Pelot ja huolet

Minua pelottaa oireettomuus :nailbiting: mulla oli pari viikkoo sitten varhaisultra ja silloin viikkoja 7+1. Etova olo hävisi aika lailla noina päivinä. Välillä on ollut yksittäisiä repäisykipuja, rinnat on joinain päivinä arat ja joinain ei. Runsaanpi valkovuoto on ainut oire, mikä on jatkuva. En oo oksentanut kertaakaan.

Tuntuu kummalliselta, jos olen selvinnyt tän alkuraskauden vain noin viikon pötkötelyllä sohvalla etovan olon takia.
Ekalla neuvolakäynnillä terkkari siis sanoi, että voin tulla käymään ennen nt-ultra kuuntelemassa sydänääniä.

Oon ajatellu, että kävisin, mutta mietin, että kuuluuhan ne sydänäännet varmasti? Varhaisultrassa näkyi sydämen syke, ei kuulunut mitään ääniä...

Jos on sanottu että voi ennen NT-ultraa mennä niin on varmaan niin hyvät laitteet että löytyy. Kaikilla ei välttämättä nimittäin kovin aikaisin kuulu niitä, riippuu laitteista, tekijästä ja istukan paikasta jne. Niin voi aiheuttaa myös lisähuolia. Mutta kerran neuvolasta on tarjottu niin olisin ehkä yhteydessä ja kysyisin miten aikaisessa vaiheessa kannattaa käydä :)

Ei kaikilla tosiaan oo niin voimakkaita oireita. Esikoisen aikaan olin ihan toimintakykyinen, töissä tein pitkää päivää ja joukkueurheilin vielä jokunen viikko ennen ultraa. Nyt taas on ollut ihan eri meininki, oireiden voimakkuus voi kovasti sii vaihdella samalla ihmiselläkin. Ja en oo oksentanut kuitenkaan kertaakaan nytkään vaikka paha olo on ollut. Mutta ymmärrän kyllä että oireettomuuskin huolettaa, yritän vaan tsempata että sekin voi olla ihan normaalia :)
 
Kiitos kaikille :Heartred

Tosiaan pitää vaan yrittää luottaa. Mua vähän helpotti kanssa toi ylhäällä oleva linkki jossa näkyi ihan lukuna se keskenmenon riski. (Olikojan n. 3%) eli tosiaan eihän se keskeytynyt keskenmeno tosiaan mitenkään yleistä ole. Etovaa oloa on tasaisesti ja helpottaa syömällä niin yritän nyt ajatella et kaikki menee hyvin ja jos ei mene ni sillekkään en vaan voi mitään. :dontknow

Mut kauheita nää fiilikset kun iskee ja voi olla et silti käyn välissä vielä ultrassa. :oops:
 
Itsellä kanssa pelko keskeytyneestä keskenmenosta, joka paljastuis vasta nt-ultrassa. Nyt tuttavapiirissä useampi kkm ja km ihan lähiaikoina, niin ei ainakaan helpota tilannetta.

Toisaalta aattelen niin kun monet onkin täällä lohduttanut, että sillon sikiö ei olisi ollutkaan elinkelpoinen. Nyt vielä kaks viikkoa aikaa jännitettävänä nt-ultraan saakka ja aika tuntuu matelevan.
 
Kiitos kaikille :Heartred

Tosiaan pitää vaan yrittää luottaa. Mua vähän helpotti kanssa toi ylhäällä oleva linkki jossa näkyi ihan lukuna se keskenmenon riski. (Olikojan n. 3%) eli tosiaan eihän se keskeytynyt keskenmeno tosiaan mitenkään yleistä ole. Etovaa oloa on tasaisesti ja helpottaa syömällä niin yritän nyt ajatella et kaikki menee hyvin ja jos ei mene ni sillekkään en vaan voi mitään. :dontknow

Mut kauheita nää fiilikset kun iskee ja voi olla et silti käyn välissä vielä ultrassa. :oops:
Juu, nuo luvut helpottaa kyllä. Päätitkö mennä vielä ultraan tässä välissä?:)
 
Juu, nuo luvut helpottaa kyllä. Päätitkö mennä vielä ultraan tässä välissä?:)

En ole päättänyt. nt-ultra on 16.4 eli aika pitkä aika on odottaa. Mahdollisesti ensiviikolla voisi käydä kun on viikko 10 alkunut. :happy3
 
En ole päättänyt. nt-ultra on 16.4 eli aika pitkä aika on odottaa. Mahdollisesti ensiviikolla voisi käydä kun on viikko 10 alkunut. :happy3

Onko teillä avoneuvolaa johon voisi mennä ilman ajanvaraus kuuntelemaan sydänääniä? Kävin ite varhaisultran ja nt ultran välissä. Toki 100% varmaa se ei oo että niitä saadaan kuuluviin mutta sen riskin otin.
 
Puoliväli häämöttää kulman takana, mutta mua vähän murehruttaa kumminkin, että mitä jos Vilpertti lakkaa kehittymästä :sorry:

Se mistä tämä pelko kumpuaa, niin tästä kun ei kunnolla vieläkään tunne liikkeitä :grintai kun ei oo muka kunnon vattaa vieläkään (ensikertalainen kun on:p). Pieniä höyhenen kutitteluja :happy: ja hassuinta on, että suurin osa työpäivän aikana :)

Ihan turhaa varmaan murehri, mutta tuli fiilis että haluan tämän johonkin ilmaista :greet025
 
Puoliväli häämöttää kulman takana, mutta mua vähän murehruttaa kumminkin, että mitä jos Vilpertti lakkaa kehittymästä :sorry:

Se mistä tämä pelko kumpuaa, niin tästä kun ei kunnolla vieläkään tunne liikkeitä :grintai kun ei oo muka kunnon vattaa vieläkään (ensikertalainen kun on:p). Pieniä höyhenen kutitteluja :happy: ja hassuinta on, että suurin osa työpäivän aikana :)

Ihan turhaa varmaan murehri, mutta tuli fiilis että haluan tämän johonkin ilmaista :greet025

Mulla samanlaisia ajatuksia. Viimeksi tunsin jotain viikonloppuna äitienpäivänä ja nyt iha kauhusta sekaisin kun "en tunne niitä" vaik välil on liikkeettömiä hetkiä mut ku r-ultra alkaa lähestyy ni hiivatti sitä pelon määrää! Vaik 2 vk sit kuulin et sydän pumppaaa.. mut hui! Ei siinä, istukka kuulemma edessä et en ihmettele etten tunne mut you know what i mean!! :grin
 
Takaisin
Top