Pakastealkion siirto (PAS)

Voi ei @Fiufau oon niin pahoillani 😞 paljon voimia. ❤️

Mä oon täällä kriiseillyt sitä että ne siirsikin mulle 6-päiväisen blaston 5 päivää ovisplussasta, eli oikeestaan 4 päivää itse oviksen jälkeen. Mä kun kysyin siellä biologin luukulla että onko tää ongelma niin kaikki vaan vähän hymyili ja sanoi että ei, että tää on ihan tarkkaan suunniteltu. 😅 eli kai se sitten täytyy luottaa ammattilaisiin. 🫠 en tiiä onko tää meidän blasto sit vähän hitaamman puoleinen kaveri ollut vai mitä.

Mä oon täällä kriiseillyt sitä että ne siirsikin mulle 6-päiväisen blaston 5 päivää ovisplussasta, eli oikeestaan 4 päivää itse oviksen jälkeen. Mä kun kysyin siellä biologin luukulla että onko tää ongelma niin kaikki vaan vähän hymyili ja sanoi että ei, että tää on ihan tarkkaan suunniteltu. 😅 eli kai se sitten täytyy luottaa ammattilaisiin. 🫠 en tiiä onko tää meidän blasto sit vähän hitaamman puoleinen kaveri ollut vai mitä.
Mun PAS oli 6-päivänen! Kuulemma ei merkitystä onko niillä kestäny 5 vai 6 päivää sen oikean blastokystivaiheen tavoittamiseks sen kannalta et miten päivä valitaan (jos käsitin oikein, murehdin ite samaa), mietin että eikö se saa tavallaan siinä ¨ekstrapäivän¨, jos sillä meni 6vrk mutta siirretään kiertoon niin että aikaa on kulunu vähemmän :D
Hauska toi että tiimi hymyilee kun toinen on huolissaan kioskin luukulla :D Osaan kuvitella. Oon kans semmonen ¨mutta entä¨ -tyyppi.

En kyllä ymmärrä miksi minulla on lääkkeellinen pas, kun ovuloin sekä kierto aiemmin ollut suht säännöllinen, toki lyhyt on kierto....

Onkohan eroja onnistumisen kannalta? Ja miten siirron ajankohta lasketaan lääkkeellisessä, 5 päiväisiä blastoja pakkasessa 🤔

Voi ei @Fiufau oon niin pahoillani 😞 paljon voimia. ❤️

6 päiväset, 5 päiväset ja 7 päiväset blastot on kaikki samassa vaiheessa kehityksellisesti. Ja blastot voidaan munkin lääkärin mukaan siirtää 5 tai 6 päivää ovisplussasta. Eli ihan oikein on munkin mielestä menny

6 päiväset tosiaan saavuttaa sen blastovaiheen vähän myöhemmin kun ne nopeimmat. Mutta onnistumistodennäköisyydet on oikeastaan yhtä hyvät kuin 5 päiväsillä - eli sitä hitauttakaan ei kannata miettiä liikaa ❤️

@Fiufau oon niin pahoillani ❤️‍🩹

@Kaipuu täysin lääkkeellisessä siirrossa kasvatetaan ensin limakalvo estrogeenin avulla ja sit progesteronivalmisteen aloituksen avulla valmistellaan se limakalvo ottamaan alkio vastaan. Siinä siis on tärkeää se progen aloitus ja ottaminen aina kun oma keho ei tuota ollenkaan. Jos lasken oikein niin sulla on taustalla 4 tuloksetonta siirtoa, uskoisin että on haluttu kokeilla jos tuo lääkkeellinen toisi avun. Osalla kun sit sellaisessa tarraa

@Fiufau oon niin pahoillani ❤️‍🩹

@Kaipuu täysin lääkkeellisessä siirrossa kasvatetaan ensin limakalvo estrogeenin avulla ja sit progesteronivalmisteen aloituksen avulla valmistellaan se limakalvo ottamaan alkio vastaan. Siinä siis on tärkeää se progen aloitus ja ottaminen aina kun oma keho ei tuota ollenkaan. Jos lasken oikein niin sulla on taustalla 4 tuloksetonta siirtoa, uskoisin että on haluttu kokeilla jos tuo lääkkeellinen toisi avun. Osalla kun sit sellaisessa tarraa
Juu, 2 tuoresiirtoa, 1 pas omaan kiertoon ja 1 pas lääkkeelliseen tehty.

