Perhevapaauudistus

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti Bella Swan, 18 helmi 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Ginger Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Huhtimammat 2016

Onko todella niin, ettei isä voi olla vauvan synnyttyä perheen kanssa yhdessä kotona paria viikkoa? En ymmärtänyt, että tässä on kyse tällaisesta. Uskomatonta, miten typerää! Tietääkseni tähän asti on kyllä ollut niin, että isä on voinut käyttää äidin kanssa samanaikaisesti 18 päivää, ei 6vkoa.

// muokkaus, luin väsyneillä silmillä, 6vkoa kun on kaksi alle 2v lasta, aivan, joo. Mutta en vieläkään voi uskoa, että tätä oltaisiin nyt poistamassa. :sour:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  2. <Lisabeth> Rakastunut foorumiin Tammiäidit 2020 Maalismammat 2018 Tammimammat 2017

Mitenköhän muuten on ajateltu että isä pääsee synnytykseen mukaan. Pitämällä kesä tai talvilomaa.. pekkasia tai liukumia varmaan. Tai sitten vaikka palkatonta.
  3. jannn Addikti

Mitä piip..en halua uskoa tuohon..nyt tuli kiire tehdä lapsia..(yritetty on jo yli 2v...)
  4. twisted Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020

https://youtu.be/MtKbx3zGWPk

Kyllä tuon Kelan videon mukaan vanhempainvapaita voi pitää yhtäaikaa. Jos katsoo noita "tilanteita" niin vanhemmat ovat yhtä aikaa lapsen syntymän jälkeen kotona.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. twisted Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020

Eli sen raskausrahan aikana toinen voi olla vanhempainrahalla.
  6. jannn Addikti

• Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  7. <Lisabeth> Rakastunut foorumiin Tammiäidit 2020 Maalismammat 2018 Tammimammat 2017

Okkei. No sitten.. mä meen ihan sekasi ku ei enää saa puhua äideistä ja isistä tuissa.
    Kaikki vaa jotai henkilöitä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
    • En tykkää En tykkää x 1
  8. Lya M. Tuttu foorumilla

En lukenut kaikkia kommentteja, eikä meille tule enempää lapsiakaan, mutta minun työnantajani saa palkata sijaisen vain yli 6kk yhtäjaksoisesti kestävään poissaoloon. Lyhyemmissä poissaoloissa työt vain jaetaan uudelleen muiden kesken ( mikä on muuten todella raskasta). Eli tuo uudistus saattaa aiheuttaa vain lisää ongelmia naisvaltaisessa tiimissä.

En minäkään ymmärrä näitä Kelan ”henkilöitä”. Menee vain sekaisin kuka saa mitäkin vapaata.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  9. twisted Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020

Kela ei ole määritellyt että ne on henkilöitä vaan hallitus ja se on mielestäni erinomainen asia että ne ovat enää henkilöitä. Perheitä on niin monenlaisia niin typerää enää tätä päivänä olisi puhua isistä tai äidistä. Miten perheessä jossa on kaksi äitiä tai kaksi isää? Ja tässä nimenomaan ei määritellä kuka pitää mitäkin vapaata, ainoa mikä määrittelee sukupuolen on raskausraha, mutta sekin on nimenomaan raskausraha, eikä äitiysraha. :)
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Tykkää Tykkää x 1
    • En tykkää En tykkää x 1
  10. twisted Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020

Mielestäni olisi aika typerää jos vaikka kahden äitin perheessä toinen joutusi isyysvapaalle, vaikka on äiti myös. Ja se äiti saisi raskausrahaa kumpi on raskaana mutta molemmat saa tasavertaisesti vanhempainrahaa. Entäpä muun sukupuoliset? :)
    • Tykkää Tykkää x 3
  11. twisted Naimisissa foorumin kanssa Kesä-äidit 2020

• Tykkää Tykkää x 4
  12. Bella Swan Admin Staff Member Administrator Maalisäidit 2020

• Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu