Parhaimmat pahoinvointivinkit

Mul ainoo aamupala joka menee alas on täl hetkel kaurahiutaleet ja riisimurot sekaisin, kylmää maitoa ja juoksevaa hunajaa päälle :hilarious:
 
Mä luulin jo pahoinvointi alkas helpottamaan, mutta sehän tuli pahempana kuin aiemmin:meh:
Kylmä wishy auttaa, mutta se on tietysti kaupas:arghh:
 
Mikäköhän juotava vois mennä parhaiten alas :scratch Huomannut et iltaisin ihan kauhee olo ku en juo tarpeeks. Vesi ei uppoa, kaikest sokerisesta tulee jotenki paha maku suuhun ja hapolliset närästää:wacky:
 
Mikäköhän juotava vois mennä parhaiten alas :scratch Huomannut et iltaisin ihan kauhee olo ku en juo tarpeeks. Vesi ei uppoa, kaikest sokerisesta tulee jotenki paha maku suuhun ja hapolliset närästää:wacky:
Siinäpä pulma sitten:wideyed: Entä esim. sitruunalla maustettu kylmä vesi?
 
Mä juon mustikkasoppaa/mehukeittoja vähän jokavälissä, välillä vähän jatkan vedellä jos kovempi jano. Pelkkä vesi on niin ikävää oksentaa, ni mieluummin juon vähän paksumpia nesteitä. Mut on kyl haaste saada korvattua nuo oksennetut nesteet kun tuntuu et pieni nestehukkapäänsärky jomottelee koko ajan taustalla :meh:
 
Vierailen täällä huhtikuisista ja mulla vasta viikko 4+5. Toivon tosi paljon että tulee mahollisimman hyvinvoiva raskaus ja tsemppiä teille kaikille, toivottavasti menee pian ohi! Mulla ollu vasta lievää etovaa oloa tai ajottaista pahoinvointia ja siihen on auttanu syöminen ja piparminttuöljy. Käytän Young Livingin öljyä jota voi käyttää sisäisesti ja sitä nuolasen pikkusen pullosta ja haistelen ja ääritapauksessa laitan pikkusen vatsalle. Se lievittää oloa mutten tiedä miten toimis pahempaan pahoinvointiin.
 
Joko muilla alkaa helpottaa?

Mulla on ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa pahoinvointia (tätä samaa voimakasta ja hallitsevaa) viikoilla 10-20 about...nyt alkoi melkeen heti plussaamisen jälkeen ja on vieläkin ihan mahdotonta!

Jos aamulla ehdin oksentaa ennenkuin syön ja saan heti sit syötyä hyvin + syön koko ajan jotain, pystyn olemaan sillätavalla että voin kohdata ihmisiä ja uskallan liikkua ulkona, kaupoilla yms. Ja jos en, oon ihan toimeton jonnekkin iltapäivään ja sittenkin aika heikoilla, syöminen semmosta väkisin muutaman palan pureksimista...
On tämä kans :grin
 
Mulla on helpottanut. Välillä huippaa vielä, mutta muuten ihan normaalin olo. :)
 
Joko muilla alkaa helpottaa?

Mulla on ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa pahoinvointia (tätä samaa voimakasta ja hallitsevaa) viikoilla 10-20 about...nyt alkoi melkeen heti plussaamisen jälkeen ja on vieläkin ihan mahdotonta!

Jos aamulla ehdin oksentaa ennenkuin syön ja saan heti sit syötyä hyvin + syön koko ajan jotain, pystyn olemaan sillätavalla että voin kohdata ihmisiä ja uskallan liikkua ulkona, kaupoilla yms. Ja jos en, oon ihan toimeton jonnekkin iltapäivään ja sittenkin aika heikoilla, syöminen semmosta väkisin muutaman palan pureksimista...
On tämä kans :grin

