Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika monilla tosiaan tuntuu näitä erilaisia vuotoja olevan.. 😔 Mulla siis torstaina tosiaan tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista, perjantaina rusehtavaa. Eilen sitten näin ihan oikeaa punaista verta, mutta kaikki nämä ainoastaan pyyhkiessä... Tekis kyllä mieli soittaa neuvolaan (sinnekö kuuluu soittaa?) ja kysellä, et mitenhän edetä tästä... Tai sitten odottelen vielä pari päivää, että alkaako vuoto vai ei. Raskausoireet muuten edelleen aika nollassa, tissit vähän kipeet. On se kumma, jos ei kroppa voi edes keskenmenoa hoitaa kunnolla...

Tsemppiä kaikille hirmusti... ❣️ Voi kun kaikkien pienet pysyisi matkassa.

Aika monilla tosiaan tuntuu näitä erilaisia vuotoja olevan.. 😔 Mulla siis torstaina tosiaan tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista, perjantaina rusehtavaa. Eilen sitten näin ihan oikeaa punaista verta, mutta kaikki nämä ainoastaan pyyhkiessä... Tekis kyllä mieli soittaa neuvolaan (sinnekö kuuluu soittaa?) ja kysellä, et mitenhän edetä tästä... Tai sitten odottelen vielä pari päivää, että alkaako vuoto vai ei. Raskausoireet muuten edelleen aika nollassa, tissit vähän kipeet. On se kumma, jos ei kroppa voi edes keskenmenoa hoitaa kunnolla...

Tsemppiä kaikille hirmusti... ❣️ Voi kun kaikkien pienet pysyisi matkassa.
Soita ihmeessä, mä sain sieltä hcg mittaukset ja mielenrauhaa 🤍 toivottavasti kaikki on hyvin! Mitkä viikot sulla?

@Round2❤️ mieki soitin heti neuvolaan kun oli pyyhkiessä vaalenpunaista. Toki kaipasin neuvoja mitä tehdä ja lisäksi varmistusta että uskallanko lähteä viikonlopuksi mökkeilemään.

Sieltä kyllä autetaan ja neuvotaan, eli rohkeasti ja matalalla kynnyksellä ole sinne yhteydessä 🧡

Sen verran unohdin mainita että kooltaam 3,5mm eli oli ilmeisesti kuollut ekasta ultrasta aika nopeasti. Kun ekassa ultrassa koko 3,3mm. Eli osuin täysin oikeaan kun pelkäsin. Ei sinänsä mitään lohtua tuo, mutta... Yritän nyt vältellä tätä ryhmää etten taustalta lue, liian tuskaista.

Mä nyt vastaan vielä tähän ketjuun, en halua vilkaista salaista puolta joten jos joku sinne jotain sanonut kiitos sympatioista sieltäkin, toivon että mut mahdollisimman pian poistetaan sieltä salaiselta puolelta jotta tuo nyt hirveän kuuloinen ja ahdistava mulle heinäkuiset 2026 kuvake häviää mun profiilista. Tuntuu tällä hetkellä koko kuvake vaan pilkkaavan mua.

Mutta kiitos sympatioista, joudun siis lääkkelliseen tyhjennykseen kun alkio kuollut jo sen ekan ultran jälkeen todella pian ilmeisesti max päivä sen jälkeen ja pääsen sinne tyhjennykseen vasta torstaina. Eli siihen asti pitää kuollutta alkiota pitää sisälläni ja pelkkä ajatuskin ahdistaa melkeinpä oksettaa.

Mun pelot osuivat täysin oikeaan ja mun intuitio oli myös aivan oikeassa, kehotan jos yhtään mietityttää raskauden eteneminen syystä tai toisesta mennä ultraan jos siis mahdollista. Mutta toki toivon että kenelläkään ei täällä samanlaisia pelkoja ainakaan jotka käyvät toteen.

En nyt jää seurailemaan tätä sivusta heinäkuisia enään ollenkaan, edes välillä. Aivan liian tuskaista. 💔 Mutta parempaa onnea muille....

