Parisuhteessa olevat: Miten kerroitte miehellenne raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein testin huvikseni sinä aamuna, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, että tarvihteeko ottaa värkkejä mukaan kun lähtee kotoa vai ei. Aivan oletin, että miinusta tulee, kun ei oltu mitenkään ahkerasti tarkkailtu ovulaatiota. Vähän piti hieraista silmiäni kun tikussa olikin plussa! Ja myöhemmin pari kertaa tarkistaa roskiksesta että enhän nyt kuvitellut... :) Kävin koulussa lenkin ja palasin parin tunnin päästä kotiin herättämään yötöissä olleen mieheni mariannekääretortun ja onnittelukortin kanssa - kortissa toivotettiin myöhästyneitä isänpäiväonnitteluita! Eka kommentti oli unenpöpperöinen "Häh, mä en älyy" ja hetken kuluttua leveä hymy levisi naamalle.

Me tehtiin miehen kans silleen et mä pissin tikkuun ja hän meni sit lukee sen tuloksen vähän ajan päästä.

Mies tiesi että oon menossa testaamaan vessaan, hän oli olkkarissa lasten kanssa kun oli vapaata töistä.
Kohta sitten kädet täristen suu korvissa hyppelin miehen luokse ja näytin tikkua. Pissivana oli just just ehkä jo menny testialueen yli, mut viiva näkyi jo, ja vahvistui ihan vahvaksi siinä tikkua ihmetellessä. :)

Unohtui miehen reaktio. Oli iloisen hämmentynyt, ja vartin päästä alkoi puhumaan jo, että miten kolmas turvaistuin tulee mahtumaan meidän autoon. Kysyin vielä että mitä tästä ajattelet, niin sanoi että toivoo täysillä ettei käy niinkuin keväällä (tuulimuna), se vähän pelottaa. Tuntuu että mies on ollut tästä raskaudesta kaikkein eniten mielissään. Esikoista odottaessa kaikki oli uutta ja pelottavaa, toista odottaessa meillä oli vuosisadan parisuhdekriisi joka vei ilon odotuksesta, tuulimuna oli ylläriraskaus ja tää neljäs nyt pelkästään positiivinen juttu. :)

Muokattu viimeksi:
Tein testin aamulla kotona, kun rinnat oli ollut erityisen arat jo viikon ja yöllä tulvahti metallinmaku suuhun. Mut koska oon jo niin monet kerrat saanut kuviteltua raskausoireet päälle ja sitten surrut negatiivista tulosta, niin psyykkasin itseni täysin siihen, että nega tulee. Kun sitten kaks viivaa tulikin tauluun nopeasti, en osannu muuta kun tuijottaa sitä tikkua, sitten hetken päästä tuli vaan sellanen hölmistynyt nauru. :D

Poikaystävä oli töissä ja mua alko suorastaan pelottaa, miten sille kertoisin, kun on ollut aika vastahankainen asian suhteen. Mietin moneen kertaan, millä sanoilla kerron vai lykkäänkö vielä pari päivää ja teen uuden testin. No sitten poikaystävä tuli kotiin ja kysy heti ovella, et millonkas sun menkat muuten alkaa. "Noo, siitä mun pitikin puhua..."

Yllätykseni reaktio oli vaan positiivinen, vaikka hämillään ukko olikin. Halas, suukotti, hetken päästä kysy virne naamallaan, et onko tää totta. :) Puhuttiin siitä, et varmaan monta kertaa vielä tulee ahdistus ja käytännön asiat mieleen, mutta et se kuuluu tähän ja yhdessä selvitään. Toinen testi tehtiin sitten yhdessä varmistukseks ja silloinkin reaktio oli vaan halailu ja masun pussailu. Vaikeaa uskoa, kun muistelee kuluneita vuosia kun yksin itki vauvankaipuuta ja toinen lähinnä murahteli ja vältteli.

