Perätila

Nepaliina

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa vaan kaikille! Mä täällä uutena tulin huutelemaan, kun tänään neuvolalääkärissä todettiin, että pikkunen on perätilassa, ja siitä sitten kauhea paniikki päälle :eek:. Mulla siis viikkoja 34+5 eli vielä kerkiää kääntymään itsekin, joten sain uuden tsekkausajan viikon päähän vielä ennen kuin lähettävät "käännytykseen". Onko muita "perätilallisia"?
 
Mulla ollut koko raskauden perätilassa. Nyt rv35+0 ja huomenna on neuvolalääkäri tsekkaa tilanteen. Eipä tässä kauheasti ole vauvalla aikaa ja tilaa kääntyä ympäri joten kieltämättä hirvittää miten menee. Varmaankin jos vielä perätilassa saan lähetteen sairaalaan kääntöyritystä varten. Olen ajatellut niin että mieluiten synnyttäisin alakautta olipa vauva missä asennossa tahansa koska leikkaus pelotta paljon enempi. Olen kuitenkin päättänyt luottaa lääkäreiden arvioon synnytystavasta vaikka se sitten ei olisikaan niin mieluinen. Esikoinen oli iso syntyessään 4800g joten jos tämä vauva seuraa painossa veljeään tullaan synnytys joka tapauksessa ainakin käynnistämään tai leikkaamaan. Kovasti on tämä perätila-asia kyllä mietityttänyt.
 
Täällä myös perätilalainen! :) ollut myös koko raskauden, ihan samallalailla kun isosiskonsa oli, eikä ole mahdollisuutta kääntyä kaksiosaisen kohdun takia. Tänään juur sain vikassa kontrolliultrassa lähetteen synnärille synnytystapa-arvioon eli sektioajan saamiseen. Kovasti olisin halunnut alakautta synnyttää mutta vauvan tarjonta ei sitä salli :sad001 Tänään mulla rv 34+6.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans vauveli perätilassa ja viikkoja nyt 34+1. Toivon niin että tuo kääntyis itestään raivotarjontaan, haluaisin synnyttää alakautta, mutta en tiedä uskallanko. Eilen laitettiin lähete äitipolille, kahden viikon päähän pitäis tulla aika niin sitten taas tietää asiasta enempi. Eilen sain painoarvion vauvasta 2460g olis nyt tämä paketti, eli ihan ok, mutta mitä se onkaan sitten kuukauden päästä...
 
Mulla on kanssa hirvee pelko tota sektiota kohtaan, joten todennäköisesti haluan silti yrittää synnyttää alakautta, jos ei vaavia saada kääntymään. Mitään painoarviota en saanut, mutta lääkäri totesi ainakin että vaikuttaa pieneltä ja sirolta vauvalta :). Sitten yrittivät mukamas rauhoitella th:n kanssa, että on ollu tapauksia joissa on käännetty 10 kertaa ja aina vaan on kääntyny takas, ja sit kummiski esim. synnytyksen aikanaki voi viel kääntyä itsekseen. Ja ku riskeistä kyselin, niin päälimmäisenä vain mainitsivat sen synnytyksen käynnistymisriskin, ja kaivamalla jouduin kaivaa heistä myös sen istukan irtoomisriskin. Tämänkö sit pitäs mukamas rauhottaa kohta synnyttävää!? :nailbiting:
 
Täällä myös vauva hassusti masussa, tosin ei perätilassa vaan pääosin poikittain! Siis sivusuunnassa ja välillä "vinosti", en edes tiennyt että niin voi olla. Ylihuomenna alkaa rv 32. Tämä kuitenkin 3.raskaus ja aiemmat ovat kiltisti olleet raivotarjonnassa jo ajoissa rv30-eteenpäin. Olisi jotenkin iso pettymys jos en tätä voisi normaalisti alateitse synnyttää kun aiemmat tulleet kohtuu helpolla :/ Tosin vauvalla vielä tilaa kääntyä, mutta huolettaa väkisinkin kun ei näistä ikinä tiedä...ja hyvä valmistautua eri vaihtoehtoihin. Muutaman viikon päästä neuvolassa ja lääkärissä katsotaan mikä tilanne. ..
 
Meillä oli vauva viimein tajunnut kääntyä raivotarjontaan! Ei kyllä hajuakaan milloin tämä on tapahtunut, mutta väliäkös sillä :-) on niin helpottunut olo! Kun nyt vielä tajuais pysyä näin päin eikä enää kampeais itseään perätilaan!
 
