Painonnousu

Mä alan olee vähän huolissani kun ootan kaksosia ja nyt vain puoli kiloa tullut verrattuna ennen odotusta et kasvaako nuo vauvat niinkuin kuuluu. Onneks kahen päivän pääst on rakenneultra ni ehkä voi huokaista
 
Mä painan nyt enemmän kuin mun mies, jee o_Okohta 10 kg tullu lähtöpainoon. Mahakin tuntuu niiin isolta ja vasta 22 viikkoa täynnä.
 
Mulla näytti tänään neuvolassa +5kg lähtöpainoon. Oon syönyt viimeiset pari kuukautta kuin sika, joten vähän on siihen nähden noussut.
 
Mulla tuli painoa ensimmäisellä kolmanneksella minusta suht paljon, mut nyt tullut enää muutamia satoja grammoja. Alun pahoinvointien jälkeen olen kyllä päässyt taas liikkumaan ja se vaikuttaa hurjasti.
 
Mulla oli neuvolan mukaan tullut +4kg, silloin oli 22+3. Nyt varmaan alkaa tää painonnousu nopeutua, näin meni esikoisellakin. Vähän vähempi oli tullut kuitenkin kun esikoisesta tässä vaiheessa.
 
Nyt on mulla painon laskeminen ainakin pysähtynyt, ja luulen että nyt alkaa paino vaihteeks nousemaan. Tosin syynä saattaa olla se että on alkanut suklaa maistumaan vähän turhankin hyvin pitkän "kuivan kauden" jälkeen... :oops:
 
Mulla oli viimeneuvolas 21+3 tullu vajaa 7kg yhteensä. Ihan samoilla käyrillä mennään ku esikoisesta.
 
Mulla on tullu nyt 22+ n.+5kg, nyt kuukauteen ei ollu tullu lisää ku muutama sata gr.. ihme kyllä ku ei oo ees kauheesti pystyny liikkuun selkä ja liitoskipujen takia :confused: mut ehtiipä tuo nousta varmasti vielä ihan kiitettävästi! Varsinkin kun halkiovauvoille saattaa loppuraskaudesta kertyä liikaa lapsivettä kun niiden veden nieleminen ei ole niin tehokastao_O
 
Mulla oli taas reilu puoli kiloa laskenut paino, kauheesti jouduin selittelemään, että varmasti syön enkä tarkoituksella ole laihduttanut. No en oo :shifty: enkä voi sille nyt vaan ilmeisesti mitään, vauva kasvaa ja oli kehittynyt normaalisti ja minä vaan kuihdun tästä ympäriltä :grumpy:
 
Täällä +8 kg viikolla 21. Viimeisen kuukauden aikana kilo viikkoon. Tällä tahdilla ehtii 19 kiloa vielä keräämään ennen h-hetkeä :wink
 
+4-6kg onkos nyt reilu vk 23 menossa.
Aikasemmin tullut +9-12kg ja kaikki jäänyt synnärille.Vaikuttais että siis aika samoissa mennään.
Ikää tosin melkeen 10v enemmän niin ehkä sitä ei palaudu ihan jumppaamatta enää :smiley-bounce022
 
Nyt +8kg ja rv 23 oli viime viikolla kun punnittiin. Viime neuvolaan nähden, painonnousu 700g/vk.. aika hurja tahti. Mulla tullut +20kg kaikista aikaisemmistakin. Neuvolassa ei oltu huolissaan :D
 
Ääk, täällä tullut +11kg ja nyt vasta rv 22 :O On kyl tullut syötyä ihan miten sattuu, joten ei pitäis yllättää...
 
Itsellä oli ,kun raskaus huomattiin (rv 9) painoa 65 ja siitä tähän rv 23+2 on tullut n. 7 kg lisää. Kuulemma puoli kiloa viikossa on sopiva tahti painon nousta nyt 2/3:lla.
 
Neuvolan vaaka näyttää kyllä aina paljon hurjempia lukuja kuin kotona. Toisaalta siellä punnitaan aina vaatteet päällä niin pakostakin näyttää enemmän. Puoli kiloa tullut viikossa, mikä oli myös kuulemma ihan ok tahti. Itseä painonnousu hirvittää ja vähän stressaakin, miltä sitä näyttää raskauden jälkeen. Toivon todella, että armollisuus omaa kehoa kohtaan lisääntyisi synnytyksen jälkeen.
 
Mulla on rv 24 ja +11 kg... Neuvolasta annettiin raskausdiabetes -ruokaohjeet, vaikka en oo sokerirasituksessa ollu. Ei paljoo naarata...
 
Mulla ensin paino laski mut nyt, About vkoilla 20-22 noussut yli alkuperäisen painon. +2kg. Mut ei mene mitään päälle ku vatsa aikamoinen tynnyri.
 
Mulla tuli joka raskaudessa +25kg ilman ylisyömistä ja joka raskauden alussa hoikka lähtö kohta. Nyt en enää punnitse ja masennu,ei edes neuvolassa!!!!
 
Mulla nyt 22+0 tullut lähtöpainoon +2kg. Tosin alussa laihduin pari kiloa. Välillä tuskailen painonnousun vähyyden kanssa mutta vauvalla ru:ssa kaikki niinkuin pitää ja painoa normaalisti. Eiköhän se paino ehdi tässä tulevina viikkoina nousemaan..
 
Takaisin
Top