Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Täällä tänään se hemmetin täti tuli kylään, eli ei edelleenkään onnistanut ja siirrytään yrityskertaan 13 emoticon  Keskiviikkona lääkäri varasi ajan sokerirasitukseen ja otetaan muutkin mahdolliset verikokeet siinä samassa, myös papa otettiin ja tulokset siitä saadaan ehkä vasta helmikuun lopulla ja TAAS otetaan klamytesti että sen voi pois sulkea, mitä hemmettiä ne nyt taas sitä ottaa kun on jo varmaan 3 kerta muutaman kuukauden sisään.. Pitää noudattaa nytten kun täti tuli niin sitä Nia:n neuvoa mitä mulle kertoi ykistyisellä viestillä, kierrot mulla on jäänyt nytten heitteleen tuota Kp 32-34 väliä :)

Muille plussapuhalluksia+++++++

YK13

KP 1/34

Höh, Minnuskalle kovasti tätipahoitteluja! :( Kyllä se on niin kamala pettymys jokaikinen kerta, täällähän me se tiedetään. Eipä taas muuta voi kuin toivotella tsemppiä jatkoon. On kyllä kummallista tuo klamydiatestien uusiminen noin tiheään tahtiin!

Mites piajolin inssi meni?

Mie tulin just sieltä klinikalta aukiolotutkimuksesta. Ensinnäkin lääkäri katsoi sen munasolun tilanteen ja sieltä se ois irtoomassa ihan piakkoin. Alunperinhän suunniteltiin inseminaatiota perjantaille, mutta nyt näyttää siltä, että irtoaa jo aiemmin. Oikealta puolelta oli lähdössä. Nyt pitää testata ovistestillä ja soittaa sinne kun tulee plussa ja inssi tehdään sit seuraavana päivänä. Hitsit kun unohdin aamulla tehdä, olis jo tämän päivän tilanteen tiennyt.

Itse aukiolotutkimuksesta jäi vähän kaksijakoinen olo. Ensinnäkin, minuun kyllä sattui, vaikka olin ne kipulääkkeet ottanut. Vieläkin tuntuu ikävältä, onneksi on vapaapäivä. Menin jo melkein paniikkiin kun sanoivat, että se neste tulee pihalle, mutta lääkärin mukaan ainakin se vasen puoli näyttäis olevan auki. Oikeasta puolesta ei ollut ihan niin varma, oli kuulemma näkyvyys aika huono. Sitä vaan mietin, että kun se munasolu on nyt irtooamssa oikeelta puolelta, niin eihän siitä inssistä oo mitään hyötyä, jos se puoli ei ookaan auki! Mutta lähtiskö ne tekemään sitä, jos tukosta epäilisivät..? Mene ja tiedä. En saanut mitään piikkireseptejä. Nyt siis vaan jännäilemään ovistestien tuloksia. Ei oo kyllä toiveet ekasta inssistä korkealla just siksi, kun se munasolu on sieltä oikealta puolelta lähdössä.

Minnuska89 ja muut yritteliäät! Paljon paljon tsemppiä matkallenne plussautumiseen! Itse tiedän, miltä tuntuu joka kerta pettyä uudestaan ja uudestaan sen negatiivisen testin kanssa. Meillä oli tilanne se, että minut oli jo todettu lapsettomaksi, kun kuukausi tuon tiedon jälkeen pärähti plussa tiskiin. Vuoden olin laukkonut gynellä erilaisten ongelmien kanssa: kilpirauhasen vajaatoiminta, paha PCO, ovulaatiohäiriö ja endometrioosi. Meillä kävi hyvin!

Itselläni oli muutenkin huonot puitteet raskautua, koska BMI on korkea, jotain reilusti päälle 35. Eivät edes tuon BMI:n takia olisi lapsettomuushoitoihin päästäneet (näin hienosti asiat täällä Oulussa).

