Pakastealkion siirto (PAS)

Varmaan lääköri osaa sulle kertoa parhaiten. Luin, että se riippuu muttausajankohdasta. Kerro sit miten käy sen kans?

Mulla alkoi tänään letrozolin ottaminen (kp2-6), kohti siirtoa mennään siis!

Pikkuhiljaa pitää vähän tehdä ajatustyötä tämän kanssa. Mites piinapäivillä sai urheilla? Mulla on ollu kahta eri ohjetta. Rauhakseltaan / saa urheilla! 🙈‼️🤷🏼‍♀️ Ehkä ottaisin suht rauhakseltaa, mutta kuitenkin tanssisin (aika kova sykkeistä välillä)…Kunhan pääsee siirtoon asti💪🏻

Metformiinia sai köyttää positiiviseen testiin asti… En tiedä onko siitä ollut apua, mutta yhden purkin söin jo ja toinen menossa. Painoa siis olen yrittänyt saada pois jo vuosia. Stressi varmaan pitänyt kiinni. Nyt vähemmän stressiä. 🙏🏻

Mä en enää muusta, että siirretäänkö 5 päiväinen alkio 5 päivää oviksesta? Mä oon jotenkin nollannut pääni. Tää on ollu pitkä ja kivinen tie…
Googlailin että ei sen pitäs haitata jos on korkea 🧐 muuta kuin et sivuvaikutuksia voi olla, väsymystä ja mielialan vaihtelua. Molemmat löytyy 🫠

Varmaan lääköri osaa sulle kertoa parhaiten. Luin, että se riippuu muttausajankohdasta. Kerro sit miten käy sen kans?

Mulla alkoi tänään letrozolin ottaminen (kp2-6), kohti siirtoa mennään siis!

Pikkuhiljaa pitää vähän tehdä ajatustyötä tämän kanssa. Mites piinapäivillä sai urheilla? Mulla on ollu kahta eri ohjetta. Rauhakseltaan / saa urheilla! 🙈‼️🤷🏼‍♀️ Ehkä ottaisin suht rauhakseltaa, mutta kuitenkin tanssisin (aika kova sykkeistä välillä)…Kunhan pääsee siirtoon asti💪🏻

Metformiinia sai köyttää positiiviseen testiin asti… En tiedä onko siitä ollut apua, mutta yhden purkin söin jo ja toinen menossa. Painoa siis olen yrittänyt saada pois jo vuosia. Stressi varmaan pitänyt kiinni. Nyt vähemmän stressiä. 🙏🏻

Mä en enää muusta, että siirretäänkö 5 päiväinen alkio 5 päivää oviksesta? Mä oon jotenkin nollannut pääni. Tää on ollu pitkä ja kivinen tie…
Mulle korostettu molempina kertoina, että mahdollisimman normaalia elämää. Mikä mulle tarkoittaa ajoittain myös raskaampaa liikuntaa. Hengästyn cyclojen takia kuitenkin herkemmin, niin se vähän rajoittaa intensiteettiä. Eli liikkuisin niin, mikä itsestä tuntuu hyvältä.

5pv alkio siirretään yleensä 5pv ovisplussasta, joskus voidaan siirtää myös kuudentena päivänä.

Oon niin pahoillani @StellaMom.
Ja @Kumma myös ❤️‍🩹

@Sandra84 mielestäni siirtoihin liittyvä liittyvä ohje urheilla rauhakseen liittyy enemmän siihen, ettei sit vaan syytteisiin itseä että raskaalla rehkimisellä on ”pilannut” kiinnittymisen. Liikunnalla kun ei voi alkioon eikä taida myöskään kohdun olosuhteisiin oikeasti voida vaikuttaa. Tai näin mä oon ymmärtänyt jostain 🙈 ilmeisesti kevyt liikunta voi vaikuttaa positiivisesti verenkiertoon oli petipotilaaksi ei ainakaan tarvitse jäädä.

@Viisi mä en ainakaan oo ikinä törmännyt mihinkään ylärajoihin. Mutta tietysti kiinnostaa ottaako hoitava taho arvoon kantaa (oliko siinä jotain tukilääkkeitä mukana)

Oon niin pahoillani @StellaMom.
Ja @Kumma myös ❤️‍🩹

@Sandra84 mielestäni siirtoihin liittyvä liittyvä ohje urheilla rauhakseen liittyy enemmän siihen, ettei sit vaan syytteisiin itseä että raskaalla rehkimisellä on ”pilannut” kiinnittymisen. Liikunnalla kun ei voi alkioon eikä taida myöskään kohdun olosuhteisiin oikeasti voida vaikuttaa. Tai näin mä oon ymmärtänyt jostain 🙈 ilmeisesti kevyt liikunta voi vaikuttaa positiivisesti verenkiertoon oli petipotilaaksi ei ainakaan tarvitse jäädä.

@Viisi mä en ainakaan oo ikinä törmännyt mihinkään ylärajoihin. Mutta tietysti kiinnostaa ottaako hoitava taho arvoon kantaa (oliko siinä jotain tukilääkkeitä mukana)
Lääkärin ohje oli vaan että jos progesteroni on alle 50 niin sitten tukilääkitystä lisätään. Mulla lääkityksenä 2+2 terolutit, lugesteron aamuin illoin ja lisäksi ovitrellestä joka toinen ilta ”naksu” viiden päivän ajan.

Täällä soittelin tänään klinikalle ja vahvistivat kaiken. Eli lääkkeet lopetetaan tänään ja menkat saa alkaa, vaikka tämä oli hyvä merkki että alkio yritti kiinnittyä ja jotenkin odotin ettei ekalla voi olla onni niin harmitti eilen tosi paljon. Tänään on influenssa jatkunut kauheana, silleen onnekasta ettei raskaana tarvitse olla huolissaan että selviääkö pienokainen tällaisesta!
Suunnitelma on että seuraavassa kierroksessa yritetään toisen blaston kanssa, tällä kertaa ovitrelle koska oma ovulaatio oli hankalaa saada kiinni. Sekin helpottaa ajoittamista toki! Hiljenen varmaan täällä nyt hetki taas kun tulee tämä odotusaika ☝🏻 tsemppiä muille piinaajille ja tarrasukkia mukaan!

Takaisin