Pelkoja, huolia, murheita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikä, nyt mäki menin ketjun innottamana kokeilemaan ja kyllähän se kohdunsuu mullakin tuntuu aiempaa pehmeemmältä. Mietin tässä, että pitäisikö huolestua vai ei. Taidan ottaa asian puheeks nyt kolmen päivän päästä rakenneultrassa, jos ei nyt ihmeempiä ennen sitä tapahdu. Googlailemalla asiaa lähinnä vuodelepoon ja uintikieltoon joutuisi osittain auenneenki kohdunsuun kanssa, mutta eipä sitä pysty olemaan murehtimatta :P

Kaikki hyvin pienellä <3 mulla emätintulehdus... Oli todella ärsyttä lääkäri valitteli sitä kun sen piti herätä tutkimaan... Verikokeetki ottivat turhaan kun lääkäri oli kuullut että on kuumetta mitä ei ollut...
Nyt kotona onneksi lepäämään hetkeksi ja odottaan että mies tuo ruokaa :)

Hyvä et pieni kunnossa ja sait kuitenki hoidon :) Taitaa joillain tuo päivystäminen tai yöherääminen ottaa vähän tiukille :p

Toi voi muuten olla myös ihan tavallista ettei liikkeet tunnu puolivälin paikkeilla vielä päivittäin. Mulla tuntu reilun 2 viikkoa päivittäin mutta sitten katos, nykyään tuntuu vaan yksittäinen potkus joskus eikä ees päivittäin. Dopplerilla kuitenki kuuluu syke ja potkut vaikka mitään ei tunnu. Muistan et esikon kans oli sama ja olin välillä ihan huolesta soikeana.. kun tuntu muutamana päivänä hyvin ja sit ei mitään.. vasta aika loppupuolella tuntu selkeesti ihan päivittäin.

Mulla myöskään ei joka päivä tunnu kovinkaan selkeästi liikettä, joskus taas melko hyvinkin. Tänään selvisi, että istukka on edessä yläoikealla, joten jalkojen sojottaessa sinne suuntaan se varmaan vaimentaa vielä hentoiset potkut. Liikkeitä oonkin tuntenut lähinnä vasemmalla ja alaoikealla.

Hellurei! Onko kellään ollut verenvuotoa raskauden aikana? Sieluntovereilta haluaisin kuulla kokemuksia, mistä johtunut yms?
Kamala huoli jatkuvasti :- /
Rv 16 nyt

Mitenkäs nopeasti olette lähteneet päivystykseen kuumeen takia? Itellä noussut jo tosi korkeaksi mutta panadolilla saan laskettua. Oiskohan aihetta jos menee yli 38,5? Tänään on maattu koko pv sängyssä kun ei muuhun energia riitä. Vauva liikkuu normaalisti ja potkut tuntuu.

Bijou: Soittaisin ehkä ja kysyisin jos menee yli ton 38,5? Tärkeintähän on, että kuume hoidetaan. Yli 38 on terveellekkin haitallista ja tulisi laskea lääkkeellä alas.. Ootko flunssassa? :shy:

Mieheni pojilla jotka asuvat äidillään on vesirokko jota en ole itse sairastanut... Olivat meillä maanantai aamuun asti ja maanantai illalla tulleet ekat rakkulat. Soittelin neuvolaan ja tarvitsee mennä verinäytteille josta katsotaan vastaaineet. Jos niitä ei ole aziclovir kuurille ja tiukkaan seurantaan... Voi olla vaaralsi toukalle kuulemma. Jännitetään siinä tapauksessa seuraavat 2 viikkoa unnes tietää saanko vesirokon vai en. Tylsää!!!

Toivotaan, ettet ole tartuntaa saanut! Hurjasti tsemppiä tuleviin viikkoihin!

Lisamarie, mulla oli verenvuotoa 13+ ja 14+ viikoilla! Vähäistä, mutta kuitenkin. Koskaan ei selvinnyt syytä. Huomenna puoliväli ja rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Jos ei ole kipuja ja vuoto on vähäistä, ei kuulema kannata murehtia, mutta lepäämään käskivät!

Lisamarie, mulla oli verenvuotoa 13+ ja 14+ viikoilla! Vähäistä, mutta kuitenkin. Koskaan ei selvinnyt syytä. Huomenna puoliväli ja rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Jos ei ole kipuja ja vuoto on vähäistä, ei kuulema kannata murehtia, mutta lepäämään käskivät!
Joo mäkin sain nyt saikkua sitten siihen asti kun selviää. Nyt ei oo vuodellu muutamaan viikkoon ollenkaan, onneksi! Lisäultra tulossa että sais selvyyttä mistä voi johtua. Kiitos tsempistä! :)

Hienoa! Minä sain kans sairauslomaa kaksi viikkoa ja lopulta lakkas tulemasta. Vaikka joka kerta edelleen vessassa käydessä on pelko. Terkka epäili sitten jossain vaiheessa, että kohdunkasvun aiheuttamat verisuonten repeämät voi aiheuttaa. Esikoisen aikaan tuli myös verta, mutta viikkoja oli silloin jo 34+. Tosin silloinkin syy jäi epäselväksi, silloin veikattiin kohdunsuun kypsymistä. Esikoinen syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa :)

Kannattaako mun huolestua mulla on nyt raskauden aikana lähtenyt todella paljon hiuksia päivittäin :/

Mulla katkeili alkuraskaudesta varsinkin aivan järkyttävästi hiuksia. Hyvä että harjata uskalsin. Nyt puolivälin tienoilla ei ole samanlaista "karvanlähtöä". Voiko olla esim. hiusten kasvukausi loppunut ja sen takia tippuu? Siis ihan raskauteen liittymätön. Tai joku vitamiininpuutos?

Mulla pitäs olla nyt hiusten kasvukausi... Äitini (kohta valmis kätilö) epäili kilpirauhasta :/

Mulla tippu hiukset päästä, kun alotettiin yrittäminen ja lopetin hormonaalisen ehkäsyn. Mun mielestä siitä asti hiuksia lähteny aikasempaa enemmän (ei kyllä enää ihan niin paljon kun alussa) vaikka kuvittelin, että raskaus hillitsis. Eikös sitä monessa paikassa oo sanottu, että raskausaikana pitäs rasvottuminen vähentyä ja hiusten olla elinvoimaset :D eio sellasta raskausoiretta toistaseks täällä näkyny...

Mulla ei hiukset enää rasvoitu ja pesen kerran viikossa hiukset nykyään :D

Takaisin