Painonnousua

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuu 2012' aloitti milu2012, 27 elo 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. milu2012 Aloittelija

Heips, tästä ainaisesta ongelmasta ainakin itseni kohdalla :)

Paljonko arvon leideillä on tullut tähän mennessä puntariin lisävärinää?

Itse olen rv 24+2, lähtöpaino 87 ja siihe vielä noussu 8kg. Tuntuu niin hurjalle mutta kai se on geeneissä, omalla äitilläni nousi 22 kg odottaessa. Neuvolassa sanottu että nyt ei sit enää :) mutta mielestäni olen katsonut mitä syön ja iltamässäilyä en harrasta kuin hedelmien osalta, tietty joskus poikkeuksia mutta yleensä. Harrastan metsästystä mieheni kanssa ja asumme maalla joten liikuntaakin tulee päivittäin. Tulin siihen tulokseen että tulee mitkä tulee, kyllä niitä kiloja myös lähtee synnytyksen jälkeen ja sitten tehokuurille :) En halua ressata moista liikaa kun tuntuu että vaikka mitä tekis niin kilot vain lisääntyy.
  2. Koala-mamma Aloittelija

Minä olen vasta 20+5 ja painoa on tullut jo 9 kiloa.

Käyn vain yksityisellä lääkärillä ja hän on oikeastaan osasyyllinen painoni nousuun, käski jo kauan sitten minun mussuttaa jotain koko ajan koska verensokerini ovat ihan hurjan alhaiset.

Tarkistelin niitä edellisessäkin raskaudessani kerran viikossa ja samaa aloin tekemään nyt tässäkin raskaudessa ja tulokset ovat sen verran villejä (eli aina alle paastoarvon syömisestä huolimatta) että vaikkei minua normaalisti koskaan pyörrytäkkään niin lääkärini mielestä minun pitää nyt ottaa varman päälle ettei vaan tule mitään ongelmia.

Olen tuumannut että ylimääräiset kilot lähtevät sitten joskus jos ovat lähteäkseen ja jos eivät suostu itse lähtemään niin sitten aloitetaan kunnon laihdutuskuuri kun on sen aika.

En tasan alkaisikaan stressaamaan kiloista raskauden aikana, on hyvä että lääkärini on tälläinen kokonaisvaltaisen hoidon kannattaja eikä tuijota vain yhtä asiaa raskaudessani.
  3. leila_ Uusi käyttäjä

Täällä 24+2 ja painoa tullut 2-4kg. Se aina vähän heittelee :)
    Olen nyt kuukauden ajan itsekkin seurannut päivittäin arvoja, kun neuvolassa patistivat.
    Tosiaan täälläkin aina keikutaan siinä paastoarvon rajalla!
    Syömällä ne ei nouse, kaks viikkoa kokeilin syödä kuin hevonen mutta ei!
    Turha sitä itteään ähkyyn vetään kun ei syömällä nouse niin ei nouse!
    Työterveydessäkin kävin arvoja näyttämässä ja ihmettelivät että pysyn tolpillani kun välillä
    arvot 2-3 luokkaa.
    Sokerirasitus seuraavaksi edessä.
  4. Hilla83 Peruskäyttäjä

Täällä on jo ketju samasta aiheesta, olis kiva jos kaikki keskustelut olis samassa ketjussa :)
  5. Koala-mamma Aloittelija

leila:
    Joskus aikoinaan kävin sokerirasitustestissä ihan siksi että minua hämäsi omituinen olo ruokailun jälkeen. Silloin todettiin että sokeriarvoni nousevat normaalisti puoli tuntia ruokailun jälkeen mutta sitten ne palaavat "rytinällä" normaaleiksi eli minun tapauksessani 4-5 välille alle tunnissa. Olen insuliini-tehdas !

Olin suorastaan tohkeissani kun sain kerran tässä raskaudessani 2 tunnin arvoksi hieman yli 6, ajattelin että olen muuttumassa tavalliseksi ihmiseksi mutta se olikin hetkellinen häiriö eikä ole toistunut.
    Minulla oli kyllä kovin paha olo tuon arvon saadessani, olo helpottui hetken päästä ja kun sitten kurillani tarkistin mikä on sokeriarvoni kun tunnen olevani oma itseni niin arvo oli 4,4.

Vaikka minulla onkin ikää sen verran että virallisesti olisin sokerirasitus-asiakas niin päätimme jo edellisen raskauteni aikana oman lääkärini kanssa että on parempi kun tarkkailen asiaa kerran viikossa. Ja nythän saan sitten ihan oikeaa tietoa, enhän minä olisi normaalistikkaan aloillani paria tuntia kuten testatessa pitää olla.

Onneksi arvot eivät ole koskaan olleet liian alhaiset, sellainenhan olisi vaaraksi sikiöllekkin jos aiheuttaisivat minulle tajunnan tason heikentymistä. Muutenhan alhaisista verensokereista ei ole sikiölle vaaraa, äidin on vaan pysyttävä tolpillaan ja kyettävä hengittämään koko ajan.

Anteeksi Hilla83 ja muut joita häiritsee että tässä on uusi painokeskustelu. (ja nyt sitten vielä lisäksi verensokeristakin kirjoitetaan...antakee armoa...)
    Eikö näitä nyt mahdu olemaan kahtakin kappaletta, toisessa näkyy olevan heitä joiden paino ei ole noussut grammaakaan ja tähän eksyi heti alussa kaksi meitä joiden paino nousee ihan reippaasti emoticon Minä en kokenut sitä aikaisemmin aloitettua ketjua omakseni, tunsin olevani ihan hirvitys kun painoa on tullut ja sinne kirjoittaneilla taas ei. Tämä tuntui omalta !

