Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ElisaK: tiedän tunteen.. tuttuni nimittäin kertoi minulle pari viikkoa sitten olevansa raskaana, mies on joku niistä yhden illan jutuista.. ja vahinkohan tuo oli hänelle.. nyt hän on varannut ajan lääkärille keskeytystä varten..
huoh.. elämä voi olla kyllä niin julma ja epäreilu välillä.. ymmärränhän minä sen jos ei ole vielä valmis tai ei halua ollenkaan lapsia, mutta minkä takia sen pitää olla juuri näille tyypeille helpompaa kuin meille jotka haluamme omaa nyyttiä niin kovasti..
En tiedä.. itse olen tällä hetkellä aika rikki.. tekisi mieli vain itkeä koko ajan.. tuntuu että kaikki muut saavat ympärilläni sen oman nyytin, mutta.. hoah..
en tiedä kait sitä pitäis keskittyä vähäksi aikaa johonkin muuhun ja yrittää unohtaa nämä haaveet vähäksi aikaa (just joo, ihan niin ku olis mahdollista!!! täti tulee kumminki kylään muistuttamaan haaveista)

oke.. nyt loppuu tää masentava puhe!!! prkule.. tämä alkaa nyt siivoomaan että sais ajatukset muualle..

Voi wastis,oon niin kovin pahoillani...Olisit jo ansainnut sen onnen tunteen!Hiivatin täti...[:@]
Mä oon myös sortunut tuohon testailuun,vaikka menkat on jo ilmoitellut tulostaan...On se kumman sitkeässä tuo toive omasta raskautumisesta.Nytkin aina välillä ehtii aatella,josko ei ne alkaiskaan,mutta sitten nää oireet taas tulee ja tiedän sisimmässäni,että maanantaina ne menkat sieltä kyllä tulee...[&o] Voin siis yhtyä sun harmitukseen ElisaK...Olisi kyllä ollut sunkin aika saada pienokainen itsellesi,harmittaa sun puolesta.Mutta itketään yhdessä nämä tätivierailut ja tsempataan porukalla seuraavassa oviksessa!Samoilla päivillä kun suunnilleen mennään!Tsemppiä kaikille muillekin!

Wastis: Mulle on käynyt niin, että kierrot ovat lyhentyneet - ja rajusti. Aloitin pari kiertoa sitten lääkärin suosituksesta uudelleen Terolut- lääkityksen, jonka seurauksena aikaisemmin ylipitkä kiertoni (keskimäärin 39pv.) lyheni 19-20 päivään. Ja olivat helvetillisen kiepeät menkat - molemmat. Nyt menossa 30/20 kiertopäivä, en ole testaillut, koska tunnen että täti sieltä taas on tulossa. Veikkaan että Terolut tyhjensi kohdun nyt vasta kunnolla kesäisestä keskenmenosta ja nyt kierto alkaa taas normalisoitumaan siihen 31-32kp, mikä mulla oli aikaisemminkin Terojen kanssa.

Catja: tekstisi on kuin suoraan minun suusta. Mulla on kans tosi matalapainevaihe menossa elämässä ja joka kerta kun nään pieniä vauvoja nielen kyyneleitäni ja karjun tuskaani sisäisesti. Ja poden syyllisyyttä siitä, että olen niin huono nainen, etten kykene raskautumaan ja syyllisyyttä siitä, että olen kateellinen toiselle lapsesta. Illat menee himassa itkiessä, eikä mua kiinnosta lähteä enää kavereidenkaan kanssa mihinkään, koska jutut taittuu aina niihin synnytyskokemuksiin, imetykseen jne.

Jos jollain on hyviä vinkkejä miten täältä aallonpohjalta päästään ylös, otan niitä kiitollisina vastaan!

Angervo mulla onkin semmonen kun en syö mitään lääkkeitä.
niin siksi ihmetyttää kierron tämmönen lyheneminen yhtäkkiä.

