Perätila

Mulla olis suunniteltu päivä nyt 1.6(28.5 olis pitäny olla mut päivä jos täysi) ja LA 4.6 eli todella lähellä sitä.
Kyllä tässä itteeki mietityttää minkämoinen härdelli syntyy jos synnytys nyt käynnistyy ennen että ehtii ajoissa sitte sektioon jne
 
Oon paria hyvää ystävää nyt saanut haastatella tarkkaan, toiselle tehty sektio ja toinen synnyttänyt 1/3 lasta perätilassa. Oli kyllä arvokasta tietoa :) tuntuu että sektio olisi selvä vaihtoehto jos tämä olisi ensimmäinen lapsi. Mutta kun on tuo esikoinenkin ja haluaisin välttää pitkää paranemisaikaa jos vain suinkin mahdollista.
Ei kuitenkaan saada ketään tähän kotiin auttamaan niin pitkäksi aikaa, eli esikoinen olisi pakko lähettää mummolaan ainakin viikoksi. En mä osaa olla aloillani jos se on kotona sylinkaipuussa ja mielikuva kolmessa kerroksessa repeytyvistä tikeistä ei ole kiva jos unohtuu ja nostaa 12kg syliin vauhdilla
 
Anoppi sano et kannattaa torstaina ottaa sairaalakamat mukaan, kuulemma lähti hänellä syntymään ulkokäännöstä yrittäessä (miehen veli syntyi perätilassa). Kauheesti jännittää koko käynti vaikken kyllä usko siihen käynnistymiseen. Jotenkin niin paljon muita huolenaiheita asiaan liittyen että käynnistyvä synnytys olisi voitto niin eipä tarvisi enää miettiä...
 
Kääntyihän se :) olo on kyllä sen tuntunenkin, selkää varsinkin koskee. Mut oudointa on tämä yhtäkkiä tyhjä ylävatsa :D käännös meni hyvin, lääkärin mielestä suurilta osin mun ansiosta ku osasin olla niin rentona ja rauhallinen :) 2 viikon päästä on kontrollikäynti.
 
Mahtaa eevei! Pidetään peukkuja että pikkuinen malttaa nyt pysyä asemissa loppuun asti :)
 
Takaisin
Top