Pelkopolilla käyneitä?

Varmaan pitkälti riippuu siitä mitä tarinoita kuulee synnytyksestä,niin miten sitten niihin suhtautuu..
Kaverilleni on tehty sektio ( suunniteltu) ja hän kuvasi sen tosi helpoksi synnytys tavaksi ja kivuttomaksi..Oli neljä päivää sairaalassa ja haava kuulema ei ollut niin kipeä, ja ihailen hänen leikkaushaavaansa kuinka piilossa se on ja parantunut todella hyvin.
Ja hirveintä on kun olen kuullut että on pitänyt leikata väliliha tai että synnytyksessä on paikat repeytyneet... [:(]

Tiedän sen kyllä että jokaisen synnytys on omanlainen eikä saisi verrata muihin synnytyksiin! Mutta toivottavasti pelkopolilla käynti helpottaa PALJON oloani. Tällä hetkellä en odota yhtään innoissani laskettua aikaa ja synnytystä,kunpa vain saisi vauvelin syliin ilman mitään synnytyksiä (olisikin niin helppoa). Vähän ristiriitaiset tunteet [:D] Haluan kovasti jo lapsen ja että saa oman pikku kullan syliini ,mutta en halua synnyttää! [:D]
 
Totta tarinoita riittää tähän maailmaan [:D]

Itse koen ja uskon kun sanotaan, että aina alatiesynnytys kuitenkin on riskittömämpi ja suositellumpi. Jos normaali synnytys edessä.
Pelko on kuitenkin iso asia joka tulee ottaa huomioon. Minä olen päättänyt pärjätä pelolleni.
 
Mun eka synnytyksessä tuli isot repeämät mutta siitä on jo 18v sitten kun häntä synnytin [:)] 2 muuta synnytys menivät paljon paremmin.. pienet haavat jotka parani nopeasti..
 
Minulla on nyt ke aamusta ajanvaraus pelon puolella..aivan mahtava kun pääsen sinne kun oli pelko,että synnytän jo ennen sitä [:D] samalla reissulla sovitaan käynnistys pv seuraavalla viikolla ja myöskin lääkitykset jotka käytetään synnytyksessä..edelleen pelottaa jonkin verran mutta hieman parempi olo kun tiiän, että kerkeän saamaan sitten kipulievitystä [;)]
 
Tänään olin synnytyspelon puolella.. omani kokemus siellä ei ehkä ole niin kiva kuin monilla on ollut mutta kerron kuitenkin [:(]
Viikko sitten soitin Gravidan mun synnytyspelosta ja puhuin jopa lääkärin kanssa..sovittiin, että lapsivesitilanne katsotaan tänään ja samalla voisin hoitajan kanssa sopia käynnistämisestä viikolla 38. No, tilanne kuitenkin muuttui tänään kun oli toinen lääkäri joka nyt päätti kumota toisen lääkärin päätös ja käynnistys tapahtuu vasta rv 40.. olen henkisesti aika poikki tähän raskauden ja nyt tarvisi vielä pari viikkoa kärsiä..kirjoitin jopa ylilääkärille valitus sähköposti asiasta! Tuskin siitä ole hyötyä mutta tulipa kerrottu hänellekin miltä minusta tuntuu..
Toivottavasti pysyn jotenkin kasassa siihen saakka kun saadaan synnytys hoidettu..harmittaa vain miten lääkärit voivat kumoa toisia ja kuinka epävarmaksi se minua tekee!!
 
Takaisin
Top