Kiitos Wastis vinkistä, minäkin tulin nyt sit tänne. Eli Hei vaan kaikille! Olen 26 vuotias nainen. Olemme olleet mieheni kanssa kohta 10 vuotta yhdessä. Raskaustoiveita on ollut jo noin kolmen vuoden ajan, mutta tärpännyt ei ole vaikka pillereiden lopettamisesta on kuitenkin jo noin 4 vuotta. Nyt sitten on aloitettu ns lapsettomuushoidot, taikka siis ollaan aloittamassa. Tänään juuri tuli postissa miehelle lähete siemenneste tutkimuksiin, hurjan kauan menee kun aika on vasta helmikuussa.
Itse olen tutkimuksissa käynyt ja minulla todettiin lievä PCOS, toisessa munasarjassa oli yksi rakkula, muita oireita ei ole. Paitsi, menkat on ollu aina tosi epäsäännölliset pillereiden lopettamisen jälkeen. Kierto on saattanut olla noin 90 päivääkin.
No nyt minulle sitten aloitettiin Terolut, kierron 15-24 päiville. Terolutia olen syönyt aiemminkin kierron säännöllistämiseksi ja yleensä menkat on aina alkanut pillereiden lopettamisen jälkeen kolmen päivän sisällä, yleensä heti seuraavana päivänä.
Mutta nyt olen ottanut viimeisen pillerin 2 viikkoa sitten eikä menkkoja näy. Nyt on lähemmäs sen parin viikon ajan ollut alavatsalla, varsinkin vasemmalla puolella nipistelyä, sekä vihlaisuja, olen myös ollut väsyneempi kuin tavallisesti. Itku on myös melko herkässä, mielialat heittelee laidasta laitaan. No minähän jo ajattelin kun kovasti jo lasta haluaisimme että jokos nyt, mutta olen tehnyt jo kaksi raskaustestiä jotka on ollut negatiivisiä, viimeisimmän tämän viikon alussa. Tämä on varmasti niin toiveajattelua, mutta onko mahdollista että olisin raskaana mutta testi ei vain vielä näytä, onko kenellekään käynyt niin? Tuskin vaan, kai minä oon jo valeraskaana vauvakuume on niin kova. :)
On tämä niin raskasta, ja kovin pahalle tuntuu vielä kun kuulee kun lähipiirissä puhutaan tyyliin; meillekin muuten tulee vauva,vaikka ei me oikeastaan vielä edes haluttu, mutta se oli vähä kuin vahinko... Toiset kovin jo toivoisi lasta mutta sitä ei vain kuulu...

***N26***: minun kaverillani kävi niin että kotitekoiset testit ei näyttänyt ennen kuin oli neljännellä kuulla raskaana.. kävi kylläkin ollessaan rv 9 meneillään tekeen testin tk:lla.. siellä näytti sit positiivista, mutta kotitekoiset ei näyttäny ennen ku neljännellä kuulla (testattiin yhessä vielä pari kertaa mielenkiinnosta)
joillain se hormoonitaso ei lähe nousemaan heti näköjään.. koska siihenhän tuo testi perustuu..
Että kannattais varmaan mennä sinne tklle pissimään purkkiin.. niillä on se vähän tarkempi testi siellä.. :)
pidetään peukut pystyssä jos vaikka olis nyt sitten tärpänny :)

Täällä taas kierto alkaa alusta,yk 14. Täti ja itku siis saapui viime yönä...Kiukuttelin koko päivän kaikille,jotka lähelle sattu,mies yritti parhaansa mukaan piristää![:D] No,nyt pitää siis tosiaan nauttia siitä,mistä raskauden aikana ei voi.Hukutan suruni viinipulloon... [;)] Huomenna vapaapäivä!Ja positiivista,että kierto tasainen.

Paljon peittojen heiluttelua ja plussatuulia kaikille!Joulun tienoilla sitten plussataan![:)]

Heips kaikki!

Wastis: Mulla heittelee kierto juuri noin, ensin on normaali 28 pv, seuraava onkin 32 pv ja sitä seuraava 26 pv. Mietipä siinä sitten milloin on ovulaatio! [&:] Ja sitten aina  ne ihanat välivuodot... Äääh! No, täällä ovulaatio taisi olla eilen, ja mies on työmatkalla. Että jospa sitten ensi kerralla...!

Jos nyt jotain positiivista haluaa niistä negoista löytää, niin se tosiaan on totta, että kun nega pärähtää tikkuun, niin lasillinen (tai pari) hyvää viiniä lohduttaa kummasti - ainakin vähän.

