Pelko keskenmenosta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä voin nyt oman kokemuksen tuoda esille ja luomaan tulevaisuuden toivoa myös muille ❤️🙌🏻

viikon verran oli nyt ollut pyyhittäessö ruskeaa vuotoa, milloin enemmän milloin vähemmän ja viikko sitten sunnuntaina oli pikkuhousuihin tullut noin ruokalusikallinen kirkasta verta. Olin aivan maani myynyt ja menin eiliseen varhaisultraan ajatuksella että nyt todetaan kolmas keskenmeno. Mutta suureksi yllätykseksi pieni alkio oli erittäin hyvinvoiva ja sydän sykki vahvasti 🥰

Eli todellakin pelottavat alkuraskauden vuodot voi olla enemmän ja vähemmän harmittomia eikä aina tarkoita sitä pahinta. Itsekkin menin siihen erittäin pessimistisenä ajatukseen ja nyt sitten en vieläkään voi uskoa että kaikki on juuri nyt tosi hyvin. Ihmeitä tapahtuu 🙏🏻🥰

Komppaan kans, juurikin eilen käytiin varhaisultrassa toteamassa kaiken olevan hyvin.

Mulla ollu pyyhintävuotoa, joka parina aamuna tuntui jopa ”runsaalta”, vaikkei tullut siteeseen asti. Kysyin ultrassa näkyikö hematoomaa tms joka olisi selittänyt verenvuotoa, mutta ei näkynyt ja se kuulemma vuotaisi pidempään. Ja totesi vain että se on vaan tosi yleistä että jotain vuotoa on, kun kropassa tapahtuu isoja asioita, ja siksi vuodot voi olla normaaleja/harmittomia. 😊

Nyt toki toivotaan että raskaus jatkuukin hyvin 🙏🏻

Minä heräsin maanantai-aamuna ajatukseen, että vauva (alkio) on kuollut. Ja tämä ajatus vainosi pari päivää. Menin tietysti nettiin lukemaan keskenmenoista, ja kävimpä lukemassa tätäkin ketjua, joka kyllä ei helpottanut oloa. Mutta nyt tänä aamuna olikin positiivisia viestejä, jotka kyllä jotenkin helpottivat!

Minulla on ihan normaalit raskausoireet eikä mitään vuotoja, niin huolimatta tuosta yhdestä ajatuksesta, niin eiköhän tässä vain edetä. Harkitsin varhaisultrassa käymistä, kun eka neuvolakin menee joulun takia tosi myöhäiseksi, mutta on se kallis, jouluun pitäisi varata ylimääräistä ja ollaan käymässä perheen kanssa pikku matkalla joululomalla. Aika näyttää. (Tai sitten vain käyn ultrassa.)

Minä heräsin maanantai-aamuna ajatukseen, että vauva (alkio) on kuollut. Ja tämä ajatus vainosi pari päivää. Menin tietysti nettiin lukemaan keskenmenoista, ja kävimpä lukemassa tätäkin ketjua, joka kyllä ei helpottanut oloa. Mutta nyt tänä aamuna olikin positiivisia viestejä, jotka kyllä jotenkin helpottivat!

Minulla on ihan normaalit raskausoireet eikä mitään vuotoja, niin huolimatta tuosta yhdestä ajatuksesta, niin eiköhän tässä vain edetä. Harkitsin varhaisultrassa käymistä, kun eka neuvolakin menee joulun takia tosi myöhäiseksi, mutta on se kallis, jouluun pitäisi varata ylimääräistä ja ollaan käymässä perheen kanssa pikku matkalla joululomalla. Aika näyttää. (Tai sitten vain käyn ultrassa.)

Jos mahdollisuus päästä kätilön tekemään ultraan niin nehän on huomattavasti huokeampia vs. lääkärin tekemä. 🙏

Mulla ainakin varhaisultran auttanut hurjasti keskenmenon pelkoon. Otin ekan varhaisultran tohon 8+4, jotta oltais pidemmällä kuin milloin edelliset raskaudet on mennyt kesken. Sit viel kävin 10+2, että oltais vähän selvemmillä vesillä vielä, kun sitten keskenmenon riski on jo minimaalinen, koska sikiön kaikki elimet on muodostunut yms. Suosittelen siis ihmeessä käymään, jos tuntuu siltä, että joka päivä on ahdistunut.🙏🏻Meillä kätilön tekemänä maksoi 120€ ja isommissa kaupungeissa saa alle sataseenkin.

Mulla ainakin varhaisultran auttanut hurjasti keskenmenon pelkoon. Otin ekan varhaisultran tohon 8+4, jotta oltais pidemmällä kuin milloin edelliset raskaudet on mennyt kesken. Sit viel kävin 10+2, että oltais vähän selvemmillä vesillä vielä, kun sitten keskenmenon riski on jo minimaalinen, koska sikiön kaikki elimet on muodostunut yms. Suosittelen siis ihmeessä käymään, jos tuntuu siltä, että joka päivä on ahdistunut.🙏🏻Meillä kätilön tekemänä maksoi 120€ ja isommissa kaupungeissa saa alle sataseenkin.
Me käytiin gynen varhaisultrassa yksityisellä ja maksoi vähän alle 300€. Aika suolainen hinta, mutta helpotus oli kyllä valtava, kun sai nähdä sen elävän pikku tyypin ja kuulla sykkeen.
Katselin juuri, että meidän kotikaupungissa on kolme eri yksityistä lääkäriasemaa, joista yhdestäkään ei saa ultraa kätilön tekemänä, eli halvemmalla. 🙄 Lähin paikka näkyy olevan 120 km:n päässä, sieltä saa ultran noin satasella. Jos siis tulee itselle tulee vielä tarve ylimääräiselle ultralle, niin ajellaan kyllä sinne.
Hyvinvointialue tarjoaa täällä peräti kaksi ultraa koko raskausajalle. Jotenkin kyllä ihmetyttää. Ei nyt luulisi sen olevan niin kallista, jos odottajat saisi vaikka useammankin käyntikerran. Syntyvyys on kuitenkin laskussa ja odottajia koko ajan vähemmän. Varmasti lisäisi henkistäkin hyvinvointia.

