Parhaat imetysliivit

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Eli mitkä olis parhaat josta löytyis riittävän isoja kokoja? ja vielä jos joku vinkkais Helsingissä olevia myymälöitä? Mulla on yhet carriwellit ja en tykkää yhtään. Isoin kokokin tuntuu ahtaalta ja epämukavalta.
 
Kampin Bebesillä on parhaat liivit!!! Ja loistava palvelu! On joka lähtöön ja isoja kokoja ja liiviä jotka mukautuu kasvavan ja muuttuvan rinnan mukaan! Mulla on sieltä neljät ja muualta en edes suostu ostamaan :grin
 
Carriwellit jäi mullakin pieneks. Nyt oon käyttäny Kappahlin M koon imetysrintsikoita ja oon ollu kyllä yllättävän tyytyväinen (kuppikoko oli raskauden puolivälissä 70F ja tuntuu että nää on kyllä kasvanu siitä). En oo kyllä ees muita imetysrintsikoita käyny koittamassa. Saatika omia normi rintsikoita että meniskö ne ees päälle :p
 
Mulla on tällaset lindexin saumattomat, joita myydään kahden pakkauksissa, on tosi edulliset. Todella mukavat päällä ja näiden kanssa voi nukkuakin, niin ei oo koko sänky maidossa, kun saa liivinsuojat pysyyn paikallaan. Ainut miinus on että nää ei anna mitään kauheen voimakasta tukea, mut toisaalta ei tässä sohvalla vauvan kanssa kauheen suurta tukea vielä tarviikaan.
 
Mulla kans lindexin liivit ja mietin miten niin halvat voi olla niin hyvät! :) Itselle sopii tosi hyvin.
 
Mä tarviin vaan niin ison koon ettei yleensä löydy. Nyt ois varmaan 105/H/I/J tms.
 
Uskaltaiskohan huomenna vauvan kanssa liikenteeseen? Toki aina pääsen esim. lauantaisin vauvan nukahdettua kauppaan, mutta ei mua hirveästi innosta ajaa yksin puolisen tuntia ostarille, sitten liivikauppaan... ja takaisin. Kun mä nyt kumminkin osittain käytän korvikkeita, niin voisihan sitä ottaa korviketta mukaan ja jos vauva herää, niin antaa sitä. Tosi välillä tuntuu, ettei toi pikkumies tankkaa niinkään maitoa kuin läheisyyttä :Heartred . Ja äidillä huono omatunto kun vaavi on hereillä ja imee peukaloaan ja itse juon kahvia ja pidän paussia kotitöistä ja vauvan hoidosta, kun on tyytyväinen. Jos erehdyn pitämään seuraa, niin vauva muuttuu ikuiseksi ja haluaa syliin :oops: . Ristiriitaista ja riipivää, kun mielestäni syliä ei voi antaa koskaan liikaa, mutta kun on ihan tyytyväisenä hereillä, niin saako vaan olla, vaikkei ole "virikkeitä"? Mobilea tai hymynaamaa tm.

Liivejä pitäis ostaa. Ei noi rinnat ihan hirveästi ole kasvaneet, mutta ovat selvästi aiempaa isommat kumminkin, ja semmoset tietty millä voi imettää. Samoin pitäis hankkia imetyspaitoja, vaikka noilla rintakumeilla imetys ei koskaan olekaan semmonen huomaamaton ja vähäeleinen tapahtuma.

Mä miten niitä liivejä ostetaan, kun aina välillä noi rinnat kumminkin vuotaa? Liivinsuojilla vaan?

Turussa on Lindex ja muut ketjuliikkeet, mutta onko jollain muita hyviä paikkoja tiedossa? Ozbabyssa on muutamia imetyspaitoja. Vauvatalo Johannassa en ole käynyt katsomassa, ja Auranlaaksossa siinä vanhassa Hilan talossa on yksi vauvantarvikeliike. Sinne joskus erehdyttiin miehen kanssa ennen vauvan tuloa, kun piti mennä eläintarvikeliikkeeseen :grin . Yritin selittää, ettei se ollut mikään freudilainen erehdys. Huvittavinta oli, että meillä meni hetki tajuta ettei se ollut eläintarvikeliike :laughing021
 
KoBe, nauti rauhassa kahvihetkistäs jos vauva on tyytyväinen itekseen. On tulossa vielä tuhansia liian viileeks jäähtyneitä kahvikupillisia joita et ehdi nauttimaan koska vauva vaatii huomiosi heti eikä kohta. ♡
 
Suosittelen kanssa bebesiä! Mulla on cake lingerien ja boobsin liivit, etenkin noi caket on tosi hyvät! Liivejä enemmän käytän kyllä imetystoppeja, niitä mulla on h&mltä sekä kappaahlilta, mutta ne ei tietenkään samalla tavalla tue rintoja..
 
