Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Morjensta Kuukkeli ja lämmin tervetulotoivotus! Yleensä ei tervetulotoivotuksia tarvitse näin kauaa odottaa, mutta nyt taisi pässiäinen sotkea emoticon. Saako heti kättelyssä udella, että mitä feelua miehen simpoissa oli? Ei ole pakko vastata, meillä on vaan tilanne, jossa lapsettomuuden syyksi on todettu se, että mies pihtaa simppojaan, eli tuottaa niitä vain sellasen 1-4milj./ml. Tästä syystä meille todettu ainoaksi hoidoksi ICSI.

Omaa napaa: testi ei sitten koskaan vahvistunut, vaan näytti jo pertsinä haaleaa haamua. Tiputteluvuoto alko perjantaina ja yltyi maanantaina... Tämä olis sitten tässä tämä hoito taas. Nyt on pakko pitää vähän ymmärrystaukoa ja varmaan menee klinikan kesätauon jälkeen uusi ICSI.... lajissaan jo neljäs.

Miikka: Onpa kyllä harmi... emoticon  Se ei sitten muu auta, kun koita ottaa nyt hieman etäisyyttä koko asiaan ja nauti kesästä täysin siemauksin.

Täällä on tapahtunut niin paljon kaikkea pääsiäisen aikana, että en nyt vaan yksinkertaisesti jaksa ihan jokaiselle erikseen alkaa kommentoimaan mitään. Pahoittelut siitä!

Kuukkelille tervetuloa vaan joukkoon mukaan!

Omaa: Keskiviikkona tosiaan oli se polikäynti. Hieman sekavat tunnelmat reissusta jäi käteen ja kaikenlisäksi kehtasivat vielä periä mollemmista erikseen polimaksun! Törkeää rahastusta sanon minä. Yhdessä mentiin, kun yhteinen aika oli, niin miksi pitää molempien maksaa polimaksu? Ei ymmärrä... mutta se siitä.
Mulle tehtiin alakautta ultraus, jossa kaiki näytti ihan normaalilta ja ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Ultrassa näkyi myös yksi lässähtänyt (kuten gyne sanoi) munarakkula, eli ilmeisesti oli ovis ollut ihan oikeaan aikaan tässäkin kierrossa. (keskiviikkona oli kp 15 menossa)
Nostivat aika suureen arvoon sen mun keskenmenneen raskauden ja sen vuoksi ei sitten sitä aukiolotutkimustakaan tehdä. Todistaahan se raskaus sen, että ainakin toinen puoli on auki ja se kuulemma riittää. Se raskaus myös todistaa sen, että meillä on täysi mahdollisuus onnistua uudestaan.
Miehen simppa analyysi oli ihan normaali, ei mitään vikaa. Muistaakseni A+B oli jotain 65% (ei saatu sitä lappua mukaan) Kyllä noilla simpoilla on täysi hedelmöityskyky.
Ohjeeksi saatiin olla stressaamatta ja jatkaa yritystä joulukuuhun asti. Jos siihen mennessä ei ala mitään tapahtumaan niin sitten aloitellaan inseminaatiohoidot. Pikkaisen meinasi masentaa ajatus, että pitää jouluun asti vielä odotella. Toisaalta positiivista oli se, ettei kummassakaan meissä ole mitään sellaista vikaa, joka estäisi luomuraskauden. Nyt sitten vaan jatketaan yritystä ja minä taidan jatkaa samoilla linjoilla, mitä tässäkin kierrossa. Piilotan kaikki kalenterit jonnekin huitsinkuikkaan ja keksin muuta tekemistä niin paljon, etten ehdi lapsentekopuuhia edes ajatella...
Pakko vielä mainita, että eilen ja tänään on alamahassa tuntunut hieman sellaista menkkamaista jomotusta... mitähän lienee... nyt siis menossa kp 21 Voihan se olla, että täti siellä jo kolkuttelee tai sitten se on jotain ihan muuta, kun nyt ei ole ollut oikeastaan minkäänlaista vuotoakaan, jota yleensä on kuitenkin ollut tässä vaiheessa ennen tädin tuloa. vielähän se kyllä ehtii alkaa, jos täti tuleekin vasta ensi viikolla.

Tuohon seksi asiaan liittyen: ei meilläkään taida viikon keskiarvoksi ihan sitä 2-3krt tulla. Yleensä se menee niin, että tädin aikana ei harrastella mitään ja sitten siinä tädin poistuttua saatetaan kanitella muutaman kerran ennen oletettua ovista. Oviksen aikaan ollaan kyllä koiettu olla jokatoisenpäivän taktiikalla suunnilleen kiertopäivien 10-15 välisenä aikana. Sen jälkeen tahti on yleensä taas hiipunut pikkuisen. Nyt meni pääsiäinenkin ihan täysin munattomasti..... johtuen varmaan siitä, että olimme joka ilta hieman juhlatuulella ja enemmän tai vähemmän hiprakassa (minä vähän vähemmän, ei jostain syystä kovin suuresti maistunut alkomahooli), valvoimme aamu neljään ja seuranamme oli muitakin ihmisiä... hauskaa oli silti ja pystyin unohtamaan lapsiasian hetkeksi kokonaan mielestäni.

