Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin ollut sellasta toispuoleista kipuilua, joka tulee ja menee. Mutta nyt särkee keskelle ja alemmas.. :/ ja kovempaa.

Itelläkin oli eilen aika kovaakin kipua mut meni ohi. No perjantaina onneks ultra et tietää onko kaikki niinkö pitää :)

Ääh.. mulla on perjantaina neuvola, mutta ultra vasta sitten joidenkin viikkojen päästä (joskus rv 12?).. Jotenkin turhauttaa, kun ei voi tietää :(

Kivut kuuluu asiaan! Ehkäpä siltä puolelta on se munasolu irronnu, mistä enempi kipu tuntuu? Ehkä alkio on kiinnittyny just sille puolen? Tai sitten yksinkertasesti se puoli kipuilee herkemmin näitä juttuja kuin toinen puoli :)

Kivut on harmittomia melkeenpä aina ja sillonkin kun ne ei oo, siihen liittyy yleensä vuotoa. Rusehtava vuoto ja toispuoleinen kova kipu (joka käsittääkseni on sitte enemmän kuin vain ajoittaista) voi olla merkki kohdunulkosesta, mutta tuskinpa teillä semmosesta kyse :)

En kyl usko et olis mahdollista kohdunulkoinen ku välillä juilii ja vihloo :D Kohdunulkoisessahan olis koko ajan kipuja ja vahvistuvia :)

Musta tuntuu, että tunsin munasolun irtoavan vasemmalta ja nyt kivutkin siellä. Tosin musta on aina tuntunut, että sieltä puolelta irtoaa, kun on enemmän tuntemuksia ollu sillä puolella :D

MarjaKu, okei, hyvä että alateitse onnistu! Mä toivon ettei mun kauheesti tartte räyhätä päästäkseni suoraan suunniteltuun sektioon, mutta saapi nähdä kuin käy.

Ja kyllä, oikea puoli täälläkin kipuilee jos nousee äkkiä, liekkö siis asiaan kuuluvaa :)

Täällä taas fyysiseltä puolen melko oireeton, mutta henkiseltä ei niinkään. Äsken itkua tihrustin kun mies yhtäkkiä sanoi mun tekevän maailman tärkeintä työtä, jossa on maailman paras palkka ❤️ (ja tällä ei tosiaan viitannut kodinhoidontukeen :D ) minä kun oon ajatellut miehen pitävän mua ihan saamattomana kun päivät pitkät "lomailen" esikoisen kanssa himassa. Ihana välillä saada tästäkin työstä positiivista palautetta :)

Eiks ne oo niitä "repäisykipuja", tavallinen raskausoire siis.. Mulla tuntuu melkein aina vasemmalla ja ultrassaki aina ollu vasen munis aktiivisen ja oikea 'hiljaisen' näköinen mut tällä kertaa luulen et ovis oli oikealla. Noita repäisykipuja on tuntunu muutama kummallakin puolella.

Viel pitäs ens maanantaihin jaksaa odotella ar ultraa. Jotenkin vaan sitä edelleen pelkää et kaikki ei oo kunnossa. Oireita on ja ne kyl vaan pahenee et kai sitä pitäs uskoa ja luottaakkin et kyl se elimistö tän huolehtii. Mut toissa yönä näin ihan hirveää painajaista verenvuodosta ja sitä kautta keskenmenosta. Siihen ku heräs niin pelonsekaisin tuntein vessaan tarkastaan tilanne. JOtenkin oli niin aidon tuntuista ettei toista. Mut onneksi oli vaan unta

Kyllä mullakin juilii myös just noin. En oo ajatellu et vois edes olla jotain kummallista :D Just sillai "repäisykipuja" ja nimenomaan oikealla puolella enemmän. Ja jotenkin ehkä paikallistaisin sinne kohdun "sivuille" ne juilinnat. Eiköhän se kohtu siellä vaan kasva, näin toivon.
Toki huoli ottaa välillä vallan ja ihan kamalia aatteita väkisinkin, mutta nyt kun tilanteelle ei mitään mahda, niin ei auta kun painella tuulta päin päivä kerrallaan :)

Tianna oliko sulla mikä syynä viimeks sektioon? Se varmaan eniten vaikuttaa siihen tehdäänkö sektio vai ei. Mua kans välillä mietityttää tää tuleva synnytys, et mitenköhän mahtaa käydä. Mut sen näkee sitten.

MarjaKu, poika syntyi 42+2 27 tunnin käynnistämisen yrittämisen jälkeen, sektioon mentiin kiireellisesti kun vauva alkoi olla niin ahdistunut ja sykkeet romahti. Tuon koko käynnistyksen aikana olin auennut vaivaiset 4 cm joten ei olis ollut mitään saumaa synnyttää alateitse. Synnytyksen pitkittämisen vuoksi poika sai vaivaiset 2 apgar pistettä ja tekohengitystä jouduttiin antamaan 7 minuuttia, enää en lähde leikkimään lapsen hengellä synnytysyrityksiin :(

Vaikka oon itekin toitottanu, ettei se oireiden vaihtelu meinaa mitään, niin silti oon nyt vähän huolissani. Oli tossa yks päivä kun tartti ihan pahoinvointirannekkeita, mutta nyt ei oo oikeen mitään oireita. Hyvin vähän mitään nippailuja, tissit nyt on vähän arat ja väsyttää, mutta väsymyskin menee helposti sen piikkiin, että en nyt oo oikeesti vaan nukkunu tarpeeks. Ja kuitenki viikkojakin on vasta 5+6, että ihan mahdollistahan se on, ettei pahimmat oireet oo vielä ees iskeny muutenkaan.

En jaksais stressaa tämmösiä vielä tän muuttostressin keskelläkin :/

Yhh.. Pitäs vissiin varoa vähän mitä toivoo.. Hyvä että ehdin laittaa puhelimen alas ton edellisen viestin jälkeen, kun iski aivan karmee oksetus. En ollu viel syöny mitään, niin juoksin nieleskellen keittiöön juomaan ensin lasillisen tuoremehua ja söin pikapikaa Yosan perään. Meni sillä ohi, vaikka hetken aattelin, että syön vaan jotain, että on sitte mitä ykätä.

Mutta ehkäpä tuo vähän hälvensi huolta. Ääh, ällötys hiipii takas. No mut ollaan nyt johonki tyytyväisiä!

Mua pelottaa tää oireiden vaihtelu. Pahoinvoinnit, palelu, väsymys ja arat rinnat kyllä löytyy. Mutta muutamaan päivään ei oo tuolla kohdun seudulla tuntunut mitään, ihan harvakseltaan kävässyt lievä menkkajomotus. Ei nippailuja, ei repäisykipuja. Toki oon nyt ottanut rauhallisesti ja lepäillyt niin paljon, ku esikoinen antaa. Ärsyttää tää, kun koko ajan murehtii.

Takaisin