Meillä A on rt, mutta B on pt ollut jo 2.1. ja vielä uusimmassakin ylimääräisessä ultrassa viikko sitten pt. Katsotaan nyt perjantaina uudessa ultrassa, kun olotila olisi että olisi kääntynyt rt.
Meillä lääkärit on sanonu, ettei oo mitään väliä, missä asennossa B on ku A tekee niin paljon tilaa ekaks... Ja olen kyl monesti kuullu että pt voi olla helpompikin synnytys kuin rt. Toki olisihan se ihanteellista jos rt:ssä tulisivat.
Jännityksellä täälläkin siis odotellaan tuomiota :)
 
Täälläkin on ainakin terkan mielestä selvästi pt:ssa vauva. Ti on synn.tapa-arvio, jossa asia varmistuu. Jos pt, leikkaus varmasti edessä. Esikoiseni oli myös pt loppuun asti, vaikka yritettiin käntääkin häntä... Ja leikattiin silloin, koska en uskaltanut yrittää alakautta (olen aika pienikokoinen itsekin lantiolta). Toinen lapseni synnytin alakautta rt:sta ja synnytys oli vaikea (käynnistetty, imuvetoon ja pahoihin repeämiin johti), vaikka oli ihan normikokoinen, 3,7-kiloinen.
 
Nonii, tarkistuksessa käyty, ja pikkunen on kuin onkin kääntynyt raivotarjontaan viikon aikana :happy:. Veikkaan että tämä tapahtunu pe-la-välisenä yönä, ku niin kuin tonne oireet-threadiin kirjotinkin, niin siitä lähtien on olo ollut ihan erilainen, jotenkin paljon helpompi, ja tuntuu että vatsa on alempana. Nyt voi taas viikoksi huokaista helpotuksesta, ensi tiistaina uusi tsekki. Nyt siis viikkoja 35+4.
 
Hieno homma Nepaliina! :) Musta tuntui niin kuin tällä olis tänään tuntunut hikkailut paljon ylempänä kuin ennen, joten josko täälläkin olis vaihdettu asentoa, toivossa on hyvä elää! :smiley-angelic001 Huomenna on neuvola joten siellä varmaan selviää mikä on tilanne.
 
Hassua! :eek: Tosiaan ennen tämän hikka tuntui ihan tuolla nivusessa ja eilen navan kohdalla, aamulla vasemmalla puolella ja illalla oikealla. Mä oon kyllä ihmetellytkin että miten se on tuntunut tuolla noin alhaalla...
 
Huh, neuvolassa selvisi äsken että meidänkin vauveli kääntynyt vihdoin raivotarjontaan! :happy: Niin helpottunut olo! Ja potkutkin tuntui ihan erilaisilta eilen illalla nukkumaan mennessä, nyt tiedän mitä on ne vauvan iltabileet mistä monet muut on kirjoitelleet :dance011
 
Mä luulen, että meillä ei enää ihan perätilaan pääse neiti kääntymään. Se on välillä rt ja välillä poikittain, ja välillä ihme ja kumma, siinä välillä :eek:
Ylihuomenna lääkärinneuvola, jospa tuo uskosi lääkäriä ja jäisi jo oikein päin (rt).
 
Hieno homma Naksu! Nyt vaan kaikki ulokkeet ristiin, että pikku kullanmurut pysyvät kiltisti siellä oikeassa positiossaan :signs003
 
Elektiivinen sektio mulla edessä. Perätilassa jäbiskä siellä mahassa istuu. Kippurassa raukka. Kolmen viikon päästä maanantaina asukas ulkoistetaan, ellei sitä ennen päätä lähteä tulemaan. Ulkokääntöä ei lähdetä yrittämään, kun jo yksi sektio takana. En muutenkaan sen järkevyyttä ois ymmärtäny. Luonnollinen luomusynnytys ei sit näytä olevan mulle tarkoitettu... Harmi sinänsä, mut näillä mennään! :)
 
Helmionni, onneksi on tuo sektiomahdollisuuskin, niin ei ole pakko perätilassa synnyttää :) kyllä mäkin kovasti joutuisin miettiä mitä tehdä jos tämä olisi perätilassa. Vaikka mulla onkin ihan hyvänkokoinen lantio, ainaki ulkoapäin katottuna :rolleyes:

Musta tuntui taas eilen illalla että hikkailut tuntui tosi alhaalla, joten saapi nähdä miten päin täällä ollaan ens viikolla äitipolin kontrollissa... :rolleyes: taitaa vielä olla pikkuvesselillä kivasti tilaa pörrätä ympäriinsä o_O
 
Takaisin
Top