Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iltaa,

hcg oli eilen edelleen nousussa (yli 8000) ja niinpä tämän päivän ultran jälkeen muhun pistettiin annos stytostaattia eli syöpälääkettä jonka pitäis nyt sitten tappaa mun kropasta kaikki oravaa pienemmät jotka ei sinne kuulu. 2cm donitsiontelo löytyi oikean munasarjan kyljestä ja munasarjan säästämiseksi laitettiin tuo solunsalpaajamyrkky. Voin ihan hyvin ja sairaalassa mulla oli seurana kohtalotoveri. Kahden tunnin seurannan jälkeen pistoksesta pääsimme kotiin. La kontrolloidaan labrat, samoin tiistaina ja keskiviikkona menen sitten taas lääkärille eli seurantaa, seurantaa tämä nyt on. Pikkusen tuolla munasarjan kohdalla jomottelee eli tässä vaiheessa oli syytä alkaa hoitaa raskautta pois päiväjärjestyksestä ennenkun tulee isompaa vahinkoa.

Kokemus tämäkin joka toivottavasti vain vahvistaa mua ihmisenä. Vannotin kyllä lääkärille että haluan vielä jossain vaiheessa yrittää kolmannen kerran ja että sitä ennen mut pitää vakuuttaa, että olen täysin toipunut ja ultrassa ja kokeissa kaikki on niin hyvin kun voi olla uutta raskautta varten. Tätä en enää halua kokea.

Halauksia ja parempaa onnea teille kaikille muilla. Myrkkypistoksen vuoksi meillä on nyt ehdoton vähintään 3kk raskautumiskielto, mutta tuskin mä täältä minnekään katoan. Mutta kun saamme jälleen luvan yrittää uudelleen, on meilläkin sitten täysi vuosi takana yritystä.

Ilmoittaudun uuteena mukaan. Ajattelin, että tämä ketju varmaan sopii parhaiten minulle, yk takana 10. Tänäään tein testin, kp 28, ja negaahan se näytti [:@]. En osannut päättää, luopuako koko jutusta vähäksi aikaa vai liittyyä keskusteluun ja ajattelin tehdä tämän jälkimmäisen. Toisaalta varmaan olisi hyvä laittaa hanskat naulaan vähäksi aikaa, olen huomannut sen auttaneen monia. Mutta miten tehdä se, kun ajatuksisssa pyörii vain yksi ja ainoa asia.

tatjuskalle vielä kerran lähettelen voimia !! toivottavasti olis koettelemus pian ohitse, koita nyt kerätä voimia varastoon,tuo 3kk menee todella nopeasti

toivo tervetuloa joukkoon. Toivottavasti visiittis olis nopea ja saisit siirtyä odottajien puolelle, nopein visiitti näillä palstoilla on muistaakseni päivän, että onkin jo plussannut[:D]

omaa ei uutta. Oottelen että sisko pamahtais, voi meinaan tyttö syntyä koska vain. Kokoa neidillä on jo arviolta ainakin n.3,5kg. Että olis valmis ulostautumaan jo, tahtoisi niin nähdä tämän suloisen jo[:)][:)][:)] Kummeiksikin pyydettiin<3 Muistan kun hän ilmotti oottavansa,kun mietin että olenhan minäkin sitten jo raskaana viimeistään kun hän synnyttää,no empä ole. Yritystä takana sen päälle 1,5v ja 2 varhaista keskenmenoa,ikinä en osannu kuvitella että tää vois olla näin vaikeaa omalla kohalla. No,eipä mulla mikään hengenhätä ole,ikääkin sen verran vähän vielä tuo 23[:)]

Hei siskot.
On pakko käydä lukemassa kuulumisianne säännöllisesti. ollaan sentään aikas paljon tässä matkan varella keskenämme jaettu ja hengessä ollaan edelleen mukana.

Tatjuskalle; voimia ja halauksia täältä sinulle isolla sylillä. Mä olen niin kovin pahoillani puolestanne.

Heipähei kaikille pitkästä aikaa.

Suuret onnittelut raskautuneille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka [:)]
ja Pahoittelut kaikista noista ikävistä asioista, joita täällä on tapahtunut [:(] Olen niiiiin pahoillani!!!

