phks (päijät-hämeen keskussairaala)?

^ Niitä käynnistyksiä ne ei tosiaan osaa siellä hoitaa... Mulla käynnistettiin sillo synnytys maanantaina aamulla, illalla meni vedet. Koko tiistai puskettiin niitä myrkkyjä muhun mutta paikat ei ruvennu aukeamaan yhtään. Keskiviikkona aamuvarhaisella tuli kätilö höpöttämään että jatketaan niitä aineita vaan. Sillo totesin että ei käy kun ei ne aukase paikkoja mutta supistuksia vaan tulee. Niitä supistuksiahan ei tosin heidän anturi rekisteröiny ollenkaan kun ei se kätilö osannu laittaa sitä kohilleen...

Sitte sentään keskiviikkona aamulla tuli mun hoitava lääkäri töihin ja vaivautu lukemaan mun paperit. Oli jo sillo vesien menosta maanantaina lähteny mun tulehdusarvot nousuun ja lääkäri antoi sektiokäskyn. Sektio tehtiin 35 tuntia vesien menosta. Mulla nousi tulehdusarvot yli 300 ja leikkausvaiheessa se tulehdus levisi vauvaanki joka joutuki sitte lastenosastolle ab-tippaan 4 päiväksi. Mulle ystävällisesti laitettiin huonekaveri vauvansa kanssa kun itse olin yksinäni siellä. Teki aika pahaa.

Rutiinikäynnistykseen menin kun vauvan piti olla niiiiiiiiin iso mun radin takia, mutta ihan normaali 50cm/3,5kg poika syntyi. Viikon vietin sairaalassa sen episodin takia sitte.
 
Oih, parin kuukauden päästä päksissä saa synnyttää veteen :love7 Ihan tekis mieli vielä yksi synnyttää laughing6
 
Päksi oli aivan huippu paikka synnyttää! Kokemusta aiemmin Naistenklinikalta (2015) ja Phks 2017.
Siellä oli aivan ihana ilmapiiri jotenkin ja jäi todella positiivinen fiilis kaiken jälkeen :happy:
Vaikkei kaikki tässä viimeisimmässä synnytyksessä mennytkään aivan kuin olisi toivonut.
 
2016 osui aika kurja kätilö hoitamaan mun synnytyksen päksissä, ja raskausaikana pari muuta kurjaa kätilöä/hoitajaa, mutta muut olivat kyllä mukavia lapsivuodeosastolla jne.
Toisessa synnytyksessä oli loistava kätilö synnytyksessä, ja upea henkilökunta myös lapsivuodeosastolla, niinkuin raskausajan käynneilläkin.
 
Toinen synnytys oli suunniteltu sektio ja se meni ihan hyvin. Mitä nyt virtsarakkoon tuli reikä :grin
Yks ainoa inhottava kätilö osui kohdalle, mutta sekin oli vain sen yhden työvuoron ajan. En mä siellä kauaa jaksanut maatakaan. 2,5 vuorokautta vietin aikaani.
Ke aamuna leikattiin ja pe iltana marssin ulos :happy:
 
Oih, parin kuukauden päästä päksissä saa synnyttää veteen :love7 Ihan tekis mieli vielä yksi synnyttää laughing6
Synnytin nelosen veteen päksissä 8/18! :Heartred kätilöiden suhtautuminen veteen synnyttämiseen siellä on ihana, he oikein toivovat sitä ja odottavat veteen synnyttäjiä! :happy:
 
Synnytin nelosen veteen päksissä 8/18! :Heartred kätilöiden suhtautuminen veteen synnyttämiseen siellä on ihana, he oikein toivovat sitä ja odottavat veteen synnyttäjiä! :happy:
Mahtavaa! Toivottavasti ensi kesänä ehdin ammeeseen minäkin, kun numero kutonen pitäisi pyöräyttää :Heartred
 
Pidetään peukkuja!! :) ei siellä oo ruuhkaa ollut ammeeseen, kätilö sanoi, että muutama/kuukausi synnyttää veteen. Oisko ollut kymmenkunta kuukausittain.
 
Näin mäkin oon ymmärtänyt, että melko harva vielä veteen ponnistaa. Mulla on vaan sen verran nopeasti edenneet synnytykset, että tällä kertaa toivon vaan ehtiväni edes akuutin ovista sisälle :hilarious:
 
Hups! :D toivottavasti ehditte! Onko pitkä matka synnärille, järkkääntyykö tarvittaessa lapsenvahdit helposti jms.? Soitat etukäteen että nyt vesi valumaan, me tullaan! :D
 
Kesälle menee 10-15min onneksi vaan, mutta kun edellinen synnytys kesti 39 minuuttia ja miehellä kestää 20 minuuttia ajaa töistä kotiin :rolleyes: ei ehi paljoo soitella kun lapsenvahtia :joyful:
 
Zeni, Onpas hurjaa jos tuollainen pikalähtö tiedossa! Soittelet sitten että tuun nyt kylpeen, amme valmiiksi! :grin Tsemppiä matkaan sitten kun sen aika koittaa. Päksissä on kyllä hyvissä käsissä ja tuo mahdollisuus synnyttää veteen on ihan huippu juttu! :)
 
Jo pelkästään siinä ammeen täyttymisessä menee se joku 15-20min, ainakin siinä ammeessa jossa itse olin lähes ponnistamiseen saakka.
Tosiaan kätilö oli todella innoissaan, kun luki ett toivon synnyttäväni veteen! Harmi, ettei kätilö ylttänyt siellä ammeessa tutkimaan paljonko olen auki, ja ehdin nousta sitä varten kuivalle maalle, jossa sitten ponnistinkin melkein heti.
Tekisi mieli synnyttää vielä kerran, ett saisin ponnistettuakin sinne ammeeseen :D
 
Takaisin
Top