Pakastealkion siirto (PAS)

oi kiitos @Umbra!!! Joo mulle ei oo vieläkään tullu puhelua, valkkaan just klinikkapikkareita ja ajotan pissat niin kuin joku ihminen jolle on luvattu ihka oikea alkio ja jolle on tiimi valmiina??? Häh!! Hiljasuudesta pitää päätellä että saa tulla ja kyllä ihmiset tukee mua isoissa unelmissa... järkyttävää. Pitää äkkiä viipottaa junaan että ehin ostella sinne juotavat ja kärvistellä pissahädän ja passin kaa perille :D pitäkää peukkui pystys pikkupikkupikkupienelle!
Pidetään peukkuja 👍🏻👍🏻 Oma kokemus: siirto oli aamupäivällä ja hetki ennen siirtoa kerroin kuinka jännissäni olin ja miten olin koko aamun ollut stressissä siitä tuleeko soittoa.. Lääkäri sitten sanoi, että kyllä he olis jo heti aamusta soittaneet, mikäli olisi ollut jotain häikkää. Eli siellä on kaikki loistavasti ja alkio siirretään tänään 🌸 Ole huoletta ✨

Kysyisin että onko kellään tietoa/mielipidettä uimisesta PAS jälkeen? Kun tuo juhannus tuossa kolkuttelee heti perään... Oon aiemmin raskauksissa elänyt ihan normielämää (toki ruokavaliojutut ja päihteettömyys) ja käynyt luonnonvesissä ja uimahallissa uimassa, mutta nyt mietin kun sinne kohtuun on kuitenkin juuri ns avattu reitti, että mitenköhän... joskus luin että jotkut välttää jo yritysaikana esim matala-asteisen tulehduksen välttämiseksi. Itse en mutta mietin että tuolleen heti PAS jälkeen pitäisiköhän tai onko tämä jopa ohje.
Minä luottaisin suomalaisten lääkärien arvioon. Varsinkin jenkkisivujen ohjeet alkaa lähennellä sellaista keskiaikamenoa, että pitäisi vain maata hiljaa sängyssä eikä tehdä tai ajatella mitään rasittavaa.

Suosikkiesimerkkini on, että aika moni jenkkisivu sanoo, ettei raskauden aikana syke saa nousta yli 130. Kysyin lastenlääkäriltä ja nauroi, sanoi että UKK:n raskausajan liikuntaohjeet ovat turvalliset.

Pessimistikin pettyy, nega testattu. Taas alkaa itsensä keräily. Miten sitä jaksaa uskoa että seuraavatkaan alkiot voisi tarttua mukaan, kun ei nämä aiemmatkaan. 😔
Oon pahoillani, tuo tunne on musertava ❤️‍🩹

oi kiitos @Umbra!!! Joo mulle ei oo vieläkään tullu puhelua, valkkaan just klinikkapikkareita ja ajotan pissat niin kuin joku ihminen jolle on luvattu ihka oikea alkio ja jolle on tiimi valmiina??? Häh!! Hiljasuudesta pitää päätellä että saa tulla ja kyllä ihmiset tukee mua isoissa unelmissa... järkyttävää. Pitää äkkiä viipottaa junaan että ehin ostella sinne juotavat ja kärvistellä pissahädän ja passin kaa perille :D pitäkää peukkui pystys pikkupikkupikkupienelle!
Taisit siis päästä siirtoon? 😊 Meilläkin siirrettiin eilen hyvälaatuinen alkio. Yksi ei ollut selvinnyt jatkoviljelystä, joten pakkaseen meni vain yksi ihan hyvä.

Siirto meni hyvin ja loppupäivä meni mukavasti, mutta yöllä tapahtui jotain kummallista. Heräsin tosi levottomaan oloon, sellaiseen, ettei missään asennossa pystynyt olemaan ja sain jonkun krampin tyylisen alavatsaan. Tästä jäi kroppaan sellainen ihmeellinen jännitystila ja olo kuin olisi treenannut vatsalihaksia. Nyt tietenkin heti ajattelen, että joku meni pieleen ja kroppa taistelee alkiota vastaan 🤯

Olisikohan Hermeli voinut jäädä kohtuun vähän jtn jännitystä tai sit ylipäätään se tökkiminen laukaissut jonkun lihaskrampin siinä? En usko että se pilaa alkion mahdollisuuksia, aika hyvin se on siellä tallessa ja raskauteenkin liittyy kaikenmaailman kramppeja ja supisteluja. Ja kohdussa on kuitenkin limakalvo ja lihakset ja eri kerroksia siis. Mulla on ainakin nuorempana ollut esim yhdynnän jälkeen aika yleisiä sellaiset satunnaiset krampit, joskus tosi pahatkin niin että ei millään se jännitystila lauennut ja tuli ihan oksennuskin. Niin luulen että joillain voi olla herkkä se lihas reagoimaan jos sitä ns häiritään.

