Pakastealkion siirto (PAS)

Sama täällä, toivotaan parasta ❤️ Yritän pysyä positiivisena mutta kyllä tää mietityttää. Ja sit se ultra, tuleeko sieltä positiivisia uutisia? Milloin sulla on ultra?
Yritän kans aatella että on todennäkösempää että kaikki menee hyvin, kuin että ei menis, mutta silti ei uskalla olla ihan täysillä iloinen...ultra kyllä jännittää, voi kun siellä ois kaikki hyvin, ehkä sitten uskaltas vähän huokasta 🙏🏻 mulla on se ens viikon lauantaina, eli ei onneksi enää hirmu kauan tarvi jaksaa odottaa 🫣 jotenki niin madellu nää ekat viikot

Yritän kans aatella että on todennäkösempää että kaikki menee hyvin, kuin että ei menis, mutta silti ei uskalla olla ihan täysillä iloinen...ultra kyllä jännittää, voi kun siellä ois kaikki hyvin, ehkä sitten uskaltas vähän huokasta 🙏🏻 mulla on se ens viikon lauantaina, eli ei onneksi enää hirmu kauan tarvi jaksaa odottaa 🫣 jotenki niin madellu nää ekat viikot

Wau! Jes! Mahtavaa 😍👍 Onneksi on jo noin pian! 😊 Mulla vielä 2 vk ja 6 pv x) tämmönen "montako päivää ultraan" count down 😀😆
Sit voi huokaista ja laskea hartiat alas korvista, jos kaikki on hyvin vu:ssa :)

@Saaruski kiitos!😍 Olen myös mennyt lataamaan raskaussovelluksen, mistö voi seurata viikkoja ja kehitystä.. Ehkä vähän turhan innokasta🤣 Omien laskujen mukaan mulla olis nyt myös menossa 4+3!

Huomasin, että cyclogestiä oli kirjoitettu aika reipas määrä reseptille, joten jatkan sitä ainakin ensimmäiseen ultraan asti. En uskalla lopettaa vielä, vaikka ohjeen mukaan pitäisi.

@Saaruski kiitos!😍 Olen myös mennyt lataamaan raskaussovelluksen, mistö voi seurata viikkoja ja kehitystä.. Ehkä vähän turhan innokasta🤣 Omien laskujen mukaan mulla olis nyt myös menossa 4+3!

Huomasin, että cyclogestiä oli kirjoitettu aika reipas määrä reseptille, joten jatkan sitä ainakin ensimmäiseen ultraan asti. En uskalla lopettaa vielä, vaikka ohjeen mukaan pitäisi.
Ihanaa ❤️ Joo, mä tarkistin kannasta kans oman ja oli määrätty 3 pakettia ja sitten 10 pakettia 😀 eli kyllä pitäs hyvin riittää viikolle 8 asti ja riittää itseasiassa nyt kun laskin niin 13 viikoksi 😀

Wau! Jes! Mahtavaa 😍👍 Onneksi on jo noin pian! 😊 Mulla vielä 2 vk ja 6 pv x) tämmönen "montako päivää ultraan" count down 😀😆
Sit voi huokaista ja laskea hartiat alas korvista, jos kaikki on hyvin vu:ssa :)
Joo nyt voi ruveta jo aatteleen että "alle viikko" 😂 ja sit on kiva ku ultran jälkeen on aika pian eka neuvola, ja sithän ne verikokeet ja nt-ultratki alkaa pian jo oleen ajankohtasia, vähä tapahtuuki jotain! Tuntuu että tää ihan alkuraskaus on vaan tämmöstä oottelua ja miettii vaan että onko siellä kohdussa ees elämää 😅
Tsemppiä sulleki näihin kituviikkoihin, onneksi näitä alkuraskauden ultria kuitenki tehään niin ei tarvi sinne ekaan viralliseen ultraan oottaa!

@Saaruski ja @Fellowes, mulla on varhaisultraan aikaa vielä yli kolme viikkoa 😩 mutta onneksi yli yli puolet tästä ajasta menee työmatkalla. Saa toivottavasti ajatukset muualle silloin!

@linatella ja @Saaruski, mä oon nyt pääni puhki miettinyt tuota Cyclogestin lopettamisasiaa. En tänään enää sitä ottanut, mutta mietin silti edelleen, että pitäisikö jatkaa kuitenkin. 😅😩 Ärsyttävän ahdistavaa.

