Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Mukava kuulla Maikkien ja Bandidan kuulumisia, ihanaa! :) Toivottavasti Poikasella onnistaa oviksen kanssa...

ON: Se varjostuma olisi saattanut olla pienellä todennäköisyydellä raskaus, testi oli nega. Toisia hormoneja kohta viikko takana, rintojen arkuus hellittänyt, mutta ei kokonaan hävinnyt. Eilen ja tänään tuli hieman rusehtavaa vuotoa, huomenna olis kolme viikkoa edellisen tuhruvuodon alusta. Tiistaina, muistaakseni, otan vikan pillerin tälle kiertoo. Lääkäri veikkas että saattaa tulla runsaat ja kivuliaat menkat... Innolla odotellessa...

Aloin tikuttaan kp12 jollon oli yksi viiva, nyt on jo kolmas päivä peräjälkeen kun kaksi viivaa, tänään kylläkin himmeämpi ja voin sanoa että on alavatta kipeä kun joka ilta peitot heiluu ja eilen vielä käytiin lintsilläkin :D Tänään vielä myös pitäs siis jaksaa ja sanoinkin ukolle että on sitten varovasti että pystyn huomenna toimimaankin vielä... Taidan vaan jännittää taas niin kovasti että...

Untamoinen: aamulämmön mittauksesta, kuin paljon normaalilämpöön se heittää että tietää?

Nyt kuitenkin siivoushommeloihin.

Poikanen, jos mittaat joka aamu suunnilleen samaan aikaan, niin yleensä lämpö nousee ovulaation jälkeen vähintään 0,2 celsiusta, ja se lämpötila pysyy ainakin kolmena aamuna peräkkäin tai jopa nousee vielä. Eli jos lämpötila on tippunut seuraavana aamuna, niin ovulaatio ei ole tapahtunut. Kainalosta ei sitten kannata mitata, se ei ole tarpeeksi tarkkaa.

Suosittelen kaikkia kokeilemaan http://www.fertilityfriend.com . Sinne voi merkata aamulämmöt, kuinka usein on harrastanut seksiä, tuntemukset, kuukautiset, kaiken! :) Siellä on sellaiset ruudut, joista näkee, onko nyt menossa hedelmällinen aika, ja ovulaation jälkeen, että onko mahikset raskautua. Sivusto on ilmainen, ja sen käyttö helppoa. Lisäksi he lähettävät sähköpostiin aluksi ohjekirjeitä sivuston käyttämiseksi. Sivusto on tietenkin englanninkielinen, samoin ohjekirjeet, mutta suosittelen!!!!

Untamoinen: pitäneekin tutustua noihin sivustoihin, vaikuttaa mielenkiintosilta, muutenkin tuntuu että englanninkielisillä sivuilla on kaikkea "enemmin" :)

Ja jälleen tikussa kaksi viivaa... hämmentävää... No yhden laskurin mukaan tänään on ovu joten hillutaan sitten senkin edestä :/ Työstä tämä kyllä käy :D Mutta toivottavasti nyt ois napannu, kohta alkaa nimittäin koulut niin ei sitä jaksa sillon... Nään unia satunnaisesti mahoista, vauvoista yms... Aina välillä huomaan olevani jollain lastentarvike nettisivuilla ihailemassa vaunuja ja vertailemassa niitä... Linnanmäellä huomasin selkeän trendin tältä osin, 3-pyöräisiä tuli joka paikassa vastaan. Oishan ne ihan kätevät, varsinkin jos saa istuimen kiinni... Mutta liian aikasta niistä höpistä...

Poikanen, minä nään kans unia jatkuvasti vauvoista ja mahoista. Viime yönä oli kuitenki kaikkein hämmentävin uni.

Siinä oli joku nainen, joka makasi rannalla selällään, ja sillä oli siinä vieressä toinen, ehkä joku 4-vuotias, tyttölapsi. Lapsi tunnusteli äitinsä isoa vauvamahaa. Kun vauva potki mahaa, niin se mahanahka venyi kuin kumi, ja vauvan kädet ja jalat näkyi aivan selvästi ulospäin :D Välillä näkyi naamakin. Me mukamas miehen kanssa seisottiin siinä vieressä ja minä sanoin, että jos raskaus on tuollaista, niin en ikinä halua lasta olla raskaana, että eikö tuo käy kipeää kun tuo maha venyy nuin. Siihen mies vaan hymähti, että etpä sää enää voi päättää, kun olet jo raskaana! Unessa siitä tuli melko ahdistava olo :D

Että näin meillä, vaikka vauvasta ei ole tietoakaan. :)

yk 11
kp 10/23-46

Tsaukki ja terkkui lomalta!
Aaaaah, onko mitään ihanampaa kuin kesäloman eka päivä ja kuppi aamukahvia suosikkimukista? No tällä hetkellä ei ole.