Mitä tein ennen raskautta? Katsastin ruokavalioni kuntoon ja liikuin säännöllisesti. Söin monivitamiinivalmistetta ja kalanmaksaöljyä ja foolihappoa. Sitten tilasin luontaistuotekaupasta Thin400 jotain laihdutusvalmistetta ja jotain nesteenpoistajaa joku Aquacontrol taisi olla. Näitä vedin menkkojen alkamispäivästä kaksi viikkoa ja unohdin sen jälkeen syödä tabuja, koska lähdin Tampereelle ja oli muutakin höpsötystä siinä. No, kuinka ollakaan menkkoja ei alkanut kuulua ja plussasin viikoilla 4+6 haaleasti First Signal testiin. Tuon testin jälkeen tein kahdeksan uutta :D.

Mutta tässä ollaan, katkarapu matkalla maailmaan. Toivottavasti teillä muillakin onnistaa, koko sydämestäni teitä kaikkia tsemppaan!! Toivottavasti tämä pieni tarina tuo lohtua teidän muidenkin yritykseen!

Iltapäivää ystäväiseni. Kävin tänään omalla klinikalla km jälkitarkastuksessa ja ilmeni, että erittäin todennäköisesti tämä meidän km tuli mikroskooppisen verentukoksen vuoksi. Eli aiheutin pienelle ihmisen alulle istukan läpi kulkeutuneen veritulpan mukana kuoleman, joka kuulemma voidaan seuraavissa raskauksissa estää koko raskauden ajan kestävillä hepariini-pistoksilla.

Tieto oli siis lohduttava, tosin en aivan vieläkään ymmärrä miksi meidän kohdalle piti vielä sattua taipumus veritulppiin. emoticon

Muuten tulehdusta ei ole näillä näkymin tiedossa ja ihmisen alku on poistunut kehostani, joten kuukautiset ovat odotettavissa kuukauden päästä. Muutaman kierron kehotti odottamaan ennen uutta ICSIä, mutta sanoi että katsotaan kuitenkin josko jo ensikierrosta laitettaisiin nämä hoidot taas käyntiin.

Miikka kirjoitti:
....meidän km tuli mikroskooppisen verentukoksen vuoksi....

Piti vielä teille kertoa, että tämä mikroveritulppa istukassa on kuulemma yleisin keskenmenon syy, kun km tapahtuu myöhemmin kuin rv7 ja on jo aikaisemmin todettu, että sikiö on ideaali (sydän lyö ja kasvaa normisti). TÄMÄ kuulemma selvitetään julkisella vasta kolmannen keskenmenon jälkeen!

Itseäni tieto auttoi suunnattomasti käsittelemään tätä menetystä ja myönnän, että nyt jo näkyy valoa tunnelin päässä. Tämä on nimittäin hepariinilla ehkäistävissä oleva tapahtumasarja.

Miikka, varmasti helpotus kuulla, että km:lle on löytynyt syy. Ei se tietysti menetyksen tunnetta poista, mutta helpottaa varmasti asian käsittelyä. Kivi vierähti sydämeltäni, kun luin äsken, että teillä alkaa näkyä jo valoa tunnelin päässä. Ja että km:n syy on sellainen, joka voidaan hoitaa seuraavassa raskaudessa, ettei pääse uudelleen tapahtumaan. Uskomatonta, että julkisella vasta 3. km:n jälkeen alettais tutkia... Tsemppiä kovasti! Toivottavasti pääsette seuraavaa ICSIin heti, kun itse olette siihen valmiita!

Nia, mulla BMI tällä hetkellä pyörii 31 paikkeilla, suunta alaspäin. Nyt 2 klinikkakäynnin jälkeen ihmettelen, ettei lääkäri ole sanallakaan maininnut ylipainoa! Kyseli kyllä, onko työ stressaavaa. Mietin, että eikö hän ole papereistani katsonut merkitsemiäni painoa ja pituutta... En sitten tiedä, että jos ei ole katsonut tarpeelliseksi, kun kierto suht säännöllinen ja ovulaatiokin on tulossa. Meillä kun vissiin se isompi syy miehen simpoissa (?)

Tänä aamuna CB ei vielä hymynaamaa antanut. Yöllä nukuin ehkä 2 tuntia, suurin osa meni sängyssä pyöriessä, ajatukset ihan sekaisin. Mie en nyt saa ajatuksiani yhtään pois tästä raskautumisesta, mihinkään en jaksa keskittyä. Mietin sitäkin, että jos se ovulaatio ei tulekaan, kun en irrotuspiikkiä saanut. Hulluksihan tässä tulee. Ja vasta alkutaipaleella ollaan (hoitojen suhteen siis)!

