Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onko kellään huolia treenaamisesta raskauden aikana, vai olenkohan ainut?

Mul on semmonen huoli etten uskalla tehdä mtn. Ei voi mennä lenkille salille tai ratsastamaan. Jos kuitenkin jotain sattuu

Mä pelkään liukastumista, mutta muuten mun liikunta rajoittuu lenkkeilyyn ja esikoisen kanssa ulkoiluun, niin eipä niissä sen kummempaa pelättävää ole. Ekassa raskaudessa kaaduin joskus viikoilla 15-16, mutta onneksi tipahdin polvilleni. Se pelästytti ihan kunnolla. Töissä sai myös olla varovainen, olin kuntoutusosastolla, jossa oli myös välillä dementoituneita vanhuksia hoidossa. Yks mummo yritti potkaista mua mahaan, mutta ehdin just kääntyä sillai et osu kylkeen. Nyt en töissä onneks olekaan, muuta kun joskus viikonloppuja.

Oon kunnon tumpelo ja kaatuilen vähän väliä! Just tossa uuden vuoden jälkeen kävelin alakertaan ja luulin että olin jo viimeisellä askelmalla mutta olinkin toisiks viimeisellä ja tulin polvilleni alas :D ja aina oon polvillani maassa kun liukastelen. Kuulaus sitten olin hakemassa puita ja samalla potkaisin pallon meidän koiralle kun liukastuin sit silleen leffamaisesti suorilta jaloilla selälleni samalla kun potkaisin palloa. Sen kaatuilun kanssa on nyt oltava varovainen. Hommatava piikit kengän pohjiin ja kävelykeppi sisälle :D

Jeniita: onkohan tuo kaatuilu jo toiseksvikalla rappusella jokin raskausoire? rajoittunut hahmotuskyky? nimittäin kaaduin samalla tavalla viikko sitten :D mua pelottaa kans toi kaatuminen, siks en edes kuvittele ajavani pyörällä salille, kun huomenna meen. onneks treenit alotan pikkuhiljaa tauon jälkeen jokatapauksessa, joten täytyy varmaan vaan tunnustella. eniten ehkä pelottaa sekin, että pahaolo iskee kesken treenin. Miten hitossa mie pääsen salilta pois? :/ noi piikit on ehkä hankittava itellekki! :)

Mä kyllä edelleen treenaan salilla ja hiihdän ja lenkkeilen ym. Toki en tee maksimi teholla salilla vaan kevennettyjä sarjoja .

tänks mame, täytyy itsekkin laskee vähä normi tavoitteista jo heti alkuun :)

Myky: en tiiä ehkä! :D mies kyllä kettuilee siitä ihan huolella :D uhkas laittaa huomionauhaa ja stadionvalot rappusiin etten oo taas nenälläni hetken päästä.

Myky joo mulla on tavoitteena lähinnä ylläpitää nykyistä lihaskuntoa ja sit aerobisella koittaa pitää se painonnousu kohtalaisena ja selälle ja mahdollisesti tuleville liitoskivuille jooga ja Pilates ja uiminen on tosi jees.

Hyviä vinkkejä, kiitos. Äidin kans käytiin aikanaan vesijuoksemassa, sen vois alotella uudeleen. ite tykkään myös BodyBalancesta. se on joogan, pilateksen ja tai chin kombo. sitä varmaan pystyy jatkaa suht pitkäänki :)

Mulla ainoo pelko on et meneekin kesken. Mun mielestä on hyvä liikkua ihan samalla tapaa kuin ennenkin toki pitää muistaa kuunnella itseään ja olojaan tarkemmin. Mut turhia riskejä ei kannata tietenkään ottaa.

Mun murheena on et tää oli ns. vahinko, itse kyllä kutsun yllätykseksi. Iloinen yllätys kuitenki, vaikka lapsen teko ei tähä hetkee kuulunu. Kuopus on niin pieni.
Mä en haluis kertoo kellekkää tästä, pelottaa reaktiot! :'D
Miehelle kertoessa aloin itkee!

Rinkeli minkä ikäinen teidän kuopus on? Jos saa kysyä. Varmaan on monenlaista suhtautujaa, mutta eiköhän teidän lähimmät ihan onnellisia ole. Mites mies suhtautu?

Mies oli tosi järkyttyny! :D Nyttemmin ihan hyvillä mielin, vitsailee asiasta ja sitä oikeesti kiinnostaa minkälainen mun vointi on.
Kuopus täyttää nyt vuoden. Ettei mikhän pikkuvauva vaikkakin tississä roikkuu. ;)

Rinkeli sun profiilikuva sai mut niin hyvälle mielelle, on jotenkin niin sympaattinen...
Kiva että mies lähti kivasti mukaan toivuttuaan yllätyksestä..!

Nyt tuli ihan hirvee pelko keskeytyneestä keskenmenosta :/ en millään malttais odottaa kutsua sinne varhaisultraan, Pelottaa

Mua ahdistaa, kun raskaus alkaa näkyä. En haluaisi asiasta kertoa mieheni mummolle, mutta jossakin vaiheessa on pakko kun maha näkyy. Tämä miehen mummo kun oli edellisestäkin raskaudesta sitä mieltä, että "mitä te pölläilette" :/ Synnytyksen jälkeen sanoi, että "pidä huoli, että laitat sitten semmoisen tulpan alapäähäs ettei kolmatta enää tuu". Tiedän, että ei pitäis välittää muiden kommenteista, mutta tuon synnytyksen jälkeisen kommentin jälkeen olin niin pöyristynyt etten tiennyt mitä olisin sanonut. Ajoittain tämä mummo sanoo vieläkin, että eikö kaksi lasta ole ihan tarpeeksi ettehän te enää kolmatta hanki, kun sulla on niin raskasta noiden kahdenkin kanssa :O Ei mulla ole mitään raskasta lasten kanssa. Lapset normaalisti kiukuttelee tai tutkii joka paikan, kun ollaan siellä kylässä niin mulla on muka raskasta jos joudun lapsia komentamaan :D

kuuku miten pitkällä oot? millo muilla on alkanu näkyä? Mummot hiljenee sillä ku niiden luona ei vähään aikaan käy. Kyllä ne sitten alkaa soittelee perään, että missä ne ihanat lapset on, kun ei näkyny? :)

Takaisin