Parhaat alkoholittomat?

Tindell

Näppärä viestien naputtelija
Helmiäidit 2020
Rakastan erikoisoluita, ja olenkin juonut niitä maun takia :p , en päihtymistarkoituksessa.

Tänne vois listata, jos joku tietää oikeasti hyviä alkoholittomia oluita ja miksei siidereitä, viinejä tms. jos muutkin haluaa makustella :happy: .
 
Karhulla on yllättävän hyvä alkoholiton olut. Prismasta saa hyvää ja raikasta holitonta skumppaa, en valitettavasti muista merkkiä. Sellainen vaalea etiketti siinä on. :happy:
 
Muistan kaverin kehuneet tipattomalla tammikuulla jotain alkoholitonta ipaa, mutta en tietenkään muista merkkiä :rolleyes:
 
Somersbyllä on mielestäni paras 0% siideri. Tykkään myös toisesta niistä Koffin Crisp-oluista, mutta toinen on makuuni hivenen kitkerää. Alkoholittomat kuoharit maistuu myös, olen suuri kuohuviinin ystävä ja kuohuviini onkin mun "listalla" sitten synnytyksen jälkeen, vaikkei muuten huvita juodakkaan :happy:
 
Valko- ja roseeviineistä löytyy yllättävän hyviä holittomia vaihtoehtoja: alkoista ja isoists marketeista löytyy Torresin Natureo non-alcoholic muscat: https://www.alko.fi/tuotteet/534987/Torres-Natureo-Muscat-2018

ja saman sarjan rose: https://www.alko.fi/tuotteet/483714/Torres-Natureo-Ros-2018

Sekä Jacob's creek riesling: https://www.alko.fi/tuotteet/538067/Jacob-s-Creek-UnVined-Riesling-2018

Kaikki kolme on hyviä kesäjuomia. Punaviinit ei taivu holittomiksi yhtä hyvin, niihin jää aina valmistusprosessissa jonkin verran jäännössokeria. :wtf:
 
Paras alkoholiton olut on mielestäni Heinekein 0.0. Myös Erdingerillä on hyvää (melkein) alkoholitonta olutta, mutta siinä taitaa olla kuitenkin se 0.5%.
 
Täyttyis maistaa noita viinejä joskus. Maistoin juhannuksen kunniaksi braxzz Porterin, yllättävän hyvä oli, mut oisin kaivannu lisää hapokkuutta.. Sit Happy Joen, se oli kivan raikas ja kirpsakka, mut vähän liian limppari. En tiiä onko sit olemassakaan ihan "oikean" makuisia alkoholittomia :rolleyes:
 
Ehdottomasti paras kuiva siideri on mielestäni Saimaa Brewing Companyn Yes Yes -siideri, jossa on 0,3 prosenttia alkoholia. Ei siis täysin alkoholiton, mutta alkoholia kun on puolet vähemmän kuin esimerkiksi simassa, niin olen itse välillä sitä juonut. :)
 
Itse tykkäsin somersbyn ja happy joen holittomista, maistuivat omaan suuhun ainakin samalta kuin holilliset.
 
Happy joen dry apple on paras 0% siidereistä. Lidlissä on mielestäni paras alkoholiton olut, finkbräu tms. Sama ykkösenä on myös hyvää. Crisp oli munkin mielestä liian kitkerä.
 
Lidlistä löytyy hyvä saksalainen holiton vehnöolut merkiltään Patronus. Samalta panimolta löytyy myös holillinen versio. Siidereistä olen maistanut vain Happy Joen sidukkaa, joka maistuu kyllä lähinnä hapotetulta omenamehulta. Tosin en ole vuosiin juonut muuta holillista kuin vehnäoluita.
 
Ihan marketeista saa yhtä hyvää alkoholitonta valkkaria pienessä pullossa, mutta en yhtään muista nimeä! Alkosta saa myös alkoholitonta muscat-rypäleestä tehtyä kuivaa valkkaria, mutta senkään nimeä en muista :hilarious: se on aivan taivaallista, muta toisaalta muscat on mun lempi valkkarirypäle muutenkin. Valkkarit ei paljon holillisille häviä, mutta punkut on kyllä selasta marjamehua ettei kannata rahojansa tuhlata :sour:

Siidereistä ihan perus Happy Joen dry apple on kyllä todella hyvää! Maistuuelkeimpä täysin samalta kuin holillinen. Sitä myös löytyy lähespä kaupasta kuin kaupasta. :)

Sekä siiderit että viinit, kannattaa valita se kaikkein kuivin versio. Tän takia markettien kuoharit jää itellä usein kauppaan. Niissä on usein jotain lähemmäs kymmentä, taisipa jossain olla jopa 17 g sokeria. :confused: Toki tämäkin tulee sellaisen suusta, joka ei holillisiakaan juo lähtökohtaisesti kuin kuivana.:p
 
Oluista vaaleana lagerina ehdoton lemppari heineken, ipa oluista easy rider bulldog ipa. Brazxx porter (joka onkin jo ylhäällä mainittu) menee tummista omiin lemppareihin ja bavarian vehnä toimii myös.