En oo tosissaan taas vähään aikaan täällä käynyt. On ollut jotenkin mukamas niin kiire, etten ole kerennyt.. nyt pitäis taas vähän helpottaa, niin ajattelin tulla kertoilemaan uusimpia kuulumisiamme..
Miehen siemennesteessä todettiin lieviä "puutteita" viime viikolla. Tämän viikon maanantaina keskustelin sitten lääkärimme kanssa ja se oli sitä mieltä, että enää ei tutkita vaan inseminaatioon mennään [:)] Nyt on kp14 eli ens kierrossa sitten. Mun hormoneja tehostetaan ihan vaan hiukan clomifenin avulla ja miehen siemenneste pestään ja ruiskastaan sitten sopivalla hetkellä sisään [:)] Jännittää jo nyt kovin, mutta kyllä on helpottunut olo! En olisi jaksanut enää ainuttakaan tutkimusta, vaikka nythän nämä tositoimet vasta oikeasti alkavat.. Tässäkin kierrossa ollaan tietty ihan luomuna yritelty, kannattaahan sitä aina yritellä ihan sen yrittämisen mukavuudenkin vuoksi [;)] ja kun tämä kevään tulo on nähtävästi saanut mieheni hormonitkin jylläämään oikein kunnolla [:D]

Paljon voimia kaikille [:)] Olette ajatuksissani!!!

Mymmeli84: Ihanaa kun alatte saada apua. Kyllä se siitä sitten pian onnistaa :-)

Omaa: Sytostaatit ei ole oloon vaikuttaneet pahemmin, vähän normaalia enemmän väsyttää ja pikkusen etoo mutta sitäkään ei tiä onko raskaushormoni vaan koholla vielä että kummasta tulee. Muutoin on jo paljon parempi mieli ja luottavainen olo tulevaisuuden suhteen. Eilen sain niin ihania kommentteja ystäviltä ja sellaista myötätuntoa naapuriltani jota en ole koskaan kokenut.

Että kyllä mä täältä vielä nousen entistä ehompana teidän yrittäjien joukkoon :)

Hyvät pääsiäiset!

wastis: kiitos, toivon myös, että visiittini olisi lyhyt [:)], mutta toisaalta takaraivossa tunne ettei se niin kuitenkaan ole [:(]. Huomasin, etten lainkaan laittanut tuohon viime viestiini mitään perustietoutta itsestäni....elikkäs ollaan molemmat mieheni kanssa vuosimallia -81, ja yhteistä taivalta on ollut kymmenisen vuotta. Yk tosiaan 10 takana ja odotellaan tuota yk 11 alkavaksi...

Mulla todettu pikkasen endometrioosia kohdussa, mikä saattaa olla just yks vaikeuttava tekijä tähän raskautumiseen. Ollaan puhuttu miehen ja gynen kanssa, et sitten kun yk noin 12/13 takana, pitäisi mennä parempiin tutkimuksiin, lähinnä myös juuri tuon endon takia. Sitä kun ei ole todettu, että onko se sellasta "aggressiivisempaa" vai köllötteleelö se rauhassa ei viitsi enempää siellä kasvella. Katsotaan miten käy.

Olen roikkunut jonkun aikaa netissä lukien ihmisten raskautumisyrityksiä, ja kun kerran olen melko altis vaikutteille, niin luettuani "baby-disperiinin" ja raskautumisen yhteydestä, olen tässä kierrossa kokeillut myös sitä. Ens kierrossa ajattelin alkaa tuon greippimehun juomisen, kun en ole sitä vielä kokeillut  [:D].

Onko teillä kokemuksia näistä enemmän tai vähemmän epätieteellisistä menetelmistä raskautumisessa? Mielestäni ei tässä voi ainakaan hävitä mitään, että olen kyllä valmis kokeilemaan kaikenlaista? Onko vinkkejä?

