Parhaimmat pahoinvointivinkit

Frixxa

Oman äänensä löytänyt
Huhheijjaa, alkaa olla sen verran kamalaa tämä oleminen, että kaipaisin teidän parhaat vinkin pahoinvoinnin välttämiseen tai sietämiseen jossette ole helpotusta keksineet!
Aamulla ennen kuin saan silmät auki, oksettaa ja kuvottaa niin etten vaan pystyy olemaan kuin vessassa tai sängyssä ensimmäisiin tunteihin ja sittenkin aika heikoilla ollaan. Nälkä, tekee mieli syödä, mutta en keksi mitään jota voisin laittaa suuhuni. Vesimelonia ja muita meloneita, itse puristettuja joitain mehua ja ehkä jotain herkkua menee niinä hetkinä kun pystyy.....ja siis mietin ihan kaikkea mahdollista kotoa ja kaupasta ja metsästä mitä vois syödä mutta ei, mikään ei vaan mee...
Tietysti myös koen että jos edellisenä päivänä ei saanut kunnolla syötyä, kuten esim eilen, on tänään olo sitten tuplasti pahempi!

Kiitos ajatuksistanne, niistä varmasti monet muutkin hyötyy! :happy:
 
Mulla auttaa pahoinvointirannekkeet. Ne on vn ärsyttävär kun ne pitää olla koko ajan ja oikeassa kohdassa että toimii. Oon vähän herkkä kiristyksille ja puristuksille niin sen takia mua häiritsee.

Mulla on yöpöydällä ruokaa jota syön ennen kuin nousen ja sit jatkan syömistä vähän kerraallaan ja useasti läpi päivän. Yleensä joskus klo 12-14 tienoilla alkaa helpottaa jos saan syötyä kunnolla lounasta.

Mulla toimii parhaiten pasta, suolakeksit, mandariinit, mehujäät, semmoset nallekaakaojuomat, kauramaito, mehukeitto, yosa. Eli kylmä ja raikkaan makuiset jutut lähinnä + roskaruoka. Mut kannatta selvittää mikä itsellä toimii. Maun lisäksi mulla vaikuttaa paljon koostumus, lämpötila ja haju.

Vaikka mitään ei tee mieli niin pakota itsesi syömään. Se kyllä auttaa vaikka siltä ei siinä syödessä tuntuisi. Itse oon joskus leipää ilman voita syönyt että haukkasu leipää ja sit vedellä huuhdon alas. Ei maistu juuri millekkään mutta nostaa verensokeria ja vähentää pahoinvointia.

Itse myös joskus laitan hedelmäkarkit kielen päälle sulamaan. Sillä saa ostettua kivasti lisäaikaa jos oksetus yllättää.

Tsemppiä! Mulla kolmas raskaus pahoilla pahoinvoinneilla et tiiän miten kauheeta se voi olla!
 
Joo, hyvä idea tuo ranneke, pitääpä kokeilla sitä! Ja muutoinkin hyviä ajatuksia, nuo nallekarkit lisäaikaa ostamaan etenkin :grin:grin kiitos, hyviä vointeja sulle myös!

Ehkäpä kokeilen myös tuota että oikeasti vaan koitan nopeesti aamulla laittaa jotain suuhun ennenkuin herään tarpeeks, semmonen pillikaakao sängyn vieressä vois olla aika ihana, vaikkei tietty järkevin mahdollinen aamupala!

Viimeks kun olin raskaana, oli esikoinen niin pieni että sen kanssa kun oli pakko nousta ja heti siinä touhuta +syödä ja juoda niin se meni jotenkin siinä sivussa oksennellen...nyt kun kaikki muut huolehtii tarvittaessa ite itestään niin mä oon ihan toimintakyvytön...
Mulla on ollut myös tapana juoda paljon mummonmehua (onneks sitä kohta taas saa) koska se on mukavan makunen pohja oksennukselle...ihan hullua että tuommostakin on oppinut tässä elämässä :joyful:
 
Viili ja mustikkasoppa on myös semmosia mitkä tulee nätisti ylös :grin

Mulla on nyt suolatikkurasia kokoajan hollilla et pystyy imeskeleen niitä vähän väliä sit pahoinvointirannekkeet kans lähes koko ajan, jos jossain missä ei kehtaa niitä näkyvästi pitää ni sit paineldn ite niitä akupisteitä :)

Tsemppiä oloihin!
 