Oli pakko tulla tänne pahoittelemaan Miikka sinun tilannetta, harmi, olisin niin toivonut teille jo sen pikkuisen ja toivoinkin mielessä että olis haamu vahvistunut mutta ikävä oli lukea uutinen, no nyt keskityt vain tulevaan kesään ja teette jotain mukavaa niin eiköhän se siitä, uskon että teille vielä siunaantuu pieni palleroinen :) tsemppiä hirmu paljon teille tulevaan.

Heippa kaikille! emoticon

Teidän mukaan joukkoon taitaa vielä mahtua tällanen yks vauvasta haaveileva, joka meinaa jo välillä vaipua epätoivoon asian kanssa?

Täällä on seurailtu mielenkiintoisena teidän kirjoittelua jo muutama viikko , nyt vasta uskaltaudun itsekkin kirjoittamaan. Olen huomannut teidän kirjoituksista, että teillä on samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia asiasta kuin itsellänikin. Varsinkin pahimpina aikoina sitä huomaa tarvitsevansa tukea aika paljon, olen muutamalle ystävälle sitten avautunut ja puhunut ja itkenyt jne.. Uskon että teidän vertaistuki tulee olemaan tarpeen. Täällä podetaan aika lailla syyllisyyttä sen vuoksi, että mikä meissä on vikana, miksi meistä ei tule vanhempia tai nyt päällimmäisenä ajatuksena olen alkanut miettimään naiseutta, miksi en pysty hoitamaan naiselle luotuja asioita (miksi en tule raskaaksi).

Itsestäni sen verran, että ikää on 23 ja miehellä ikä lähenee 30. Yhdessä on oltu seitsemän vuotta, joten vauvan tulemista meidän lisäksi odottavat tietenkin sukulaiset ja tuttavat. Esikoisen yrittäminen on aloitettu maaliskuussa 2010. Joo, tiedän että nuori olen, mutta silti tämä jatkuva yrittäminen tuntuu niin raskaalta. Varsinkin kun ympärille tulee jatkuvasti uusia ihanuuksia, joita pitää käyä ihastelemassa ja samalla tuomassa itselle huonoa oloa asiasta. Meillä on tuttuja monenlaiset ovulaatiotestit, jotka näyttävät oikealla aikaa plussaa ja peittoja on heilutettu miten päin tahansa ja kuinka monta kertaa päivässä/viikossa. Tottakai myös näin hätäisenä ihmisenä tuttuja ovat myös raskaustestit, mutta aina on nega saatu. Täti on tuttu jo liiankin hyvin.

Olen ollut yhteydessä terkkariin, jonka kautta olen päässyt lääkärin vastaanotolle, josta ei omasta mielestä ollut kuitenkaan mitään hyötyä. Minulta otettiin vain labra kokeet kp 22, mutta niissä ei ollut mitään hälyyttävää. Nyt odotellaan uutta lääkäriaikaa, jossa mahdollisesti tehdään jo jotain ”tutkimuksia”. Olen mielestäni aivan pihalla näistä lapsettomuustutkimuksista ja hoidoista. Sen ainakin tiedän, että hidasta hommaa tämä ainakin on, kun pitää oottaa ja oottaa. Joten minulla askarruttaa sellainen asia, että voisin teiltä ”konkareilta” kysyä, että mitä tutkimuksia nyt minulle olisi mahdollisesti tuloillaan?? Olen lukenut jostain aukiolotutkimuksesta? Mitä muuta? Entä miehen tutkimukset?  Isot kiitokset ja halaukset jo etukäteen vastauksesta. emoticon

Eiköhän tässä jo tullut tarpeeksi tarinoitua teille... Nyt plussa päiviä kaikille mukana olijoille ja ihanan aurinkoista päivää kaikille! emoticon 

Tervetuloa vaan joukkoon Kuukkeli ja neitinen!! emoticon Täällä näitä tarinoita vaihdellaan, mutta tosiaan paljon ollaan samoissa tunnelmissa jokainen, kukin missäkin vaiheessa kiertoaan aina menossa...

Voi ei, Miikka, tosi kurja juttu, siis ihan sieltä syvimmältä! emoticon  Pakostikin tulee nyt ajatelleeks, että mikä tässä maailmassa mättää, kun kaiken maailman urpot, anteeksi vaan tuo ilmaisu, saavat niitä lapsia, vaikkeivat toivokaan, ja sitten meille täällä palstailijoille, jotka kaikki ollaan varmaan kohtuu tasapainoisia, normeja immeisiä, niin ei sitten helvetilläkään suoda sitä onnea!!!!!!!!!!! Perkele!! emoticon  No niin, koitan tässä nyt rauhottua ja kerätä itsehillintää, olenhan edelleen duunissa...Onneks tällä hetkellä yksin, duunikaverit varmaan pitäis hulluna emoticon  Mut suututtaa vaan välillä ihan mielettömästi, joten sallinette äskeisen purkauksen.