Hei mä kyselen vielä tuosta uimisesta! Meillä kanssa jos kaikki menee hyvin olisi tuoresiirto huomenna.. En oo niin ehkä siitä uimisen tulehdusriskistä huolissani, mutta voiko kiinnittymistä jotenkin haitata se, jos pulahtelee oletettavasti kylmään järviveteen? Mietin kun kaikissa vinkeissä on pitää jalat ja kohtu lämpimänä, niin viileä uintivesi ei ehkä ainakaan auta? Mitä ootte mieltä?

@Liise Paljon voimia sinne. ❤️ Nuo on aina varmasti musertava tilanteita. 💔

@*Ninni* En ole asiantuntija, mutta ajattelen itse, että suurin riski olisi se tulehdus riski nimenomaan, eikä se kylmäaltistus. Sehän on hetkellistä vain.. Jos muuten pitää itsensä lämpimänä! ☺️

Täällä pp5, ei oikein mitään raportoitavaa. Viikonloppuna olin aivan tajuttoman väsynyt, mutta se johtunee viime viikkojen työkuormasta ja siitä, että sai siirron toteutumaan, stressi laukesi. Maanantaina pusersin työhomman pakettiin, iltavuoro kesti yli puolen yön. Mutta nyt on vapautunut kapasiteettia tarkkailla olemattomia oireita. 😅 Ilmeisesti tukilääkkeetkään ei aiheuta mainitsemisen arvoisia oireita. 🤭 Tänä aamuna heräsin kurkku kipeänä, mikä vähän sai mieltä toivomaan, että jospa olisi jotain kiinnittymiseen liittyvää suojaustason laskua, mutta enpä tiedä. Ei ole odotukset kovin korkealla, eikä testaushimoja kyllä yhtään.

Taisit siis päästä siirtoon? 😊 Meilläkin siirrettiin eilen hyvälaatuinen alkio. Yksi ei ollut selvinnyt jatkoviljelystä, joten pakkaseen meni vain yksi ihan hyvä.
Päivitän tähänkin ketjuun, että kyllä, pääsin eilen siirtoon! Muut jäi pitkään viljelyyn niin pakastustuloksia vielä odotellaan huomiseen, mutta viisi siellä tämän siirretyn lisäksi vielä porskutti.
Mikäs teillä on testipäivä? :) Ollaanko samoissa jännityksissä?

Hei mä kyselen vielä tuosta uimisesta! Meillä kanssa jos kaikki menee hyvin olisi tuoresiirto huomenna.. En oo niin ehkä siitä uimisen tulehdusriskistä huolissani, mutta voiko kiinnittymistä jotenkin haitata se, jos pulahtelee oletettavasti kylmään järviveteen? Mietin kun kaikissa vinkeissä on pitää jalat ja kohtu lämpimänä, niin viileä uintivesi ei ehkä ainakaan auta? Mitä ootte mieltä?
@*Ninni* Minäkin olen ymmärtänyt, että juurikin se tulehdus voisi häiritä kiinnittymistä ja sen vuoksi vältettävä uintia/ammekylpyjä siirron jälkeen. Kylmä ei siis käsittääkseni ole se ongelma vaan juurikin mahdolliset tulehdukset.

@Puolikuu edelleen tsemppiä pitkään odotteluun!!

@punktiopikkarit Tosi hieno määrä alkioita ja toivotaan parasta mahdollista lopputulosta toteutuneen siirron suhteen❤️

@*Ninni* mä kysyin lääkäriltä siirron yhteydessä just tästä, että voiko uida järvessä, missä vesi on kylmää (sen parin päivän varoajan jälkeen, ettei ole enää tulehdusriskiä), niin lääkäri antoi vihreäävaloa. Eli eikun nauttimaan viileistä luonnonvesistä. :)

Kuulemma veden viileys on ihan ok (avantouintia ei tosin suositella), mutta sinilevästä varoiteltu siltä varalta, että vettä menee suuhun. Uintikelpoinen luonnonvesi ei ole ongelma.

