Painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aibe

Jostain jotain jo tietävä
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää paljonko teillä on noussut paino tähän mennessä ja millä viikolla oletta? Itelle jotenkin tää painonnousu tuntuu olevan kova paikka. Neuvolakäyntien kauhunhetki on puntarille astuminen..

Mulla nyt rv 26+1 ja painoa tullut noin 5kg tähän mennessä.

Mulla 24+5 ja +7kg näyttää puntari, vaikka liikun edelleen säännöllisesti eli 4x kuntosalia + 2x sauvakävelyä viikossa.
Jonnekin ne kilot on piiloutuneet :D

Tänään on 25+3 ja paino lisääntynyt 2kg.
Oon ollu todella yllättynyt, koska en juuri liiku, syön mitä huvittaa ja olen aina ollut helposti lihovaa sorttia.
Jotenkin odotin, että lihoisin raskausaikana 12-16kg kevyesti ja joutuisin oleen tarkalla ruokavaliolla.
Onhan tässä vielä yli 3kk aikaa kerätä kiloja...

Täällä oli viimeksi tippunut pain7 1.8kg mut neuvolasta on kohta kuukausi, torstaina katsotaan miten käy seuraavassa neuvolassa :)

Mulla oli tullut sellainen 5kiloa viime neuvolassa (3viikkoa sitten) kun punnittiin. Nyt oon ollut vaan jotenkin niin kipeä ja alakuloinenkin välillä, että on tullut syötyä ihan mitä sattuu ja vaikka kuinka paljon, niin en ole hetkeen kotona vaakassa käynyt. Epäolen, että helposti sellainen 2 on tullut lisää nyt näinä parina viikkona, ja ihan omaa syytäni!!

Mä koitan olla stressaamatta painonnousua, mutta ihan joka hetki se ei ole kamalan helppoa. Mulle jäi edellisestä raskaudesta vielä noin 8 kiloa ja tuonkin jälkeen on sitten toistakymmentä kiloa ylipainoa. Olen siis helposti lihovaa sorttia, jonka on kohtuullisen hankala päästä kiloistaan eroon. En siis sano, etteikö se onnistu, mutta tosi hankalaa se on. Sen puolesta aina välillä vähän jännittää, että pääseekö sitä heti synnytyksen jälkeen edes 2numeroisiin lukemiin vai aloitetaanko keventyminen 3numeroisista..........

Täällä mennään 27+1 ja painoa on tullu 7kg tähän mennessä. Aiemmin en ees aatellu koko painoa, mutta nyt on alkanu ahistaan tää koko olemus kun pitäis alkaa laittaan enemmän vaatetta päälle... :/

Viikkoja 25+3 ja painoa tullut n. 6 kg. Tuossa vatsan alueella ja rinnoissa näyttäisi lisäkilot olevan :)

Viikkoja nyt 26+1 ja viimeksi neuvolassa painoa oli -900g lähtötilanteeseen verrattuna. Olen valmiiksi jo ylipainoinen, joten varaa on pudottaa painoa. :p

En jaksa stressata painosta yhtään. Viime neuvolassa oli muistaakseni tullut 6 kg lähtöpainosta, mutta kotona en puntarilla ole käynyt koko aikana. Nyt on 26+1. Esikosta tuli yhteensä muistaakseni 16 kg, josta noin puolet jäi sairaalaan. Ihan kaikki ei lähtenyt, vaan n. 4 kg jäi pysyvästi... Alkupaino oli nyt n. 60 kg. Jos vuoden kuluttua painan siis 64 kg, ni se on ihan ok.

Viime neuvolassa rv 26+4 paino oli +6,9 kg ekaan neuvolaan verrattuna (rv 8+4). Olen tyytyväinen, kun ei ole paljon tullut liikuttua eikä kauheasti myöskään kytättyä syömisiä.

28+3, ja ei yhtään kiloa. Vielä :)
Mulla raskausaikana aineenvaihdunta vilkastuu :) ja vatsalaukku kutistuu.
Ja mä en välttämättä ehdi istahtaa alas kunnolla koko päivän aikana, joten kulutuskin on kovempi, kuin esim toimistotyöläisellä.
Joka raskaudessa sama juttu. Synnäriltä lähtiessä painoa vähemmän, kuin ekassa neuvolassa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

rv 29+0 +6kg tullut. Olen tyytyväinen, vaikka tiedän, että nythän se vasta todennäköisesti alkaa nousemaankin kun työtä en pysty tekemään ja liikkuminenkin aika kivulloista ja jää sen takia vähemmälle.

8,2 kg tullut. Nyt 26+3. Katotaan sanooko neuvolassa keskiviikkona jotakin painosta. Kun ei ole päässyt liikkumaan ja herkut maistuu niin näinhän siinä käy... :(

Täällä ollaan 25 + 2 ja painoa tullut sellainen 6-7kg.
Päivä paino aina neuvolassa korkeampi kuin aamulla ja viime neuvolassa mulle sanottiin, että olen liian paljon saanut painoa päälle.

Rv 29+ ja painoa tullu n.5kg. En oo hirveesti liikkunu supistelujen takia ja makea maistunu, joten ei tuo mitenkää paha oo. :) Eka raskaudessa tuli kaikkiaan 12-13kg.

Takaisin