ON: Eipä kummempaa, täti tuli sitten eilen, joten se siitä sitten... No ainaki loppukierron verikoe oli ok, eli ovis todella tapahtuu, kait se on positiivista sekin. Ja Luget venytti hyvin kierron pituutta, nyt oli 31 kp, ja kun ovis plussa 16-17 kp, niin ihan ok. Vielä olis tsäänsi ekaan inssikokeiluun tässä kierrossa, vaikkei miehen tarkemmat tulokset ehdi tulla.Lääkärin mukaan voidaan yrittää inssiä silti, jos halutaan, ja kyllähän minä haluan! Mies saa haluta myös... emoticon

Näissä tunnelmissa täällä, kovasti tsemppiä kaikille! Sekä Hauskaa Wappua emoticon
, mä ainakin otan muutaman neuvoa antavan kuplivan, suon sen herkun itselleni!

Ja neitiselle vielä noista tutkimuksista, niin meillä alkoi julkisella puolella ainakin ihan mun kierron kartoituksella eli verikokeita eri vaiheissa kiertoa ja niistä sitten katsellaan, onko hormoniarvot tms. kohillaan. Sitten se aukiolotutkimus, joka mulla tehtiin tosin vasta äskettäin, koska "ekalla" tutkimuskierroksella raskauduin, mut sain km:n raskausviikolla 8. Eli nyt jatkamme tutkimuksia yksityisellä, koska julkisen puolen mukaan "emme kärsi lapsettomuudesta raskautumisen vuoksi" ...eli heittivät meidät pihalle. Kumma homma, kun ei sitä bebee ole kahteen vuoteen näkyny... emoticon No mut joo, tuo oli välikommentti :) mut siis aukiolotutkimus, jossa katotaan, että "röörit" on sulla auki. Sitten tietty noita ultratutkimuksia tehdään, että onko munasarjat jne.ok, ja lisäks seurataan follikkeiden kasvua ennen ovulaatiota.
Miehellä tutkitaan sperma, eli sieltä mm. liikkuvuus, ns. päänmuoto yms. juttuja ja sitte myös verikokeita otettiin meidän isännästä, siitä en nyt ihan varmuudella tiedä, mitä niistä katottiin. No siis ainakin molemmista katotaan verikokeilla mahd. sukupuolitaudit, joista vois olla haittaa/estettä raskautumiselle.

Vastatkoon täällä joku viisaampi enempi emoticon  Mut siis noi on ainaki niitä perusjuttuja. Toiv. tässä oli hieman edes hyödyllistä alkuinfoa, neitinen :)

Ei voi olla Miikka!! Voimia ja olkapäätä täältä!emoticon  Välillä, kun käy siellä syvimmässä montussa, ei voi kuin kivuta ylöspäin. Noh, hölmösti sanottu, mutta eipä sanat taida nyt auttaakaan - ISO RUTISTUS!

Meidän tilanteessa miehen simppoja on määrällisesti paljon, mutta epämuodostuneita on reilusti viitearvoja enemmän. Mutta kun määrä on ok, on luomuraskautuminenkin mahdollista vaikka mahkut reilusti alentuneet. Hieno latinankielinen diagnoosi tähänkin oli, mutta ei tässä päässä pysynyt... Vähän jännittää mitä polilla (sitten joskus kun kutsu tulee) ollaan mieltä aloitetaanko inssit vai mitään. Ihmettelen kovasti *Fenix*, miten teidät km perusteella pihalle potkittiin!! Uskomatonta! Saattavat meidänkin kohdalla ajatella, että kun kerran yhden ovat saaneet, niin eiköhän luonto hoida loput. Itse kyllä uskon, että inssien tukena käytetyt Gonal-F-hormonit aikaansaivat "otollisen maaperän", mihin alkion oli hyvä juurtua. Ja toisaalta 30+-ikäisiä ollaan molemmat, niin hirveän montaa vuotta ei enää tehokasta peliaikaa ole jäljellä. Muutama vko sitten tk-lääkäri lähetteen lattanut eteenpäin, niin varmasti kesä kääntyy syksyyn ennen kuin sotasuunnitelmia päästään tekemään. Se on merkillinen juttu, kun puolikin vuotta eteenpäin tuntuu olevan niiiin kaukana, mutta vastahan se joulukin oli..

Tulipas tuijoteltua omaa napaa - pahoittelut siitä. Toivottavasti kaikilla kevät saa hormonit toimimaan ja jaksetaan tuhertaa ahkerasti. Ja menis vielä tätin navigaattori sen verran sekaisin, että päätyisi sinne, missä sitä kaivataan. emoticon  Kuulin juuri tutulta pariskunnalta, että "vahinko" syntyy sitten syksyllä..

-Kuukkeli-

Heippa Naiset!

Tervetuloa mun puolestani myös Kuukkeli ja neitinenemoticon

Miikka, voihan hittolainen.... eipä tässä varmaan mitkään sanat lohduta, mutta voimahali sulle joka tapauksessa. emoticon Kyllä sitä niin olisi jo toivonut teille toivottua tulosta, melkoisen polun kun ootte jo tallanneet. Kovasti voimia ja valoa tähän kevääseen ja tulevaan kesään.