On teillä ollut unia! Mä nään välillä kanssa ihmeellisiä unia, mutta yleensä ne on sellaisia ammuskelu/takaa-ajo/vakoilu/vankilapako-unia...

Sellasta vaan tulin nopsasti kysymään, että muistaako joku mikä oli se keskimääräinen siittiöiden elinaika? Googlettamalla ei saanut mitään keskiarvoja tai normiarvoja ja muutenkin nettilähteet Duodecimia lukuunottamatta on aika arvelluttavia. Meillä siis tilanne, että hymynaamapäivät on tänään (ja eiköhän sitten huomennakin + ovis) ja mä oon reissussa tän ja huomisen päivän. 2 kertaa touhuttiin eilen, joten luuletteko että tiistain ovikselle pärjäävät?

Miikka: Eikös se ollut suurinpiirtein niin, että simpat elää keskimäärin 3 vuorokautta, mutta saattavat elää suotuisissa olosuhteissa jopa 5-6 vuorokauttakin. Jos teillä on hyviä elinvoimaisia simppoja niin uskoisinpa hyvinkin, että selviävät sun ovikseen saakka. Pidän kovasti peukkuja!

Niin ja hyvää kesälomaa!

Miikka ja Maikkie, muistelisin kans, et jotain 3 vrk... Oisko jossain mainittu haitari 1-5 vrk. Ainoa käytännön faktatieto on esikoisesta, joka sai alkunsa kp 9:n touhuista (joka oli ainoa touhu koko kuussa, kriisiä kun pukkas urakalla), ja mulla ovis (&kierto) aika säntilliset, ja ovis siinä kp 14:n kohdalla. Että hyvinkin on mahkuja!! Mutta mikä lie syynä, kun mennään tän tokan yrityksen kanssa jo yk 14 tai 15 tai 16, ei voi enää tietää tai muistaa, eikä sitten prkl tärppää, ei sitten millään! Vi*utuskäyrä on jo avaruudessa!! Hitto tää mamma pitää lähiapteekkarin leivässä, on digitaaliset ovistikut ollu jo monta kuuta (ite tykkään et ne on selkeet, ja kalliit, huh), oviksen oon bongannu ja peittoo heiluteltu h-hetkellä. Mutta ei, ei prkle!!! Minä täällä, myrtsinä, ja kp 4 menossa. Täytyy kyllä sanoa vielä, että teidän kaikkien onnistumisia on kiva lukea, ne luo uskoa täällä suossa tarpojan yritykseen! Mitäs teille kaikille kuuluu, uutisia kenelläkään??

Tulin vain Bandidaa onnittelemaan hyvistä uutisista :)  Mahtavaa että teilläkin on tärpännyt :)

Uusille tiedoksi että olin joskus täällä itsekin porisemassa muiden kanssa :)

Jibbbii, viimeinkin on tietokone huollettu, ja yhteydenpito hoituu vähän kivuttomammin! Olen välillä käynyt kurkkimassa ja kommentoimassa, mutta jospa tästä eteenpäin olisi itsekin vähän aktiivisempi keskusteluissa.

Mites Poikasen ja Untamoisen unet? :) Toivottavasti saatte/saitte oviksesta kaiken irti?!

Annuli, noi tarinat kauan yrittäneistä ja silti onnistuneista ovat suureksi tsempiksi!

Miikka kohti ICSI:aa! Jännäpäivät sen suhteen tulossa pian!! Kerrothan kokemuksista sitten kun ovat ajankohtaisia!

Mitä Kuusitytölle kuuluu?

Ameli, mulla kans ihan sama fiilis siitä lottovoitosta. Se tuntuu todennäkösemmältä kun se plussa siinä pirun tikussa!