Hyvää pääsiäistä. (pistän tänne saman tekstin kun tonne joko nyt-puolelle)

Tällä ois nyt sit jo pv 51 eikä vieläkään tätiä kuulu. Alkaa jo hieman hermostuttamaan. Eikä itselle tullut mieleen noi pääsiäisen pyhät, eli vielä ensi viikkoon joutuu odottelee neuvolaan soittoa. Saattaahan se olla ihan vaan stressistä, että on sit kokonaan jääny väliin. Töissä sitä riittää. Mulla on aika huono työpaikka, sellainen missä kukaan ei viihdy, kaikkein vähiten minä. Koeaika loppuu tän kuun puolessavälissä, joten päätöstä jatkosta pitäis tehdä melko nopeesti. En haluis jatkaa siellä, mutta pienellä paikkakunnalla ei ole paljoa valinnanvaraa. Aiemmin (kun ajattelin raskautuneeni) olisi ollut hyvä syy lopettaa, keskenmenoja kun on ollut jo kolme (ennen tätä nykyistä suhdetta). Jos tulen raskaaksi, en halua jatkaa työssä, joka saa minut henkisesti ja fyysisesti aivan loppuun.

Mutta yks tuttava kertoi, että aikoinaan hän oli tehnyt neljä testiä, joista yhden labrassa, kaikki negatiivisia, kunnes neuvolassa sanoivat hänen olevan raskaana. En tiedä, liekö mahdollista... Minä kun luulin, että labran testit ovat melko luotettavia.

Ja maha vain jatkaa turpoamistaan, eikä oksetusolot ole hävinneet, vähentyneet kylläkin, mutta eivät täysin hävinneet. Alamahaa välillä nippailee. En oikein tiedä mitä nyt ajatella!

Kaikkien ilossa ja suruissa myötäeläen.

Yrmätaudin keskeltä (poika oksutaudissa näin kivasti pääsiäislomalla), ilmoittelen että mulla oli eilen HCG mukavasti laskussa eli lääke toimii ja muutenkin voin oikein hyvin eli hyvään suuntaan menossa :)

Pitää taas päästä vähän itsestään puhumaan, anteeksi itsekeskeisyyteni.

Eilen tuli aivan hirvittävät kivut alamahaan (ja tätihän ei ole vieläkään suvainnut näyttäytyä). Lysähdin rappusille kun yhtäkkiä viilsi mahassa. Otin sitten vähän vahvemman särkylääkkeen, joka kylläkin helpotti oloa, mutta ei täysin vienyt kipua pois. Vielä tänäänkin on välillä mahassa juilinut. Yhtä kovat alavatsakivut on minulla ollut keskenmenon tapahtuessa. Mutta kun ei sieltä alapäästä tule sitten tipan tippaa verta. [8|]

Eli oisko kellään tietoa tai arvailuja, että mistä tollanen yhtäkkinen kipu vois johtua? Ja nyt on menossa pv53.

Adara:Oletko tehnyt r-testiä? voihan noi kivut olla raskauskipujakin.Jossei tätiä kuulu ja kivut jatkuu niin kannattaisi soitella lääkäriin.

Mymmeli83:Ihana kuulla sustakin pitkästä aikaa ja vieläpä noin hyvien uutisten kera. Toivottavasti et saa oireita clomeista. mulle on tullu vähän pääkipua ja lämmön nousua ei sen pahempaa onneksi. Te saatte kyl olla onnellisia kun pääsette inseminaatioon. Itsekkin olisin halunnu,mut ei ole sit vihtinyt ruveta järjestään asiaa ko täällä ei tehä sellaisia niin pitäisi ajaa 200km päähän ja yksityiselle.

Itselle ei tällä hetkellä kuulu oikeastaan mitään. Menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona tai torstaina.Ihan oikeita oireita ei ole, kuviteltuja kylläkin.Näitten clomien aikana ei ole ennen menkkojen alku tiputtelua joten on turha vessassa hyppääminen jäänyt.Nyt on tullut sitten uutena tissien puristelu josko ne olis es vähän kipeet [:D] Kyllä sitä on niin pöljä pitää väkisten etsiä muka raskaus oireita ellei niitä muuten ole ja herättellä itselle turhia toiveita.
Voimia ja jaksamisia kaikille ja paljon plussa tuulia

Hellou leidit pitkästä aikaa!!