Maikkie, varmasti on tuskastuttavaa odotella joulukuuhun asti... onko teillä mahdollisuutta yksityiselle? Hyvä kuitenkin ettei mitään häikkää löytynyt kummastakaan.

Fenixille on pakko sanoa, että mä saan juurikin samasta aiheesta samanlaisia purkauksia! Kuinka epäreilulta tuntuu välillä kaikenlaisten puupäiden lisääntyminen ja "vahingot". Toimin sosiaalialalla ja nään päivittäin tilanteita, joissa vanhempia ei paljon jaksa puristella lastensa hyvinvointi. Välillä täytyy todella pinnistellä säilyttääkseen ammatillisuutensa. Joo, mutta mahtavaa, että luget toimi sulla ja pääsette inssiin nyt jo tässä kierrossa, onnea siitä!

Täällä kp20 menossa eli vielä noin viikko odottelua. Inssi nro3 siis tehtiin viime viikon torstaina; follit olivat mukavasti kasvaneet menopurin ansiosta. Kotona (tai siis mökillä) tietty vielä varmisteltiin, että lastia on odottelemassa h-hetkeä...emoticon Fiilikset on aika rauhaisat -- tietty mun odotukset eivät järin suuret ole, mutta ainakaan mun stressihormonit eivät jyrää siten kun viime inssissä, kun oli niitä läheisten menetyksiä semmonen sarja siihen samaan aikaan. Tietenkin se pieni ääni takaraivossa toivoo niin kovasti sitä kauan odotettua plussaa, mutta sit se järjen ääni hoilaa noin 18% prosentin onnistumismahdollisuudesta, joten.....hmmm, kattellaan.

Mukavaa vappua, ihanaiset emoticon  -- me paetaan hulinoita taas mökille maaseudun rauhaan.

Heippa ja isot kiitokset halauksista ja lohdutuksista! Jotenkin niin korkealta en pudonnut, kuin mitä parilla ensimmäisellä hoitokerralla, mutta loputtomalta suolta tämä kuitenkin tuntuu.

Nyt täytyy jakaa teidän kanssa nämä viimeisimmät tempaukset. Isännän kanssa päätettiin, että otetaan pariksi kuukaudeksi käyttöön kuukuppi-systeemi. Ajatus lähti koti-inseminaatio-googletuksestani, jossa sateenkaariparit kävivät läpi ns. muumimukimenetelmää ja ajattelin, että voiskohan tota kokeilla ihan käytännössä. Periaatteessa koti-inssi eroaa virallisesti siinä, että kotonahan ei mitään katetreja työnnellä minnekkään, vaan ruiskulla heitetään simpat kohdunsuulle. Periaatteessa siis ihan sama, kuin emoticon . Tämä KUUKUPPI-idea tuli sitten siitä, että koti-inssin jälkeen kehoitettiin makaamaan puolisen tuntia paikallaan, jotta siittiöt pääsevät uimaan kohdunsuusta sisään.... -> jos tunkee vielä kuukupin tulpaksi, niin siellähän ne musii sen 30 minsaa?? Eikö? Ja näin jää enemmän normiseksin jälkeen simpoilla kaarrella kohdunsuusta sisään. Nerokasta sanoisin emoticon .

Tässä te siis näette mitä kaikkea nainen on valmis tekemään nostaakseen 0,5%:n todennäköisyydet lähemmäs 1% todennäköisyyksiä per kierto.

Tämän lisäksi sain pettyä tänään (no pettyminen on ehkä rankka sana) omaan huippuhyvään lääkäriin, joka ei siis suunnitelmista ja lupauksista huolimatta suostunut vaihtamaan niitä Gonal-F lääkkeitä mulle niihin toisiin (nimen oon unohtanut), jotta saataisiin useampi hyvän laatuinen alkio siirtoa varten ja ehkä tällä viimeisellä Kela-kerralla jotain pakkaseenkin. Arvatkaas mun reaktio... no mähän tietysti varasin oman gynen heti huomiseksi ja kysyn siltä että voidaanko tässä välikierroilla mahdollisuuksia jotenkin nostaa (esim. clomeilla) ja saa vielä ultrata mut ton aikaisen KM:n jälkeen (mitä klinikka ei halunnut tehdä). Mä en suostu ottamaan riskejä näiden asioiden kanssa.

Että mitäs tästä sanotte tytöt?

Jes, Go Miikka Go! emoticon  Pidä vaan kiinni oikeuksistasi äläkä anna periksi. Ihmettelen kyllä suuresti etteivät klinikalla sua ultranneet. Pitäähän se varmistaa, ettei siellä enään mitään ole, ettei sitten tule mitään tulehduksia yms.

Pirjel: Sulle kovasti pidän peukkuja! Toivottavasti nyt tärppää...

Fenix: Kuulostaa kyllä hieman kummalliselle, että potkivat teidät pihalle. Me käytiin kanssa ihan julkisella ja vaikka eivät vielä mihinkään toimenpiteisiin alkaneetkaan niin ei meitä silti potkittu ulos talosta. Päinvastoin, sanoivat että tänne saa kyllä soitella ja tulla käymäänkin, jos on mielen päällä jotain ja tosiaan, jos ei ala jouluun mennessä kuulumaan niin sitten aloitellaan hoidot.