Kuulkaas, te kaikki pitkänkaavalaiset. Minkä ikäisiä olettekaan (jotkut ovat maininneetkin esittelyissä)? Luin juuri kauhukseni tuolta VAU:n artikkeleista, että 35 jälkeen hedelmällisyys laskee (tämä tietysti jo tiedossa), ja kuukautiskierron lyheneminen on yksi merkki siitä. Siis apua! Mulla ollut kierto aina sen 28, ja nyt kaksi viimeisintä 25. Ja ikäähän on 35. Onko täällä muita "vanhuksia"?? Onko kierto lyhentynyt?  Meillä se kello taitaa tikittää ihan tosissaan. Päätin tästä huomiosta johtuen tilata gyneltä lähetteet labraan, että onko niiden hormonien yms. puolesta kaikki toistaiseksi ok. Gyne tosin sanoi, että kun yksi lapsonen on jo onnistuneesti tehty, niin eiköhän se toinenkin tule. Mutta kun ei vaan tule!!! Masentaa entistä enemmän tämä tärppäämättömyys! Näinköhän se enää tärpää ikinä?!

Kp 5/25-28
Yk 14,15,16 (?)

10 päivää testaukseen....Jälleen kerran on niin toiveikas olo, hyvä olo, hymyilyttääkin jopa ja jälleen kerran kun kävin h&m:llä niin mukaan tarttui 50senttiselle tarkoitettu pikku puku... En voi sille minkään... Onneksi nyt on tekemistä melkeen jokaiselle kymmenelle päivälle ja toivottavasti testissä näkyisi kaksi viivaa...jonka jälkeen sitten voinkin alkaa pelkäämään että saanko keskenmenon... ikinä ei ole sellainen kohdalle sattunut.

Unista: viimeyönä taisi olla jälleen nyytti käsivarsilla...

Nine: jaksuja... mulla sama vitutus joka kuukaus...nyt vasta kerran käyttäny ovistikkuja ni en tiedä onko niistä mitään apua ollu...
Ja ite jostain luin jo että hedelmällisyys laskee kun täyttää 25v... itellä ikää 31v joten laskusuhdanteissa koko ajan...

Viimonen satsi keltarauhastabuja menossa...Kuun lopulla siis testaus...on tämä vaan niin... Ja samaan aikaan aivoihini punkee ajatus että hittojako minä tirisen, ei tässä ole mennyt vuottakaan vielä... Mutta silti... Eilen bongasin kaupungilla kahden tunnin aikana 7 raskausmahaa...

Nine, tuon viime unen jälkeen näin heti seuraavana yönä unta, että testitikkuuni pärähti plussa :) Voi kun nämä olisivatkin enneunia... Ja kysyit ikää, me ollaan vielä tosi nuoria, molemmat ollaan 20-vuotiaita, tänä vuonna vielä täytetään 21. Ovis taitaa olla täällä meneillään, että sen mukaan eletään ;)

Poikanen?, täällä samoja fiiliksiä. Eilen oltiin kirpparilla miehen kanssa, ja siellä tuli vastaan varmaan kaksi raskausmahaa, kaksi vauvaa ja varmaan sata pienen vauvan vaatetta. Kun mentiin ulos, huokaisin syvään ja kuiskasin miehelle: "Meinasin jo kuolla." Miksi ihmeessä niitä mahoja on nyt joka paikassa, mutta kun katsoo alas päin nii ei mitään??

omaanapaa: Ovista taidetaan lähennellä, paljon vähemmän stressaantuneissa merkeissä kuin viime kuussa. Toiveet elää.

Nine, meillä ikää 30 molemmilla. Ensimmäistä siis yritetty yli 2 vuotta nyt ja eletään molemmat sellasta "nyt pakko onnistua, ettei tule kriisiä" vaihetta elämässä. Mies syyttää itseään simppoista johtuen ja minä syytän itseäni keskenmenosta... pelkkää syyttelyä siis MUTTA kumpikaan ei vielä tunne itseään liian vanhaksi :) Mulla kierrot olleet aina sen max 27 pv pitkällä 16pv:n luteaalivaiheella.

Poikanen? Ei sitä keskenmenoa kannata pelätä, se on niin karmea kokemus että sen etukäteen pelkääminen vie koko raskaudesta fiilikset. Mä toivon sulle sydämestäni niitä kahta viivaa ennen syksyä!

Untamoinen naatiskelkaas oviksesta

ON: Ovikset tuli ja meni reissussa, onneksi tuli nautiskeltua aviollisista iloista silloin sunnuntaille, jotta voi rauhassa odotella taas ihmettä. Tartteekin hakea ICSI lääkkeet! Jeejee.

Hei taasen,

kaikilla tuntuu olevan odottelu vaihe päällä...

