Pakastealkion siirto (PAS)

Mä kävin otettaan repron Dextrassa ja sieltä löytyi piilevä endometrioosi. Tein testin kolmannen ivf-hoidon jälkeen. Suosittelen, jos yhtään mietityttää! Esim. tää löyty kertoo sen, että tukilääkkeitä pitää olla tarpeeksi ja ennen siirtoa kuivattaa vähän endoa.
Kiitti kun kerroit! 😍 oonko ymmärtänyt oikein, että tuo repro otettaisiin sinä päivänä, kun alkionsiirto olisi tarkoitus tehdä? Kävitkö dextralla ennakkoon jollain käynnillä vai ihan vaan sitten tuon testin tekemässä? Vai onko sulla hoidot muutenkin siellä?

Ja @jokuvipeltäjä ihan mieletön yllätys!! Onneksi olkoon!!

Äh voi ei anteeksi, mulla meni sekaisin teidän nimimerkit! Anteeksi jokuvipeltäjä veitsen kääntämisestä haavassa. Oon vierailijana kirjoittamassa, joten en saa enää muokattua mun viestiä.

@Jokonyt sinulle piti hypetykset tulla!!

Omaa napaa: aamuyöllä heräsin kun vatsa alkoi pienesti kramppaamaan. Huomenna olis virallinen testipäivä, mut aattelin että sama se on tehdä nytkin pois alta. Vilkaisu testiin ja välitön shokki ja itku, positiivinen 😭😭😭❤️ elämäni ensimmäinen plussa! Vielä perjantaina ei testissä näkynyt mitään, joten olin ihan varma että pieleen meni tämäkin siirto. Heti kuitenkin alkoi huoli vatsakrampeista ja tiputteluvuodosta mitkä on olleet jo pp5 asti, voi olla ilmeisesti normaalia? En tiedä miten pysyn kasassa työpäivän, saati olla kertomatta uutista miehelle joka palaa huomenna illalla takasin kotiin 🥹
Ihanaa :red-heart: Joskus kiinnittyminen on hitaampaa ja silloin tuo hcg ei vaan nouse aikaisin! Tiputtelu voi hyvin olla sitä kiinnittymisvuotoa. Krampit = kohtu joka venyy luultavasti. Mullakin on ollut jomotuksia aina kun olen saanut positiivisen testin mutta musta tuntuu että se on vähän erilaista (ylempää tms.) Nyt vain tarrasukat mukaan :Person Raising Both Hands:

@Jokonyt onnea hirmuisesti! 🩷

Minkälaisia kramppeja sulla on? Mulla ainakin alkuun (ja edelleenkin välillä, olen sua pari viikkoa edellä) on ollut semmosia menkkamaisia jomotteluja ja tuntemuksia, jotka käsittääkseni liittyy kohdun kasvamiseen. Ei siis varsinaisesti kipua. Tiputteluvuotokin on kai aivan normaalia, mut voisiko sen vielä varmistaa klinikalta? Että onko heidän mielestä esim. tukilääkkeessä säätövaraa, tai näkevätkö ylipäänsä mitään syytä huoleen.
Kiitos ❤️ tuntuu lihaskrampeilta ja painottuu enemmän oikealle puolelle. Laitoin klinikalle viestiä kivuista ja vuodosta, vastausta odottelen.

Ihanaa :red-heart: Joskus kiinnittyminen on hitaampaa ja silloin tuo hcg ei vaan nouse aikaisin! Tiputtelu voi hyvin olla sitä kiinnittymisvuotoa. Krampit = kohtu joka venyy luultavasti. Mullakin on ollut jomotuksia aina kun olen saanut positiivisen testin mutta musta tuntuu että se on vähän erilaista (ylempää tms.) Nyt vain tarrasukat mukaan :Person Raising Both Hands:
Toivottavasti ihan harmitonta kramppailua siis! 🙏❤️