Meillä ei valitettavasti ole mahdollisuuksia yskityiseen hoitoon, minä kun juuri jäin (jättäydyin) työttömäksi ja oispa se kyllä muutenkin ollut liian kallista meille. Hassua sanoa niin, koska eihän sitä lapsen arvoa voi koskaan millään rahasummalla mitata. Ei vaan voi mitään, kun ei sitä rahaa ole, niin sitä ei vaan ole eikä sitä mistään tule. Pitäisköhän laittaa viimeiset roposet lottokuponkiin?

Omaa: Täällä sitä edelleen oloja kuulostellaan... miten turhauttavaa, kun ei vaan pysty olemaan ihan normaalisti ja stressaamatta jokaista pientä tunnetta mahassa. Nyt on kuitenkin menossa vasta kp 23. Koitan koko ajan olla järkevä ja ajatella, että en minä ole raskaana ja ei mulla ole oireitakaan eikä mikään muukaan viittaa siihen, että olisin. Sitten se toinen (ei niin järkevä) puoli kuitenkin kyttää oloja ja luulee jokaista pientä mahan nippaisua raskausoireeksi, ja kun taas palelee ja on ollut muka pikkuisen huono olokin välillä ja on pitänyt käydä useammin pissalla (kyllä kait, kun koko ajan jotain pitää juoda) ja väsyttääkin ehkä normaalia enemmän.
Polikäyntiä varten kirjasin ylös kiertojeni pituuksia viimeisen puolentoista vuoden ajalta ja ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kierron pituus on ollut 26 päivää. Monesti on pari päivääkin ennen menkkojen alkua alkanut pieni rusehtava vuoto, jota ei siis ainakaan vielä ole näkynyt. Myönnetään, ehkä vielä on pikkuisen liian aikaista sille ja se kyllä saattaa alkaa sitten ihan yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Että se niistä raskausoireista...

Mä tulen nyt vaan pikaisesti hehkuttamaan! Mies sai kuin saikin lähetteen simppatutkimuksiin ja sit katsotaan saadaanko lähete uudestaan kunnalliselle! emoticon

Ja miikkalle iso tsemppirutistus! Toi kuukuppijuttu on käyny monesti mun mielessä möllöttäessäni epämukavasti 30min jalat kohti kattoa.. emoticon

Ja anteeksi pikainen omanapaisuus, mulla ei ole muuta paikkaa/henkilöä johon voisin asiaa hehkuttaa..
Sunnuntaina jos ehtisin ajatuksen kanssa kirjoittamaan..

Ihanaa vappua teille keikille! emoticon

emoticon

Heippa ihanaiset, oli kuin olikin pakko tässä Wapun alla vielä tulla kurkkaamaan kuulumiset! Mulla tosin on pavlova-marenki uunissa, joten voi olla, että jos liian pitkäksi intoudun rupattelemaan, siitä on enää palaneen käry jäljellä emoticon

Mutta siis Miikka, tuo kuukuppu-tsydeemi kuulostaa tosi hyvältä ja mielenkiintoselta idealta, mut siis mulle ihan outo juttu! Mut jos semmonen systeemi toimii, niin GO FOR IT! emoticon Oon siis kyllä tosta kuukupista muuten kuullu, mut en tähän käyttöön :)

Pirjel, ja tietty muutkin, joilla inssikokemuksia on, niin valaiskaa mua, että pitääkö olla jonkinmoinen pidättäymisaika ennen inssiä, eli ns. jemmata simppoja pari päviää tms., että on sopivaa tavaraa tarjolla inssihetkellä, vai ei? Mä en meinaan muistanu kysyy lekurilta asiaa, ja nyt vaan isäntä otti sen puheeks. Eli mitä teille muille on neuvottu, onks erityisiä ohjeita annettu?

RouvaS, hieno homma, että mies sai lähetteen!! emoticon Kyllä se siitä lähtee!

ja vielä vähän omaa napaa, eli siis kun aika jyrkästi sanoin, että heitettiin pois julkiselta, niin tarkotin sitä, että sanoivat, että tuskin on estettä luomusti raskautua, kun kerran jo tärppäs ja tulkaa sit vuoden päästä uudelleen, jos ei oo raskaus alkanu. Musta se tuntu sillon, että tosiaan heitettiin pihalle, koska tutkimukset jäi kesken, niitä ei suostuttu jatkaa edes verikokeiden verran, joten siks siis kiertoa kartotellaan nyt uudelleen., viimeksi tänään alkukierron kokeella. Ja siinä mielentilassa vielä, kun lasta oli jo 1½ vuotta toivonu, niin fiilis oli, että meidät vaan haluttiin sieltä julkisen puolen ruuhkasta pois. Siinä vaiheessa olin niinku et emoticon  teille vaan... Nyt siis yritetää yksityisen kautta onnistua, mut kyllähän se tuntuu sataset paukkuvan, kun vaan klinikan ovesta astuu sisään... emoticon  Mutta jos lopputulos on toivottu, niin oon sitä mieltä, että on se sen arvosta nipistää nyt joistain muista kuluista.

