Peitetarinat

Samsam

Asioista perillä oleva
Helmikuunmammat 2015
Aika moni täällä aikoo vielä ainakin jonkin aikaa pitää raskauden vain oman ja puolison tai ainakin vain ihan pienen piirin tiedossa. Millaisia selityksiä aiotte käyttää, kun joudutte tilanteisiin, joissa tarjotaan alkoholia tai muuta sellaista, mitä ette voi raskauden takia nauttia?
 
Itsellä on tällä viikolla ollut duunin puolesta muutama sellainen tilaisuus, jossa olisi pitänyt kohotella maljoja, ruoan kanssa on tarjottu viiniä, jne. Porukassa on aina ollut sellaisia ihmisiä, jotka tuntevat minut sen verran hyvin, että tietävät, etten normaalisti lasiin sylje. :wink

En ole jaksanut ryhtyä mihinkään lasinpiilotusoperaatioihin, joten olen aina jollekin vierustoverille kertonut suht kovaäänisesti, (niin että muutama muukin kuulisi,) että joudun nyt olemaan vesilinjalla, koska minulla on pitkittynyt korvakäytävän tulehdus, johon sain juuri sellaiset super-antibiootit, joiden kanssa ei voi nauttia lainkaan alkoholia, koska seurauksena voi olla erittäin voimakas antabus-reaktio. Stoori on ollut varsin toimiva, koska olen voinut laittaa myös ruokanirsoilun sen piikkiin, että antibiootti on pistänyt vatsan solmuun.
 
Mulla on suunnitelmis "huijata" muita siten, että juon muka alkoholia mutta todellisuudessa juon kuitenkin ihan vaan mehua ynm. Tapanani on yleensä juoda triple sec + appelsiinimehu-sekoitusta eikä kukaan voi millään huomata triple secin (joka on ulkonäöltään ihan kuin vettä) ja veden eroa jos laitan vettä vain kyseiseen pulloon :wink

Muoks. En myöskään polta, joten salaisuus ei paljastu sitäkään kautta :wink
 
Muokattu viimeksi:
Kaikki on onneks tottunu siihen etten muutenkaan juo alkoholia, kahvia tai teetä edes :D tupakkaa en polta joten sitäkään ei kenenkään tarvi ihmetellä :D ainoo vaan et vattasta kyl erottaa nyt jo et jotain on, ajattelinkin kuopuksen 1v synttäreillä sanoo ihmisille jos ihmettelee mahaa et "söin vähän huonosti ja nyt turvottaa" :D tai "pientä menkka turvotusta" :) sota suunnitelma valmis! :D
 
Mä lopetin tupakanpolton koska lupasin niin esikoiselle (en edes valehtele) ja siksi en juo kahvia. Alkoo en muutenkaan juurikaan juo, eli hyvin on mennyt tähän asti selitykset :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon tähän asti laittanut alkoholittoman treenikauden piikkiin mut ei kyllä enää juhannuksena mee läpi. Pakko kertoo...
 
Hihi, onneksi ei ole ongelmaa, koska en juo tai polta säännöllisesti, niin omalta osin ei ole ongelmaa. Kaikki tietää että meen "fiiliksellä" holin kanssa.

Eräs kaveri on tavannut polttaa seurassani useamman tupakin putkeen välillä, joten hänelle kyllä kerroin raskaudesta ja siitä etten haluaisi istua/seistä/olla tupakansavussa. :)

Kahvia töissä tarjotaan ihan jokaisessa vuorossa, mutta koska en ole vannoutunut kahvinjuoja (juon vain silloin tällöin ja senkin yleensä kotona), ei tarvii miettiä asiaa sen kummemmin. :D On se elämä niin heleppoa :wink
 
Omat kesäloma reissut kavereiden kaa peruuntu ainaki kesäkuulta ni ei tartte selitellä. Ja en muutenkaan pysty syömään ja juomaan allergioiden takia ihan kaikkee ni helppo sillä perustella. Oon muutenki kuuluisa kaveriporukassa siitä, että tanssin mieluummin selvin päin :D Eli ei tarvi hirveesti keksiä mitään. Heinäkuussa aijon kertoa muillekki raskaudesta heti ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, ku on varmistunu, että tuolla ensinnäkin on vauva ja ettei tuu keskenmenoa.
 
mahtava ketju tanne kaikki patologiset valehtelutarinat :)

