Painonnousu

Pippis

Jostain jotain jo tietävä
Paljonko otitte kiloja aiemmilla kerroilla? Onko tavoitteita tähän raskauteen? Oon 156cm, ja tavoitteena on pysyä alle 70-kiloisena.
 
157cm pitkä. Ekassa raskaudessa tuli joku 15-16 kiloa, olin lopussa siis joku 60kg+.
 
Ekassa raskaudessa +20kg. RD. (lopussa painoni 72kg) olen 169cm
 
Taas kerran tulen ilmaisemaan tietämättömyyteni :grin Mikä on ns. "normaali" kilomäärä, mitä raskauden aikana voi tulla? Olettaen, ettei yhtään lisää läskiä kertyisi?
 
Mä oon kerännyt joka raskaudessa sen 15 kg, kilon yli tai ali. Ja toivon että saan nyt pidettyä painonnousun kurissa, 70 kg yli ei saa nousta. Nyt kun ikää enemmän huomaan ettei raskauskiloista pääse yhtä nopeaa ja helposti eroon kuin nuorempana!
 
Viime raskaudessa tuli +20kg, oon 164cm ja silloin lähtöpaino oli 59.9kg ja päivää ennen synnytystä taisi olla 82.1kg :eek: Tällä kertaa tavoitteena on lähteä synnyttämään 65-70kg kun lähtöpaino on 56.6kg, saa nähdä kuinka käy..

Normaali painonnousu tais olla sen 7-14kg,mikä tietysti riippuu ihan lähtötilanteesta. Ja olisko ollu vielä että ennen rv18 ei juurikaan painon pitäisi nousta... mulla tuli varmaan 10kg ennen puoltaväliä viimeeksi :D
 
Kiitos taas Lillie vastauksesta :)

Me hävitettiin vähän aikaa sitten meidän vaaka, kun se oli vanha ja näytti mitä sattuu. En tiedä nyt yhtään, mitä painan. Täytyy varmaan ostaa uusi vaaka, että pystyy seurailemaan tilannetta.
 
Viime raskaudessa +12kg, kaikki lähti muutamassa kuukaudessa ja lähtöpaino sama nyt, eli 47kg :) pituus 154cm. Toivon taas että jäisin alle 60kg, mutta saas nähdä.
 
Mulla tuli viime raskaudessa painoa +20 kg .. Painoin alussa 56 kg.. En tajuu miten sitä niin paljon tuli vaikka kuinka söi terveellisesti tms.. Kai sitä salaa söi kahden edestä välillä.. Ei ollu mitää raskausdiabetesta.. Patisti lääkäri heti mut sillo sokerirasituksee . Kyllä ne kaikki kilot lähti siihe mennessä ku laps oli 1 v.. Ja lihasta tuli kans tilalle :) n
 
Mulle tuli ekalla kerralla melkein 30 kiloa, mistä 16 jäi laitokselle. Loput tippu ihan itestään muutamassa kk:ssa, mutta lihoin sitten kotona ollessa taas. Nyt on pakko yrittää pitää kilot kurissa, mutta kuten Pippis sanoi, kertyy mitä kertyy...
 
Mä olin jo omissa mitoissa alle 2kk. synnytyksestä vaikka oli sektio palauduin todella nopeasti. Suuriosa oli myös nestettä kun oli todella kuuma kesä
 
Mulle tuli ekassa raskaudessa 23kg. Onneks lähtivät nopeasti pois. Tässä raskaudessa ei tarvis ihan noin paljoa tulla :)
 
Ensimmäisessä raskaudessa tuli 3 kg, pahoinvoinnin takia noin vähän. Tällä kertaa näyttäis, että vointi ei ole niin huono joten kiloja voi olla ehkä hieman odotettavissa :)
 
Mä keräsin viime raskaudessa noin viitisen kiloa ja kaikki plus vähän ylimääräistä jäi samantien synnärille. Tavoite huitelee suunnilleen varmaan samoissa lukemissa, siis ettei kovin montaa kiloa tulisi, ylimääräisiä kiloja kun on jo valmiiksi ihan liikaa.
 
Mulla ei ole mitään kilomäärää mitä ei saa ylittää. Ensimmäinen raskaus joten ei kokemustakaan miten paljon voisi tulla. Tähän mennessä on jostain syystä paino noussut lähemmäksi 2kg, mikä ärsyttää kun todennäkösesti on oma vikani. Niin kauan on hyvä kun paino nousee vauvan takia eikä rasvan takia.
 
Itselläkin ylipainoa 5kg, joten toivoisin ettei mitään jäätävää määrää tulis lisää. 10kg vois olla ok, joskin himotreenaaja+terveellisesti syövällä kaverillakin tuli 20kg eli tiedän, että nää on ihmisestä kiinni, eikä siihen oikein voi vaikuttaa välttämättä. Vaikka söisi miten. Oudolta kuulostaa, mutta ilmeisesti se vaan näin o!
 
Tämä painonnousu on minulle kyllä yksi arvoitus, jännityksellä odotan, mitä tulee tapahtumaan. Suurinpiirtein nykyisellä painolla olen ollut lukioajoista lähtien eli viimeiset reilut 10 vuotta, niin ei osaa kuvitella. Ja jos painoa tuleekin lisää reippaammin, niin miten siihen sitten osaa suhtautua. :confused:
 
Takaisin
Top