Joo, hyvä idea tuo ranneke, pitääpä kokeilla sitä! Ja muutoinkin hyviä ajatuksia, nuo nallekarkit lisäaikaa ostamaan etenkin :grin:grin kiitos, hyviä vointeja sulle myös!

Ehkäpä kokeilen myös tuota että oikeasti vaan koitan nopeesti aamulla laittaa jotain suuhun ennenkuin herään tarpeeks, semmonen pillikaakao sängyn vieressä vois olla aika ihana, vaikkei tietty järkevin mahdollinen aamupala!

Viimeks kun olin raskaana, oli esikoinen niin pieni että sen kanssa kun oli pakko nousta ja heti siinä touhuta +syödä ja juoda niin se meni jotenkin siinä sivussa oksennellen...nyt kun kaikki muut huolehtii tarvittaessa ite itestään niin mä oon ihan toimintakyvytön...
Mulla on ollut myös tapana juoda paljon mummonmehua (onneks sitä kohta taas saa) koska se on mukavan makunen pohja oksennukselle...ihan hullua että tuommostakin on oppinut tässä elämässä :joyful:

Joo, se hyvä puoli tässä on että on näitä pieniä lapsia niin on vaan pakko. Ei voi jäädä tekemään kuolemaa :rolleyes::wacky:
 
Täällä pahoinvointi tuli kuvioihin toissapäivänä. Kiitti vinkeistä, pitääpä lähteä kauppaan hakeen jotain mitä voi aamulla nakata suuhun :grin Joku raikas mehusmoothie vois olla hyvä ensiapu heti aamusta kun saa silmät auki :p
 
Se tosiaan auttaa kun syö heti herättyä jotain pientä ja pitkin päivää useasti pieniä annoksia. Minulla menee alas murot, kylmät hedelmät, tuoremehu ja välillä tekee mieli jotain tiettyä roskaruokaa. Jääkaapin haju oksettaa ihan kauheasti, siihen tosin auttaa se kun pidättää hengitystä aina kun sen avaa :grin Rannekkeita pitää kyllä kokeilla jos olot vielä tästäkin pahenee..
 
Mulla on kans nuo akupunktio rannekkeet. Syö koko ajan (mulla toimii kaikki mahd mauttomat ruuat, esim puurot). Toki mulla meni jo niin pahaksi, että sain lääkityksen. Kuten esikoisesta :hungover:
 
Muistakaa xylitolpurkka tai -pastillit! Muutenkin raskauden aikana hampaat esiintyy MUOKS. siis REIKIINTYY herkemmin kun syljen koostumus muuttuu ja vielä jos happohyökkäyksiä on tavallista useammin niin reikiä tulee!
 
Muokattu viimeksi:
Muistakaa xylitolpurkka tai -pastillit! Muutenkin raskauden aikana hampaat esiintyy herkemmin kun syljen koostumus muuttuu ja vielä jos happohyökkäyksiä on tavallista useammin niin reikiä tulee!

Jep. Mulla meni viime raskaudesta yksi hammas juurihoitoon ja useampi reikä tuli. Viime raskaudessa en siis pystynyt mitään noita xylitol tuotteita käyttää kun lens niistä heti oksu. :sour:
 
Jep. Mulla meni viime raskaudesta yksi hammas juurihoitoon ja useampi reikä tuli. Viime raskaudessa en siis pystynyt mitään noita xylitol tuotteita käyttää kun lens niistä heti oksu. :sour:

Mulla on sama, en meinaa pystyä ottamaan noita xylitol-pastilleja, kun oksu meinaa lentää! Normaalisti käytän noita kyllä joka ruokailun jälkeen mut nyt kyllä pahimmissa oloissa jää ottamatta :depressed:
 
Syön tasaisin väliajoin. Mulla tulee huono olo heti, jos alkaa tulla nälkä.
 
Onko kenelläkään pahaa närästystä?
Mulla oli ensinmäisestä raskaudesta närästys ihan alusta asti sen voi jo huomata ennen plussaa. Hormoonit varmaan vaikuttaa mulla siihen kun se on alusta asti läsnä tässäkin raskaudessa. Pahenee sitten loppua kohden hurjasti.
Viime raskaudesta nukuin Renniet tyynyn alla ja söin niitä keskellä yötäkin. Närästys jäi synnärille ja loppu kun seinään.
Onko mitään vinkkejä miten tän kanssa pystyy elämään vielä monta kuukautta ettei tarvis kärvistellä koko odotusta mahdottoman närästyksen kanssa. Neuvolasta ottavat yhteyttä lääkäriin asian tiimoilta mutta turhien voimakkaiden lääkkeiden syöntiä haluaisin välttää.
Aika lamaannuttavaa kun ei pysty liikkumaan kun närästää kokoajan ja on sellanen polte kurkussa. Aamulla kun herää on ihanan normaali olo mutta heti kun syö alkaa närästys pikkuhiljaa hiipimään ja nämä apteekin Renniet yms kokeiltu ilman mitään merkittävää apua.
 