Joo, tää on tosi ristiriitaista. Kun näen, että poika on hereillä tyytyväisenäkin, niin tuntuu itsestä, että pitäisi seurustella pojan kanssa. Kiitos Lila, taidan tarvita tsemppiä siihen, että voin antaa vauvan olla itsekseen kun kerran on tyytyväinen. Aika herkästi sitä vaan itse kehittää syyllisyyttä kun ei tee mitään pakollista vaan viihdyttää itseään.

Toistaiseksi ei ole mitään suurempaa uupumusta, koska saan nukkua ihan ok pätkiä, vaikkakin pätkiä. Kaverit tsemppaavat, että jossain vaiheessa väsymys helpottaa, mutta se väsymysvaihe ei ainakaan vielä ole iskenyt. Välillä tuntuu, ettei mitään saa tehtyä kun on kiinni vauvassa, mutta sitten vauva nukahtaa kolmeksi tunniksi, ja asiat hoituvat vauhdilla että saa tehdyksi, ja huomaan että itselle onkin vielä 1,5-2 tuntia aikaa. Jälkikäteenhän sen vasta tietää.

Meillä mies hoitaa tiskikoneen, imuroinnin ja tarvittaessa pyykit :grin
Hyvin olen siis sen suhteen järjestänyt asiani...
 
Kolibri, mä käytän tällä hetkellä tosi laiskasti liivejä.. Tavallisia toppeja käytän ja tungen niihin liivinsuojia, jotka välillä tipahtelevat pois. Tarvitsen siis liivit, jotka eivät paina kuten noi nyt käytössä olevat tekevät, kun ovat olleet riittävän kauan päällä.
 
Kobe, siihen syyllisyyteen saat tottua, se tulee seuraamaan sua luultavasti ikuisesti! Lapsesta olet myös aina huolissasi, iän mukana vaan aiheet vaihtuu. Just yksi lääkäri sanoi, kun kerroin esikoisen täyttäneen 18v, et siitä ei sitten enään tarvitsekkaan huolta kantaa. No ei kyllä huoli helpota iän mukana, nyt vaan murehtii ihan erilaisista asioista. Osaako se oikeesti nyt kantaa huolta itsestään.. Äidit on aina mestareita syyllistään itseänsä milloin mistäkin, vaan ketääpä se syyllisyys sitten palvelee?! Eilen olin vauvan kans kahdestaan Turun reissussa, kun piti viedä auto huoltoon. Kierrettiin länsikeskuksen prismaa ja sit täytyi vauva imettää siellä pienessä lastenhoitohuoneessa vessanpöntöllä istuen. Siitäkin jo ehdin hetken tuntea syyllisyyttä, et tällaisessa paikkaa täytyy toinen syöttää, mutta mitenkäs muuten olisi pitänyt toimia. Ihan turhaa energian tuhlausta syyllistää itseään niistä pienistä hetkistä jotka vauva armollisesti nukkuu ja antaa äidilleen aikaa! Mut sinuna yrittäisin vauvan hereilläolon aikana hoitaa kotitöitä ja nauttia siitä omasta hetkestä jollain muulla tavalla :-)
 
Heh, pitää vielä kommentoida että murehdin jo, ettei lasta vaan kiusata koulussa. Ja ettei tule samanlaista kuin veljestäni, joka oli iloinen ja aurinkoinen lapsi, kunnes oli ollut puoli vuotta koulussa. Iloisesta lapsesta tuli sulkeutunut ja alakuloinen :sad001
Kai sitä kiusattiin jo ekalla luokalla eikä opettaja osannut tukea vaan oli nuori ja pätemisen tarvetta oli. Itse sain opettajaksi iäkkään ja lempeän naisen, ja meidän luokalla tunnelma oli jotain aivan muuta.
Ja murehdin sitäkin, ettei katko luitaan kuten isänsä pienenä. Tai sairastu vakavasti. En tajua, miten itse olen saanut kiipeillä puissa ja mennä aika lailla vapaasti kavereiden luokse ym.
 