6. milu2012 Aloittelija

Minäkin melkein kuvittelin että olisi rasitus kokeissa jotain ollut mutta tulokset kuulemma olivat erinomaiset. Kaikki arvot todella paikallaan. Kai se vain on geeneissä että niitä kiloja tulee :( dont worry be happy :)
  7. katjuzka Uusi käyttäjä

Moikka,

Mulla viikkoja nyt 25+3 ja painoa ei ole tullut kuin noin 2 kiloa, mutta onhan tässä vielä aikaa antaa painon nousta. Lähtöpaino oli jotain 51 kg
  8. Tuuli77 Aloittelija

Viikkoja 25+ 3....painoa tullut 5 kiloa,maanantaina ois taas neuvolan punnitusta ja varmaan luku nousee taas
  9. Tuuli77 Aloittelija

Ainiin ja esikoista odottaessani (poika) lihosin 20kg ja toista (tyttöä) odottaessa nippanappa 10kg.(samat lähtöpainot)
  10. MPOP Rakastunut foorumiin

Miulla nyt 23+0 ja tähän mennessä ekan neuvolapunnituksen jälkeen on tullut painoa lisää 3 kiloa ja rapiat päälle. Olen kyllä herkutellut aika lailla ja syönyt mitä sattuu (kaikkea roskaruokaa) ja makeaa, nyt olen päättänyt, että herkkupäivä on kerran viikossa, oli päivä mikä hyvänsä, niin sillä viikolla ei sitten enää herkkuja mätetä, jos maanantaina satun sortumaan. Katsotaan, että jos se paino pysyisi nyt sitten tuossa samassa lukemassa vielä.. Oli nimittäin juuri siinä 500 gramman nousussa viikkoa kohti, eli vielä ei noottia neuvolasta tullut, mutta kohta varmaan tulee jos kovasti paino jatkaa nousua. Eihän tämä 3 kiloa kylläkään vielä ole paljon mitään, mutta pienikokoinen kun olen, niin ei kuulemma tarvitsisikaan nousta paljoa koko raskauden aikana. Kun lihoin nimittän jo ennen raskautta jokusen kilon, normaalisti painan jotain 52-55 kg, mutta neuvolassa eka punnitus näytti 58.2. Mutta paino oli siis tullut jo ennen raskautta ja alkuraskaudessa söin tosi epäterveellisesti, mikä myös nosti sitä painoa jonkun verran.
  11. Baais Aloittelija

Eilen (24+1) oli neuvola kuuden viikon tauon jälkeen ja paino on nyt noussut yhteensä viisi kiloa.
  12. wissen Peruskäyttäjä

mulla on ekasta neuvolasta paino noussu 3kg
  13. Nipsu199 Peruskäyttäjä

Alkuraskaudessa paino laski noin viitisen kiloa, kunnei mikään maistunut eikä pysynyt sisällä, pysyi pitkään 75:ssa, viime neuvolassa oli tullut kolmisen kiloa lisää.... Eli nyt, 23+6, pitäs olla lukemat suunnilleen samat kun ennen raskautta...
  14. äskoo Aloittelija

Mulla oli tänään neuvola ja ekasta neuvolakerrasta painoa on tullut nyt semmoset 4kg. Luulin että olis tullut enemmänkin kun on tullut vähän herkuteltua viime aikoina liikaa ja selkäkipujen takia en ole päässyt lenkkeilemään enää niin usein. No ehtiihän se tuosta toki vielä nousta, toivottavasti pysyis siinä 12kg rajoilla tuo painonnousu.
  15. Miiu*** Uusi käyttäjä

Raskausviikot nyt 29+6 ja painoa tullut 3kg. Ihmetys on suuri, miksi näin vähän koska herkkuja on tullut syötyä. Ehkä 2-vuotiaan esikoisen perässä juokseminen on vaikuttanut asiaan :D
  16. wissen Peruskäyttäjä

rv 26+5 ja kiloja tullu jo 6,1 :O
  17. Tiina^ Tuttu foorumilla

rv 30+1 ja painoa tullut 2,7kg :D
  18. Hilla83 Peruskäyttäjä

Huomenna tulee 29 täyteen ja paino noussu lähes 10kg.
  19. MPOP Rakastunut foorumiin

Eilen oli taas neuvola ja viikkoja oli sillon 26+0. Painoa tähän mennessä tullut ekasta neuvolasta 4.3 kg. Eli ei ihan hirmusia lukemia.
  20. mimmus Tuttu foorumilla Marrasmammat 2017

En tiiä itkiskö vai mitä tekis, mutta eilen neuvolassa kertoivat painoa tulleen 1,6kiloa viikossa sitten viime käynnin. Ihan järkyttävä määrä! Okei, se oli eri vaaka kuin yleensä ja näyttää kuulema vähän liikaa, mutta ei tuo silti selitä sitä monen kilon painonnousua. Vähän on karkkipäivästä lipsuttu, mutta en mielestäni oo kyllä noin paljoa syöny. Miten paljo ees pitäis syödä, että paino nousis noin paljon?! :D Jospa se on jotain turvotusta. Mutta siis nyt oli tullu painoa joku 4kg, jotenka aikalailla se 8-9kg on tullu ekasta neuvolasta. Sokerihimoille on pakko panna stoppi. :D

Jaa tämä sivu