Ma en polta aikaisemmin olin ns partysmoker mutta sekin on jaanyt kun alkoholikaan ei maistu (joten juomattomuutta tai tupakoimattomuutta ei juuri tarvii selitella, mun laheiset tietaa etta juon n 1 lasin viinia ehka kerran kuussa)

Ma syon pihvini yleensa medium rawna, mutta kun tiesin testin tuloksen ennen miesta (mies reissussa) ja mentiin syomaan kun palasi kotiin ja oli niin aikaerosta sekaisin etta paatin lykata kertomista parilla paivalla ja mies ihmetteli kun tilasin pihvin well donena, totesin pokerilla naamaa etta se edellinen medium oli niin purkkaa viimeks ku syotiin etta sita sai purra ja niella useaan otteeseen etta nyt halusin kypsan pihvin :D

Mennaan kavereiden kaa lasilliselle, mutta taktisesti katoan muiden tilatessa vessaan ja huikkaan etta otan lasillisen takaisin tullessa ja otan joko alkoholittoman oluen tai mansikka margaritan ilman alkoholia ja kukaan ei tajua mitaan, jos ne yrittaa tilata mulle, ohitan sen kuittauksella etten viela tieda mita haluan, kiitosta vaan tarjouksesta.

Toi vahva antibioottikuuri on mahtava, se toimii varsinkin niille jotka aika ajoin juovat ja joiden totaali juomattomuus saattaisi herattaa epailyksia.
Toinen voisi olla etta jos yo on mennyt raskauden takia laatottaessa, voi sanoa etta meni vahan pitkaan eilen :D samalla selittyy ryytynyt olomuoto.

Ihanaa lisaa naita.
 
ai niin unohtui mainita, ma oon aika hoikka mutta ns tiivis paketti ja mua pelotti etta yhtakkia masu pullahtaa jolloinka se pistaa silmaan, olen siis ostanut muutaman valjemman hyvin laskeutuvaa materiaalia olevia paitoja, villaa, pellavaa jne :D
Ajattelin myos 2 viikon sisaan jarjestettaviin valmistujaisiin luoda optisen illuusion mustalla tai tummansinisella kotelomekolla ja korkkareilla jottei katse eksy vyotarolle :D
 
Tää tulee olemaan niin vaikeeta. Näen sukulaisia juhannuksena mökillä ja ruokajuomana on usein viiniä ja saunan ja paljun yhteydessä on aina tarjolla olutta, siideriä ym. Tuntuu, että olen muutenkin suurennuslasin alla kun ollaan viime kesänä menty naimisiin ja lapsen saanti olis sitten se seuraava vaihe. Juhannuksesta parin viikon päästä on kaverin häät. En tiedä yhtään miten olen juomatta siellä. Kaikki huomaavat jos otan alkoholittoman alkumaljan... Ja häihin ei ole kutsuttu lainkaan lapsia, joten luvassa siis juomista ja juhlintaa läpi yön... (Ja vaikka sanotaan, ettei pienen kuoharilasin juonnista ole haittaa niin en koe mitään tarvetta sitä juoda. Alkoholin juominen raskauden salailun vuoksi ei sovi oikein omiin arvoihin.) Sitten on kesällä vielä meidän omat tuparit, toisen kaverin polttarit ym. Yhden kerran voin vedota siihen, että olen ottanut migreenilääkkeen, joka on kolmiolääke, eli en voi juoda, mutta mites kun näkee samoja ihmisiä useamman kerran kesällä tällaisissa tilanteissa joissa juodaan? Passittavat mut lääkäriin jos migreenikohtaus iskee kahden viikon välein!!! :D

Jään odottamaan, että te muut keksitte tänne hyviä tarinoita ja lainaan niitä sitten häikäilemättä! :)
 
Lime, alkossa myydaan alkoholittomia punkkuja/valkkareita ja oluita jne, ota oma pullo mukaan ja taytat omaa lasia jossain jemmassa ei kukaan tajua etta juot alkoholitonta.

Toinen vaihtoehto on etta otat maljaa ja olet juovinasi (et siis tietenkaan juo) ja kaatelet sita sitten kukkapuskiin, vessan lavuaariin yms. (tomii paremmin ulkojuhlissa kuin sisalla jossa kukkiin lorottelua voidaan katsoa pahalla)
Jotta tuhottavia laseja ei tulisi montaa joku tulee kysymaan etta otatko lisaa niin sanot etta ei kiitos minulla on lasi tassa jossain ja sitten lahdet hakemaan sita (tarkoituksella) hukattua lasia.