ON: Ei mitään uutta, menkat alko runsaina viikko sitten, ole ns. normaalit eli sellaset mitä ne oli vuosia sitten. Mutta nythän tuli tavallaan kahdet kerralla. En kerenny syömään hormoni kuuria loppuun kun menkat alko, joten lopetin taas pillereiden napsimisen aikaisemmin. Nyt pohdiskelen aloitanko ollenkaan tässä kierrossa, kun muuten saattas menkkojen alku sattua hääyöhön...haluisin nauttia hääyöstäni kunnolla:) Ja kun ei nuokaan tunnu toimivan kun menkat alko taas minulle normaalisti eli liian aikaisin, eli ei nekään tasottanu kiertoa. Mene tiedä...

Odotellaan odottamista...:)

Taitaa olla juu odottelupäivi itse kullakin. Koen ite tän Pitkänkaavalaisten ketjun omimmaksi ja malttamattomana käyn aina kurkkimassa... Onhan tää oikeestaan pelkkää odottelu, kuka venaa ovista ja kuka testauspäivää/tätöstä. Ja siitä suurinta odotusta tietty. Täällä odotellaan digiovistikkuun hymynaamaa (sen näkeminen muuten alkaa hymyilyttään itseäkin!) ja tositoimia.

Miä hitsinpimpuloin täällä... kp juu mitä nyt onkaan, 23...vaun laskurin mukaan 6päivän päästä raskaustesti vois näyttää plussaa ehkä... no mitäs sitte oon puuhaillu, no aluksikin olen penkannu koko netin missä lukeekin että ovistestillä raskaustulos...siis ja aiemmin kun mitä tavallisella testillä... ja no mul ois ainaki yks liuska tuola ja ny yritän miettiä että no koskas sen sit vois aikasintaa tehä (on mul kyl ihan normejakin testejaä mut...)... Ja samalla takaraivossa joku pieni ääni kehottaa rauhottumaan ja odottamaan sinne ens viikon vaikka perjantaihin että tekisin testin... no on niitäkin kolme kappaletta että voi tehä sit vaiks useamman ... mutta sit taasen jotain värillistä vuotoa tullut mutta ota ny siitä selvää, ei siis veristä tms. Hajoan jälleen kerran tähän odotukseen yms ja vielä enemmmin v****unnun kun ja jos menkat alkaa... no kahotaan jos on parin päivän päästä pms kiukku ni sit tiedän että alkaa...

Relaa poikanen tovi! :) Tiedän kyllä ton tunteen noiden testien kans. Ja niin, niinhän jotkut kirjottaa, et se ovistestikin näyttäis raskautta.... En vaan tajua mihin se perustuu. Hymynaama ei ole vielä ilmestynyt Clearbluen digiovistikkuun, joten sitä edelleen odotellaan. Tää toiveikkuus alkaa taas nostaa päätään, et mitä jos just tällä kierrolla tärppäis. Sit tulee epäusko. Sit uus toiveikkuus ennen testailua, ja sit romahdus. Tää on niin tätä!

Nine: tämä hätähousu sitten teki ovu testin, ja viereen raskaustestin tänä aamuna vaikka neljä päivää pitäs oottaa vielä ja ovistestiin tuli kaksi viivaa!!!Tänne ei vissiin saa liitettyä kuvaa? No mutta juu raskaustesti ei näytä vielä mitään... on mulla niitä kaks vielä jälellä ni voin sit testata uudelleen niillä joku toinen päivä...Nyt on vaan jotenkin että oisko... vai miksi siihen kahta viivaa tulis...ja jos sillä testillä kerta pystyy testaamaan niin eikö siitä puhuta sen takia että kun se on halvempi??? Ja toivottavasti sulla näkyis se ovis...

Poikanen? En kyllä osaa nyt vastata, olen kyllä kans lukenu että ovistestiin voi saada plussan ennen kun raskaustestiin. Itse en uskaltaisi siihen luottaa vaan odottelisin mitä r-testi sanoo. Kokeile 2 päivän päästä uudelleen sillä r-testillä! Toivottavasti sun nyt sit merkkais sitä tulevaa raskausplussaa.. *halaus* Mä niin tiedän noi fiilikset ja sen toivon joka herää..

Mä oon nyt kolmatta päivää nykiny ovisplussia..ja siis ensin olin ihan et jee, ovis ja sitä ollaan nyt sit hyödynnetty..mutta onko tää nyt ihan normaalia vetää ovisplussaa testiin kolmea päivää putkeen...!? Miehen kanssakin tiirailtiin, että kyllä ne on niin samanvärisiä viivoja ja jokapäivä sama juttu..

Takaisin