Mulla ei pitäisi olla kaapissa yhtään testiä, koska olen niin käsittämättömän malttamaton testailun suhteen. Ei ne testit siellä kyllä vanhenemaan pääse [:D]. Ihan sama onko niitä 2 vai 5, niin kyllä yhdessä kierrossa kaikki menee. Ehkäpä mulle pitäisi testit laittaa "kortille", ettei niitä saisi apteekista eikä netistä kuin yhden joka kuukausi. Ja tällaisina kuukausina, kun mies on poissa, mulle ei myytäisi sitä yhtäkään. Säästyneet rahat voisi antaa hyväntekeväisyyteen, mikä olisi huomattavasti parempi kohde niille rahoille.

Täällä siis menossa kp 15 ja välivuodon odottelua siinä kp 21 kieppeillä, varsinainen vuoto sitten lähempänä kp 30:ä. Eli hiljaista on tällä rintamalla, eikä tarvitse miettiä testailuakaan. ...ainakaan vielä....

Palikka

Moikka kaikille!

pahoittelut tädin vierailusta, Paipapu.

N26, mä oon aina ollu sitä mieltä (johtuu varmasti siitä että oon niin itsepäinen) että jos kuukautisia ei näy niin vielä on toivoa että olis raskaana. Kyllähän ne joka paikassa muuallakin sanoo että selvin merkki raskaudesta on pois jääneet kuukautiset. Toivotaan nyt kaikki sormet ja varpaat ristissä että kotitestit on väärässä ja olet oikeasti raskaana! itsehän en tiedä raskaana olemisesta mitään, mutta näitä juttuja täällä kuunnellen niin toi vatsan vihlonta kuulostaa lupaavalta [:)]

Mä itse pongasin varmaan ekaa kertaa ikinä ovisliman tänä aamuuna. Täällä siis tiedossa mukavia hetkiä miehen kanssa.

tää täti on ihan sekaisin täällä[:D][:D]
kirjoitin tonne toiselle palstalle samat asiat kahesti,
ihan oletin kirjottavani toisella kertaa tänne.
voi olla laho pää jotenkin. kuitenkin kopsasin toisen tekstin tänne,
en jaksa kolmatta kertaa alkaa samaa asiaa kertomaan[:D][:D][:D]

ollu lueskelemassa tätä joka pvä mutten oo jaksellu vastailla.
itellä nyt kp.4/27-32.
oon lueskellu nyt tuolta vuodatus.net:istä ihmisten blogeja.
lähinnä raskautuneiden,yrittävien ja varsinkin keskenmenon kokeneiden.
kyllä niitä lueskellessaan saa tuntea kaiken maailman tunteita.
pääasiassa surua muiden puolesta ja sitä kiitollisuutta kaikesta.
ja sit pitkään yrittäneiden onnistumiset, täällä iloitsen niissäkin mukana
oon iteki miettinyt josko jotain blogia jaksais kirjoitella.
noh,en tiedä jaksanko ihan nyt.
Jos vaikka keskittyis joulun hössäykseen.

täällä ollut muuten tosi kummalliset menkat
alkoi kunnolla ko saavista ja ihan hervottomilla kivuilla, ja nyt tyrehtyny alkuunsa.
tai siis normaalit nämä ei ole.
toisaalta voisin tehä testin,että jos tää onki varhanen km,tai siis jos semmonen tuli tossa vkl.
selittäis kivutkin. ja sitten olis ihan ok mennä lekurille kattoon onko kaik ok.
semmosta täällä.
mutta siis raskaana en ainakaan nyt ole, jos olinkaan niin en enää lauantain jälkeen.
sen verran hurjaa verenvuotoa oli. tuskin silti olinkaan.
kunhan kroppa jotain kiukkuaa.
aattelin soitella tässä kuussa itelle lekuria sinne tammikuulle.
selvitän onko kaikki ok, jos on,tietää että ajan kanssa ja jos ei,niin tietääpähän senkin.