@TuulenTyttö ymmärrän ahdistuksen!😅 Jotenkin itsestä tuntuu vaan turvallisemmalta jatkaa, vaikka en tiedä onko siitä edes mitään hyötyä. Olen miettinyt, että jatkaisiko vain puolikkaalla annoksella vai samalla 2x päivä🤔
Mä mietin, et kuulostelen oloa maanantaihin asti ja sit kysyn työterveyslääkäriltä vielä. Se voi olla kyllä tyhjä arpa se, mutta saapahan vielä varmistuksen. 🙈 Varaan työterveyteen muutenkin ajan, kun hoitavalta taholta pyydettiin varmistamaan mun käyttämät lääkkeet määräävältä taholta 🤔😅

Muokattu viimeksi:
Sen verran kommentoin tuohon Cyclogest-asiaan, että itsellä lyhyt kierto ja siksi edelleen sitä käytän, vaikka lääkäri sanoi, että vu jälkeen voi lopettaa (nyt menossa 9+2). Aluksi oli annoksella 2 + 2, kun sain tietoon proge- ja hCG-arvon, niin tiputin annokseen 1 + 1. Vu jälkeen, joka oli 7+4, pudotin vielä annokseen kerran päivässä ja tällä menen nyt vielä pari viikkoa, mitä Cycloja jäljellä. Tuo varmastikin riittää. 😊 Tämä siis oman mielenrauhan takia.

Hei taas! Päivittelen tänne tuon Cyclogest tilanteen. Kävin tosiaan työterveyslääkärillä ja käytiin läpi päivittäisessä käytössä olevat lääkkeet. Samalla kysyin hänen mielipiteensä Cyclogestiin, ja voisiko sitä tarvittaessa jatkaa. Hän kuitenkin sanoi, ettei ole paras henkilö tähän vastaamaan ja kannusti vielä olemaan yhteydessä hoitavaan tahoon. Laitoin sitten vielä TYKSiin viestiä, kun asia painoi mieltä ja sieltä sain rauhoittelevan vastauksen.

He sanoivat, että ei ole täysin varmaa tarvitsisiko Cyclogestiä edes ollenkaan, kun minulla on omaakin hormoonitoimintaa. Cyclogest kuitenkin käytetään tukilääkkeenä siirron yhteydessä, mutta koska sen tarpeellisuudesta ei olla satavarmoja, niin siksi ylimääräinen lääkekuorma pyritään minimoimaan. He tiivistävät hyvin, että progesteronilisä ei kuitenkaan tee huonosta raskaudesta hyvää, ja tätä oon yritännyt itselleni muistuttaa. Mun keltarauhasen ja istukan tuottamat hormoonitasot pitäisi kyllä riittää, jos raskaudessa kaikki hyvin. Jotenki nämä viestit nyt rauhoittivat mun mieltä 🥹❤️ ja se myös rauhoittaa mieltä, kun raskausoireet voimistuvat, vaikkei kaikki olleet ihania olekaan 😅 tsemppiä kaikille tähän viikkoon ❤️

Hei taas! Päivittelen tänne tuon Cyclogest tilanteen. Kävin tosiaan työterveyslääkärillä ja käytiin läpi päivittäisessä käytössä olevat lääkkeet. Samalla kysyin hänen mielipiteensä Cyclogestiin, ja voisiko sitä tarvittaessa jatkaa. Hän kuitenkin sanoi, ettei ole paras henkilö tähän vastaamaan ja kannusti vielä olemaan yhteydessä hoitavaan tahoon. Laitoin sitten vielä TYKSiin viestiä, kun asia painoi mieltä ja sieltä sain rauhoittelevan vastauksen.

He sanoivat, että ei ole täysin varmaa tarvitsisiko Cyclogestiä edes ollenkaan, kun minulla on omaakin hormoonitoimintaa. Cyclogest kuitenkin käytetään tukilääkkeenä siirron yhteydessä, mutta koska sen tarpeellisuudesta ei olla satavarmoja, niin siksi ylimääräinen lääkekuorma pyritään minimoimaan. He tiivistävät hyvin, että progesteronilisä ei kuitenkaan tee huonosta raskaudesta hyvää, ja tätä oon yritännyt itselleni muistuttaa. Mun keltarauhasen ja istukan tuottamat hormoonitasot pitäisi kyllä riittää, jos raskaudessa kaikki hyvin. Jotenki nämä viestit nyt rauhoittivat mun mieltä 🥹❤️ ja se myös rauhoittaa mieltä, kun raskausoireet voimistuvat, vaikkei kaikki olleet ihania olekaan 😅 tsemppiä kaikille tähän viikkoon ❤️

Hei kiitos tästä viestistä ❤️ Oon just tänä aamuna taas miettinyt että mitä teen tuon cyclogestin kans, kun se pitäis tän viikon jälkeen lopettaa 😅 Aattelin että käytän sen paketin nyt kuitenkin loppuun, mutta harkitsin jo että haenko vielä apteekista lisää kun reseptillä ois enemmänkin 🙈 Mutta nyt kun luin tän, niin ehkä määkin luovun niistä tukilääkkeistä kunhan tuo paketti loppuu, sillon on viikkojaki jo 9 + jotain niin eiköhän istukka jo tuota sen mitä pitää 🙏🏻 Ja periaatteessa keltarauhanenkin on varmaan ollut toiminnassa koko ajan, eli en tiiä onko tuo cyclogest edes ollut ns.pakollinen.

Heips! Ekaa kertaa kirjoittelemassa tähän ketjuun, sillä ensimmäinen. PAS suunnitteilla marraskuulle. Nyt kp7 menossa ja ensi viikolla olisi tarkoitus käydä ultrassa ja suunnitella siirto. Jännittävää!