Olisikohan Hermeli voinut jäädä kohtuun vähän jtn jännitystä tai sit ylipäätään se tökkiminen laukaissut jonkun lihaskrampin siinä? En usko että se pilaa alkion mahdollisuuksia, aika hyvin se on siellä tallessa ja raskauteenkin liittyy kaikenmaailman kramppeja ja supisteluja. Ja kohdussa on kuitenkin limakalvo ja lihakset ja eri kerroksia siis. Mulla on ainakin nuorempana ollut esim yhdynnän jälkeen aika yleisiä sellaiset satunnaiset krampit, joskus tosi pahatkin niin että ei millään se jännitystila lauennut ja tuli ihan oksennuskin. Niin luulen että joillain voi olla herkkä se lihas reagoimaan jos sitä ns häiritään.
Ehkä se voi olla sellaista 🤔 Koko päivän on juilinut alavatsaa ja välillä liikkuessa tuntuu sellaisi krampin tyylisiä molemmin puolin. Jännittää mitä tästä tulee 😬 Mutta totta, että alkio on varmasti jokatapauksessa hyvässä turvassa.

Päivitän tähänkin ketjuun, että kyllä, pääsin eilen siirtoon! Muut jäi pitkään viljelyyn niin pakastustuloksia vielä odotellaan huomiseen, mutta viisi siellä tämän siirretyn lisäksi vielä porskutti.
Mikäs teillä on testipäivä? :) Ollaanko samoissa jännityksissä?
Hyvältä kuulostaa teidän tilanne! 😊👍🏻 Meillä on testipäivä 27.6. Tuntuu ikuisuudelta! Entäs teillä?

Täällä jännätään kuumeisesti että onnistuuko tuoresiirto tänään... Punktio oli tosiaan tiistaina, ja eilisen tiedon mukaan kaksi munasolua yhdeksästä kypsästä olisi hedelmöittynyt. Miten onkaan kuumottavaa tuota puhelinta seurata, että tuleeko sieltä soitto Tilkasta :Face Without Mouth: Moneenkohan mennessä ne soittaisi jos alkiot olisi kuukahtaneet? Jos kaikki menee nappiin, meillä olisi testipäviä 2.7, just ennen kesäloman alkua :loudlycrying:

Täällä jännätään kuumeisesti että onnistuuko tuoresiirto tänään... Punktio oli tosiaan tiistaina, ja eilisen tiedon mukaan kaksi munasolua yhdeksästä kypsästä olisi hedelmöittynyt. Miten onkaan kuumottavaa tuota puhelinta seurata, että tuleeko sieltä soitto Tilkasta :Face Without Mouth: Moneenkohan mennessä ne soittaisi jos alkiot olisi kuukahtaneet? Jos kaikki menee nappiin, meillä olisi testipäviä 2.7, just ennen kesäloman alkua :loudlycrying:
oi, niimpä!! Voi, mä en tiiä moneltako ne soittais... oot niin mun mielessä, mulla oli toissapäivänä just tää puhelimenpuristusaamu

Hermeli ja @punktiopikkarit Täällä myös aion testata 27.6. vaikka virallinen testipäivä vasta seuraavalla viikolla.. Seuraan sit mahdollista viivan haalistumista Ovitrellen vaikutuksen poistuttua.. 😬 Pidän teille myös kovasti peukkuja!! (Punktiopikkarit, onnea hirmuisesti mahtavista tuloksista, toisesta ketjusta!!! 😍)

@*Ninni* Sinne myös kovasti pidän peukkuja, että pääsisit siirtoon. Musertava takaisku tuli määrien kanssa, mutta jospa nuo jaksaisivat porskuttaa pitkälle. 🙏🙏

Missähän mun ovisplussa viipyy! Eka sitä pelkäs et ovis on liian aikasin ja nyt sit et se menee liian pitkälle. Kauheeta jännittämistä tämä.

Nyt on alkio kyydissä :loudlycrying: :red-heart: Kuulemma tämä oli oikein hyvälaatuinen, mutta se toinen ei ihan priima. Se on kans pakkasessa, mutta ne aikoo sen kesällä sulattaa ja jatkoviljellä, juhannuksesta johtuen kun ei ihan optimi-ikä pakastukselle tänään. Kunpa tää pieni juhannusvauva tarraisi :folded:
Voi pieni!!!! Voi me ollaan niin samoissa, nyt meillä on molemmilla hyvänlaatuset pikkupikkutuorealkiot kyydissä, Juhannusta vasten. Ihan hirveesti tarrasukkia sinne!!
Oi ja @Puolikuu testisynkassa ! Jes hyvä me, nyt vaan eteenpäin!

Takaisin