ihmeen positiivinen olo nyt ollut.
onhan mulla vaikka mitä mistä olla onnellinen ja kiitollinen,
vaikka en vauvaa ole vielä saanutkaan.
uskon että senkin aika on vielä.
soittelen tammikuussa viim. itelle lekuriaikaa,
saa tutkituttaa onko kaikki ok ja jos ei,niin sitten tietää senkin.

ja voisko ihmiset jo alkaa plussailla täällä[;)]

Wastis; mulla kans vastaavat mensut kahdesta viimeisestä kierrosta; menkat alkoi tosi runsaana ja kovin kivuin, 1milligramman panadolia vetelin kuin näkkileipää ja tuntui ettei mitään vastetta. Ja sitten mulla oli se tosi lyhyt kierto 20pv. Nyt mennään viime kiertoihin peilaten 34/20, terolutit aloitin kierron puolessa välissä. Raskaustestiä en ole uskaltanut vielä tehdä, koska koko ajan on sellainen olo, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Enkä halua taas kerran pettyä. Vaikka salaa tietty toivon, että joko nyt viimein olis tärpännyt... Viikonloppuna teen testin - toivottavasti tulis plussa, koska se olis paras synttärilahja ikinä!

Voi Angervo,plussaas nyt,olis ihania uutisia tällekin palstalle![:)]
Mulla kans ollut Wastis kolmet viimeset menkat sellaset,että ensi vähä valkovuodon mukana verta (toivo herää),sitte saavista kaatamalla (tulee itku) ja sitte ne loppuu aikas pian (hämmentää)... Voi kun tätä kroppaansa ymmärtäis!
Niin kun Catja85 ja Angervo onkin jo puhunu,ajatukset kyllä usein pyörii siinä,miksi ei pysty raskautumaan...Oonko jotenkin niin huono ihminen,etten ansaitse sitä onnea..?Mikä mussa ja mun miehessä on vikana,ettei kelvata vanhemmiksi.Eilen olin salilla ja siellähän tietysti alko joku odottavien jumppa kun olin lähdössä...Isoja mahoja kaikkialla ja ite kiroat kuukautisoireitas...[:(] Poistuin itkua niellen hissiin.
Mutta hei N26,tervetuloa joukkoomme!Yhdyn myös Miss Piggyyn.Niin kauan kun ei kuukautisia kuulu,on toivoa...Ja vähän vielä ekojen tuhrujen jälkeenkin![;)] Sitä vaan niin haluaa uskoa olevansa raskaana! Tsemppiä sinne!
Meillä kans tutkimukset käynnissä ja miehen siemennesteen tutkimus joulukuun aikana...Joten samoilla mennään!Oonki jo tuonne aiemmin selittäny omista tutkimuksistani.Saapa ainakin selvyyttä tilanteeseen,toivottavasti!
Mä oon kans jotenki nyt päättäny ottaa sellasen positiivisen asenteen,kun tää tätivierailu tästä loppuu.Ei se varmaan ainakaan auta asiaa,kun jatkuvasti miettii ja murehtii...Tää palsta on ainakin mua auttanut hirveästi!Ja onhan sitä itsellä niin monia asia tosiaan hyvin,pitää olla siitä kiitollinen...Ja koittaa jaksaa ajatella että kaikella on aikansa ja tarkotuksensa.

Toivotaan,että joulun kunniaksi olis paljon pieniä paketteja liikkeellä ja tulevasta vuodesta tulis ihana odotusvuosi! +++++

Angervo: toivottavasti tulis sit vkonloppuna hyviä uutisia plussan merkeissä.. ite viimeks ku plussasin, tein sen synttäripäivänäni.. :) toivottavasti saat parhaan mahdollisen synttärilahjan nyt sitten

Paipapu: tiedän todellakin tunteen.. tuntuu että noita raskaana olevia tulee koko ajan enemmän vastaan mitä pidemmälle tämä yrittäminen etenee.. koita siinä sitten iloisena moikata (pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa) ja jutella asiasta.. kyllä muuten koiran kanssa tulee kiire lenkillä jatkaa matkaa ku meinaa välillä itku päästä.. onnellinen minä olen heidän puolesta, mutta vois jo omalle ja teidän muiden :) kohdalle osua..

