Painonnousu

Miulla on nyt paino pompsahtanu ihan kaameesti tässä lähiakoina. Kokonaan painoa on tullu raskauden alusta noin 13 kg :sad001 Selkeesti on enemmän myös turvotusta ja kakattaakin harvemmin --> ummetus. Kävin ostaa Levolacia ja ajattelin ostaa ananasta ja selleriäkin turvotuksen helpotukseen. Itellä on sellainen epäkaunis ja pöhöttynyt olo koko ajan :sad001 Mie yritän juoda vettä ja liikuntaa harrastan 5xvko noin 1h kerralla. Nyt ei kyllä tästä asiasta ole kauheen hyvä mieli...
 
Mä kävin tänä aamuna kotipuntarilla ja se näytti 2 kg vähemmän kuin neuvolan puntari toissa päivänä... Huone ja puntari oli eri kuin missä yleensä oon käynyt, ehkä kalibrointi oli jotenkin pielessä, heheh. :grin Juon vettä kyllä kuin sieni ja oon syönyt paljon tuoreita luumuja ja omenoita erityisesti aamulla, ne ovat auttaneet kyllä hyvin vatsan toimintaan.
 
Minulla vatsan laittoi toimimaan lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan, IKINÄ ei ole aineenvaihdunta ollut näin nopeaa :). Lääkityksellä on varmasti iso vaikutus viimeisen kuukauden aikaiseen painon kehitykseen, luulen painon tippuneenkin muutaman ensimmäisen viikon aikana lääkkeen aloittamisesta. Olin diagnoosin tullessa aivan järkyttynyt, mutta tyroksiinilla onkin ollut pelkästään positiivisia vaikutuksia *happy* :grin.
 
Hirveesti muuten tää paino vaihtelee. Tänä aamuna oma vaaka näytti taas puoli kiloa vähemmän kuin eilen neuvolan vaaka... Varmaan nesteet vaikuttaa tässä vaiheessa jo aika roimasti. Taas tuntuu, että 2h työnteon jälkeen töissä sormet on ihan turvoksissa. Vettä juomaan siis.....
 
Täällä lähti ja paino kiitolaukkaan :sad001 no, tämä viikonloppu mennään miten mennään kun on sovittu kyläilyä yms. mutta ma otetaan niskaote ruokailusta ja liikunnasta. Jospa se taas tasaantuisi. En halua mitään jättiläisvauvaa....

Edit. Siis tietysti haluan juuri sen vauvan "joka minulle annetaan", mutta jos vain edes vähän asiaan voisin vaikuttaa...
 
Jaiks! Täällä on menossa vasta rv 31+3 ja aamuinen vaa'alla käynti kyllä vähän kauhistutti. Nyt näyttäisi +16kg kaikkiaan ja laskettuun päivään on vielä reilu 8 viikkoa. Pitäisköhän vähän hillitä sitä suklaan syöntiä?
 
Minua huolestuttaa taas se että paino ei ole noussut kuin 5 kg ja viikkoja kuitenkin jo 32 .... Olen normaalipainoinen. Paino on jopa tippunut 200g kahdessa viikossa.

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei oo edelleenkä noussut paino...
Alkuun oli hieman ylipainoa (noin 5kg), josta oletettavasti sikiö otti energiansa, koska ekan neuvolan jälkeen mulle tullut vain 2.9kg! Vauva ja sf-mitta kasvaa kyllä, joten omaa painoa tippuu hiljalleen. Täl viikol Rv 35 neuvolas oli neljään viikkoon tullut vajaat 300g, siihen tahtiin noussut puolen välin jälkeen.....
Seuraava käynti onkin jo rv37 alussa. Saas nähdä laittaako lääkäri polille sikiön kokoarvioon, koska itseäni epäilyttää vahvasti... toki tota lähtöpainoo oli ylimääräistä mut mulla ei oo ollu pahoinvointia, oon todellaki syöny enemmä ku tartteis... pikkuinen vissii vaan vie kaiken mun energian :)
 
Kuulostaa niin hassulta ettei niinsanotusti ole tullut painoa.. mulla nyt 35+5 ja lisäkiloja 20kg!! Mutta kyllä ne sitte lähtee pois eikä neuvolassakaan olla pahasti katsottu tai sanottukkaan.
 
Täälläkin kiloja tullut lähemmäs se 20kg.. itseä ahdistaa nuo kilot ihan hirveesti... :sad001 ja pelottaa ettei ne lähde helpolla poies sit vauvan synnyttyä.. herkut piti jättää nyt kokonaan pois ettei ihan mee mahdottomaks tää touhu.
 
