Minua pelottaa oireettomuus mulla oli pari viikkoo sitten varhaisultra ja silloin viikkoja 7+1. Etova olo hävisi aika lailla noina päivinä. Välillä on ollut yksittäisiä repäisykipuja, rinnat on joinain päivinä arat ja joinain ei. Runsaanpi valkovuoto on ainut oire, mikä on jatkuva. En oo oksentanut kertaakaan.
Tuntuu kummalliselta, jos olen selvinnyt tän alkuraskauden vain noin viikon pötkötelyllä sohvalla etovan olon takia.
Ekalla neuvolakäynnillä terkkari siis sanoi, että voin tulla käymään ennen nt-ultra kuuntelemassa sydänääniä.
Oon ajatellu, että kävisin, mutta mietin, että kuuluuhan ne sydänäännet varmasti? Varhaisultrassa näkyi sydämen syke, ei kuulunut mitään ääniä...
Jos on sanottu että voi ennen NT-ultraa mennä niin on varmaan niin hyvät laitteet että löytyy. Kaikilla ei välttämättä nimittäin kovin aikaisin kuulu niitä, riippuu laitteista, tekijästä ja istukan paikasta jne. Niin voi aiheuttaa myös lisähuolia. Mutta kerran neuvolasta on tarjottu niin olisin ehkä yhteydessä ja kysyisin miten aikaisessa vaiheessa kannattaa käydä :)
Ei kaikilla tosiaan oo niin voimakkaita oireita. Esikoisen aikaan olin ihan toimintakykyinen, töissä tein pitkää päivää ja joukkueurheilin vielä jokunen viikko ennen ultraa. Nyt taas on ollut ihan eri meininki, oireiden voimakkuus voi kovasti sii vaihdella samalla ihmiselläkin. Ja en oo oksentanut kuitenkaan kertaakaan nytkään vaikka paha olo on ollut. Mutta ymmärrän kyllä että oireettomuuskin huolettaa, yritän vaan tsempata että sekin voi olla ihan normaalia :)