Joka toisen drinksun voitikin sitten torjua helposti sanomalla, juuri join lasillisen taidan hakea valilla vetta

Omissa tupareissa menee lapi helposti tuo oma alkoholiton jemmapullo.
 
Marraskuisista huhuilen omat vinkkini. Monet kemut kotona ja kylässä meni helposti niin, että kun piti tuoda omat juomat, ostettiin mulle alkoholittomia, ja ne samassa kassissa miehen juomien kanssa jonnekin jemmaan (kesällä esim oma kylmälaukku että pysyvät kylmänä jos kylässä jääkaappi täynnä, talvella veimme parvekkeelle pussukkamme tms. ) Mieheni kävi sit aina samalla kun haki itelleen oluen hakemassa minullekin juoman jonka herrasmiesmäisesti kaatoi tuoppiin ja toi mulle. Voin vannoa että kun sinut on nähty lasi kourassa alkuillasta KUKAAN ei loppuillasta kiinnitä huomiota lasisi sisältöön tai tyhjenemistahtiin. :) Jos vaan itsellä hermo kestää humaltuvassa seurueessa. Ainiin, ja jätimme "hylsyt" sinne omaan kassiimme jonka veimme sitten takaisin kotiimme, joten paljastavia tölkkejäkään ei jäänyt kyläpaikkoihin. Joku ystäväni oli myös "pullottanut" alkoholitonta siideriä alkoholillisen tyhjiin kierrekorkkipulloihin, mutta itsellä ei ihan sellaiseen ollut jaksamista.

Tämä ei tietty toimi tilausravintoloissa, mutta esim. juhannuksen mökkijuhlissa varma konsti :wink
 
Mulla ei ole sellasia tapoja joista jäisin kiinni, en juo enkä polta ja imetyksen vuoksi olen rajoittanut syömisiäni jo 1,5 vuotta mutta mua mietityttää että miten sitä pukeutuisi ettei kaikki naapurit ole kohta onnittelemassa :wink muutenkin vaatekaappi on vähän rajallinen edellisen raskauden muuttaman kropan vuoksi eikä ole tullut päivitettyä.. Nyt onkin "onneksi" kylmä niin voi kerrostaa.
 
Auttakaas mua kehittelemään joku todella hyvä peitetarina juhannukseksi. Olemme menossa appivanhemipien ja miehen sukulaisten kanssa mökille, ja siellä tarjoillaan ruokajuomina ainakin viiniä ja olutta. Saunaan jokaisella tietenkin on olut mukana. Ei ole mahdollisuutta viedä omia alkoholittomia, saati juoda niitä mitenkään salaa. Ajattelin koittaa ensiksi "mä taidan ottaa eka vettä" -linjaa mutta pidemmän päälle se ei taida toimia. Onko hyviä ehdotuksia selviytyä paljastumatta?!

Toinen paha paikka tulee olemaan viikon päästä viikonloppuna kun mennään samaisten appivanhempien kanssa ravintolaan, jossa on tarkoitus skoolata synttäreitä juhlien... Voi olla että vesi/vissylinja ei mene läpi, mutta ihan vielä en tahtoisi paljastua silloinkaan...
 
toinen erittain herkka reagoimaan alkoholin kanssa on Flagyl kuuri, ematinpuikko jota kaytetaan tulehdusten hoitoon, totea ensin etta laakekuuri ja jos joku kysyy miksi, toteat etta bakteeriperainen ematintulehdus, niin eikohan utelut loppune siihen :)
 
tai sitten eka tuo joka toinen vetta ja joka toinen lasi pusikkoon tai kierrata miehelle, riskina tassa voi olla se etta mies on illan paalle tillin tallin :)
 
Mulla kävi sellanen hyvä tuuri että tossa kohta 2 viikoo sitten (en tieny raskaudesta vielä sillon) nii tuli juotuu ja sekoiltuu aika paljon ja seuraavana päivänä oli sit niin kauhee morkkis että kirjotin jopa faseen että nyt saa loppuu juominen mun osilta ja että se alkoholi ei vaan mulle sovi joten nyt kaikki tutut elää siinä kuvassa että oon lopettanu juomisen kokonaan niin kukaan ei osaa epäillä mitään :p Oon aikasemmin kyllä tykänny nauttia ilolientä mutta nykyään ei kyllä luonnollisesti tee mieli yhtään, voin pitää hauskaa muutenkin..
 
Meillä sopivasti tyttö sairastui oksennustautiin, joten juhannus menee muka selvänä nyt sitten sen takia ... Eipähän tarvi selitellä :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top