Onko kenelläkään pahaa närästystä?
Mulla oli ensinmäisestä raskaudesta närästys ihan alusta asti sen voi jo huomata ennen plussaa. Hormoonit varmaan vaikuttaa mulla siihen kun se on alusta asti läsnä tässäkin raskaudessa. Pahenee sitten loppua kohden hurjasti.
Viime raskaudesta nukuin Renniet tyynyn alla ja söin niitä keskellä yötäkin. Närästys jäi synnärille ja loppu kun seinään.
Onko mitään vinkkejä miten tän kanssa pystyy elämään vielä monta kuukautta ettei tarvis kärvistellä koko odotusta mahdottoman närästyksen kanssa. Neuvolasta ottavat yhteyttä lääkäriin asian tiimoilta mutta turhien voimakkaiden lääkkeiden syöntiä haluaisin välttää.
Aika lamaannuttavaa kun ei pysty liikkumaan kun närästää kokoajan ja on sellanen polte kurkussa. Aamulla kun herää on ihanan normaali olo mutta heti kun syö alkaa närästys pikkuhiljaa hiipimään ja nämä apteekin Renniet yms kokeiltu ilman mitään merkittävää apua.
Maidon ja piimän juonti auttaa itellä sekä 1-2tl ruokasoodaa lasiin vettä, mutta sitäkään ei passaa litra tolkulla juoda.
 
Kannattaa vaan suosiolla ottaa niitä tehokkaampia närästylääkkeitä. Mulla kans loppuraskaudessa ollut kummastakin, mut erityisesti kuopuksesta. Ei kärsinyt syödä tai juoda mitään mausteista, rasvasta, hapokasta tai hiilihappoista. Kannattaa kattoa netistä listaa et mitkä ruuat pahentaa ja vältellä niitä.
 
Mä aloitan aamun pienellä kupilla muroja kylmässä maidossa jotka haen nopeesti sänkyyn keittiöstä. Syön ne + otan femibion vitamiinit ja sitten makaan vielä hetken sängyssä. Sitten vasta pystyy nousemaan ylös kunnolla ja noin tunti menee suht ok olossa ja pystyy tekemään aamutoimet. Sitten syön vasta isomman annoksen aamupalaa ja siitä sitten tasaisesti parin tunnin välein. Yleensä menee syönti niin, että ekat puraisut oksettaa (söi mitä tahansa) mutta kun väkisin saa alas jotenkin, niin olo paranee siinä syödessä. Jäisiä marjoja tai kylmää porkkanaa alan pupeltaa jos ei oo muuta vielä kokattuna.
 
Mulle yllättäen on pahoinvointiin auttanut kylmä jäätelö :shy:
Sinällään ihan hyvä että auttaa mutta miksi noi ei niin terveelliset vaihtoehdot ainoastaan auttaa, eikä esim salaatti, joka aiheuttaa vaan kuvotusta? :hilarious:
 
Mulle yllättäen on pahoinvointiin auttanut kylmä jäätelö :shy:
Sinällään ihan hyvä että auttaa mutta miksi noi ei niin terveelliset vaihtoehdot ainoastaan auttaa, eikä esim salaatti, joka aiheuttaa vaan kuvotusta? :hilarious:
Mäkään en muuten pysty salaattia syömään. Kumma juttu mut varsinkin vihreä lehtisalaatti pistää yökkäämään vaikka normaalisti sitä kyllä syön usein. Kylmä kurkku ja tomaatit vielä menee.
 
Mulle yllättäen on pahoinvointiin auttanut kylmä jäätelö :shy:
Sinällään ihan hyvä että auttaa mutta miksi noi ei niin terveelliset vaihtoehdot ainoastaan auttaa, eikä esim salaatti, joka aiheuttaa vaan kuvotusta? :hilarious:

Niimpä :joyful:

Musta nyt tuntuu ettei tähän oikeen sillensä auta mikään. Se että saa ylipäänsä syötyä, helpottaa seuraavaa päivää, mut vielä en oo keksiny ratkaisua millä pysyis tää etova olo poissa...
 
Takaisin
Top