Peitetarinat

Itse olen muutamissa duunitapahtumissa ottanut vastaan sen ensimmäisen lasillisen, mikä on tarjottu ja olen sillä kippistänyt ja ottanut silloin tällöin pienen pienet maistiaiset niin, että näyttää että lasi on huulilla käynyt. Kukaan ei näytä pahemmin kytänneen, että eteneekö se juoma siitä. Etuna tietysti sekin, etten muutenkaan hirveitä lärvejä yleensä vedä. Kaverin bileisiin menin autolla ja vetosin siihen juomattomuuteni syynä. Muuten olen jättäytynyt pois illanvietoista. Sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä (heinä-elokuussa) asian voi varmaan jo paljastaakin..
 
Vedonlyönti ! Jos joku kaveri asiasta tietää, tai sitten kaveri jonka kanssa muut eivät niinkään ole tekemisissä. Olette päättäneet häviäjän tekevän jtn kallista tms. Vähän hankalampaa, mitä et haluaisi tehdä. Itse sanoin häviäjän maksavan illan helsingissä, mikä näin opiskelijalle olisi melko rankka paukku :D
 
Kyllä nyt täytyy sanoa, että hymy nousi kun luin ehdotuksianne. Olin jo melkein mieli maassa, kun mietin että kaikki tutut arvaavat välittömästi raskauteni....vaikkakin iloinenhan asia tämä on! Minusta vain välittömästi huomaa jos puhun omiani :)
Yleensä juon vain silloin tällöin, joten onneksi vain muutamaan kertaan olen saanut kehitellä tarinaa...ja mikäs sen helpompaa kuin kuskiksi lupautuminen, en nimittäin milloinkaan ota edes hömpsyä jos ajan ja tutut tietävät sen. Tämä on siis toiminut toistaiseksi. Parhaita ehdotuksia oli pullon uudelleen täyttö ja miehen juottaminen *)
 
Minä nyt sitten en tarvinnutkaan peitetarinoita kun pari tuntia kestäneen juupas-eipäs -mietinnän jälkeen päätettiin kertoa appivanhemmille ja mun äidille. Lupasivat pitää salaisuuden ja hyvin onnistuivatkin, eikä siis kukaan vieraistakaan kiinnittänyt huomiota miksi vaan kuskasin anopille lisää punaviiniä enkä ottanut itselleni vettä vahvempaa :grin
 
huutoyrjot tanaan x 2 duunin vessassa vesihana paalla, jep jep ei kukaan kuullut.
Onneksi ulkopuolella ei ollut ketaan joten ne ei voi tietaa kuka siella laatoitti menemaan. Kerroin nyt sitten aidille puhelimessa kun jos nama olot jatkuu niin ei siina kauaa mene kun se arvaa mista on kyse. En ole koskaan saanut aitiani hiljaiseksi, nyt sain, sanoin ettei viela tarviikaan sanoa mitaan, voit sanoa sitten myohemmin.
 
Tää onki ollut aikamoista selittelyjen keksimistä, kun raskautta ei oo halunnu vielä paljastaa, mutta juomattomuuskaan joka kerta ei varmaan ois menny läpi (varsinkaan niille, jotka vauvakuumeesta on tietäneet). Pari kertaa mulla on ollu alkoholitonta viiniä (kerran jopa vaihdoin sen alkoholillisen viinin pulloon ja kerran liuotin ne alkoholiton-merkit pois), jossain tilanteessa mies on yrittänyt huomaamatta juoda munkin lasin, joskus oon sanonu olevani sellasella lääkekuurilla, etten voi juoda, ja joskus oon vaan muuta selittelemättä sanonut, etten oo tänään juomassa. Monta kertaa oon jo etukäteen aatellu, että nyt pitää kyllä kertoa, muttei vielä kertaakaan oo tullu sellasta tilannetta, että ois pitäny.
Ja tästä sai nyt varmaan sellasen kuvan, että oon normaalisti hirvee juoppo, mutta nyt kesällä oon huomannu, että kaikenmaailman kesäjuhlia on ihan älyttömästi, ettei sitä muuten edes tajuaisi!=D Ihan raskauden alussa oli vielä niin hyvät ilmat, että tuli vaikka mitä kutsuja terasseille, partseille ja puistoon istuskelemaan. Nyt kyllä uskon, että nää selittelyt alkaa olla takanapäin, ja pian voi alkaa ihmisille kertoa - en jaksais enää yhtään miettiä, miten "suoriudun" taas jostain tulevasta illanvietosta.

Sitä oon vaan miettiny, että kohta saa kertoa kaikille, miten muka join silloin ja silloin, vaikka oikeesti en oo juonu (lasista oon kyllä pari kertaa viiniä/skumppaa maistanu) - mähän oon siis valehdellu kaikille! Noh, toivottavasti tulee ymmärrystä. :)
 
Takaisin
Top