Mä olen kanssa mestari syyllistämään itseäni milloin mistäkin vanhemmuuteen liittyvästä. Itsekään en osaa antaa vaavin olla yksinään hereillä vaikka tyytyväinen oliskin, aina silloin on seurusteltava tai ainakin oltava lähellä/sylissä..eihän esikkokaan yksin joutunut olemaan, niin ei saa joutua tämäkään. Mutta kasin kappalein tää onkin haasteellisempaa. Nukkuessaan sentään osaan tehdä omiakin hommia, tosin silloin menee osa ajasta tehokkaasti esikon kanssa. Teen sitten kotihommia kun isukki on vaaven kanssa tai pikkunen toisessa kainalossa.
 
Mulla kans henkkamaukan imetystoppi! Tosi näppärä kotona! Muualle sitten liivit päälle. Mulla on henkkamaukan liivit, mutta liian pieniä mulle nyt. Onneks makso vaan 7€/kpl. Öisin olen käyttänyt vanhoja esikoisen aikaisia liivejä jotka on supermukavat Prismalta ostetut. Lindexin liivejä olen katsellut ja miettinyt että voisi käydä kokeilemassa joku päivä. :)
 
Mullon Bebesiltä yhdet ja Lindexiltä tuo kahden paketti...ja mun kysymys kuuluukin onko olemassa edes hyviä imetysliivejä, tarpeeksi tukevia jne?! Näistä mulla olevista siis Lindexit vie heittämällä voiton; kummatkin kuraa, mutta Lindex huomattavasti edullisempi! Fiksuna ajattelin vielä, että ostanpa urheiluliivimalliset niin tukevat raskaita rintoja jne. Pyh ja pah!
 
Mutta jos niissä on paljon tukea, niiden pitäisi olla napakampia ja tod näk ne painaisi enemmän rintojen ympäristöä, jolloin maidon kulku voi estyä ja paakkuuntuminen lisääntyä? Voin olla täysin väärässä, mutta toki sitä tukea kaipaisi kun tää maitobaari painaa aika julmetusti!
 
noi imetystopit, joissa on 'soljet' on mun mielestä yllättävän tukevia ja mukavia käytössä, siksi menen pääosin niillä. Liivinsuojatkin pysyy niissä paikoillaan, toisin kuin normitopeissa tai niissä aukollisissa imetystopeissa (mulla on niitäkin bebesiltä, oisko boobsin, muuten kyllä hyviä, mutta tarttee oikeestaan liivit alle..)

Mä oon aina ollut huono käyttää liivejä, eikä ennen raskautta oikeen oo tarvinnutkaan, kun rinnat on ollu kokoa AA...joten nytkin liivien pääkriteeri on mukavuus ja joustavuus. Noi liivit mitä mulla on on enempi sellaisia urheilurintsikkamaisia, mutta siis oon yllättynyt miten mukavia ja kätsyjä käytössä :)
 
Oon samas mieltä kuin Minlex! Imetysliivit ei saa painaa ettei vaan maitorauhaset tukkiinnu ja siks ne ei ole ihan niin tukevia! Mutta mulla ainakin nää Bebesin liivit tukee ihan riittävästi näin tissit turvonneenakin. (Mun normi koko on 75DD. )Ja alkaa ne tissit imetyksen jälkeen roikkumaan joka tapauksessa :grin

Mä en muutenkaan voi sietää liivejä jotka painaa yhtään ja olenkin nyt muutaman vuoden ostanu liivit vain alusasuliikkeestä. Siks sijoitin myös näihin imetusliiveihinkin kun ilmankaan en tällä tissi koolla voi olla :rolleyes:
 
Ennen synnytystä tilasin parit Boobin imetysliivit, mutta ne ei ole kooltaan ihan parhaimmat (kuppi sais olla inan suurempi ja ympärysmitta pienempi) eikä kovin mukavatkaan päällä. Maidon noustua käväisin Lindexillä ja löysin sieltä tosi hyvät imetysliivit, jämäkkää luomupuuvillaa ja hinta 15e - onneksi ostin saman tien kahdet! Tykkään enemmän niiden luukkusysteemistä, jossa on luukun alla kaitale kangasta rinnan ulkoreunalla eikä sellaista koko rinnan peittävää aukollista kangasosiota kuten Boobin liiveissä. Tosi selkeästi selitetty, ehh... :rolleyes:

Yökäytössä mulla on Lindexin ja Henkkamaukan imetystoppeja, niissäkin luukkusysteemi on kätsy ja liivinsuojatkin pysyy paikoillaan. Olen tosin suht pienirintainen, joten tällaiset ketjuliikeratkaisut toimii hyvin.
 
Takaisin
Top