Pääsin vihdoin viimein taas kommentoimaan palstalle, tähän asti ei oo jostain syystä antanut mun sitä tehdä... Ja mitä kommentoitavaa täällä olikin :(
Miikalle tuhannesti pahoitteluja, sydän pakahtuu teidän puolesta. :( Oon niin pahoillani, yritän lähettää virtuaalihaleja täältä pohjoisesta... Kyllä sulla on kaikki oikeus sanoa anopeille ja muille että asia ei kuulu heille, etkä ainakaan tässä vaiheessa siitä halua keskustella - ja jos he eivät sitä ymmärrä niin oma on häpeänsä... Pieni valo tunnelin päässä sentään on että syy on selvillä (miksi ihmeessä julkisella puolen ei näitä voida selvittää, kun hoito on loppupeleissä aika helppoa...?), ja syy on vieläpä hoidettavissa oleva - niin ettei ensi kerralla tarvitse pelätä samaa. Hirveästi tsemppiä! Ottakaa oma aikanne ja oikeutenne surra, mutta toivottavasti jaksatte myös katsoa eteenpäin ja lähteä vielä leikkiin mukaan...
Nymerialle onnea inssiin! Nimenomaan noissa tapauksissahan se IUI on tehokkain, jos ongelma on lievä siittiöongelma - ne kun saa sillä pesulla aika tehokkaasti sieltä ne toimivat yksilöt esille. Munatorvien aukiololla ja oviksella ei oo tosiaan mitään keskenään korreloivaa vaikutusta, mut senhän varmaan saitkin jo lääkäriltä selville... Se pregnyl kai annetaan niissä tapauksissa että spontaani ovis ei oo niin sanottua tai silloin kun on tarpeen 'tahdistaa' se inssi (vaikka viikonlopun tms takia). Joskus tuosta olikin palstoilla keskustelua et miten vaikuttaa jos on ovis samalla puolen kuin mahd tukkeumat, ja jollekin oli lääkäri sanonut ettei sillä oo juuri merkitystä kunhan jompi kumpi tuubi on auki - mulla ei vaan oo vielä mahtunut kalloon et miten se munis vaeltaa sieltä tukkeutuneelta puolen sinne aukiolevalle jos on tarpeen mut ehkä se voi tehdä niin..? Tuntuis et ei ne lääkärit ihan turhaan lähtis tekeen inssiä selvästi 'epätoivoiseen' tilanteeseen... Hienoa muuten et teillä lähti hommat noin vauhdikkaasti liikkeelle! Ainakaan siinä ei se laiskuus tullut esille vaikka muualla sitä olikin havaittavissa ;) (Laiska lapsi, hiukan repesin...)
Piajol/pirjel, sulle myös onnea IUI:hin! Meilläkin mies lupaili pistää jos on tarvis, mut mä karaisin itteni loppupeleissä...  Kiitos peukutuksista, mut vielä ei valitettavasti oo mitään positiivista kerrottavaa... :(
Tervetuloa Noora! Tänne mahtuu kyllä mukaan suurperheen äidit ja ensimmäistä yrittävät, pääsyvaatimuksena on ainoastaan se että vauvakuume on kestänyt luvattoman kauan ;) Odottamiset ja pettymykset on meillä kaikilla (valitettavasti) yhdistäviä kokemuksia, elämäntilanteesta riippumatta. Jaan täysin sun (ja muutaman muun...) näkemyksen noista hyväätarkoittavista kommenteista liian yrittämisen vaikutuksista ja 'kyllä se tulee kun on tullakseen' -tyyppisistä neuvoista. Oon sanonutkin parhaille kavereille et jos ei parempaa sanottavaa ole niin sit on suotavampaa vaan olla hiljaa...
Onnea mimmu82:lle oviksen bongaamisesta! Se on kaikkea muuta kuin itsestäänselvyys, joten upeaa et löytyi - ja on varmasti hyväksi käytetty... ;)
Onnea myös meidän toivonkipinöille :) Tiisa, Nuu (hirmuisen pitkällä jo oot!) ja Tatjuska!
Tiisalle tarvii sen verran kommentoida et en mäkään niitä ovistestejä ihan huvikseni tee ja ressaa, mut vaikea olla ressaamattakaan kun se ovis tai sen puuttuminen nyt tuntuu olevan ainoa selittävä tekijä tähän meidän lapsettomuuteen - muuten ollaan siinä selittämättömässä kategoriassa. Lääkärit kyselee sen oviksen kuitenkin aina, ja inssiä on vähän huono tähtäillä jos ei ole koko ovista (nimimerkillä kokemusta). :(
Tulikohan mulla nyt kommentoitua kaikille kenelle piti..?
ON: Mä en sitten koskaan saanut sitä ovista testattua (digitesti näytti negaa koko kierron mutta kun otti sen tikun sisältä pois niin yhdessä välissä oli haamuja sentään), mutta täti tuli kylään perjantaina, ja kierto jäi taas lyhyehköksi. Sinänsä ihan hyvä, nyt pääsee ainakin siihen tähystykseen suunniteltuun aikaan parin viikon päästä - tosin se huono juttu on et ne pillerit piti nyt sitten aloittaa. Eli meidän yrittäminen on nyt sitten katkolla ainakin tämän kierron :( Jospa ne sit tähystyksen yhteydessä kertois koska vois odotella sitä IVF:ää - ja jospa siihen ei menis taas puolta vuotta...