Omaa pikapikaa; kierto näyttää heittävän kiitettävästi taasen pidemmäksi.. Kp36 näillä näppäimillä menossa, tätiä ei näy. Eli 4 päivää myöhässä, on/off kipuja mahassa ollut parina päivänä, ei muuta. Tuskaista odottaa tätiä, kun nyt me ei enää "yritetä". Jätetään haaveet taka-alalle ja mä alan opiskelemaan. Jos jotain jossain vaiheessa tapahtuu, tulen teille kertomaan ensimmäisenä! Hirmuisesti onnea ja suuret halaukset teille kaikille mahtikamppailijoille!! Olette ylivertaisia!!!!!!!!!! Nyt hyppään takavasemmalle, +++++++++++++++++++++++++++++++++

mymmeli hyvä että lekuri päätti lähteä tosi toimiin, kauhean tyhmäähän olis enää ollu ootellakkaan, jos kerran paremmat mahkut on apujen kanssa. Toivotaan että teillä tärppäisi pian[:)]

toivolle mulla ei oo kyllä vinkkejä, tai onhan niitä vaikka mitä,mutta kun en oo ite kokeillut kuin tota tikuttamista (mitä en oo kunnolla saanu onnistumaan edes[:D]) ja sitten yritän muistaa noita raskaus vitamiineja syödä.

adara en osaa kyllä yhtään sanoa,toki voi olla vaikka että jos on  kystia tullut kiusaamaan? ne kuulemma aiheuttaa kipuilua,itse en niin ihmeemmin huomannut kun mulla oli. Tai osannut kiinnittää huomiota. Itellä tulee välissä myös tosi kovia kipuja,semmosia että ihan lamaannuttaa ja pitää mennä kaksin kerroin,niitä tulee välissä pitkin kiertoa,en tiedä mitä ovat.

tiisa pidän peukkuja sulle,ettei se täti tulisikaan[:)]

A86 paljon onnea yrityksiin ja kouluun ! josko se sitten tärppäis kun ei niin yritä[;)]

ei uutta itelle, mennyt kierto vähän niin ja näin.
Ens kuussa vois olla mun kohilta sen lekurin aika.
Rahatilannekin olisi parempi.
Yrityskierto 19 kuitenkin jo menossa.
nyt kp 18/28(-32)

KEVÄISIÄ PLUSSA TUULIA PUHALTELEE ALLEKIRJOITTANUT!

Mä pahoittelen tätä omanapaisuuttani, mutta mulla alkaa mennä usko kohta kaikkeen, että mitä me on tehty väärin... Nyt mun mies makaa sairaalassa tarkkailussa kun sillä on tullu kolmatta päivää verta nenästä ja syy siihen on hillittömän korkeet verenpaineet. 176/133. Se lääkärille nieleskeli itkua että on vähän ollu stressiä kun vaimolla pari keskenmenoa ja ei oo ehtiny oikeen liikkua (tekee kahta työtä tällä hetkellä, josta toisen piti alunperin olla ns. harrastus vaan).... eli se on ottanu nää meidän menetykset paljon suuremmin ja ollut paljon enemmän huolissaan kuin mä oon luullu. Ne ei päästäny mua sen luokse ollenkaan niin tulin välillä käymään kotona pesulla kun en oo ehtiny sen mahataudin jälkeen käymään ees suihkussa kun aamulla lähdin sitä heti viemään lääkäriin...

Ihan järkyttävää miten voi yhteen perheeseen osua ihan kaikki nyt tällä hetkellä... [:(][:(][:(][:(][:(]

täältä taustalta olen seurannut teidän poppoota, aihe koskettaa minua itseäkin, nyt kuitenkin onnellisesti raskaana melkeen 6 vuoden yrityksen jälkeen

mutta tuo Tatjuskan tilanne..ihan kyllä käsittämätön miten voikin noin koitella ja nyt myös mies riepukin sairaalassa..kyllähän se keskenmeno koskettaa tietenkin miestäkin ja tuntuu hänestäkin pahalta, sitä ei ehkä tuu vaan niin herkästi aatelleeksi ja miehelläkin hätä siitä puolison jaksamisesta että jää sitten se oma suru vähän niinku taka-alalle.Pysäytti mut kyllä tykkänään tää..voimia kovasti!

