Pakastealkion siirto (PAS)

Ei lääkäri sanonut miten kauan, mutta google kertoo että kuudella naksautuksella kaikki pitäisi olla poissa jo pp8 (tai alle 10mlU mikä on herkän testin raja), siksi pp11-12 on raskaustesti. Hailura sen jälkeen voi olla hyvinkin sitä että jokin yritti kiinnittyä. Mulla oli aika heikko plussa pp10 viime kierrossa joka voi olla juuri se että myöhäinen kiinnittyminen tai sillä oli vaikeuksia kiinnittyä tai kiinnittyi ja sitten ei jatkanut kehitystä kun oli kromosomeilta poikkeava.

Mäkin toivon toki että tämä kierto olisi nyt SE kierto. Mulla tosiaan on niin hiljainen kierto menossa että mun usko on 10% (haluaisin sanoa nolla mutta aina löytyy joku pieni toivo tuolla takaraivossa). Mua huolestuttaa enemmän oireettomuus vaikka se voi juuri olla se hyvä merkki tässä kierrossa.:rolling: Mä ostin eilen raskaustestit valmiiksi, eka testaus geminin mukaan voi olla pp 8 joka ois lauantaina, mutta en tiedä teenkö sitä. Se on 25mlU herkkyys ja jos on kiinnittynyt se voi hyvin näkyä jo. Samalla mietin että pitäisikö vain odottaa vielä, maanantainakin on aikaisin jo. Pelkään sitä itkua kun/jos on nega, haluan säästää itseäni siitä.
Mä sain tänään klinikalta viestiä uuteen siirtoon ilmoittautumisen yhteydessä, että ei pitäisi noi kuusi naksua näkyä enää yli viikon päästä. Eli kenties meillä yritti pallura ekaa kertaa ikinä kiinnittyä 🥺 Mutta siis! Tuon viestin valossa sunkin testaussuunnitelmat kuulostaa hyvältä!

Toihan se on, kun ei voi oireista tai niiden puutteesta mitään päätellä! Kunpa sen heti niistä tietäisi, niin säästyisi monelta ajatukselta 😁

Sorruin jossain mystisessä mielenhäiriössä tekemään aamulla testin. Negahan se oli. Yritän olla heittämättä kirvestä kaivoon, koska aikastahan tämä vielä oli.

@pitkätossu Olisi kyllä helppoa, jos tietäisi oireista aina varmasti. Toivotaan että teidän seuraavalla palluralla on vielä stydimmät tarrasukat matkassa :Two-hearts:

2 viikkoa kyllä tuntuu käsittämättömän pitkältä ajalta tämän kanssa.
Jos lähtisi aina lomareissuun aina siirron jälkeen, niin hyötyisikö tästä niin, että lomareissu tuntuisi sitten mukavan pitkältä :tears:

Mä sain tänään klinikalta viestiä uuteen siirtoon ilmoittautumisen yhteydessä, että ei pitäisi noi kuusi naksua näkyä enää yli viikon päästä. Eli kenties meillä yritti pallura ekaa kertaa ikinä kiinnittyä 🥺 Mutta siis! Tuon viestin valossa sunkin testaussuunnitelmat kuulostaa hyvältä!

Toihan se on, kun ei voi oireista tai niiden puutteesta mitään päätellä! Kunpa sen heti niistä tietäisi, niin säästyisi monelta ajatukselta 😁
Joo uskoisin että kiinnittymistä olisi, google on hyvä kun saa mahdolliset vastaukset sieltä eikä tarvitse lähtee itse arvuuttelemaan.
Sorruin jossain mystisessä mielenhäiriössä tekemään aamulla testin. Negahan se oli. Yritän olla heittämättä kirvestä kaivoon, koska aikastahan tämä vielä oli.

@pitkätossu Olisi kyllä helppoa, jos tietäisi oireista aina varmasti. Toivotaan että teidän seuraavalla palluralla on vielä stydimmät tarrasukat matkassa :Two-hearts:

2 viikkoa kyllä tuntuu käsittämättömän pitkältä ajalta tämän kanssa.
Jos lähtisi aina lomareissuun aina siirron jälkeen, niin hyötyisikö tästä niin, että lomareissu tuntuisi sitten mukavan pitkältä :tears:
Mutta voisiko oikeasti nauttia lomasta sitten 🤔 silloin kun on TWW suositteleisin lepäämään paljon ja lomalla huomaisin kyllä että eri sänky, eri rytmi ja eri paikka toisi ehkä enemmän stressiä pieniin asioihin ja sitten rajattu ruokavalio kun ei tiedä onko raskaana. Mutta varmasti tuntuisi pitkältä 😂

@pitkätossu Jospa ensi kerralla pysyisi sitten matkassa, mutta ehkä ihan positiivinen tieto kuitenkin, että todennäköisesti jotain yritystä oli nyt!❤️

Onko kellään kokemusta perinnöllisyysneuvonnasta, mitä siellä käytännössä tapahtuu? Tehdäänkö siellä siis jotain tutkimuksiakin?