Miikka, onkin varmaan jollain tavalla helpottavaa saada syy tapahtuneeseen. Eikä vaan tätä "luonto hoitaa tehtävää" selitystä, joka ei luultavasti auta montaakaan menetyksen kokenutta äitiä. Ja kiitos tuosta hepariini infosta, hyvä tietää muidenkin -- en ollut ikinä kuullutkaan moisesta. Toistan samaa, mutta edelleen siis kovasti jaksamista toivottelen ja ihanaa, jos edes pikkuisen alkaa olo tuntumaan valoisammalta. 

Mites Nymerian ovisbongailu sujuu? Toivottavasti pääsette tositoimiin jo tällä viikolla. Tuskinpa ne inssiä alkavat tekemään,jos ei mitään onnistumismahdollisuuksia olisi, joten nyt peukut pystyyn, että ajoitukset menee siellä nappiin! 

Pahoittelut Minnuska89lle tädin saapumisesta. :-( 

Fenix
ille myös jaksuja kovasti, että positiivinen vire löytyisi.

Eilinen inssi meni hyvin -- lääkäri totesi, ettei paremmin voisikaan mennä. Ajoitus ihan paras mahdollinen, kaksi isoa munasolua ja mieheltä laadultaan ja määrältään oikein hyvät simpat. Se onkin sitten eri asia hoitaako tää mun kroppa osuutensa.... emoticonHuomenna alkaa Lugestron tueksi ja nyt yritän parhaani vaan olla rennolla mielellä. Lupasin itselleni, että pidän pään kylmänä, varsinkin kun Luget pidentää kiertoa ja aiheuttaa sivuoireena joillekin naisille raskauden kaltaisia oireita (arat rinnat, väsymys, jne.). Joten kahden viikon kuluttua testi ja siihen asti yritän rentoilla.

Mukavaa päivää, arvon Naiset!

Bandida, oltiin taas samikset kirjoituksen ajoittamisessa. Tosi kiva kuulla susta! :-) Hyvä, kun ajoitus tuntuu toimivan tulevan tähystyksen suhteen, toivotaan ettei tarvi odotella kun tää kierto, että saatte asiat etenemään. 

Bandida, moikka pitkästä aikaa! Oho, enpä ole kuullutkaan moisesta, että munis voisi irrota, vaikka sen puolen tuuba olisi tukossa. Ei ihan järkeenkäypää, mutta toisaalta, tässä raskautumisasiassa nyt muutenkin tuntuu aika vähän järjellä olevan tekemistä. Tuntuu, että sattumaa vaan kaikki. Onneksi nyt kroppasi aikataulu sopii tähystysaikatauluun ja toivottavasti nyt vain tämä yksi kierto jää väliin! Jaksuja odotteluun!

pirjel
, onnittelut hienosti menneestä inssistä! Nyt vaan toivotaan parasta!