Me käytiin gynen varhaisultrassa yksityisellä ja maksoi vähän alle 300€. Aika suolainen hinta, mutta helpotus oli kyllä valtava, kun sai nähdä sen elävän pikku tyypin ja kuulla sykkeen.
Katselin juuri, että meidän kotikaupungissa on kolme eri yksityistä lääkäriasemaa, joista yhdestäkään ei saa ultraa kätilön tekemänä, eli halvemmalla. 🙄 Lähin paikka näkyy olevan 120 km:n päässä, sieltä saa ultran noin satasella. Jos siis tulee itselle tulee vielä tarve ylimääräiselle ultralle, niin ajellaan kyllä sinne.
Hyvinvointialue tarjoaa täällä peräti kaksi ultraa koko raskausajalle. Jotenkin kyllä ihmetyttää. Ei nyt luulisi sen olevan niin kallista, jos odottajat saisi vaikka useammankin käyntikerran. Syntyvyys on kuitenkin laskussa ja odottajia koko ajan vähemmän. Varmasti lisäisi henkistäkin hyvinvointia.
Joo toi 300€ on kyl jo suolanen hinta.😬 Neuvolan kautta meillä aiemmin tarjottu keskenmenon kokeineille varhaisultra, mutta nykysin täytyy ite kustantaa. Kai sekin joku leikkaus syistä tehty juttu on.🙄

Ähh. Synkissä tunnelmissa taas. Pientä tuhruvuotoa tänäänkin ja vasemmalle alavatsaan on tuikkinut nyt monta tuntia. Yritän järkeillä, että nämä liittyy tietenkin kohdun/istukan kasvuun, mutta tunnepuoli ei tahdo uskoa. Oon ihan hermona ja odotan kroppa jäykkänä keskenmenokramppeja. Kyllä tämä on uuvuttavaa. 🥺

Ähh. Synkissä tunnelmissa taas. Pientä tuhruvuotoa tänäänkin ja vasemmalle alavatsaan on tuikkinut nyt monta tuntia. Yritän järkeillä, että nämä liittyy tietenkin kohdun/istukan kasvuun, mutta tunnepuoli ei tahdo uskoa. Oon ihan hermona ja odotan kroppa jäykkänä keskenmenokramppeja. Kyllä tämä on uuvuttavaa. 🥺Eilä

Ähh. Synkissä tunnelmissa taas. Pientä tuhruvuotoa tänäänkin ja vasemmalle alavatsaan on tuikkinut nyt monta tuntia. Yritän järkeillä, että nämä liittyy tietenkin kohdun/istukan kasvuun, mutta tunnepuoli ei tahdo uskoa. Oon ihan hermona ja odotan kroppa jäykkänä keskenmenokramppeja. Kyllä tämä on uuvuttavaa. 🥺
Voi ei.🙁 Toivotaan nyt, että on ihan normi vuotoa, eikä mihinkään keskenmenoon viittaavaa.🙏🏻 Mulla tässä raskaudessa ollut kanssa tollasia kipuja ja ne on osoittautunu ihan normaaleiks. Olin ite ihan vakuuttunu alussa jostain keskenmenosta tai kohdunulkoisesta, kun ajattelin et ei voi olla normaalia. Kesti useita viikkoja ja edelleen satunnaisesti jomottelee.

Mulla jomotteli kanssa ekoilla viikolla mutta nyt ei oo ollut mitään tuntemuksia pitkään aikaan. Ihan alkuraskauden (rv 4-6) jomottelut,vuotelut ja pelot vaihtui väsymykseen ja pahoinvointiin.. Ja toivottavasti nuokin alkaisi pikkuhiljaa taittua!

@Calpurnia toivottavasti pelko olisi turha🤗

Toivottavasti kaikki on kunnossa! Ota huomenna yhteyttä neuvolaan, kyllä siellä tutkitaan jos on oireita. Nuo oireet voivat olla täysin normaaleja raskausoireita, mutta kyllähän se säikäyttää.

Laitoin alkuviikosta kommentin, kun aamulla herätessä oli ajatus: "vauva on kuollut". En mennyt varhaisultraan, kukkaro teki päätöksen puolestani. Juttelin ystäväni kanssa, hän rohkaisi ja sanoi, että usko olevasi raskaana kunnes toisin todistetaan. Menen nyt tämän neuvon mukaan.

Voimia Calpurnia! Olisiko jotain ajatuksia muualle vievää toimintaa, jota voisit tehdä? Tai tavata vaikka ystäviä? Puhuminen yleensä auttaa vaivaan kuin vaivaan, ainakin minulla.

Takaisin