Paljonko olette juoneet kofeiinia raskausaikana?

Yritän pysyä suosituksissa mutta vaihtelee kahvin määrä 1-3 kpp päivässä, yleensä kuitenkin se kaksi. Ja jos oon aamulla juonu isommasta kupista, oisko joku 3dl kuppi niin iltapäivällä juon teema-mukista. Tosin käytän kyllä melko paljon maitoa. Välillä kyllä mietin et onko tääkään ok. Muita kofeiinipitoisia tulee juotua harvoin.

En juo kahvia ollenkaan, teetäkin vain vihreänä ja sitäkin on nyt raskausaikana tullut juotua todella vähän (ei edes päivittäin). Oma kofeiini tulee kerran viikossa Cola-juomista, jos tulee ja silloinkin pyrin juomaan mahdollisimman vähän tai kokonaan kofeiinitonta.

Käytin kahvia 1 espresson verran per päivä johonkin rv20 saakka. Sitten alkoi närästää ja ajattelin kofeiinin pahentavan sitä plus kahvi ei enää vain maistunut, kun tuntui että kofeiini "pärisee" liikaa päässä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Niin vaihdoin kofeiinittomaan kahviin. Sitä olen nyt nautiskellut tänne rv26 saakka parisen kuppia päivässä

Aamulla juon 1-2 kuppia fiiliksen mukaan, meidän kupit on kai jotain 2,5 dl mutta käytän aika paljon maitoa enkä ota täysiä kuppeja. Iltapäivällä yleensä sen yhden kupillisen. Useimpina päivinä siis varmaan sen kolmisen kuppia.

Mulla jäi alkuraskaudessa kahvi pahoinvoinnin myötä kokonaan pois ja en ole sen jälkeen alkanut uudestaan juomaan, vaikka nyt kyllä varmaan jo voisin juoda. Ihan satunnaisesti olen saattanut kylässä yhden kupillisen ottaa, jos on ollut sellainen olo että se maistuu. 🙂

Alkuraskauden vahvan omatoimiväännön jälkeen sain otteen kahvihampaasta
ja
nyt sitä ei lainkaan kolota!
Olen siirtynyt luomuearlgrey-pussiteehen, max kerran päivässä ja suht laimeana uitettuna 2dlvettä , voileivän kaverina, yleensä iltapäivätauolla.
Kahvi ei enää tuoksu hyvälle, olisiko se merkki riippuvuudesta irtaantumisesta?

Päivitys 24+6, leivoin mokkapaloja.... Muille herkullisia, mulle suussa aito yäk. Olisikohan pitänyt korvata kahvi jollain, kuten esim "mustalla" kaakaojauhevedellä.

Muokattu viimeksi:
Kiva kun olet päässyt kahvista "irti" @Aaltokukka 😊 Voihan tuo ettei kahvi tuoksu hyvälle olla juuri tuosta riippuvuudesta irtaantumisesta. Toisaalta myös raskaus voi saada jotkin ennen hyvät tuoksut tuntumaan pahalta. Tai päinvastoin.

Tähän saakka mun alkuraskauden linja on hyvin pitänyt, kahvi ja muut kofeiinipitoiset tuotteet olleet hyvin satunnaisia ehkä kerran kuussa!

Takaisin