Marsmama, mulla on edellisistä lähteny jopa liian hyvin kilot pois, sillä en uskalla ressata tai ahdistua. Edellisitä ei kyllä näin reippaasti tullu mutta jos nyt jäis muutama kurviki josta kiinni pitää :D :D
 
Mä oon koko pienen elämäni kamppaillu painon kans, ja harmittaa ja ahdistaa kun se nyt nousee väkisellä enkä tiijä onko siinä paljokin "ylimääräistä". : D
 
Täällä kans samaa haastetta. Painoa tulee helposti ja sitä on niin älyttömän hankala saada pysymään tasaisena. Tuntuu että jos ei halua lihoa niin joutuu koko ajan olemaan laihiksella. :mad: Toki nyt raskauden aikana en ole laihistellut, yrittänyt syödä mahdollisimman monipuolisesti ja riittävästi.
 
Marrasmöhkö, mulla oli esikoista odottaessa ylipainoa kans vähän ylipainoa (alle 10kg) ja paino laski raskauden alussa vähän. Sit siitä nous todella vähän puolen välin jälkeen (100-200g/vko) ja lopulta vaikka vauva syntyi viikolla 42+1 niin mulle oli tullut aloituspainoon 3,5kg.

Nyt tästä toisesta olen raskautuessa ollut reilu 10kg kevyempi kun esikoista odottaessa ja normaalipainoinen. Oletinkin että tässä raskaudessa kiloja tulisi enemmän juuri siitä syystä mutta nyt niitä on tullut aloituspainoon 2,5-3 kg. Ja nyt mennään jo viikolla 37. Mullakin molemmissa sf-mitta mennyt keskikäyrällä eikä kukaan ole missään vaiheessa ollut huolissaan mistään. Pitää vaan olla tyytyväinen :)
 
Pitää todeta tässä kaiken painoressailun jäljiltä ja lapsen jo ollessa maailmassa, että näin sektion jälkeen pari viikkoa kulunut ja minä painan saman verran, kuin raskauden alussa. Mullahan on siis 10 kiloa ylipainoa mutta täysimetys alkaa vissiin syödä niitäkin kiloja. Koko raskauden aikana keräsin siis 14 kiloa jotka ovat nyt jonnekin jo kadonneet.
 
Mulle tuli tässä raskaudessa +3kg ja nyt tänään, tasan kaksi viikkoa synnytyksestä saldo on -8kg. Tää passaa mulle. Mahaa ei ole enään ollenkaan, se jäi sairaalaan. Pieni turvotus sektiohaavan ympärillä vaan... En pistä pahakseni jos vielä pari kiloa paino tippuu, mutta sen ei tarvitse tippua. Eli näinkin on hyvä :) Korostan että syönyt olen kuin possu, sukulaiset raahaa jokatoinen päivä herkkuja ja nehän maistuu... Imetys ottaa vaan osansa!
 
Mulla on viellä raskauden jäljiltä painoa mutta en pistä pahakseni kun olen alipainoinen muutenkin niin ihan onnellinen että on viellä kiloja, ja toivon ettei kaikki katoa. Katselin jo netistä ravitsemusterapeuttia että jos sellaselta saisi apuja painon nousuun =)
 
Mulla tuli raskauden myötä n. 9 kiloa ja ne on pudonneet aika lailla . Nyt ei ole paino tippunut yhtään viikkoon. Ei haittaa vaikka tippuisi, kun on ylipainoa se 15 kg. Vauva on siis nyt päivää vaille 3 viikkoinen. Synnärille jäi noista pudonneita kiloista noin puolet. Ehkäpä imetys ja liikunta pudottavat painoa vielä. Oon syöny melko normaalisti, kahvileipää tosin useasti vieraiden myötä.
 
Kiloja raskauden aikana tuli 12 neuvolan ensimmäisestä punnituksesta, niistä on nyt lähtenyt suunnilleen 9kg ja viikko synnytyksestä. Mahaa on kyllä jäljellä ihan kivasti, normi housut ei sovi vielä kunnolla ja äitiysmalliset tippuu päältä... Toiveissa olis, että painoa saisin pois vielä 10kg, sitten olisi samoissa lukemissa kuin olin ennen junioria. Muutama kilo jäi juniorin raskaudesta saamatta pois ennen uutta raskautta. Kunhan tässä vaan pääsisi neidin kanssa ulkoilemaan oikeasti, neuvolassa käskivät odottaa siihen asti, että 2 viikkoa tulee ikää ennen ku lähtee enemmän ulkoilemaan. Ei täällä pakkasta ole, mutta todella kylmänkosteaa.
 
Takaisin
Top