Pakastealkion siirto (PAS)

Varmaan lääköri osaa sulle kertoa parhaiten. Luin, että se riippuu muttausajankohdasta. Kerro sit miten käy sen kans?

Mulla alkoi tänään letrozolin ottaminen (kp2-6), kohti siirtoa mennään siis!

Pikkuhiljaa pitää vähän tehdä ajatustyötä tämän kanssa. Mites piinapäivillä sai urheilla? Mulla on ollu kahta eri ohjetta. Rauhakseltaan / saa urheilla! 🙈‼️🤷🏼‍♀️ Ehkä ottaisin suht rauhakseltaa, mutta kuitenkin tanssisin (aika kova sykkeistä välillä)…Kunhan pääsee siirtoon asti💪🏻

Metformiinia sai köyttää positiiviseen testiin asti… En tiedä onko siitä ollut apua, mutta yhden purkin söin jo ja toinen menossa. Painoa siis olen yrittänyt saada pois jo vuosia. Stressi varmaan pitänyt kiinni. Nyt vähemmän stressiä. 🙏🏻

Mä en enää muusta, että siirretäänkö 5 päiväinen alkio 5 päivää oviksesta? Mä oon jotenkin nollannut pääni. Tää on ollu pitkä ja kivinen tie…
Googlailin että ei sen pitäs haitata jos on korkea 🧐 muuta kuin et sivuvaikutuksia voi olla, väsymystä ja mielialan vaihtelua. Molemmat löytyy 🫠

Varmaan lääköri osaa sulle kertoa parhaiten. Luin, että se riippuu muttausajankohdasta. Kerro sit miten käy sen kans?

Mulla alkoi tänään letrozolin ottaminen (kp2-6), kohti siirtoa mennään siis!

Pikkuhiljaa pitää vähän tehdä ajatustyötä tämän kanssa. Mites piinapäivillä sai urheilla? Mulla on ollu kahta eri ohjetta. Rauhakseltaan / saa urheilla! 🙈‼️🤷🏼‍♀️ Ehkä ottaisin suht rauhakseltaa, mutta kuitenkin tanssisin (aika kova sykkeistä välillä)…Kunhan pääsee siirtoon asti💪🏻

Metformiinia sai köyttää positiiviseen testiin asti… En tiedä onko siitä ollut apua, mutta yhden purkin söin jo ja toinen menossa. Painoa siis olen yrittänyt saada pois jo vuosia. Stressi varmaan pitänyt kiinni. Nyt vähemmän stressiä. 🙏🏻

Mä en enää muusta, että siirretäänkö 5 päiväinen alkio 5 päivää oviksesta? Mä oon jotenkin nollannut pääni. Tää on ollu pitkä ja kivinen tie…
Mulle korostettu molempina kertoina, että mahdollisimman normaalia elämää. Mikä mulle tarkoittaa ajoittain myös raskaampaa liikuntaa. Hengästyn cyclojen takia kuitenkin herkemmin, niin se vähän rajoittaa intensiteettiä. Eli liikkuisin niin, mikä itsestä tuntuu hyvältä.

5pv alkio siirretään yleensä 5pv ovisplussasta, joskus voidaan siirtää myös kuudentena päivänä.

Oon niin pahoillani @StellaMom.
Ja @Kumma myös ❤️‍🩹

@Sandra84 mielestäni siirtoihin liittyvä liittyvä ohje urheilla rauhakseen liittyy enemmän siihen, ettei sit vaan syytteisiin itseä että raskaalla rehkimisellä on ”pilannut” kiinnittymisen. Liikunnalla kun ei voi alkioon eikä taida myöskään kohdun olosuhteisiin oikeasti voida vaikuttaa. Tai näin mä oon ymmärtänyt jostain 🙈 ilmeisesti kevyt liikunta voi vaikuttaa positiivisesti verenkiertoon oli petipotilaaksi ei ainakaan tarvitse jäädä.

@Viisi mä en ainakaan oo ikinä törmännyt mihinkään ylärajoihin. Mutta tietysti kiinnostaa ottaako hoitava taho arvoon kantaa (oliko siinä jotain tukilääkkeitä mukana)

Oon niin pahoillani @StellaMom.
Ja @Kumma myös ❤️‍🩹

@Sandra84 mielestäni siirtoihin liittyvä liittyvä ohje urheilla rauhakseen liittyy enemmän siihen, ettei sit vaan syytteisiin itseä että raskaalla rehkimisellä on ”pilannut” kiinnittymisen. Liikunnalla kun ei voi alkioon eikä taida myöskään kohdun olosuhteisiin oikeasti voida vaikuttaa. Tai näin mä oon ymmärtänyt jostain 🙈 ilmeisesti kevyt liikunta voi vaikuttaa positiivisesti verenkiertoon oli petipotilaaksi ei ainakaan tarvitse jäädä.