Mie sain hymynaaman eilen illalla testiin, aamulla ei eilen siis vielä mitään näkynyt. Eikä äsken, kun testasin. Eli inssi pitäisi varmaan tehdä tänään? Oikea puoli on juilinutkin eilisestä lähtien. Nyt vaan odotan tulisilla hiilillä, että klo tulis 8 ja voisin soittaa klinikalle. Jäi taas yöunet vähiin... Mahtaakohan sinne edes saada aikaa näin lyhyellä varoitusajalla. Toinen ongelma on, että miehellä on just tänään sellainen työpäivä, että töissä on pakko olla 10 ja 13 välillä. Eli pakko ois saada simpat vietyä pesuun ennen klo 10. Saa nähdä, mikä on aikataulu siellä klinikalla. Ärsyttää, kun niin hirveen paljon lisästressiä tuo tällaiset pika-aikataulut! Luulen, että huomenna tehtynä inssi ois jo myöhässä, kun testi oli jo negatiivinen nyt. Miun stressihormonit on tällä hetkellä varmaan ihan katossa. :/

Lisäksi meillä ensi kierto menee harakoille. Laskeskelin, että ovis sattuu just sille viikolle, kun mies on työreissulla ulkomailla emoticon . Eikä sitä työmatkaa voi siirtää. Joten toivon todella, että inssiin on tänään mahdollisuus, muuten menee 2 kiertoa sivu suun!

Nonnih, eli sain ajan täksi päiväksi inssiin. Mies lähti just viemään tuotostaan ja miulla aika iltapäivällä. Jännittää ja on surullinenkin olo. Ei haluaisi lapsenteon (suokaa anteeksi tuo niin ärsyttävä ilmaus!) olevan tällaista. Pelkään, että purskahdan itkuun siellä klinikalla. Mieskin oli kireenä koko aamun, silläkin stressi tästä ja töistä.

Nymeria: onnea inssiin. täällä koitan pitää peukut ja varpaat pystyssä et simpat löytää perille muniksen luokse. emoticon

Nymeria, toivotan rauhallisia mielialoja inssin jälkeen. Kukaan ei toivo lapsenTEON olevan tällaista, mutta usko pois, siitä inssistä tulee jälkeenpäin varmasti ihana toivon tunne. Teille on nyt peukut isosti pystyssä.

Kiitos kovasti tsempistä ihanat Miikka, Tiisa, pirjel ja Nuu_emoticon

Nyt on ohi. Lääkäri ultrasi ja etsi sitä munista, muttei enää löytänyt! Eikä halunnut alkaa ultralaitteella tönkämään liikaa. Se oli siis jo lähtenyt matkaan (vähän pelkäsinkin, kun oli jo illalla ja aamulla semmoiset juilimiset). Harmittaa kovin, nyt ei nähty sen kokoa (ma-aamun aukiolotutkimuksessa se oli 16 mm) ja en tiiä sit miten on onnistumisen mahkut, kun on jo matkassa. Mutta tuskin ne ois tuota inssiä tehneet, jos ei ois mitään mahkuja..? Kohdun limakalvo näytti kuulemma oikein hyvältä. Ne simpat... Kovin oli kuulemma ohut ollut näyte, eli tiheydessä mättää. Mie sitten huolestuneena kyselin, että onko tästä hyötyä, niin kyllä se lääkäri vakuutteli, ettei he tätä tekisi, jos ei mahdollisuuksia olisi. Sen takia ne pestään, että saatais reippaimmat matkaan. Joo, tiesinhän mie, mutta piti silti kysyä.

Lääkäri muuten kysyi vielä, että sattuiko hartioihin sinä päivänä, kun tehtiin aukiolotutkimus. Mulla illalla sattui ja sanoin siitä. Mitähän tuo kysymys tarkoitti..?

Nyt siis alkoi piinaviikot, vaikka en uskallakaan toivoa liikoja, kun vähän myöhässä kai sit oltiin. Ihmettelen vaan, kun se testi näytti plussaa eilen illalla 19 aikoihin, niin miten se sit niin äkkiä oli lähtenyt liikkeelle, ettei reilu tunti sitten enää löytynyt.