Mutta nyt tällä tulee jo kiire suihkun kautta kaverin ja koirien kans lenkille.. jumittu tänne vähän pidemmäks aikaa kuin oli tarkoitus :D yllätys!!

Toivottavasti niitä plussia alkaa näin joulun alla ilmestymään vähän joka kotiin ;)
eiköhän me olla jo kaikki ansaittu pieni tai isokin plussatuuli :)

Hienoo et on tällanen paikka missä voi vaihtaa ajatuksia ja keskutella ihmisten kanssa joilla samoja ongelmia. :)
Mulla ei oo vieläkään menkat alkanu. Soittelin terkkarille et menkat kolme viikkoa myöhässä vaikka olen syönyt teroluteja ja niillä kierto ollut yleensä säännölinen. Käski tekemään raskaustestin ja aloittaa sitten taas terot jos tulos negatiivinen.
Viime viikon lopussa tein testin, oli negatiivinen. Mutta oireita ollut edelleen, alavatsaa nipistelee, välillä vihlaisee, painontunnetta alavatsalla,vähän kuin menkkakipuja. Rinnat on arat.
Tänään sitten tein testin, vaikka se niin turhauttavalta tuntuikin. Sitä on vaan niin tottunut negatiiviseen tulokseen. Mutta nyt tulikin melkeen heti toinenkin viiva, ei ihan niin tumma kuin toinen, mutta ei sitä kuvitella tarvinnut, ihan hyvin se näkyi... :) Nyt mun ajatukset on ihan sekasin, toisaalta olen melkeen sata varma et ku huomenna teen uuden testin se on negatiivinen. Mutta salaa toivon et viiva ois vahvistunut entisestään. Mutta oishan se paras ja odotetuin joululahja ikinä!
Onko muilla tullut haaleampia viivoja mikä ollut positiivinen tulos? Yleensä jos testi ollut negatiivinen siinä ei kyllä ole näkynyt yhtään toista viivaa, vaikka kuinka sitä siihen kuvittelis.. :)
Lämmintä joulunodotusta kaikille ja paljon plussia... :)

***N26***, mulla näkyi ekana päivänä aivan aavistuksen omaisena viivana,
ja jo seuraavana päivänä vahvempana[:)]
Testasin siis 5 päivää aiemmin kun piti,ihan sen takia kun piti ottaa yks vahva relaxantti mutta tein testin sitä ennen...jäi pilleri ottamatta[:)][;)]
Niin ja en "normaalisti" ostele raskaustestejä kaappiin odottelemaan, koska oon ajatellut että sitten kun on päivän myöhässä ostan testin -vaan tässä(viime) kuussapa olin ostanut paria päivää aiemmin[:D],kun bongasin sen oviksen niin hyvin viimekuussa..ja eräät juhlat oli 28 pv.

Onnea kovasti,kyllä ne haamut siitä vahvistuu,haamukin on plussaa![:)]
Suosittelen clearbluen digitestiä,sillä minäkin seuraavana päivänä testasin antoi tuloksen hyvin vaikka olin juonu nesteitä paljon ja pissinyt tuntia aiemmin!!!

Plussaa kaikille ja iloista joulunodotusta!![:D][:D][:D][:D]

Catja85:Minä kuulin taas eilen vauvauutisen...Huoh.Menin ihan hiljaseksi ja sitten yritin reipastua ja kysellä kovasti asiasta.No,eihän se multa oo pois ja oon toki onnellinen heidän puolestaan,mutta kyllä se vaan aina tuntuu,että miksei jo meillekin...[:-]
N26:Kuulostaa kovin lupaavalta!Tsemppiä!!!Odotellaan jo sun seuraavaa testiä...[:)]
Täällä edelleen positiivisin mielin kaikesta huolimatta mennään kohti seuraavaa ovulaatiota!Oon nyt yrittäny aatella,että nautitaan sitte tästä,kun vielä ollaan kaksin.Pakko tsempata itseään!
Tsempataan myös toisiamme!Vielä ennen joulua niitä ihania uutisia!