Hyviä siidereitä tai alkoholittomia viinejä en ole vielä löytänyt. Vaaleat on liian limuja ja punaiset liian marjamehuja viiniksi. Menee kyllä alkoholittomana juomana, mutta viiniksi en luokittelis. Alkoholittomia viinejä olen viimeisen vuoden ajan metsästänyt työni puolesta, rampannut eri tastingeissa ja palaveerannut maahantuojien kanssa, joten otan kaikki vinkit mitä niistä täältä saan :p Toistaiseksi en usko että sellaista on edes olemassa :confused005 Siidereissä en tykkää makeasta joita kaikki holittomat tuntuu olevan, juon mieluummin limpparia joka on myös oikein hyvä saunajuoma :)
 
Holittomista viineistä oon törmännyt lähinnä juomakelvottoman pahoihin ja sit ihan ok juomiin, mutta ei kyllä oikein viinien kanssa oo mitään tekemistä... Ylempänä mainittu Unvined reasling oli ihan kelvollista kalaruokajuomaa.

Omien kokemusten perusteella taidan pitäytyä tämän alkavan raskauden ajan lähinnä kuohuvissa versioissa. Niistä tykkään henkellistä sekä barells & drumista. Ei nekään toki mitään ihanan täyteläistä shampanjaa korvaa, mut paremman puutteessa menee :hilarious:

BabyMama, Ootko löytänyt mitään hyviä työsi puolesta? Ihan koko alkoa saati muuta valikoimaa en oo ehtinyt testata läpi, joten vinkkejä hyvistä otetaan ilolla vastaan :grin
 
Holittomista viineistä oon törmännyt lähinnä juomakelvottoman pahoihin ja sit ihan ok juomiin, mutta ei kyllä oikein viinien kanssa oo mitään tekemistä... Ylempänä mainittu Unvined reasling oli ihan kelvollista kalaruokajuomaa.

Omien kokemusten perusteella taidan pitäytyä tämän alkavan raskauden ajan lähinnä kuohuvissa versioissa. Niistä tykkään henkellistä sekä barells & drumista. Ei nekään toki mitään ihanan täyteläistä shampanjaa korvaa, mut paremman puutteessa menee :hilarious:

BabyMama, Ootko löytänyt mitään hyviä työsi puolesta? Ihan koko alkoa saati muuta valikoimaa en oo ehtinyt testata läpi, joten vinkkejä hyvistä otetaan ilolla vastaan :grin

Mun työn puolesta pyörin viinimaailmassa ja yleensä erillisellä pyynnöstä vain saan alkoholittomia, muut juomatuotteet on "kylkiäisiä" joita jotkut maahantuojat antaa maistiaisiksi. Ymmärrän toki, holittomien kysyntä ja menekki on niin pientä että harvempi maahantuoja jaksaa niihin panostaa, enemmänkin niiden tarjonta tuntuu olevan "pakollinen palvelu". :oops: Ne tuotteet joiden kanssa työskentelen, on aika pieni osa vain valitettavasti alkossa. Suurin osa vain ravintoloista saatavilla, minkä vuoksi myös olen erittäin huono sieltä antamaan suosituksia nyt kun kaikki paikat on kiinni. :grin

Siinä myös hyvä puoli että olen viinien kanssa, niitä kun pystyy maistelemaan ja sitten sylkemään pois. Ei tarvitse heti kertoa esimiehelle vauvauutisia jos ei itse halua :p Töitten kautta en tosiaan ole hyviä alkoholittomia viinejä vielä löytänyt, kuohuvat on munkin mieleen enemmän ilman prosentteja. Onhan ne vähän sellaisia limppareita enemmän kuin viinejä, mutta usein melko hyvänmakuisia! :p Lempparit oon ehkä löytänyt ihan perus k-marketeista, etenkin omenaiset on mun mieleen. Mutta tosiaan, ei ne samppanjasta kyllä mene!!! :laughing002
 
Fizzin alkoholiton siideri:Heartred Somersbyn alkoholiton :Heartred happy joe :Heartred

Muutamia hyviä oluita olen maistellut, mutta mikään ei ole niin hyvää, että haluaisin nimenomaan jatkossa sitä.

Alkosta olen useamman kerran ostanut alkoholitonta roseta ja se on myös yksi lemppari. Rosen merkkiä en muista.
 
Oluista Brewdogin Nanny State on suosikkini. Saman hintaista kuin ”oikeakin” olut, mutta maussa on yllättävän vähän eroa, ei ole litkua niin kuin monet muut holittomat. Vehnäoluista ainakin Krombacherin Weizen on ihan kelpo tavaraa myös.
 
Takaisin
Top