Kiitos kaikille :)

Tänään kävin aamulla siellä sokerirasituksessa ja hyvin se meni, ihan hemmetin pahanmakuinen se litku ainaki oli jos ei muuta emoticon  Oli erinlaista litkua kuin silloin esikoisen aikaan oli. No 10.1 lääkäri sitten soittaa sokerirasituksen tuloksista ja klamydian tuloksista. Multa otettiin yhteensä laskettuna 7 putkiloa verta emoticon  Eli siinä samassa katotaan maksa ja kilpirauhaset uudelleen että ne ei vain estä tuota raskaaksi tulemista, oli vähän surullista istua siellä aulassa kun varmaan kolme tai neljä raskaana olevaa tuli sinne kans istumaan emoticon Mutta ainut asia mistä olen niin hemmetin iloinen niin on se että olen saanut tässä parin päivän sisällä pudotettua painoa, painoin ennen 111,6kg ja tällä hetkellä painan 109kg mikä on minulta todella hyvä suoritus, olen kävellyt vain kaikkien makeistenkin ohi miettien että "en varmana nytten retkahda ja haluan pudottaa painoa edes jonkiverran"  :) Ja olen alkanut tarkkailemaan mitä suuhuni pistän, otan päivässä yhden lasin verigreippimehua ja syön nesteenpoistajaa, vitamiinia, foolihappoa :) saa nähä tuottaako tässä kierrossa nuo tulosta, en ole edes yhtään ajatellut sitä vauva juttua :)

PAAALJON PLUSSATUULIA JA PUHUREITA IHAN MEILLE JOKA IKISELLE IHANAISELLE++++++++++++++++++++++

YK13

KP 4/34

Huomenta ihanaiset naikkoset,
Täällä ollaan oltu taas anivarhain hereillä (eräs raskaudesta jäljelle jäänyt "vaiva") ja aattelin teille vähän päivitellä tuntemuksia.

Nymeria, jos omasta aukiolotutkimuksestani oikein muistan, niin tuon kysymyksen taustalla on se, että aukiolotutkimuksessa sitä nestettä voi päästä vatsaonteloon, joka kumma kyllä paljastuu sitten olkapääkipuna. Eli samana kipuna, kuin useimmat kohdunulkoiset raskaudetkin. Toki ei se ole mikään merkki, mutta näin tutkimustulokset väittävät.

Onnittelut Minnuskalle laihtumisesta ja päättäväisestä luonteesta. Varsinkin nyt talvella sitä tarvitaan :) Toivotaan, että sinun kilpirauhaskokeesi ovat ok, sillä sehän on kaiketi aikas paha raskaustoiveiselle naiselle.

Meillä saatiin eilen klinikalta kotiin amneesi ja että usko miten lohduttavaa oli nähdä lääkärin sanat: yllättävä keskenmeno 9+5! Mies ihmetteli mitä hymyilin niitä lukiessani, mutta ymmärsi sitten hyvin miten minua lohdutti kovasti se, että edes alan ammattilainen ei olisi odotanut tätä tapahtuvaksi. Eikä edes Kätilöopiston tapaan dissannut ja tokaissut mitään tyyliin: "meillä nähdään näitä päivittäin, joten ihan normaalia tämä tällanen on. Uuteen yritykseen vaan". Siellä myönnän kyllä antaneeni palautetta, että ei sitä vaan ihan noin helpolla lähdetä uuteen yritykseen.

Yökkö-osio, herkemmät varokaa: Vuoto alkaa olla lopuillaan, eli vielä vaan sellasta venyvää verilimaa. Todella ällöttävää, kun voi venyä meikäläisestä nilkkoihin asti katkeamatta. Mies ei ihan nauttinut siitä näystä ja tuli se itsellekkin yllätyksenä. Mutta siis tunteita tässä jo pystytään vähän käsittelemään, vaikka vielä sitä ei ihan ymmärrä miten kaikki ei vain voinut mennä kuten normaalisti... kun me kuitenkin jo joudutaan kulkemaan se kamala tie ihan sinne lapsenTEKOon asti... ei ole mitään luonnollista siinäkään... olisi siis voinut sen verran luonto auttaa, että olisi antanut meille jotain takaisin päin.

Nuu_lle nyt oikein isot halirutistukset tulevaa synnytystä varten ja me kaikki täällä odotetaan sitten kieli pitkällä tulevaa päivitystä!!!!