+++++

n26 kyllä se vaan on plussa :)
ei sun kroppas muuten niitä hormoneja tuottelis.
ja haamujahan useat saa, ja haamu saattaa olla tosi paljonki hailakka.
mut jos on heti pompannu siihen niin usko vaan.
onnea kovin[:)]

kuinka sekasin oon,vai ootko ekoja tässä ketjussa tärpänneitä.
oon ihan sekasin kun luen niin monia eri ketjuja että menee nimimerkit ihan sekaisin.[:D]

täällä kp.6/27-32.
ihan hyvät fiilikset, jotenkin kierosti nautin kierron tästä hetkestä.
kun ei tarvi miettiä oviksia vielä, ei stressata niin mistään.
voi vaan olla ja puuhailla mitä ikinä tykkää.
ja kun ovis lähenee niin sitten alkaa pohdinta tikutanko vai en,
ja ressi jos en bongaakaan jotain ja ja ja...
ollaan miehen kanssa keskusteltu ja tosiaan yhessä päätetty,
että meen alkuvuodesta lekurille. katotaan onko kaikki ok.
sitten mietitään ryhdytäänkö mihinkään lääkkeitä ihmeellisimpiin.
jos mulla nyt olis niin että tarvis isompia toimenpiteitä raskautuakseen,
niin siirtyis nää puuhat parilla vuodella.
ei tuo taloudellinen tilanne anna periksi hedelmöityshoitoja tai muita.
sitten kokeiltais luomuna ja hoitoja parin vuoden päästä.

oli ihan mukavaa keskustella ton miehenki kanssa ja kysellä mitä mieltä se on.
ihan samoilla linjoilla oltiin, on mulla fiksu ukko[;)]
mutta nyt telkkarin ääreen vielä hetkeksi.
huomenna veronpalautukset tulee, jeij !

Te olette kyllä aivan ihania ihmisiä. :) Enhän mä malttanu oottaa vaan tein tänä aamuna toisen testin, siihen tuli tismalleen samanlainen viiva ku toiseenki. Mutta ei yhtä tumma ku testiviiva. Tää on aika hermoa raastavaa, tunteet on ku vuoristorata...
Mä en vaan yhtään kuiten usko et oisin raskaana. Kai se johtuu siitä et niin kauan ollut jo raskaustoiveita ja paljon negatiivisiä testejä takana...
Sitte minua epäilyttää myös siksi, että tuossa syksyllä varasin aikaa gynegologille juuri raskaustoiveiden vuoksi, menkat oli ollut silloin viimeksi huhtikuussa ja elettiin siis jo syyskuuta, lääkäri käski tehdä testin ennen sinne menoa. No minähän tein, ja silloin tuli juuri samanlainen haamuviiva kuin nyttenkin. Mutta samana iltana alkoi menkat jotka oli tosi kivuliaat ja runsaat sekä kesti 2 vkoa. Silloin lääkäri meinasi että saattoi olla varhainen keskenmeno. Siksi tuntuu nyttenkin koko ajan niin epätodelliselta. On sellainen tunne että varmasti alkaa kohta menkat. Kai se täytyy kipittää apteekkiin ja ostaa joku toisen merkkinen testi.
Hyvää vkonloppua kaikille! :)

Onnea N26 ! Kyllä se hailakka viiva on plussa! (Usko pois, itse oon plussannut kolme kertaa ja testejä tehnyt varmasti sata, joten viivojen erilaiset värit ja vahvuusasteet on tuttuja...). Nyt vaan toivotaan että kehitys lähtee hyvin käyntiin ja ihmisenalku malttaa pysyä kasvamassa!

Täällä kp 18 ja mies palaa työmatkaltaan - auttamattomasti liian myöhään. Terolutit aloitin taas kp 15, mutta tod.näk. se välivuoto silti alkaa kp 20-21 paikkeilla. Sitä odotellessa...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Palikka

Tämän tytön tunteet senkus heittelee.. huh huh
tein vielä varmuuden vuoksi Apteekin Onni testin, onko muilla kokemuksia tästä? Näkyykö kyseisessä testissä se ns viivan paikka? Siihen tuli todella hailakka viiva joka hädin tuskin näkyy... Yritin raukka verrata tekemättömään testiin mutta siinä en nähny yhtikäs mitään vaikka millasessa valossa sitä katto... :) Olenkohan kenties jo hieman epätoivoinen... :D

Takaisin