Meillä on pakkasessa kaksi siirtovalmista alkiota ja 3x varhaista blastoa. Itse toivoin, että nuo kolme sulatettaisiin ja jatkoviljeltäisiin ensin, jotta tietäisi mitä niille käy. Jos niistä jokin kehittyy blastoksi, niin se sitten siirtoon. En nyt ole ihan varma, että mitä tapahtuu jos yksikään kolmesta ei kehity, ehtiikö pakkasesta vielä sulattaa siirtoon yhden valmiista blastoista vai meneekö sitten kierto ohi. Onko muita lähdössä PASiin tässä kuussa?

Tsemppiä tähän kiertoon ja tulevaan siirtoon @Ness ! Toivottavasti kaikki menee putkeen ja jo tästä ekasta siirrosta alkais raskaus 😊

Tulin tännekin nyt kertomaan ultrakuulumisia, kun oli niistä varhaisultrista aiemmin puhetta. Meillä tosiaan oli tänään vu, ja siellä oli kaikki kunnossa 😍 vahva syke näkyi ja alkio vastas tismalleen viikkoja. Jännitin ihan hirveesti tota ultraa, ja nyt on kyllä tosi helpottunu olo. 🙏🏻 Edelleenhän tässä ollaan alkutaipaleella, mutta yks iso etappi nyt saavutettu!

Moikka! Oon uus täällä ja kirjoitin saman viestin toiseen ketjuun, mutta ehkä kuuluu paremmin tänne. Toinen kierros icsiä tehty ja ensi viikolla vihdoinkin siirto omaan kiertoon. Olemme julkisella hoidoissa ja mua on jo aikaisemminkin mietityttänyt, että ovathan tukilääkkeet (cyclogest x2) riittävät. Nyt haluaisin selvittää itse progearvon verikokeella ja konsultoida lääkäriä tarvittaessa. Kiinnostaisi kuulla, oletteko te mittailleet progea ja missä kohtaa siirtoa? Mulla siirto tehdään 5 päivää ovisplussasta eli kannattaiskohan verikoe ottaa siirtopäivän aamuna ennen aamun cycloa. Vai myöhemmin kun siirto on jo tehty?

@Kukkaa2 kiva saada muitakin PAS-piinailijoita tähän ketjuun ❤️ En osaa vastata sun kyssäreihin kun eka siirto vasta tulossa. Mulla on kuitenkin kerran mitattu proge inssin jälkeen, ja silloin arvo oli 30. Tämä oli julkisella, eivätkä ottaneet siihen mitään kantaa, heidän mittapuulla ”riittävä”. Yksityiselle siirtyessä ei oo mitattu progea, mutta tukilääkkeestä lääkäri kyllä puhui, että tulee terolut + cyclogest ja siirron yhteyteen gonapeptyl. Täytyypä kysyä, että tuleeko siirron jälkeen progemittausta vaikka on tukilääkitys.

Tsemppiä tähän kiertoon ja tulevaan siirtoon @Ness ! Toivottavasti kaikki menee putkeen ja jo tästä ekasta siirrosta alkais raskaus 😊

Tulin tännekin nyt kertomaan ultrakuulumisia, kun oli niistä varhaisultrista aiemmin puhetta. Meillä tosiaan oli tänään vu, ja siellä oli kaikki kunnossa 😍 vahva syke näkyi ja alkio vastas tismalleen viikkoja. Jännitin ihan hirveesti tota ultraa, ja nyt on kyllä tosi helpottunu olo. 🙏🏻 Edelleenhän tässä ollaan alkutaipaleella, mutta yks iso etappi nyt saavutettu!
Onnea niin paljon! ❤️🥰 Mulla vielä 1 viikko ja 5 päivää varhaisultraan, pelottaa 🙈

Hei! Liityn mukaan tähän Pas porukkaan. Meillä tulossa Pas 13.11 ja tukilääkkeena Cyclogest, joka piti aloittaa tänään. Yritin anoa Hussilta gonapeptyliä tueksi, mutta eivät suostuneet 🥲. On kaksi siirtoa takana eikä plussan plussaa. Nyt niin toivon, että olisi jo meidän aika plussalle.

Hei! Liityn mukaan tähän Pas porukkaan. Meillä tulossa Pas 13.11 ja tukilääkkeena Cyclogest, joka piti aloittaa tänään. Yritin anoa Hussilta gonapeptyliä tueksi, mutta eivät suostuneet 🥲. On kaksi siirtoa takana eikä plussan plussaa. Nyt niin toivon, että olisi jo meidän aika plussalle.
Tsemppiä siirtoon! Toivottavasti nyt tulis kaivattu lopputulos 🙏🏻❤️
Perusteliko ne yhtään miksi ei kirjottanu tohon gonapeptyliin reseptiä? Oysissa eivät ees kyselleet mtn ku käskivät vaan tuikata sen molemmissa siirroissa 🤔 oudolta tuntuu että hilloavat sitä, kun itehän se maksetaan ja ei kai siitä mitään haittaa luulis olevan.

Takaisin