Tässä hieman omanapaa taas, aika tylsää luettavaa varmaan:
Dpt 4 ja minimaaliset oireet. Oireiden puuttuminen on tehnyt minusta hyvin skeptinen mutta olen myös paljon jutellut Geminin kanssa koska en ymmärrä miten tämä kierto voi olla niin erilainen. Pääasiassa se sanoo että koska mulla on niin vahva tuki ja ovitrelleä on naksuteltu, mun vartalo on paljon vastaanottavaisempi ja hiljainen. Endometrioosi ja hiljaisuus on kuulemma hyvä merkki, koska jos on tulehduksia niin kohtu yleensä kramppailee enemmän ja se äiritsee kiinnittymistä. Löysin myös artikkelin missä sanottiin "Many women in their late 30s find that their successful transfers were the ones that felt the "most boring." When the medical team provides all the support your body needs, your body doesn't have to "struggle" to maintain the pregnancy, so it stays quiet. " En ota tätä silleen että jess mun vartalo on nyt vastaanottavaisempi ja siksi en tunne asioita, mutta onhan se mukavaa kuulla että näinkin voi olla. Tämä rauhallisuus on vain niin outoa. Hormonitasapaino kunnossa? (Joo odotan sitä päivää kun itken koska pähkinä tippui lattialle tms. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: , viikonloppuna tuli kyyneliä kun mun mies ei halunnut/jaksanut mennä kauppaan) Onko muilla kokemuksia "hiljaisista" hetkistä PASin jälkeen?
Ja siis mulla on pientä jomottelua, paineen tunnetta tms. kyllä välillä, mutta viimeksi se oli enemmän siellä kuin poissa. Siksi tämä tuntuu erilaiselta ja rauhalliselta.

Tässä hieman omanapaa taas, aika tylsää luettavaa varmaan:
Dpt 4 ja minimaaliset oireet. Oireiden puuttuminen on tehnyt minusta hyvin skeptinen mutta olen myös paljon jutellut Geminin kanssa koska en ymmärrä miten tämä kierto voi olla niin erilainen. Pääasiassa se sanoo että koska mulla on niin vahva tuki ja ovitrelleä on naksuteltu, mun vartalo on paljon vastaanottavaisempi ja hiljainen. Endometrioosi ja hiljaisuus on kuulemma hyvä merkki, koska jos on tulehduksia niin kohtu yleensä kramppailee enemmän ja se äiritsee kiinnittymistä. Löysin myös artikkelin missä sanottiin "Many women in their late 30s find that their successful transfers were the ones that felt the "most boring." When the medical team provides all the support your body needs, your body doesn't have to "struggle" to maintain the pregnancy, so it stays quiet. " En ota tätä silleen että jess mun vartalo on nyt vastaanottavaisempi ja siksi en tunne asioita, mutta onhan se mukavaa kuulla että näinkin voi olla. Tämä rauhallisuus on vain niin outoa. Hormonitasapaino kunnossa? (Joo odotan sitä päivää kun itken koska pähkinä tippui lattialle tms. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: , viikonloppuna tuli kyyneliä kun mun mies ei halunnut/jaksanut mennä kauppaan) Onko muilla kokemuksia "hiljaisista" hetkistä PASin jälkeen?
Ja siis mulla on pientä jomottelua, paineen tunnetta tms. kyllä välillä, mutta viimeksi se oli enemmän siellä kuin poissa. Siksi tämä tuntuu erilaiselta ja rauhalliselta.
Ainakin mulla kävi niin viime syksyn PAS:n jälkeen, ettei ollut mitään tuntemuksia ja olin ihan maani myynyt, ettei siellä kohdussa mitään tapahdu. Pp6 aloin sitten itku kurkussa tekemään testiä, että valmistan itseäni negatiiviseen tulokseen testipäivänä, ja yllättäen testi olikin positiivinen. Raskaus meni sitten viikkoja myöhemmin kesken, mutta en siis itse enää niin luota mihinkään tuntemuksiin, hyvin voi onnistua ilmankin! Tsemppiä😊