Eli onko lääkkeellisessä passissa proge lääkkeet suuremmassa osassa kuin oman kierron passissa? Ihan sekaisin, viime siirrosta jo niin pitkä aika.

Limakalvo ollut aina paksu oli lääkkeetön tai lääkkeellinen kierto 11-13mm. Tosin viimeisimmässä mistä tuoresiirto oli tarkoitus punktion jälkeen tehdä limakalvo oli mennyt "huonommaksi" eli silloin jätettiin siirto tekemättä.

Hmm..

Voiko vaikea endometrioosi vaikuttaa valintaan?

@Fiufau Olen pahoillani. 💔 Aikaa ottaa varmasti toipua pettymyksestä. 😞

Teille, joilla odotus onnellisesti alkanut, niin paljon onnea matkaan❣️

Mulla on ollu ihan hullu työtahti, on deadline ja siirto lähes samaan aikaan..! 😬 Kävin tänään toisessa ultrassa, kun eihän se mun keho halunnut ovuloida ajoissa. Mutta nyt on aikataulu, kaikella todennäköisyydellä ei tule huomisaamuna plussaa eli pistän huomenna illalla Ovitrellen ja PAS on viikon päästä perjantaina! 🤩 Limis oli jo hyvä yli 8-millinen ja folli oli riittävän iso irrotuspiikkiä ajatellen, 17,3mm. ☺️ Jos huomenna tulisi ylläriplussa, niin aikataulu aikaistuisi päivällä, mutta suuresti epäilen. Hassua, mähän päättelin tuon päivämäärän, kun tämä kierto alkoi. 😀

Mulla on omaan kiertoon siirto, mutta ovulaatioinduktiolla. Eipä se ole näyttänyt hirveästi muuttavan kehon omaa rytmiä, mutta se varmistaa ovulaation saapumisen.

Heips! Mulla oli tosiaan eilen virallinen testipäivä ja negaa näytti. Alkioita ei yhtään pakkasessa niin seuraava kierros menee syyskuulle…hoitaja toivotteli ihanaa kesää ja kehotti nauttimaan kesästä ja tauosta.🥲 Ens viikolla vielä lääkäri kattelee että miten edetään kun ennen tätä siirtoa mietti että pitäiskö endometriooma leikata kun on tosissaa yli 10cm halkasijaltaan😅😅 Että ehkä sit leikkausta ootellessa. Hiljenen nyt täältä ja ehkä seurailen miten teijän muitten käy🫶🏻

Juu, 2 tuoresiirtoa, 1 pas omaan kiertoon ja 1 pas lääkkeelliseen tehty.

Eli onko lääkkeellisessä passissa proge lääkkeet suuremmassa osassa kuin oman kierron passissa? Ihan sekaisin, viime siirrosta jo niin pitkä aika.

Limakalvo ollut aina paksu oli lääkkeetön tai lääkkeellinen kierto 11-13mm. Tosin viimeisimmässä mistä tuoresiirto oli tarkoitus punktion jälkeen tehdä limakalvo oli mennyt "huonommaksi" eli silloin jätettiin siirto tekemättä.

Hmm..

Voiko vaikea endometrioosi vaikuttaa valintaan?
Vaikean endometrioosin kanssa käsittääkseni suositaan nimenomaan lääkkeellisiä kiertoja, jotta endometrioosi saadaan paremmin "hallintaan" ja olosuhteet otollisemmaksi.

Ja lääkkeelliseen kierrossa progesteroni tulee ainoastaan lääkkeistä siihen asti että istukka alkaa tuottamaan progesteronia.

Takaisin