Mä tein kans testin kun ukko oli lähteny töihin ja sit pistin kuvan tuloksesta mis luki raskaana ja viikot, kirjotin vaan viestiin et se siitä röökistä ja viinasta sitte.. :grin Hetken päästä ukko soitti sit takas ja oikeestaa mä en ees muista mitä siin puhelus sanottiin, taidettii molemmat olla aika liikuttuneita ja häkellyksissä.. :)

^ Eli Pommiina tosi samantyylisesti kuin meillä :)

Muokattu viimeksi:
Me yritettiin raskautumista se 5kk, eli testejä tuli tietysti tehtyä useita. Kaikki tehtiin (tai no tarkistettiin :P) aamuisin yhdessä ennenkuin mies lähti töihin, ja yhden kerran siinä sitten olikin kaks viivaa :>

Täällä testin tein kans päivänä jolloin menkkojen ois pitäny alkaa vai jopa muutama päivä aiemmin, joka tapauksessa olin lähdössä pikku jouluihin niin piti tietää et autolla vai ilman :D siinä se vahvana näky ja näytin miehelle. ei siinä sen kummempaa :) ykkösestä oli jännenpää ja iha erilaista.

Oltiin juuri riidelty siipan kanssa ja menin vessaan tekemään testin, koska oli vähän outo olo, mutta tahdoin juoda lasin (tai pari) valkkaria. Kaksi viivaahan sieltä tuli, totesin siipalle jotakuinkin että voihan v*tt* ja se totesi, että no huh-huh, nytkö jo.

^ MrsData, en tiedä oliko kuinka yllätys-tilanne, mutta tuo kuulostaa vaan jotenkin niin... hassulta. Varmaan hauska jälkeenpäin muistella tilannetta?

Ei se sinällään ylläri ollut, kun oltiin ehkäisy jätetty pois, mutta vähän yllätti taas kuinka nopeasti raskauduin (vaikka mulla on ikää ja endometrioosi ja imetin ja kaikkea). Ja olisin tahtonut juoda sitä valkkaria! :grin

åke, Me ollaan muksuille kerrottu ja mun tyttö on aivan innoissaan ja kiinnostunut asiasta, haluu mm. kuunnella sydänääniä ja välillä antaa mahalle pusuja, se on kyllä saanu tottuakin vauvaan kun isällänsä synty pikkusisar viime kesänä. Kovasti se tyttöö toivois koska kuulemma jos tulee poika niin sit täs porukassa on 3poikaa ja 2 tyttöö niin sit tytöt häviää. :grin Sanoin kyl et no meitä ois silti 2 niin kovaa likkaa et me voitetaan pojat mennen tullen.. :wink Miehen poika ny on niin hömelö et se tuskin ees tajuaa koko asiasta mitää, eipä oo sanallakaan mitään maininnu.. :grin

Me kerrottiin miehen lapsille aika pian, en muista kyllä enää millä viikoilla, oisko ollut joku rv 9 tai jotain. Sitä ennen oltiin jo kerrottu mun ja miehen vanhemmille ja sanottu heille, että eivät kertoisi kenellekään, halutaan itse kertoa tässä vaiheessa harvoille ja valituille. Rv 13 jälkeen tieto alkoi olla "yleinen" eikä tarvinnut enää hyssytellä töissä tai kenellekään muutenkaan.

Lapset suhtautuivat vähän odotetulla tavalla; ilostuivat kauheasti, ja höpöteltiin silloin heti niitä näitä suunnitelmista. Sanottiin heillekin että pidetään vielä salaisuutena, kun raskaus on niin alkuvaiheessa.
Lapset ovat siis jo isoja likkoja, 11- ja 13-vuotiaat, joten käsittävät jo paljon asioita ja osaavat pitää salaisuuden.

Esimerkiksi nyt rakenneultran jälkeen ei olla kerrottu miehen kanssa kenellekään muulle kuin miehen lapsille, että mikä on tulevan vauvan sukupuoli luultavasti. Ja tytöt osaavat kyllä senkin salaisuuden pitää.

Yhdessä tyttöjen kanssa ollaan kotidopplerilla silloin tällöon tyypin sydänääniä kuunneltu, ja tytöt nimenomaan saivat mun mieheni vakuuttuneeksi siitä, että vauvan sukupuoli pitää kysyä ultrassa :)

Takaisin