@Viisi mä en ainakaan oo ikinä törmännyt mihinkään ylärajoihin. Mutta tietysti kiinnostaa ottaako hoitava taho arvoon kantaa (oliko siinä jotain tukilääkkeitä mukana)
Lääkärin ohje oli vaan että jos progesteroni on alle 50 niin sitten tukilääkitystä lisätään. Mulla lääkityksenä 2+2 terolutit, lugesteron aamuin illoin ja lisäksi ovitrellestä joka toinen ilta ”naksu” viiden päivän ajan.

Täällä soittelin tänään klinikalle ja vahvistivat kaiken. Eli lääkkeet lopetetaan tänään ja menkat saa alkaa, vaikka tämä oli hyvä merkki että alkio yritti kiinnittyä ja jotenkin odotin ettei ekalla voi olla onni niin harmitti eilen tosi paljon. Tänään on influenssa jatkunut kauheana, silleen onnekasta ettei raskaana tarvitse olla huolissaan että selviääkö pienokainen tällaisesta!
Suunnitelma on että seuraavassa kierroksessa yritetään toisen blaston kanssa, tällä kertaa ovitrelle koska oma ovulaatio oli hankalaa saada kiinni. Sekin helpottaa ajoittamista toki! Hiljenen varmaan täällä nyt hetki taas kun tulee tämä odotusaika ☝🏻 tsemppiä muille piinaajille ja tarrasukkia mukaan!

Heippa! Täällä taustalla seuraillut muiden matkaa ja saanut vertaistukea ja paljon tietoa kiitos niistä!

Itsellä ensimmäinen IVF-hoito julkisella 2023. Tämän tuoresiirrosta lapsi syntyi 6/24. Alkioita jäi pakkaseen 5kpl. 2 ja 3 päiväisiä.

Nyt haaveissa päästä ekaan PAS. Suunnittelukäynti varattuna helmikuun loppuun. Ovulaatio näyttäisi tällä hetkellä tulevan muutama päivä suunnittelukäynnin jälkeen. Mitäs luulette onko toivoakaan päästä jo tässä heti siirtoon (olettaen että ultra, verikokeet ja ajoitus ok) vai pääseekö vasta seuraavasta alkavasta kierrosta? Miten teillä muilla on julkisella mennyt tämä? Luonnolliseen kiertoon siis olisi tarkoitus siirto tehdä.

Nyt haaveissa päästä ekaan PAS. Suunnittelukäynti varattuna helmikuun loppuun. Ovulaatio näyttäisi tällä hetkellä tulevan muutama päivä suunnittelukäynnin jälkeen. Mitäs luulette onko toivoakaan päästä jo tässä heti siirtoon (olettaen että ultra, verikokeet ja ajoitus ok) vai pääseekö vasta seuraavasta alkavasta kierrosta? Miten teillä muilla on julkisella mennyt tämä? Luonnolliseen kiertoon siis olisi tarkoitus siirto tehdä.
Mä pääsin Tyksissä, vaikka ovisplussa tuli 4 päivää ennen suunnittelukäyntiä 😁 suunnittelukäynti oli siis dpo3, jolloin illalla aloitin tukilääkkeet ja siirto oli sitten kaksi päivää myöhemmin dpo5.

Moikka kaikille! Oon täällä taustalla jo jonkin aikaa seurannut teidän keskusteluja. Meillä jo 10 vuotta lapsettomuutta takana, hoidoissa vuodesta 2018. Eka ivf 2020 onnistui, mutta päättyi keskenmenoon rv12. Sen jälkeen kaksi luomu raskautumista, mutta molemmat kesken aika alussa. Julkisen hoidot käytiinkin siinä 2020-2022 ja sen jälkeen piettiin parin vuoden tauko. Nyt marraskuussa yksityisellä eka icsi josta saaliina kaksi blastoa, eka siirrettiin heti marraskuussa eikä napannut. Nyt oli toisen alkion siirto 9pv sitten, tein ekan testin pari päivää sitten ja siihen tuli tosi haalea haamu. Eilen ja toissapäivänä viiva pysyi samana, mutta tänään pp9 viivat hieman tummui, mutta minusta pitäisi olla jo tummemmat viivat näillä päivillä kuitenkin dpo14 jo menossa. Olen jo kirveen heittänyt kaivoon, että kemiallinen raskaus. Mitä te olette mieltä, onko kokemuksia että viivat voi olla näin myöhään vielä haamuja? Aiemmissa raskauksissa on ollut jo tummemmat viivat näinä päivinä, toki ne on kyllä kaikki kesken menneetkin... Ylempänä pregcheck tehty tänään heti aamulla ja alempi herkkää rfsu tänään parin tunnin pidätyksellä, onkohan tässä enää toivoa...
Esikatsele liite 20260201_125554.jpgEsikatsele liite 20260201_125554.jpg
https://mail.google.com/mail/u/0?ui...t&disp=safe&realattid=19c18dbf5f94f9230cd1&zw
https://mail.google.com/mail/u/0?ui...t&disp=safe&realattid=19c18dbf5f94f9230cd1&zw

