Pelot ja epävarmuudet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua pelottaa nii kovin etten pysty ees ajattelemaan ultraa. Alkaa iha tosissaa ahistaa nii kovi etten tie mite päi pitäis olla ku mietin koko asiaa... Onneks mies on luvannu tulla mukaan, mut jos on ikäviä uutisia taas ni ei se siit asiasta yhtää helpompaa tee. Tiiän et on tyhmä stressata etukäteen ku ei ite voi vaikuttaa mut en voi sille mitään. Vielä melkeen 2 vikkoa siihen ar-ultraan.. Tuntuu et pää hajoo enne sitä. :(

Joo pelko ja ahdistus joka päivä mukana menossa..
Voisi kuvitella, että mitä useampi raskaus jo takana, niin sitä rennommin osaisi ottaa, mutta ei todellakaan. Ihan päinvastoin. Nyt on niin paljon tietoisempi asioista jotka voisi mennä vikaan ja toisekseen, itse ainakin sorrun ajattelemaan että kun aiemmat raskaudet ovat sujuneet normaalisti ja lapset syntyneet terveinä, että ei niin hyvä tuuri voi olla kolmatta kertaa. Pelkään kahta kauheammin keskenmenoa ja synnynnäisiä sairauksia yms.. ei näistä ajatuksista varmaan pääse irti ennenkun vauva sylissä. Nyt vaan toivoa että meistä jokainen siihen pisteeseen pääsee!

Veit OutoMamma sanat suusta! Meillä tämä toki vasta toinen raskaus, mutta selvästi huolettaa ja pelottaa paljon enemmän!

Arvatkaapa kuka ei oo pahemmin yöllä nukkunu... Ja sen ajan mitä nukuin ni näin painajaisia... 2 tuntii ni on neuvola ja n.3,5 tuntii ni on ultra ja mua niin pelottaa!!!

OutoMamma samat sanat! On kyllä niin epävarma ja pelokas olo koko ajan vaikka kolmas raskaus jo ja aiemmat ovat menneet hyvin. Ja se ei helpota asiaa kun kaikki toitottavat, että kesken menneessä raskaudessa on ollut koko ajan sellainen olo, että tämä ei pääty hyvin. Sitten vain miettii koko ajan kuumeisesti, että onko tämä mun olo nyt sellaista vai ihan normaalia alkuraskauden pelkoa ja jännitystä.

No niin keskiviikko aamulla olis sit tyhjennys aika varattu... Järki sanoo et hyvä näin ku ei pieni ollu valmis maailmaan ja sydän toivoo et keskiviikkona jollain ihmeen konstilla löytyis se syke.. Mä varmaan sekoon vielä... Ja kiitos kaikille tsemppauksista ❤❤ ja ihanaa odotusta kaikille... Mä hiivin takavasemmalle...

^ Mäkin olen täällä miettinyt, että mitä jos se syke vielä löytyisi. Pidetään peukkuja, mutta joka tapauksessa tsemppiä! Onneksi ei ole tämän pidempi odotus.

Mulla on takana myöhäinen keskenmeno joten kyllähän se pelko varmasti astuu kuvaan. Vielä ei ole kerennyt kun vasta sulattelen tämän aamun plussausta :D

Tähän asti on mennyt aivan ok, mutta kun sitä on aivan järjetön välillä niin olen nyt kelannut sitä viime viikon ultraa ja miettinyt että löikö se sydän tarpeeksi nopeaa. Mies kyllä lohdutteli että kai se ultraaja olisi jotain sanonut, mutta mulla jäi se vaivaamaan kun se ajatus kävi jo siellä ultrassa mielessä, mutta sitten kun siinä etittiin ja yritettiin saada mittaa niin unohdin kysyä. Olihan se niin jännää ettei pysyny ajatukset koossa kunnolla. Täällä kun sitten lueskelee noita nopeuksia ja miettii kuinka se pitäs kuulostaa ihan junan puksutukselta, niin ei se kyllä niin nopeaa ollut...

Keskenmenopelkoja täälläkin. Pelottaa että vessassa käydessä siinä paperissa on verta..kuten joka hemmetin kerta viimeisen kahden vuoden aikana kun ollaan vauvaa toivottu. Esikoisen raskaus oli helppo, en edes tajunnut pelätä yhtään mitään. Nyt on ihan toinen meininki. Kaikki vihlaisut ja tuntemukset täytyy miettiä läpi että tää voi johtua tuosta tai sitten ei..voi olla hyvä tai huono. Mietin jo tuossa että varaisin yksityiseltä ultran ensi viikolle että pääsisi näkemään että kaikki on ok. NP-ultra on vasta 3 viikon päästä, ja tuntuu kamalalta odotella sinne asti jos pieni sydän ei sykikään enää. Koitan kyllä kovasti ajatella positiivisesti , joku taisikin mainita että raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Rive mulla täysin sama tuo paperin tarkistaminen, tulee lähes refleksinä, en edes ajattele. Loppukeväästä kun tuli odottaessa ihan pientä punaista mutta meni aina ohi eikä keskenmeno käynnistynyt automaattisesti. Ja sitä keskeytysvuotoahan sitten toki oli pidempään niin totuin aina tsekkaamaan. Nyt ei ole tullut kuin aivan milli sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa mutta silti tarkistan joka kerta.

No niin nyt nosti pelko keskenmenosta täälläkin päätään. Jonkinsortin vuotoa. Kävin lääkärissä ja sanoi että vaikuttaa hyvältä, mutta vain käsikopelolla tehty tutkimus ja tk:n lääkäri. Onneks on lähete että pääsen ultraan. Sitä kovasti odotan.

Mulla kanssa paljon ajatuksia ja pelkoja pyörii mielessä. Tänään alkoi 7:s rv.
Nipistelyä mahassa välillä, muita oireita ei oikeastaan vielä ollenkaan.
Ei ole väsymystä,vaan enemmänkin liikaa energiaa. Huonosti nukuttuja öitä,mutta ei väsymystä.

Seuraava neuvola 10.10 mutta sinne vielä pitkä aika ja kaikkea voi sattua jo ennen sitä.

Takaisin