Ei oo helpottanu ei, mut edellisten kierrosten perusteella en uskokaan et helpottaa ihan lähiKUUKAUSINA.. aagh...
Noh, kuhan nyt ei turhaan tarvi oksentaa vaan et kyytissä olis hyvävointinen terveehkö sikiö!
Olot kyl vaihtelee, esim.eilen vaikka en tehny mitään ja yritin syödä tiuhaan ni oksensin silti mooonta kertaa, tänään taas siedettävämpi päivä, etoo kyllä mut ilman oksuja on selvitty, vaikka tosi yllättävät asiat on kyl saanu yökkimään :grin esim.en kyenny tyhjentään tiskikoneen sihtiä ku ne makaronit siel pohjalla ällötti:hilarious: (mies tunkee kaiken koneeeen pahemmin putsailematta)
 
Oon ekaa kertaa missään foorumilla enkä osaa käyttää tätä, mutta joku kysyi mitä juomaksi kun ei vesi uppoo, vishyt närästää ja makeat juomat maistuu pahalta. Ite oon saanu huijattua itteni siten, että laitan omenamehua, vettä ja jääpaloja sekasin. Melkein mikään muu juominen ei onnistu.
 
Mä olen päässyt nyt 11+4 kokonaan pahoinvoinnista. Jotain ihan pieniä etomisen ailahduksia tulee, mikäli ruokailuväli venyy liian pitkäksi. Muutenkin oireita ei paljon ole, nyt repäisykipuja ollut ehket enempi.
Oon koittanut olla ihan iisisti, doplerilla sydän äänet olen kuuluviin saanut ja huomenaamulla se sitten koittaisi nt-ultra! Hui, se kyllä vähän jännittää! :nailbiting:
 
Edellisessä raskaudessa auttoi kylmät marjasmoothiet pahimpaan oloon ja niiden voimalla selvisin, tosin pakastin oli tyhjentynyt lähes kaikista marjoista jo ennen kuin lumet ehti maahan. Silloin laskettu aika oli 1.11. :grin
Nyt en ole saanut tehtyä smoothieita kun blenderi että sauvasekoitin molemmat sanoivat sopimuksensa irti vanhuuttaan. Kaupasta en ikinä muista ostaa niitä valmiita juomia:rolleyes:
Pahimpaan etomiseen olen napannut lusikallisen hunajaa suuhun ja sillä saanut lisäaikaa ettei ole tarvinnut yökätä. Jääkaappikylmät viinirypäleet on hyviä. Jääpaloilla kylmennetty vesi. Kohmeinen ananasmurska (annettu olla pakastimessa sen aikaa että alkaa hyytyä).
 
Smoothiejuomia mäki vedän vähän jokavälissä sen mehukeiton lisäksi :) jos ei muuta, ni niitä on kivempi oksentaa mitä oikeeta ruokaa kun tuntuu et kaikki sulaa mahassa nyt järjettömän hitaasti ja kaikki tukevampi tulee viel 4-5h päästäki tunnistettavana takas :lurking::hungover::sour: yhhyh, en siis tänäänkään selvinny kokopäivää oksentamatta :sorry: huomenna 1. nla ja pyydän saikkua, ei työnteosta vaan tule nyt yhtään mitään :hungover:
 
Voimia Kaku15! Onneksi itsellä ei tarvitse tällä hetkellä töissä kärvistellä, saikulla varmasti vetelisin hyvän tovin... Hoitovapaalla marraskuuhun jolloin en varmaan enää sitten olekaan työkykyinen mahoineni kun viimeksikin piti jäädä jo ajoissa supistusten vuoksi sairaslomalle. Oli silloin kyllä nihkeitä neuvolassa kirjoittamaan saikkua :sour: Lopulta ravasin työterveydestä saikkulappuja hakemassa kun ottivat siellä tosissaan työpäivänjälkeiset sänkyyn kaatavat supistukset :eek:
 
Mulla auttaa jääpalojen imeskely jos mikään muu neste ei tunnu uppoovan. Tai sit laitan veteen jäisiä mansikoita.
 
Ihanaa, kun muistutitte noista pahoinvointirannekkeista. Pitää ottaa taas käyttöön. Mulla on aiemmin auttanut hapankorput pahoinvointiin. Tällä ruokavaliolla en nyt niitä pysty syömään, niin pitää laittaa noi pahoinvointirannekkeet. Toivottavasti taas auttavat...
 
Takaisin
Top