20260201_125554.jpg
834 KB

Kuvan laitossa vähä ongelmia, näkyiskö nyt oikein🙈

Liitteet

• 20260201_125554.jpg
    20260201_125554.jpg
    336.5 KB · Katsottu: 61
@J90 mun mielestä tuo on hyvän vahvuinen viiva noille päiville. Vaikka onkin dpo14 , niin eihän sitä tiedä varmaksi milloin alkio on kiinnittynyt. Se on voinut olla vaikka dpo10 tai 11. Mulla oli myös todennäköisesti tän raskauden PASissa myöhäinen kiinnittyjä ja eipä ollut viiva tuota sun viivaa vahvempi. Kaksi ylintä on dpo13, sen jälkeen yksi testi per päivä. Ja edelleen matkassa on. Jos epäilyä niin kannattaa käydä hcg-mittauksessa, se toi ainakin mulle vähän varmuutta.

IMG_2212.jpeg

Kiitos! Tämä hieman lohdutti. Tiistaina onkin virallinen testipäivä niin täytyy vielä huomena ja ylihuomena testata miltä näyttää ja kysyä sit klinikalta mitä ovat mieltä.
Sitä on vaan pettyny niin monta kertaa että ei enää uskalla iloita mistään..

Ja isot onnittelut sulle Ness! 🥰

Samaa mieltä @Ness kanssa. Kannattaa käydä verikokeissa jos ei luota testeihin, siellähän se tuplaantumisaste tulee esille myös parilla kerralla. @J90 mulle se ei valitettavasti vahvistunut, mutta se selviää kyllä parin päivän sisällä onko messissä 👍🏻

@J90 komppaan myös edellisiä.

Jos testien tulos epäilyttää, niin kaksi hcg mittausta (esim puhdin tai synlabin kautta, jos hoitavalta taholta ei saa) kertoo jo enemmän. Vaikka tutkimusten mukaan alkuarvokin voi antaa indikaatiota niin tärkeintä on se miten arvo tuplaantuu (vähintään 48-72h välein). Se antaa parhaan indikaation alkuraskaudessa siitä onko raskaus elinkelpoinen. Toki sekään ei luonnollisesti takaa mitään, ja täydellisesti tuplautuvallakin arvolla voi käydä huonommin, tai myös toisin päin. Testin vahvistuminen on tietysti yksi tapa koittaa seurata arvoa, mutta niitä ei ole kuitenkaan tehty seurantaa varten.

Dpo 10, pp 5. Tänään pitää pistää viimeinen Ovitrelle-naksu. Ja tänään on myös ollut huono olo 🤯 koskahan uskaltais testata? Virallinen testipäivä vasta ens viikon torstaina… mulla edellisessä raskaudessa (ja sitä edeltävässä kemiallisessa) on alkanut hyvin varhain oireena huonovointisuus. Voihan toki myös olla että oon syönyt jotain sopimatonta.

Näyttää hyvältä @J90. Toivottavasti viivat on jatkaneet vahvistumista!

Paljon tsemppiä piinailuun @Viisi. Jospa nuo oireet tietäisi hyvää 🙏🏽

Meillä tästäkin PASista nega ja joudutaan uudelle icsi-kierrokselle. Olo on aika tyhjä. Julkisen odotusajat tuntuu niin loputtoman pitkiltä. Ekaan kierrokseen (sis. perinnöllisyysneuvonta, alkiodiagnostiikka, icsi ja 2x PAS) meni aikaa yli 2v. Toki seuraava kierros menee varmasti nopeammassa aikataulussa.

Tää palsta tuo paljon toivoa..moni mahdottomaltakin tuntunut tilanne on päättynyt hyvin. Samalla on myös niin paha mieli kaikkien valtavia pettymyksiä kokeneiden puolesta 💔

Takaisin