Paljonko olette juoneet kofeiinia raskausaikana?

mammikammi

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2021
Itse en juo kahvia juuri ollenkaan, mut raskausaikana oon nyt juonut ehkä vähän tavallista useammin, ehkä kupin viikossa. Pepsi Maxia sit taas oon kans juonut ehkä parin viikon välein sen sallitun määrän. Onneks nyt tuli kofeiiniton Pepsi Max ja se on oikein hyvää niin sitä voi sit paremmalla omallatunnolla juoda aina silloin tällöin myös imetysaikana.

Tosta kofeiinin vaikutuksesta sikiöönhän on vähän ristiriitaista tietoa, kun virallisissa ohjeissa siinä on se tietty sallittu määrä mitä päivässä voi kuluttaa, mut sit taas löytyy paljon jotain artikkeleita ja "tutkimuksia" et ei pitäis juoda yhtään raskausaikana. Mites teillä?
 
Ekasta en juonut ollenkaan, edellinen raskaus meni kesken niin päätin ottaa varman päälle ja olla kokonaan ilman + pahoinvointi olisi kyllä estänyt kahvin juomisen.
Tokasta olin puoliväliin ilman kahvia, sen jälkeen meni pari kupillista.
Kolmosesta ja nelosesta join sen 2 kuppia päivässä.
 
Mä joi esikoisesta todella kovat määrät kofeiinia. Enimmillään 5 kuppia päivässä ja syntyi terveenä ilman mitään komplikaatioita. Normi 1.v4kk muksu nyt. :happy:

Tästä juon hyvin vähän kofeiinia päivässä, kun olen vaihtanut kofeiinittomaan kahviin.
 
Ekan kolmanneksen olin oikeestaan kokonaan ilman kahvia, kun ei yhtään tehnyt mieli. Vihreetä teetä join muutamia kertoja. Jossain vaiheessa aloin sit kahvia juomaan, mut oon juonut vaan aamuisin. Vois kai sen toisenkin kahvin juoda, ainakin viikonloppuisin.
 
Kummassakin raskaudessa varmaan noin pari kuppia päivässä. Raskauksien aikana on ylipäätään ollut olo, ettei kahvi maistu entiseen malliin, joten joinakin päivinä voinut olla 0-1 kupillistakin. Lapset on ihan kunnossa kahvinjuonnista huolimatta. En tosin juonut ollenkaan kokiksia yms muita kofeiinipitoisia juomia.
 
Kahvia ja limsoja en juo muutenkaan ollenkaan, teetä menee pari kuppia päivässä, mustaa ja vihreää vuorotellen.
 
Laskeskelin aikanaan, että Coca-Cola Zeroa sai juoda silloisilla ohjeilla 3 litraa päivässä ennen kuin rajat tulivat vastaan, kahvia tai teetä ihan vain muutaman kupillisen, koska kahvissa ja teessä on paljon enemmän kofeiinia kuin Coca-Colassa. En koskaan juonut noin paljoa kokista päivässä, joten rajaa en koskaan ylittänyt, en myöskään yrittänyt kofeiinia vältellä.

Sen verran paljon tällä pallolla käytetään kofeiinia, että normaalimääristä en usko seuraavan yhtikäs mitään lapselle. Suomen ohjeet on kirjoitettu varovaisuusperiaatteella, eli kiellettyjen listalle joutuu, vaikka ei olisi todistettua syy-seuraus-suhdetta. Pelkkä tilastollinen korrelaatio riittää, ja sen aiheuttaja ei välttämättä edes ole seurattujen asioiden joukossa.
 
Juon aamukahvia (1,5-2dl) ja iltapäivällä vihreää teetä kupillisen. Kahvi on maistunut hyvin myös alkuraskaudessa.

Ennen raskautta olen juonut kahvia 2-3 mukillista päivässä, eli vähensin määrää. Olen juonut kahvia koko ikäni, muistaakseni jo ennen koulua (meidän suvussa Länsi-Suomessa oli normaalia opettaa lapset juomaan kahvia pienenä).
 
Olen jättänyt kahvin ja limut kokonaan pois. Teetä juon silloin tällöin. :)
 
Kahvia ja teetä olen juonut ennen raskautta noin 4 kuppia päivässä. Nyt raskaana ollessa pari kuppia teetä päivässä, kahvia juon ehkä pari kertaa viikossa. Ei kyllä sellaista kahvin juonti himoa olekaan. Aiemmissa raskauksissa samoilla tyyleillä mennyt.
 
Teetä juonut koko raskauden ajan muutaman kupillisen viikossa. Kahvi ei maistunut ollenkaan ennen kuin toisen kolmanneksen loppupuolella, nyt sitäkin tulee juotua muutama kuppi viikossa. Hyvin voi olla useampi päivä putkeen ettei tule juotua mitään kofeiinipitoista.
 
Pari kupillista viikkoon, yleensä kun on käymässä kylässä niin sen kupillisen juo. Kotona en juo ollenkaan.
 
Join ennen hiukan enemmän kahvia, mutta nyt riittää hyvin kupillinen päivässä.
Ensimmäisten viikkojen ajan närästi aamuisin kovasti, niin teki mieli juoda kahvi vasta tauolla iltapäivällä.
Nyt maistuu jo aamukahvi, ja toinen kupillinen iltapäivällä on teetä hunajalla.
 
Ekalla kerralla join alussa epähuomiossa muutamaan otteeseen 3 kuppia/päivä. Aika nopeasti kahvi tippui pois ruokavaliosta, ja kahvisaldo jäi max yhteen kuppiin päivässä. Sama on tapahtunut nykyisessä raskaudessa, mutta kahvi jäi melkein heti pois, joten tuo maaginen kahden kupin raja ei ole ylittynyt plussaamisen jälkeen.
 
Juon aamulla 2 kuppia ja joskus iltapäivällä 2 kuppia. Tosin laitan aina puolet kofeiinittomia poroja.
 
Kahvi ei ole maistunut kummassakaan raskaudessa, joten hyvin on suosituksissa pysytty. Aamukahvi on vaihtunut ensimmäisrssä rv 7 ja toisessa jo ennen plussaa teehen. Pepsi maxia ehkä lasillinen kerran kahdessa viikossa.
 
Molempia lapsiq yrittäessä lopetin kahvin juomisen pari kk ennen plussausta. Ekassa en juonut lainkaan, tokassa aloin väsymystä väistääkseni juoda ehkä puolivälissä pienen kupposen.
 
Kahvia enää hyvin satunnaisesti pikku kupillinen, alku vaiheessa kuppipäibädfä Nyt teetä arkisin kuppi päivästä ja viikonloppuisin isokuppi kaakaota.
 
Takaisin
Top