Meidän keskenmenoasiat oli tänään lääkäreillä pohdinnassa tässä ennen seuraavaa PASia, ilmeisesti päätyivät, että otetaan tässä vaiheessa vain kilpirauhasarvot ja aikoivat laittaa lähetteen perinnöllisyysneuvontaan. Meillä siis kaksi kkm takana 10.rvllä, ja pelottaa aika paljon, että mahdollinen seuraavakin menee kesken.

Sori, jos tämä on ehkä vähän väärä ketju näille asioille..😅 Pakko nyt vaan jonnekin avautua, kun olen ihan jännityksessä, että tuleeko tässä kierrossa PASia vai ei.😮 Sain siis viestin lääkäriltä aamulla, mutta tarkemmat suunnitelmat oli laitettu Omakantaan, eikä siellä näy vieläkään mitään.

Hei! Minä oon tuolla ICSI/hoitoketjussa kirjoitellut, meillä eka ICSI oli nyt tammikuussa ja hyperin riskin/lievän hyperin vuoksi tuoresiirto ei onnistunut. Meillä on miehestä johtuva lapsettomuus diagnoosi. Yksi alkio saatiin pakkaseen ja tarkoitus olisi tehdä siirto maaliskuussa. Tässä nyt oon yrittänyt olla zen odotellessani uuden kierron alkua. Ja samalla kironnut kehoani kun se nyt päättää alkaa nikottelemaan 🥺. Jotta siirto maaliskuussa onnistuisi nii meillä on siinä kapea aikaikkuna minun tulevan menon vuoksi. Normaalisti kierto on 29 ja nyt päivä 32. Ajattelin että teen raskaustestin, kun monesti menkat alkaa sen jälkeen 😅 . Eka kuva on testiajan alussa ja toinen pikkasen testiajan ulkopuolella. Onko tämä nyt plussa vai mitä ihmettä 😭❤️❤️❤️😭

Liitteet

• IMG_0957.jpeg
    IMG_0957.jpeg
    1.8 MB · Katsottu: 29
  • IMG_0959.jpeg
    IMG_0959.jpeg
    529.2 KB · Katsottu: 29
Muokattu viimeksi:
Hei! Tietääkö täällä joku, minä päivinä taysilla tehdään siirtoja? Nyt näyttää että olisi sattumassa juuri la-ma akselille 😭

@Nostromo @Sandra84 Mä keskustelin geminin kanssa taas, ja sieltä tuli vastaus siitä, että huomenna pp 8 voisi olla jo jotain näkyvissä testissä. Mutta koska HCG on virtsassa aina noin 50% siitä mikä se on verikokeissa, niin jos esim se on 40mlU veressä ja tikku on tyhjä niin vain herkkä 10mlU testi saisi jotain haamua esille ehkä. Minä harkitsen vahvasti testaamista huomenna, haluaisin ehkä tehdä sitä yksin ja huomenna aamulla sitä ehkä saisi tehdä. Huomenna ovitrelle naksautukset pitäisi olla enää 5-10mlU testituloksesta, eli jos mun 25 mlU näyttää haaleaa viivaa niin se voisi olla positiivinen tulos. Samalla mietin että turhaan pilaan mun lauantaita tällä ja mun testipäivä on vasta ensiviikolla (ke?) joten en oikein tiedä haluanko. Haluan jos se on positiivinen :rolling: en välttämättä halua nähdä tyhjää testiä. Viimeksi testasin pp9 illalla rfsun viikko testillä ja pp10 aamulla vanhalla digillä sekä pp 11 aamulla uudella digillä, kaikki näytti jotain ja sanoi raskaana silloin.

@StellaMom Joo tämäpä just, että jos testi on negatiivinen niin siinä on koko päivä pilalla.

Munkin alkuperänen suunnitelma oli testata huomenna ekan kerran, kun ovulaatioista (ja ovitrellesta) on se 2 viikkoa, mutta samat fiilikset: en halua nähdä tyhjää testiä.
Varsinkin, kun oireista voisin uskotella itselleni että testi tulee olemaan positiivinen, etova olo edelleen, alavatsa tuntuu ikäänkuin raskaalta (venyneeltä, en osaa edes selittää) ja sitä jomottelee jännästi. Olisihan se mukava viettää viikonloppu ajatellen, että ehkä se nyt tärppäsi.

Mulla oikea testipäivä on siis ensi viikon torstaina.