A86:Toivotaan ettei tätiä tulisikaan vaikka tosin raskaus voisi vähän haitata opiskeluja,mutta nehän voi aina keskeyttää ja jatkaa myöhemmin uudestaan. [;)]

Tatjuska:teitä kyllä koetellaan nyt ihan liikaa toivoisin jo välillä positiivisempia uutisia sieltä suunnalta.voima halauksia lähetän tulemaan.[:(]

Wastis:kiitos peukuista niitä tarvitaan kp 30 menossa ja mun kierto on yleensä ollu tasan kp28 et toista päivää myöhässä.[;)]

Kuten wastiksella vastasin et mulla on menossa kp30/28 eli toista päivää myöhässä. tänään on kyllä tullut omituisia vihlovia pistelyjä alamahassa joista en kyllä tiiä miten niihin pitäisi suhtautua onko täti tulossa vai mitä ovat. Toisaalta on toiveikas olo ja toisaalta on sellainen olo et kyllä se täti sieltä tulee niinku aina ennenkin.Tein kp27 testin ihan huvikseen joka tietenkin näytti negaa nyt en ole sit tehnyt uutta testiä ajattelin et jossei viikonloppuun mennessä ala tätiä kuulua niin sit testailen uudelleen.Inhottavaa tällainen odottelu alkais menkat heti jos on alkaakseen eikä antais odottaa. [:@]

Voi Tatjuska, miten voi olla mahdollista, että teille näin tapahtuu. Paljon voimia!

Tiisalle peukutukset täältä! Varmasti rasittavaa kun kroppa toimii kuin kello ja sitten tekeekin "oharin"..

Aloin tässä pohdiskella, että jos mulla oli ovis vasta nyt viime viikonloppuna. Välillä särkeili vatsaa mut muuten ei mitään. Mut hurja et menee sit kierto taas pitkäksi mulla, oviksen kohdalla olis ollut kp 32-36?!?!? Valkovuotoo oli pari viikkoo sit tosi paljon ja nyt vaan tuntuu et täti tulis vaik ei kuulu ei näy ja kivut loppuneet. No eiköhän 2vkon sisää saa tietää et oliko ovis vasta äsken, r-testi tehty, nega.

Ihanaa päivää teille kaikille!!

Hei rakkaat ihanat!

Käyn täällä päivittäin katsastamassa miten teillä meneepi ja mielessäni pidän teille niin paljon peukkuja!En vain oikein jaksa kirjoitella,mikä on varsin kummallista...

Wastis:Jaksamista teille,ainakin sulla on nyt muuta ajattelemista tuon sisustuspuuhailun myötä![:)] Toivon,että pääsette pian tutkimuksiin...Voisi rauhoittaa mieltä.

Toivo:Tämä ketju on kyllä niin ihana,tukijoita ja neuvoja riittää!Ja ennen kaikkea ymmärtämystä!Paljon tsemppiä teille yritykseen!Ja kaikkea kannattaa kokeilla!Meillä juotu myös greippimehua,syöty foolihappoa,ei harrastettua suuseksiä ovispäivinä jne...Mutta toki tutkimuksetkin on ihan oman mielenrauhan kannalta hyvä tehdä jossain välissä,jos ei tärppää.Toivotaan kuitenkin,että tärppi tulee jo tässä kierrossa!

Mymmeli84:Pahoittelut miehesi puolesta...Kuitenkin on helpottavaa tietää,mistä kiikastaa joten hyvä että asia selvisi!Nyt vaan niin paljon tsemppiä inseminaatioon!Pidän kädet teille ristissä ja varpaat pystyssä![:)][:)][:)]

Adara:Kannattais varmaan soitella gyneaikaa...Saisit selvyyden kipuihin.Jos olisitkin raskaana,ultrassa jo näkyis!Ja mulla on ollut just kovia mekkamaisia kipuja nyt alkuraskauden aikana,kohtu kasvaa...Toki voi johtua niin monesta muustakin asiasta...Tsemppiä!

Tatjuska:Tätäkin kautta vielä niin paljon lohtuhalauksia kun vain mahdollista!Koittakaahan jaksaa turhan rankan ja pitkän vaiheen yli,josko sitten olisi jo teidän onnen vuoro!Ja muistahan,elämä on epäreilua,vika on ihan jossain muualla kun teissä...

A86:Tsemppiä opiskeluun!Toki toivon sulle silti salaa sitä plussaa ja haluan kyllä kuulla heti kun se sinne testiin pärähtää![:)]

Tiisa:Hyviä merkkejä!Toivtaan,että saisit sen plussan viikonloppuna!Pidän peukkuja!!!

Nyt vaan tänne iloisia plussaisia tuulia!Elän hengessä ja sydämellä mukana!!!

Takaisin