Muuten tässä kärvistellään inssiä odotellessa, eli vajaa pari viikkoa siihen h-hetkeen emoticon

Nyt se marenki on PAKKO ottaa pois uunista, joten vielä kerran Oikein Hauskaa Wappua kaikille ja plussia odotellessa! emoticon

Helouuu, meillä mökkivappu vaihtui kotivappuun, sillä käväsin tänään siellä tarkastuksessa ja MULLA ON NYT OVIS! Aivan käsittämätöntä, se virallinen vuoto alko nimittäin maanantaina, eli ovis on about kp6. Limakalvokin oli kuulemma keskikiertoon sopiva, vähän jotain jämiä siitä km:stä kuitenkin oli.

Ja mikä parasta, mulla on siis ihan paras perusgyne (mies), joka kannusti ihan normisti yrittämään ja sano vaan, että noi siittiöiden määrä -viitteet on vain viitearvoja, että sinne munasolulle kun pääsee pari tuhatta ahertamaan niin homma pelittää.

Tuo kuukuppi on mullekin tosi outo uutuus ja täytyy sanoo, että ikinä en menkkoja tolla luottaisi... mutta näytti toimivan ihan jees tässä toisessa hommassa... että kaikkee sitä tulee sitten kokeiltua.
emoticon 

Tuli vähän tällanen omanapa-päivitys, mutta oikein klaaraa vappenia vaan kaikille ja pitäkäähän ne mielet positiivina, niin tiedä mitä kevät tuo testeihin.
 emoticon

Vapun aaton aattoa siskot hyvät!emoticon  Turhauttaa vaan törkeesti, kun sattuu pyhäpäivä sunnuntaiksi - vietä siinä sitten työläisten juhlaa kun ei edes ylimääräistä vapaata saa!

Miikka ihanaa kuulla, että olet jo piristynyt. Ja kroppa toimii! Meillä miehen simppa-testi myös vaihteli kaikkien kolmen tutkimusten välillä (siis diagnosointi ja molemmat inssit). Hirmusen suuria vaihtelut ei ilmeisesti ollut, mutta kuitenkin. Eihän se lasti jokaisella toimituksella samanlainen toki ole! Nyt vaan uutta matoa taas koukkuun ja railakasta vappua!! Mulle myös tuo kuukuppi-systeemi uutta. Lähes käyttämätön kuukuppi odottaa kaapissa, vähän oudolta tuntui siinä tavanomaisessa käytössä, niin ei hirveästi ole tullut käytettyä. Mutta tuolla viisiin tulisikin ehkä käytettyä kapistusta - harkintaan! Tosiaan kaikkea greippimehua ym. poppakonstia sitä nainen kokeileekin, kun tarpeeksi korkealle kuume nousee.

RouvaS:lle ONNITTELUT ja uuteen nousuun taas.emoticon

*Fenix* Sitä juurikin ihmettelinkin, kun olette jo niin kauan raskautumista yrittäneet ja vielä täytyy jatkaa odottamista. Ei taida päättäjillä olla omakohtaista kokemusta tästä odottamisen tuskasta ja turhautumisen määrästä, kun on luontoa "heitteille" jättää. Mutta onneksi on yksityissektori. Sinne meilläkin suunta, jos kunnallisella puolella ei hoitoa saada, tai luonto ole armollinen syksyyn mennessä. Ja siitä simppojen jemmailusta. Meillä oli ohjeena pidättäytyä muistaakseni 3-5 päivää (tai jotain sinne päin), eli ei enempää eikä vähempää. En sitten tiedä onko eri paikoissa omat ohjeensa. Ja tietysti riippu simppatutkimuksen tuloksestakin. Kantsii varmaan varmistaa vielä maanantaina. TSEMPPIÄ INSSIIN, on kaikki sormet ja varpaat pystyssä ja ristissä että natsahtaisi!!!emoticon

Kaikille hauskaa vappua!emoticon Kuoharit ollaan ansaittu jokainen! Luulin, että harvakseltaan käyn täällä lueskelemassa kuulumisia, mutta koukkunhan tähän on jäänyt...

-Kuukkeli-

Naiset rakkaat, 

tulin ihan nopeasti vielä toivottamaan hauskat vaput teille ennen kuin lähdetään möksälle!! emoticon

..ja vastaamaan Fenixille, että meille suositeltiin ennen inssiä vähintään vuorokauden pidättäytymistä, mutta 48 tuntia taitaa olla suositus, jos muistan oikein. Sekin on niin "taiteenlaji" kun ei kannata pantata liian kauaa, koska sitten simpat ei ole niin eläväisiä, mutta sit taas tarvii pitää huolta, että määrä olis maksimissaan. Eli hyvin yksilöllistä. Meidän isännän simpat on ihan normit laadultaan ja määrältään ja paras näyte oli toissakerralla ja silloin pidättäytymistä oli aikas tarkaan semmonen 36 tuntia. 

Miikka -- kuukuppi ja asenteesi on NIIN JEES!! emoticon Ihailtavaa. Ja nyt vaan kaikki irti oviksesta..

Nyt on mentävä ennen kuin tuo mies jättää mut kyydistä! Ihan jokaiselle SUURKIITOS tsempityksistä ja peukuista, ootte ihania. Fantsua Vappua kaikille!