@Sandra84 Aivan, sulla on siis huomenna testipäivä, eli 2 vko ovulaatiosta?

Tsemppiä! Pidetään kaikki sormet ristissä.

Mutta eihän se ihme ole, että keho reagoi kaikkeen tähän. Onhan nämä raskaita hoitoja jo pelkästään kropalle ja sitten kun lisätään vielä henkinen puoli siihen päälle :Grimacing Face:
Mutta tympäseehän se, kun ei jaksaisi mitään ylimääräistä kuraa vielä kaiken tämän päälle. Ymmärrän täysin, että painonnousu (ja muut keholliset muutokset) stressaa, vaikka kuinka niistä yrittäisi olla välittämättä.

Saisipa edes jaettua nämä kilot, hormonihuurut, aknen ja muut ongelmat puolison kanssa xD

Täällä pp9, mietin, että testaisin illalla. Uskallanko??? Periaattees kai dpo14? (5pv alkio) En kestä… Kuumottelee… Mut silti en uskalla testata… 🤣
Äh sori, mä en tiedä millä matikalla mä nyt lasken näitä.
Mulla meni jo sekasin päivät siirrosta ja ovulaatiosta. Plus ajattelin automaattisesti taas, että kaikilla testipäivä on aina se 14 vrk joko siirrosta tai ovulaatiosta.

Pahoittelut, tää odottaminen sekottaa aivot :Upside Down Face:

Äh sori, mä en tiedä millä matikalla mä nyt lasken näitä.
Mulla meni jo sekasin päivät siirrosta ja ovulaatiosta. Plus ajattelin automaattisesti taas, että kaikilla testipäivä on aina se 14 vrk joko siirrosta tai ovulaatiosta.

Pahoittelut, tää odottaminen sekottaa aivot :Upside Down Face:
Ei mitää, tässä on itsekin sekaisin. Viime viikon ti siirrettiin siis 5pv alkio. Huomenna sit vaan oikee testi (digi).

Oliko teillä vain ovitrelle irroituspistoksena? Mulla oli niitä kliksuja vielä siirron jälkeenkin joten niistä pitäisi mennä 7-10 päivää ennen kuin se poistuu vartalosta. Pyysin taas geminiä laskemaan ovitrellepistosten hcg määrää ja tänään se ois ollut vielä yli 30mlU laskelmien mukaan, huomenna se menisi alle 20 luultavasti joten silloin jos tekisi 25mlU testin niin jos näkyy niin se pitäisi olla alkio joka tuottaa hcgtä. Kauheeta matikkaa.

Yritin Geminin kanssa loggaa kaikki mun oireet ja sit kyselin siltä että mitkä oireet ovat luultavasti lääkkeet vs. alkio. vastaus ei ollut kovin tyhjentävää mutta moni asia mitä luin oli sellainen positiivinen merkki kuitenkin! Ehkä mä en testaa vielä huomenna sittenkään. Ehkä teen tämän päätöksen aamulla sitten, koska jos pitää juosta vessaan 3 kertaa yöllä niin eihän se hcg ehdi kertyy sinne edes :tears:

Oliko teillä vain ovitrelle irroituspistoksena? Mulla oli niitä kliksuja vielä siirron jälkeenkin joten niistä pitäisi mennä 7-10 päivää ennen kuin se poistuu vartalosta. Pyysin taas geminiä laskemaan ovitrellepistosten hcg määrää ja tänään se ois ollut vielä yli 30mlU laskelmien mukaan, huomenna se menisi alle 20 luultavasti joten silloin jos tekisi 25mlU testin niin jos näkyy niin se pitäisi olla alkio joka tuottaa hcgtä. Kauheeta matikkaa.

Yritin Geminin kanssa loggaa kaikki mun oireet ja sit kyselin siltä että mitkä oireet ovat luultavasti lääkkeet vs. alkio. vastaus ei ollut kovin tyhjentävää mutta moni asia mitä luin oli sellainen positiivinen merkki kuitenkin! Ehkä mä en testaa vielä huomenna sittenkään. Ehkä teen tämän päätöksen aamulla sitten, koska jos pitää juosta vessaan 3 kertaa yöllä niin eihän se hcg ehdi kertyy sinne edes :tears:
Joo, pelkästään irrotuspistoksena oli.

Tässä saa kyllä matikkaa käyttää yhessä jos toisessa kohtaa 😂

Vois itekin melkein kokeilla tota oireiden listausta tekoälylle 🤔 vaikka oon kyllä tosi skeptinen aina tekoälyn kanssa 😂

Mulla kans vaan irrotukseen. Aikaisemmissa siirrossa oli naksuja jälkeen siirron.
Mun testit tuli vihdoin.
Pari one steppiä ja kaks digiä. Testaan illalla kyl one stepillä vielä

Takaisin