Mikä on sinun mielestäsi parasta kotiäitiydessä?
Minusta se, kun saa viettää sen ajan lasten kanssa, jonka muuten olisi töissä ja ikävöisi lapsia. Myös se, kun ei tarvitse herätä ennen klo4 aamulla ja lähteä ennen kuutta päiväkodille, saa nukkua pitempään.
Minusta se, kun saa viettää sen ajan lasten kanssa, jonka muuten olisi töissä ja ikävöisi lapsia. Myös se, kun ei tarvitse herätä ennen klo4 aamulla ja lähteä ennen kuutta päiväkodille, saa nukkua pitempään.

Itselleni tämä on osittain periaatekysymys. En halua viedä lapsiani hoitoon jos olen itse kotona, koska vakan tilanne on huono eikä päättäjät tee asioille mitään, joten murehtisin itse liikaa. Toki päällimmäinen syy on se, että haluamme hoitaa lapset kotona 

Minäkin pidän kotona olemisessa siitä, että ympäristö on lapsirytmisempi ja pystyn huomioimaan lasten perustarpeet, erilaisuuden ja mielenkiinnon kohteet. Plussana vielä tuokin, ettei tuoda ihan jokaista pöpöä kotiin, vaikka toki niitä muualtakin saa.
Tietoinen valinta täälläkin pitää lapset kotona vaikka varmaan pääsisin monessa asiassa helpommalla viemällä tuon 3-vuotiaan varhaiskasvatukseen ja olemalla itse vauvan kanssa kotona. Hyödynnetään avoimia kerhoja, avointa varhaiskasvatusta ja muuta vastaavaa joka sopii meille ja vastaa isomman lapsen tarpeita ja mielenkiinnon kohteita. Vauvalle riittää se perushoito. Mutta, pohdinnan jälkeen hyödyt kotona olosta ovat meidän perheen kohdalla suuremmat kun haitat, joten sillä mennään.