Hyvää Vapun päivää kaikille!

On tämä palsta vaan ihana, ei voisi enään paremmalle tuulelle tulla, kun saa aloittaa aamunsa lueskelemalla "siskojen" kuulumisia, vaikkei ne aina niin postiviisia olisikaan.

Nyt oli pakko tulla tänne purkautumaan, on meinaan sen verta jännät hetket käsillä, etten enään tiedä, miten olisin... Mullahan on ollut tunnetusti aika säännöllisen lyhyt kierto, 26 päivää. Nyt on menossa kp 26 ja tädistä ei näy merkkiäkään. Mahaa on kyllä jomotellut ja nippaillut välillä siihen malliin, että uskon tädin kyllä tulevan pian. Ellei sitten.... voi kumpa oliskin....
Olen kyllä repsahtanut ihan täysin kuvittelemaan itselleni kaikki mahdolliset raskausoireet ja lentelen jo jossain vauvapumpulipilvissä. Nyt tullaan kovaa ja korkealta alas, jos se täti kuitenkin päättää porhaltaa kylään.
Tänään on ollut jotenkin niin huono olokin koko päivän ja se ei johdu vapun juhlimisesta. Sen verran kuitenkin uskalsin juhlia, että yhden lasin viiniä ruoan kanssa join ja Miehen kanssa kilisteltiin lasilliset skumppaa Vapun kunniaksi. Enempää en sitten uskaltanut (eikä kyllä oikeastaan olisi maistunutkaan) kun on alkanut vahvasti epäilyttämään, että tässä saattaa oikeasti olla tarvetta olla juomatta pisaraakaan.
Raskaustestejä en ole vielä tehnyt. Oli tarkoitus aamulla testasta, mutta se meni sitten ihan mönkään. Tämä nimittäin hyppäsi ennen kukon laulua lentokoneeseen ja matkusti etelä-suomen lämpöön. Koska herätys oli hävyttömän aikaisin en saanut koko yönä kunnolla nukuttua ja niinpä tulin sitten käyneeksi vessassa yön aikana pariinkiin kertaan. Ei ollut kovin suuri hätä sitten aamulla ja toisekseen aamulla oli vartti aikaa kellon soitosta lähtöön, joten eipä siinä paljoa olisi ehtinytkään testailemaan. Testejä en sitten viitsinyt ottaa lentokoneeseen mukaan, kun en ollut varma, että säilyisivätkö ne toimivina, jos pakkaisin ne ruumaan menevään laukkuun ja käsimatkatavaroihin en vaan kehdannut niitä laittaa, jos vaikka olisi tullut turvatarkastuksessa jotain sanomista.
Pitänee sitten ainakin huomiseen malttaa odottaa ja käydä ostamassa joku testi jostain ellei täti vielä siihen mennessäkään ole antanut pienintäkään merkkiä tulostaan.

AAAARGH..... Kun JÄNNITTÄÄ ihan kamalasti! emoticon

Vapunjatkoja vaan kaikille! Täytyi viimein itsekin kirjoittaa jo jonkin aikaa keskusteluja äänettömänä seuranneena. Ja tähän ketjuun siksi, että se p*rkeleen täti saapui säntillisesti taas kylään tänään! Meillä kotona jo yksi taaperoikään ehtinyt, toinen ollut tilauksessa jo vuoden verran. Ekan raskauden aikana näissä keskusteluissa olin mukana, mutta synnytyksen jälkeen tämä foorumi unohtui (kuten myös tunnukst tänne, siksi nyt eri nimellä). Nyt kun näitä oviksia on tullut seurattua ja elämä ajoitettu niiden mukaan, on kiva ollut lukea muiden vastaavia kokemuksia... Kuulumisiin siis :). Tsemppiä kaikille naistovereille! Kyllä me se täti saadaan häädettyä vähäksi aikaa elämästämme, ennemmin tai myöhemmin!

Simaiset vapputervehdykset,

Tervetuloa takaisin foorumille Nine! Maikkiella on ollutkin jännä lähtö! Äkkiä apteekkiin, oliskin tosi ihana kevätyllätys emoticon .

Tuli otettua sitten muutama vappusidukka emoticon  ja sen johdattelemana käytyä pari turhankin syvällistä keskustelua miehen kanssa. Mitenkään eivät siis liittyneet tähän meidän lapsettomuuskuvioon, vaan lähinnä tällaiseen "kuka tiskaa aina ja jne"-teemalla. Huh. Ehkäpä parempi jatkaa tällä suht alkoholittomalla linjalla, nää hormonikierrokset riittää mulle jo tällasenaan. Mutta siis joo... KUUKUPPI on ihan jees keksintö, saa rauhassa makoilla sen 30 suositeltua minsaa ilman lakanoiden vaihtoa emoticon . Ollaan siis tässä "keskustelujen" lomassa nautittu myös toisistamme... ehkä jopa vähän liiankin monta kertaa.

Tän enempää ei voi kyllä:

emoticon 

Hyviä viikon alkuja!!!

