perinteisen avioliiton puolesta

Joo kyllä yhden miehen tyytyväisenä pitämisessä on ihan riittävästi töitä.. ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Olen yhden naisen ja yhden miehen välisen ns.perinteisen avioliiton kannattaja. Jos sinäkin olet, käy ihmeessä allekirjoittamassa kansalaisaloite sivulla:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1175

"Kansalaisaloite avioliiton säilyttämisestä aidosti tasa-arvoisena, miehen ja naisen välisenä liittona ja sukupuolineutraalin avioliittolain kumoamisesta. Sukupuolineutraali avioliitto riistää adoptiolapselta mahdollisuuden korvaavaan kokemukseen eri sukupuolta olevista vanhemmista, isästä ja äidistä. Lapsen oikeus olla isän ja äidin hoidettavana ei voi toteutua samaa sukupuolta olevien avioliitossa. Samaa sukupuolta olevien parien oikeudet on huomioitu riittävällä tavalla parisuhdelaissa."

Tämä kansalaisaloite on Aito avioliitto -yhdistyksen aloittama virallinen aloite. Se on auki syyskuuhun 2015. Tärkeää, että jokainen joka kannattaa nykyistä naisen ja miehen välistä aviolliittoa, osoittaa kantansa tuon aloitteen kautta. Siten voimme vaikuttaa. Kerro aloitteesta myös mahdollisimman laajalti eteen päin.

Tuossa yllä olevassa osoitteessa aloitteeseen osallistutaan nettipankkitunnuksilla. Se on turvallista, sivusto on virallinen ja yhteys on salattu. Nimesi ei tule nettiin näkyviin. Jos haluat, aloitteen voi allekirjoittaa myös paperisena tulostamalla sen tai pyytämällä kaavakkeen esim. Aito avioliitto -yhdistyksestä. He opastavat sen täyttämisessä ja palauttamisessa tarvittaessa.

Lisää tietoa Aito avioliitto -yhdistyksen sivulla:
http://www.aitoavioliitto.fi/

Avioliitto ja kirkko ei tosiaan kuulu yhteen. Jos ajatellaan juuri avioliiton juridista puolta, niin totta kai homo- ja lesbopareilla kuuluisi olla samat oikeudet. Ja mitä tulee monikkoliittoihin, niin minä TUNNEN HYVIN erään pariskunnan jossa on kaksi naista ja mies. Asuvat omakotitalossa. Yksi nainen on virallisesti naimisissa miehen kanssa, mutta kaikilla heillä sormukset on sormissaan. Itse en pystyisi näin elämään, mutta mitä se multa on pois. Ovat onnellisia yhdessä.
Ja mitä lapsiin tulee, niin eikö kaikkien vanhempien seksuaalisuus ole sinne suljettujen ovien taakse kuuluvaa settiä. Lapset osaavat suhtautua mies- ja naispareihin paljon mutkattomammin kuin me aikuiset. Tärkeintähän on, että lapsella on turvallinen ja rakastava koti.

"Sukupuolineutraali avioliitto riistää adoptiolapselta mahdollisuuden korvaavaan kokemukseen eri sukupuolta olevista vanhemmista, isästä ja äidistä. Lapsen oikeus olla isän ja äidin hoidettavana ei voi toteutua samaa sukupuolta olevien avioliitossa."

Tämä perustelu on kerta kaikkiaan ontuva. Lapsen oikeus olla isän ja äidin hoidettavana ei toteudu myöskään yksinhuoltajan perheessä. Pitäisikö yksinhuoltajilta siis viedä oikeus lapsiin? Sehän olisi järjetöntä! Niin kuin hieman on myös se, että nainen voi hankkia hedelmöityshoidoilla lapsen yksin, mutta mies ei yksin voi tulla isäksi.

Missään tutkimuksessa ei muuten myöskään ole tullut esille, että sateenkaariperheessä kasvavaminen aiheuttaisi lapselle minkään näköisiä ongelmia. (Jos ei lasketa mahdollista kiusaamista, jossa vastuu ei ole kiusatun vanhemmilla, vaan kiusaajan vanhemmilla!) :happy118

Minun isäni ja äitini liitto ainakin opetti tälle kasvavalle lapselle, että naisen paikka on kotona lapsia hoitamassa, ruokaa laittamassa ja siivoamassa, ja mielellään miehen vanhemmat asuvat siinä samassa vahtimassa että miniä hoitaa lapset oikein. Naisen on myös turha haaveilla mistään omista unelmista, kun mies on se perheen tärkein henkilö. Turha esimerkiksi urputtaa siitä että mies vetää viinaa joka viikonloppu ja haukkuu vaimon ja lapset, mutta naisen on parasta pitää huolta, että pystyy hoitamaan ne lapset 24/7. Vaikka ne appivanhemmatkin siinä nurkassa pyörivät auttamassa (=arvostelemassa).... Kumma juttu miten mokoma onnen kehto päättyi avioeroon, ja ei ainakaan tälle lapselle mennyt onnellisen elämän oppi perille?

Olen hetero, menimme maistraatissa naimisiin, ja toivon että mies- ja naisparitkin saisivat saman oikeuden kuin minulla ja miehellänikin oli => Eli mennä virastoon, missä tuomari puhuu 5 minuuttia, allekirjoitetaan paperit, pussataan ja toivotetaan onnea ja menestystä. Koko hommaan meni 15 minuuttia, ja olemme tasa-arvoisesti naimisissa, ja oikeutettuja toistemme omaisuuteen.

Jos joku väittää että tällä ei muka ole väliä, ja ettei mies- ja naisparit tätä tarvitse, niin jos vaikka mieheni olisi vaikka tuntia ennen naimisiin menoa kuollut, olisin jäänyt kodittomaksi koska en omistanut yhtään % entistä kotiamme ja miehen vanhemmat olisivat sen siis perineet.

Niin ja eikö tuohon samaan lakialoitteeseen tulisi noilla perusteilla lisätä pykälä:

"Kun perheestä puuttuu joko isä tai äiti, joko avioeron tai kuolemantapauksen tai vastaavan johdosta, tulee jäljelle jääneen vanhemman vuoden kuluessa hankkia lapselle uusi äiti/isä solmimalla avioliitto, tai lapsi otetaan huostaan ja sijoitetaan aidosti tasa-arvoiseen isä+äiti-perheeseen kasvun ja kehityksen turvaamiseksi."

Ja mitä tuohon kiusaamiseen tulee, niin mua kiusattiin koulussa koska piirtelin paljon ja en ollut hyvä matikassa. Ystävääni kiusattiin, koska hänellä on silmälasit.
Valitettavasti lapset kiusaavat.
Ja jos ihan totta puhutaan, niin aikuiset kiusaavat yhtälailla mm työpaikoilla.

Pikkusiskoni kertoi ennen vaaleja, että äitini oli sanonut, että hän voisi äänestää jotain ehdokasta, ketä ois tasa-arvoista avioliittolakia vastaan. Mä mietin, että eikö mun äidillä todellakaan ole tärkeämpää mietittävää, kun muiden ihmisten rakkaussuhteet. Mitä se on keltään pois. Ei ainakaan niiltä mahdollisilta lapsilta ;) uskon, että rakkautta riittää.

Isä ja äiti-malli pointti on tosiaan aika turha, kun on yksinhuoltaja isiä ja äitejä lapsineenkin. Minusta se ei kerro totuutta. Tuntuu siltä, että vastustajia korpeaa tosissaan vaan homoseksuaalisuus yms.

Lisää rakkautta maailmaan!

Takaisin