Pakastealkion siirto (PAS)

oi kiitos @Umbra!!! Joo mulle ei oo vieläkään tullu puhelua, valkkaan just klinikkapikkareita ja ajotan pissat niin kuin joku ihminen jolle on luvattu ihka oikea alkio ja jolle on tiimi valmiina??? Häh!! Hiljasuudesta pitää päätellä että saa tulla ja kyllä ihmiset tukee mua isoissa unelmissa... järkyttävää. Pitää äkkiä viipottaa junaan että ehin ostella sinne juotavat ja kärvistellä pissahädän ja passin kaa perille :D pitäkää peukkui pystys pikkupikkupikkupienelle!
Pidetään peukkuja 👍🏻👍🏻 Oma kokemus: siirto oli aamupäivällä ja hetki ennen siirtoa kerroin kuinka jännissäni olin ja miten olin koko aamun ollut stressissä siitä tuleeko soittoa.. Lääkäri sitten sanoi, että kyllä he olis jo heti aamusta soittaneet, mikäli olisi ollut jotain häikkää. Eli siellä on kaikki loistavasti ja alkio siirretään tänään 🌸 Ole huoletta ✨

Kysyisin että onko kellään tietoa/mielipidettä uimisesta PAS jälkeen? Kun tuo juhannus tuossa kolkuttelee heti perään... Oon aiemmin raskauksissa elänyt ihan normielämää (toki ruokavaliojutut ja päihteettömyys) ja käynyt luonnonvesissä ja uimahallissa uimassa, mutta nyt mietin kun sinne kohtuun on kuitenkin juuri ns avattu reitti, että mitenköhän... joskus luin että jotkut välttää jo yritysaikana esim matala-asteisen tulehduksen välttämiseksi. Itse en mutta mietin että tuolleen heti PAS jälkeen pitäisiköhän tai onko tämä jopa ohje.
Minä luottaisin suomalaisten lääkärien arvioon. Varsinkin jenkkisivujen ohjeet alkaa lähennellä sellaista keskiaikamenoa, että pitäisi vain maata hiljaa sängyssä eikä tehdä tai ajatella mitään rasittavaa.

Suosikkiesimerkkini on, että aika moni jenkkisivu sanoo, ettei raskauden aikana syke saa nousta yli 130. Kysyin lastenlääkäriltä ja nauroi, sanoi että UKK:n raskausajan liikuntaohjeet ovat turvalliset.

Takaisin