Hyvää vappua teille kaikille emoticon 

Tännehän on paljon tullut taas kirjoituksia, ensinnäkin kiitoksia paljon minun kysymykseen vastanneille, etenkin Fenixille.. Nuo tiedot auttoivat paljon, saa hieman omaa tietämystä, ettei tartte mennä lääkärin puheille aivan tietämättönä asioista. Kiitos ja kumarrus!  emoticon

Miikalle isot halaukset..  JA heti isot peukut pystyyn, jotta ovis tuottaa hyvää tulosta... Toivotaan että tämän kuukupin käyttö myös lisää plussan ilmestymistä, ja tässä kierroksessa plussa tulisi ruutuun emoticon  Häätyy yhtyä muiden kommentteihin, että sulla on oikea ja hyvä asenne. Kuukkeli, teillä on jo hyvä tilanne kuitenkin kun olette jo lähetteellä matkaamassa.. Ja usko pois, syksy tulee yllättävän äkkiä kun kesät menee aina niin nopeasti.. Toivotaan kuitenkin ettei teidän tarvitsisi mennä syksyllä mihinkään, vaan saisit kesän aikana luomuplussan.. ja syksyllä olisit jo kasvattamassa masua emoticon  Pirjel, nyt peukut pystyyn ja toivotaan että simpat olisivat eksyneet oikeaan paikkoihin ja plussa pärähtää!emoticon  Maikkie, Minulla on samanlaiset tuntemukset joka kierrossa, että toinen puoli kyttää koko ajan oireita ja taas toinen puoli on niin realistisena, etten ole raskaana nyttenkään kun en oo edellisissäkään ollut vaikka olen kuvitellut. Toivotaan että saat nyt plussan siellä etelän lomalla! Mikäs sen ihanampaa kun lomalla ollessaan saada plussa näkyviin emoticon  Rouva S, Hienoa että mies pääsi simppatutkimuksiin, me kans odotellaan lääkärikäyntiä, jotta saataisiin samainen lähete miehelle ja itselleni parempia tutkimuksia. Nine, Tervetuloa joukkoon, mukavaa että porukaa tulee lisää jotta keskustelu pysyisi yllä.

Omaa napaa hieman... Eli nyt on tuskaiset puoli toista viikkoa ootettavana, tuleeko täti vai ei.. Toivotaan että ei! Tämä kierto meni todella nopeasti, sillä yhtäkkiä viime viikolla huomasin että nythän on ovisaika, jotenki ekaa kertaa se tuli niin äkkiä ja enkä ollut vielä kerennyt edes laskemaankaan.. Kait tuo pääsiäinen ja lomailu vei ajatuksia muualle, ettei tullu oltua niin kalenteri käessä ;) Ovisaika hyödynnettiin miehen kanssa ihan hyvin, ja toivotaan että plussa tulisi ruutuun.  Oon vaan sitä miettinyt, että onko sillä jotain merkitystä, kun meillä tahtoo nuo petipuuhat mennä aina iltaan.. Jossaki oon lukenu että aamu olisi parasta aikaa. No simppoja on taas kuitenkin matkalle laitettu, toivottavasti löytävät oikean reitinJ Noista kierroista vielä... Mullaki ollu aina kierrot  28-30.. Nyt kierto on jotenki yhtäkkisesti muuttunut tai tasaantunut.. Sillä nyt kolme edellistä kiertoa olleet 25.. Mistä tällainen yhtäkkinen muutos voi johtua? ja ehkäisystäki on jo yli vuosi kun on jätetty pois.

Nyt koko ajan mietin, että oireilenko mihinkään suuntaan ja pitihän tietenkin jo katsella laskettuaki aikaa... vaikka joo tiedän että on liian aikaista, mutta jotenki sitä joka kierrossa sortuu siihen, vaikka toisaalta aivan sama milloin laskettu aika olisi, kunhan vain pienokainen tulisi maailmaan emoticon

Tässäpä taas tuli runoiltua aika lailla... Tsemppiä  ja plussa-aaltoja kaikille J Toivotaan että keväällä me kaikki saadaan plussat näkyville ja päästään kasvattamaan masuja emoticon

Hola kaikille tasapuolisesti!

Loma on takana ja viikkoon en ole koneella lkäynyt! Suosittelen lämpimästi kaikille!! Tekstejä oli NIIIIIIIN paljon, etten vaan mitenkään nyt pysty kaikkia kommentoimaan. Maikkie siellä vissiin vielä jännäilee ja mä niiiiiiin toivon sitä PLUSSAAAA! (Kaikkihan sitä tietysti toivoo) Miikka on noussut sieltä suon pohjlata elmänsä "herraksi" ja Pirjel vissiin kanssa melko jännissä tunnelmissa. Muilla sitten taitaa vielä olla ihan "perus" odottelua ja jännäilyä menossa.

ON: kierto on löytänyt tiensä jo 26.päivään asti. Koko kierto on mennyt erittäin seesteisesti ja kroppa on jätetty omaan arvoonsa tuntojen ja tuntemattomuuksien kanssa. Oviksesta ei ollut mitään tuntemuksia (sen tajusin vasta jälkikäteen) ja nyt sit vaan odotellaan.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Takaisin