Hei taas! Päivittelen tänne tuon Cyclogest tilanteen. Kävin tosiaan työterveyslääkärillä ja käytiin läpi päivittäisessä käytössä olevat lääkkeet. Samalla kysyin hänen mielipiteensä Cyclogestiin, ja voisiko sitä tarvittaessa jatkaa. Hän kuitenkin sanoi, ettei ole paras henkilö tähän vastaamaan ja kannusti vielä olemaan yhteydessä hoitavaan tahoon. Laitoin sitten vielä TYKSiin viestiä, kun asia painoi mieltä ja sieltä sain rauhoittelevan vastauksen.
He sanoivat, että ei ole täysin varmaa tarvitsisiko Cyclogestiä edes ollenkaan, kun minulla on omaakin hormoonitoimintaa. Cyclogest kuitenkin käytetään tukilääkkeenä siirron yhteydessä, mutta koska sen tarpeellisuudesta ei olla satavarmoja, niin siksi ylimääräinen lääkekuorma pyritään minimoimaan. He tiivistävät hyvin, että progesteronilisä ei kuitenkaan tee huonosta raskaudesta hyvää, ja tätä oon yritännyt itselleni muistuttaa. Mun keltarauhasen ja istukan tuottamat hormoonitasot pitäisi kyllä riittää, jos raskaudessa kaikki hyvin. Jotenki nämä viestit nyt rauhoittivat mun mieltä

ja se myös rauhoittaa mieltä, kun raskausoireet voimistuvat, vaikkei kaikki olleet ihania olekaan

tsemppiä kaikille tähän viikkoon