Miikka ihanaa nähdä, että siellä ollaan saamassa elämäniloa takaisin ja toivoa tulevaan <3 On varmasta helpotus, kun jatkossa voidaan auttaa ehkäisemään vastaavanlainen tapahtuma. Olet ajatuksissani ja toivon, että pian sisälläsi on uusi elämän alku!

Nymeria ja Pirjel tiedän kanssa saakin sitten jännitää miten inssissä kävi ja uskomme että hyvinhän siinä <3

Minnuskalle tsemppiä painonpudotukseen ja toivottavasti tuloksista selviää, että kaikki olisi hyvin :)

Bandidalle kanssa tsemppiä ja toivottavasti pääsette pian IVF:ään.

Ja sitten omaa napaa: Oon ollu lomalla viikon ja käynyt kyllä lukemassa päivittäin täällä, mutta kirjottanu en mukamas ole kerennyt. Mulla alkaa olemaan vähän jännät paikat oman kierron kanssa, ylihuomenna pitäis viimeistään alkaa kuukautisen, jos ovulaation ajankohtaan kattoo. Eli ovis oli kaksi viikkoa sitten sunnuntaina. Mulla on tullu verestävää vuotoa nyt maanantaista lähtien vessassa käydessä ja en oikein ymmärrä mitä se on, ku ei mulla yleensä viikkoa ennen tuu tiputtelua. Ekaks oli aika kirkastakin mut nyt on ollu enemmän semmosta ruskeeta limasta ja tullu tosi niukasti pyyhkiessä. No pitääpä odotella ja kattoa muuttuuko kuukautisiksi vai jäiskö vuoto vaikka tähän ;)

Tsemppiä taas meille kaikille =)

Leppoisaa sunnuntaita!

Miikka
, vitsit, että on niin helpottavaa lukea, miten siellä on alettu päästä ylöspäin km:n jälkeen! Uskomaton tsemppi teillä kyllä! :) Toki varmaan mieltä huojentaa tieto siitä, että km oli yllättävä ja senlaatuinen, että jatkossa saman tapahtumisen voi ehkäistä. Seuraava kerta sitten olkoon se, josta on tuloksena pikkuinen nyytti teidän syliin! :)

Minnuskalle
onnea painonpudotukseen! Henk.koht. tiedän, miten koville se ottaa välillä. Mie painoin n. 3 v sitten 108 kg. Tänä aamuna puntari näytti 82,6 kg (pituus 164 cm). Että kyllä sinäkin onnistut, kun kerran minäkin tein sen! :) Toki tässä on itselläkin vielä pudotettavaa, mutta suunta on ainakin hyvä.

Mimmu, aaaapua!! Nyt iski jännitys teidän puolesta! Voi, kun oiskin nyt sitä itteään!! ++++++

ON: Täällä on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa tämä viikko. Mie en olisi osannut etukäteen ajatella, että näin koville ottaa. Mulle olisi ollut helpompaa, jos syy olis ollut puhtaasti minussa. Silloin olis voinut itseään "syyttää", mutta miestä en tietenkään voi enkä halua. Lisäksi naisesta johtuvaa lapsettomuutta on usein helpompi hoitaa, simppaongelmissa on enemmän tuurista kiinni. Kahtena viime yönä oon jo onneksi saanut nukuttua, mutta aiemmat yöt tällä viikolla olivat hirveitä. Sen lisäksi en ole saanut syötyä kunnolla enkä ole voinut keskittyä mihinkään, mutta oon treenannut ihan sikana, että oon saanut ajatuksia jotenkin pois asiasta. Torstaina mulla oli aika voimakasta pahoinvointia, kroppa ilmeisesti käy ihan ylikierroksilla nyt. Vieläkään ei ole ruokahalua, mutta sentään pystyn syömään ilman yökötystä. Varmaan tämä on vain joku alkushokki. Toivottavasti ainakin helpottaa jatkossa, ei tätä olotilla pitkään jaksaisi. Onko muilla ollut hoitoja aloittaessa näin voimakkaita henkisiä vaikutuksia?

Pirjel, me nyt jännätään aika samoille päiville!

Takaisin