Ainakin mulla kävi niin viime syksyn PAS:n jälkeen, ettei ollut mitään tuntemuksia ja olin ihan maani myynyt, ettei siellä kohdussa mitään tapahdu. Pp6 aloin sitten itku kurkussa tekemään testiä, että valmistan itseäni negatiiviseen tulokseen testipäivänä, ja yllättäen testi olikin positiivinen. Raskaus meni sitten viikkoja myöhemmin kesken, mutta en siis itse enää niin luota mihinkään tuntemuksiin, hyvin voi onnistua ilmankin! Tsemppiä😊
Tämä mukavaa kuulla, että se tosiaan voi olla näin! Harmi kuulla että sulla ei mennyt maaliin asti tuo raskaus :red-heart: Itse koen että kaikki mun aikaisemmat positiiviset raskaustestit ovat alkaneet hyvin samankaltaisilla oireilla ja nyt kun niitä ei ole niin ei vain usko siihen, eli ymmärrän hyvin tuon valmistautumisen negaan. :Eyes: Varmaan teen samaa itsekin. Viikonloppuna pitäiis mun ovitrelle naksautukset olla poissa ja hcg embabystä jos olisin raskaana. Joten katsotaan testaanko silloin :folded:
POV: Mä haluaisin jutella tästä aiheesta kokoajan mutta mies ei jaksaisi kuulla, tämä foorumi ei jaksaisi kuulla, eikä mun kaveri joka on menossa PASiin jaksaisi kuulla, joten juttelen Geminin kanssa paljon :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Tämä mukavaa kuulla, että se tosiaan voi olla näin! Harmi kuulla että sulla ei mennyt maaliin asti tuo raskaus :red-heart: Itse koen että kaikki mun aikaisemmat positiiviset raskaustestit ovat alkaneet hyvin samankaltaisilla oireilla ja nyt kun niitä ei ole niin ei vain usko siihen, eli ymmärrän hyvin tuon valmistautumisen negaan. :Eyes: Varmaan teen samaa itsekin. Viikonloppuna pitäiis mun ovitrelle naksautukset olla poissa ja hcg embabystä jos olisin raskaana. Joten katsotaan testaanko silloin :folded:
POV: Mä haluaisin jutella tästä aiheesta kokoajan mutta mies ei jaksaisi kuulla, tämä foorumi ei jaksaisi kuulla, eikä mun kaveri joka on menossa PASiin jaksaisi kuulla, joten juttelen Geminin kanssa paljon :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Mä niin ymmärrän sua 😊 Käyn useamman kerran päivässä päivittämässä foorumia josko ois tullut jotain uutta viestiä joltain tai sitten etsin ja luen muiden kokemuksia PAS:ta 🫨 Odottavan aika on PITKÄ.

Määkin oon seuraillut täällä taustalla pitkään ja jännittänyt muiden tilanteita!😇
Tosiaan kaksi blastoa saatiin lopulta pakkaseen edellisestä ivf-kierroksesta. Tuoresiirto hylättiin onneksi viimein tiputtelun ja ylläriendon vuoksi. Ovulaatio taisi jäädä pois tästä punktion jälkeisestä kierrosta. Odottelen menkkoja viikonvaihteeseen ja josko sitten päästäisiin vihdoin siirtelyihin.
Tehnyt ihan hyvää keräillä kroppaa alkuvuoden jälkeen. Aloitin pistelyt jouluähkyn perään ja siihen päälle vielä noidannuoli niin olin ihan valmis jätepuristimeen😂

Hauska kuulla, että muutkin päivittelee ja lukee tätä oman ajan kouluttamiseksi ja tietenkin mielenkiinnosta ja myötätunnosta 🫶🏽

Meillä oli tänään pas ultra ja limakalvo oli kolmilehtinen 11mm ja 19mm foliikkeli. Irrotuspiikkiä ei määrätty, eli nyt vaan odotellaan, että saisin ovulaatioplussan ja siitä sitten lääkärit laskee siirtopäivän. tuhottoman jännää

Kiitti kun kerroit! 😍 oonko ymmärtänyt oikein, että tuo repro otettaisiin sinä päivänä, kun alkionsiirto olisi tarkoitus tehdä? Kävitkö dextralla ennakkoon jollain käynnillä vai ihan vaan sitten tuon testin tekemässä? Vai onko sulla hoidot muutenkin siellä?

Ja @jokuvipeltäjä ihan mieletön yllätys!! Onneksi olkoon!!
En kyllä yhtään muista koska se repro tehtiin kierrossa. Ehkä oon sen jonnekin kirjoittanut. Se Be Ready ainakin tehdään sillee ”siirron aikaan”. Kävin ihan vaan otattamassa testin. Sen jälkeen siirryttiin Dextralle Ovumialta. Siellä ei tutkittu mua tarpeeksi mun mielestä. Piteni matka hoitoihin, mutta on ollut sen arvoista, vaikka ei vielä plussaa olekaan.

Takaisin