Perhevalmennus

Espoo:
Mie pyysin neuvolasta sen synnytyssairaalaan tutustuminen- ilmoittautumisohjeen, ku esikoinen oli jo pari viikkoa vanha ku viimeeksi mulla se olisi ollut. Soitan sinne varmaan ensi viikolla ja pyydän että voisinko päästä vaikka jo ennen 30-viikkoa että varmasti pääsen sinne. Sillä olisi mulle hirveästi merkitystä, kuten monella muullakin jutulla mitkä jäi viimeeksi kokematta.

Käytiin miehen kanssa muutamassa perhevalmennuksessa viimeeksi, ja kyllä siellä oli lähes kaikilla se puoliso mukana, ja ne joilla ei ollut, olivat kiusaantuneen näköisiä yksin ollessaan. Wink wink. Ne oli ihan kivoja, vaikka olikin ihan kauheat helteet ja ilmastointia ei ollut, yksi äiti siellä pyörtyikin.

Sit ku lapsi oli syntynyt ni oon käynyt yhdessä valmennuksessa, ja sielläkin olin koko ajan räjähdyspisteessä että mitä roskaa se oli! Kilpaa vaan äidit ja pitäjät haukkuivat miehiä ja telkkarit ja radion kuuntelemisen :D :D Pitäisi kuulemma lapsen eka vuosi olla kotona vaan hiljaa tai korkeintaan kuunnella klassista musiikkia! Kyllä mä ainakin kuuntelen radiota ku oon lapsen kanssa yksin, ei oo niin yksinäinen olo. Yhdessä jammaillaan :D

Mies haluaa synnytykseen mutta ei synnytysvalmennukseen. Omapahan on vikansa jos ei osaa sitten käyttäytyä ja käsken sen pihalle salista. Minulla on jo yks synnytys takana missä mun aika meni miehestä huolehtimiseen. Toista ei tule.

Meillä on onneks mies ollut kokoajan tulossa, tietääpähän sitten vähän mitä on odotettavissa.

Sama täällä. Toki jos nyt töitä saa ni kai ne työt osittain voi mennä edelle.

Mä en jaksais odottaa et meillekin tulis ne kutsut ja tietäis et KOSKA! :D

Muistan ku 18 vuotta sitten kävin synnytysvalmennuksessa. Kesti ehkä puoli tuntia. Terkka tunki muovi nuken muovisen lantion läpi ja sanoi että näin se käy. Sitten sanoi että lapsi itsessään toimii luonnollisena puudukkeena kun työntyy ulos. Että semmosilla neuvoilla esikoinen syntyi. :-D

Mä varasin ajan sinne synnytyssairaalaan tutustumiseen. Kiva ku sain 2 kertaa selittää tilanteen ja silti sen puhelintytön piti vielä käydä kysymässä että onko ok ja lopulta sain ite päättää millä viikolla haluan tulla :grin toivottavasti ei oo sama vastaamassa jos pitää jotain TÄRKEÄÄ soitella sinne :nailbiting: varasin sen rv 30 1.4, toivotaan et oon sillon vielä kasassa :happy7

Eiköhän huhtikuussa olla vielä kasassa. En edes miettinyt että olisin huhtikuussa jakaantunut, kun merkkasin kalenteriin sairaalan synnytysvalmennuksen.

No en minäkään viimeeksi aatellut että esikoinen olis jo pari viikkoa vanha ku olis tarkotus mennä vasta tutustumaan synnärille :rolleyes:

Meille tuli viimeinki kans kutsut valmennukseen, tottakai ainakin ekan aikana on mies töissä :( olihan tuo arvattavissa, sillä on tosi vähän töitä nyt muutenkin, niin tottahan se osuu työvuoron kanssa päällekkäin.. noo josko nyt edes muutamaan niistä pääsis matkaan..

Mielenkiinnosta, millä viikoilla oot Eevei esikoisesi saanut, jos yllätti noinkin etukäteen?? Meillä on tiukat viikot milloin saa mennä sairaalalla käymään, muulloin ei ole asiaa paitsi synnyttämään..

Me mennään viikolla 31, kun silloin mies pääsee mukaan. Muut ajat olis sit joko liian aikaisin tai myöhään.

Meillä taisi olla sairaalakäynti rv32 jälkeen ja suositus oli noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Minulle tosin neuvolassa terkka sanoi, että voisin mennä kyllä jo kuukautta aiemmin, kun voivat syntyä kuitenkin koska vain tuon 32 viikon jälkeen. Monikkovalmennuksessa suurin osa taisi olla 23+ viikoilla. Ymmärsin kuitenkin, että pääsisin vielä sairaalan synnytysvalmennukseen erikseen neuvolasta, vaikka tuon sairaalan monikkosynnytysvalmennuksen kävinkin jo.

Tuo vimpula syntyi viikolla 33 ja synnäriin tutustuminen on täällä suunnilleen viikolla 35. Nytkin sanoi että on aika täynnä ne tutustumisryhmät, jos sen takia yrittävät niin myöhään sen vetää että osa on jo hajaantunut ennen sitä tutustumista :wink

Tänään tuli selvyyttä näihin meidänkin valmennuksiin. Neuvolatäti oli kaavaillut meitä toukokuun alussa alkaviin ryhmiin (kolme aihetta ja kolme kertaa). Olin huulipyöreenä, et ööh, sillonko vasta? Mitäs jos on liian myöhästä? La siis 1.6. Huhtikuussa ei järjetetä täällä kuulemma mitään ja just viime viikolla alkoi uus ryhmä. Että kiva.. :shifty:

Meillä olis huomenna neuvolan toinen osa perhevalmennuksesta, mies vaihtoi työvuoroaan niin pääsee mukaan. :) Ens kuussa sit sairaalan synnytysvalmennus.

Takaisin