiire töissä viimeiset pari viikkoa, mutta tänään on ollut vihdoin aikaa lueskella taas teidän kuulumisia.

Tervetuloa Netta ja Dark minunkin puolestani, toivotaan että teidät saadaan potkittua odottavien puolelle mahdollisimman pian! =D

Miikka, täällä on sormet ja varpaat ristissä puolestasi!! Aivan huikea ollut muuten tuo sun miehen simppojen tiheyden parannus, hieno juttu.

Kuusitytölle paljon onnea naimisiinmenon johdosta!

Nine, sulle onkin tullut jo vastauksia niistä ovistesteistä, mutta liityn joukon jatkoksi digitestien kannattajana. Se hymynaama on niin yksiselitteinen, ei tarvitse arpoa eikä stressata. Ovat hintavampia, mutta mielestäni luotettavampia.

Poikanen, jos mietiskelet vielä sitä greippimehua, etkä ole kyseisen mehun suuri fani, niin käsittääkseni se greipin teho liittyy siihen, että greipeissä on paljon foolihappoa. Joku viisaampi korjatkoon, jos oon väärässä... eli foolihappoa saa myös vitamiinivalmisteena, jos pelkkä ajatus greippimehusta tuo inhon väristyksiä. =D Tsemppiä!

Amelille paljon voimia leikkauksen odotteluun...on varmasti raskasta ja turhauttavaa aikaa. Epätietoisuushan on aina pahinta. Tuosta yksityisestä kun mainitsit hoitojen suhteen, niin voin suositella lämpimästi. Jos se vaan on taloudellisesti mahdollista, niin ainakin omat kokemukset ovat olleet hirmu hyvät. Mitenkään dissaamatta kunnallista puolta, mutta ainakin näin hieman suurempien kaupunkien läheisyydessä ne jonot ja odottelut voivat olla aika pitkiä. Mullakaan kun ei tuo kärsivällisyys ole ihan parhaita ominaisuuksiani, niin sieltä sai infot ja avun heti.

Täällä meneillään kp2 ja huomenna alkaa clomit, jotka lääkärimme päätti määrätä avuksi tähän kiertoon, kun ei siis mun työmatkan ajoituksen vuoksi voitu vielä mennä ivf hommiin. Eli periaatteella "vielä kerran, pojat" kotikonstein ja sitten lokakuussa se ivf on edessä. Innolla ja pienellä pelolla sitä odotan. Oli Miikka helpottavaa lukea siitä sun punktiosta, ettei se ole niin paha...mua taitaa päällimmäisenä pelottaa se toimenpide. Tietenkin myös hoidon lopputulos jännittää, mutta suhtaudun asiaan siten, että jos tää ivf ei onnistu, niin ainakin meillä on sitten enemmän tietoa, mikä vaihe hedelmöittymisessä mättää. Tieto aina helpottaa mua, kun sitten voi toimia sen mukaan.. Mulla on pistosreseptit valmiina, joten aikataulut on selvillä ivf varten. Voi vitsit, jänniä aikoja eletään...mutta jospa tää lähes 2 ja puolen vuoden yritys nyt jo palkittaisiin.

Leppoisaa sunnuntaita, leidit! emoticon

Takaisin