Mulle iski tunne, että tämäkin raskaus menee kesken vaikka varhaisultrassa näkyi pieni sykkivällä sydämmellä. Viikot 7+7 menossa. Nyt on alavatsa kipeä eikä ole ollut juuri pahoinvointia tälle päivää. Toki nämä oireet vaihtelee, mutta heti tulee olo, että kaikki huonosti kun jokin muuttuu.. En kestä, jos menetän tämänkin. Jotenkin aivan hirveä tunne ja olo. Kaikki voima ja sympatia kaikille asian kanssa painiville ja keskenmenon kokeneille. 💔😭

@TiitiiU ymmärrän sua tosi hyvin, noiden oireiden vaihtelun vuoksi! Eilen kirjoittelin raskausoireet -osioon, kuinka itellä kans epävarma fiilis ku oireet tuntuu lieventyneen. Siihen päälle vielä pyyhkiessä verta eilen ja taas jälleen tänä aamuna 😔

Itelle tämä on ensimmäinen raskaus ikinä, ekan kerran sain edes positiivisen raskaustestin, niin en osaa yhtään sanoa mikä on/tuntuu normaalilta ja mikä ei..

Mutta koita pitää vielä posiitivista mieltä, vaikka vaikea varmasti on 🧡 kai ne oireet voi tosiaan vaihdella

Tsemppiä @Lilias sinullekin 🩷 Toivotaan, että vuoto ei ole sen vakavempaa. Minulla tuo alavatsakipu jatkunut. Ei tunnu menkkamaiselta kivulta. Vähän kuin joku rakkoa painaisi. Semmonen jännä jomotus. Saas nähä miten käy. Vuotoa ei ole, vielä. Meillä meni vuosi raskautua uudestaan edellisen keskenmenon jälkeen. Olo on kamala. Haluaisin uudestaan varhaisultraan, mutta niin kallista lystiä Oltiin menossa jo lapsettomuushoitoihin, koska lasta ei oltu saatu yli vuoden yrittämisen jälkeen.. Onneksi sinne lähete voimassa kuitenkin vuoden.

@TiitiiU kiitos 🧡 toivotaan ettei sun alavatsakipu ole mitään vakavaa ja raskaus etenee normaalisti 🙏🏻 ja ainakin hyvä merkki ettei sulla ole vuotoja. Onko sulla muita raskausoireita vielä?

Hitto että nämä viikot menee piinaavan hitaasti

Vatsakipu onneksi loppui. Luulen että liittyi jotenkin virtsarakkoon 😅. Joo mulla on voimakasta pahoinvointia ja oksentelua sekä rintojen arkuutta. Että oireita kyllä on mutta vaihtelevat päivän mukaan. 🤢 Eilen oli hyvä päivä ja oli niitä kipuja ni vähän kävi huoli. Nyt on taas tosi pahaa oloa.. Säikäyttää niin kaikki uudet oireet.. Mutta aina oireet ei tarkoita elossa olevaa alkiota. Toki kaveri oli oireeton koko raskauden ja kaikki meni hyvin. 🤗

Sepä se just, että oireet tai oireettomuus voi tarkoittaa jotain tai ei sitten yhtään mitään 🥲 Mutta kiva kuulla, että sulla vatsakipu hellittäny ☺️

Mulla ei myöskään tänään ole ollut vuotoa, ja siihen ei oo missään vaiheessa liittyny kipuja, joten jospa olisi siis harmitonta.. maanantain ultraa edelleen odotellessa..

Tää on kyllä hurjaa elää jännityksessä ja pienessä pelossa. Sunnuntain rehellisen vuodon jälkeen ei ole tullut mitään muuta kun parina päivänä rusehtavaa vuotoa hyvin vähän ja sitten pari päivää ettei mitään. Nyt sitten äsken tuli jälleen ihan ministi rusehtavaa vuotoa pyyhittäessö. Juuri siis huomattavissa olevan verran ja samantien stressitasot nousi taivaisiin 🫣

Kaikki raskausoireet on suhteellisen pahana päällä, niin pahana pahoinvointi että kävin eilen hakemassa reseptillä olevan pahoinvointi lääkityksen. Julmaa olisi jos kaikista näistä oireista huolimatta kohdussa olisi kuollut pieni alku.

No maanantaina tämäkin selviää. Kunhan vaan jaksaisi odottaa sinne saakka.

Takaisin