Painonnousu

Mulla tähän mennessä tullut 13kg ja viikkoja 32+4 Maanantaina taas neuvolaan niin katsotaan onko parissa viikossa tullut lisää painoa
 
Täällä on menty tämä loppukolmannes about puoli kiloa per viikko. Kokonaissaldo nyt vajaat 11 kg ja rv 33+4.
 
Mulla on tullu noin 8-9 kg ja tänään RV 31+3. Nyt on hidastunut painonnousu aika paljon verrattuna toiseen kolmannekseen, joten toivottavasti ei tulis ainakaan kaameesti yli 15kg. Miullakin on jo entuudestaan ylipainoa, joten ois helpompi sitten näitä ja niitä muitakin liikakiloja sulatella raskauden jälkeen pois.
 
Esikoisesta tuli 3,5kg mutta mun aloituspaino oli noin 10kg sillon enemmän kun nyt. Sairaalaan jäi heti 8kg Ja imettäessä lähti vielä ekojen viikkojen sisään 4-5kg ja siihen jäi! Nyt olen normaalipainoinen, esikoista odottaessa hieman ylipainoinen. Oletan että tässä raskaudessa vois tulla siks "reippaasti" kiloja enemmän! Ens tiistaina neuvolaan kuulemaan tämän hetken tuomio!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä tullut tällä hetkellä se 9,5kg-10kg puntarista riippuen, nyt rv 32+6. Oon tyytyväinen tohon, mä kun aina ennen raskautta pelkäsin, et mulla lähtee ihan käsistä syömiset yms. :) Lähtöpaino normaali.
 
Reilut 400 grammaa/vk on tullut tasaisesti viikosta 30 lähtien.
Sitä ennen painoa tuli hissuuksemmin. Kaippa se tekee se vauvan kasvukin osansa asiaan :think005
 
Tämä painostressaaja vietti unettoman yön, mutta helpottui suuresti kahden kuukauden vaakalla käymättömyyden jälkeen: neuvolan seurannan mukaan rv8+3 -> rv29+3 kokonaissaldo on vain +4 kg :grin. Tuohon voinee lisätä muutaman kilon plussasta ekaan neuvolaan, mutta reilusti alle kymmenessä kilossa joka tapauksessa mennään, JEEE :)! Olin aivan varma plussatessa, että tulen keräämään kiloja kuin magneetti rautaa..
 
Täällä kans kuultu positiivisia uutisia tänään painon suhteen, painoa tullut viime kertaan 500g eli 100g/vko. Yhteensä ekasta neuvolasta joka oli joskus rv 7+ ja nyt menossa 31+1 on painoa tullut +1,9 kg.
Samaa tahtia "nousee" paino kun esikoista odottaessa 2 vuotta sitten mutta sillon olin tosiaan 10 kg painavampi. Nyt normaalipainoinen ja kuten ylempänä sanoin niin oletin että nyt nousu olisi isompaa... Mutta hyvä näin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Liljankukka, tosi vähällä painonnousulla oot päässyt! :rolleyes: Mä oon vähän kade, kun painoa on nyt tullut jo melkein 12 kg, ja mulla oli ennestään muutamia kiloja liikaa, siis ennen raskautta. Tosin aineenvaihdunta on sitä luokkaa että kiloja tulee jo pelkästään herkkujen ajattelemisesta... Herkkuja oon syönyt välillä vaikka perusruokavalio on kyllä terveellinen, mutta liikunnan vähentyminen vaikuttaa myös. Suppareiden takia en ole hirveästi uskaltanut rehkiä. Nyt pitää skarpata loppuaika että kokonaissaldo jäisi max 15 kiloon, enempää ei oikeasti tarvitsisi mulle tulla kun se on sitten vaan pelkkää laardia josta on ihan hirveä työ päästä eroon!
 
Lähtöpainosta tähä hetkee on tullu 9kg, nyt rv. 32+2 . Pelekäsin kauhiana että hirveenä tullee painoa, iha sillä ku oon ylipainonen, ja tiesti ressas sokrutautiki kun isälläni on se. Mutta, saan olla tyytyväinen tuohon painon nousuun ja ei haittaa jos lisääki tulee, eipähä tartte pelätä sitä että on sokrutauti ja voin huoletta syyä samallalailla miten ennenki :-)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Ekan ja viimotteen neuvolan välillä oli tullut 10.2 kg. Semmost se.. :/
 
Autumn, mullahan lähti ekasta syntymän jälkeen itsestään parissa viikossa 12kg, synnärille jäi 8kg, eli ei se aina rankka työ ole niitä pois saada :wink Toivotaan sulle samanlaista! Jos mulla painonnousu pysyy näin minimaalissa niin nyt ei tarvis yhtä paljon lähteä heti tämän synnyttyä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pahoin pelkään ettei niin tule käymään mun kohdalla, varmaan synnärille jää se 5-6 kg eli vauvan+lapsiveden+istukan paino, ja loput saan sitten työllä ja tuskalla kuluttaa pois! :smiley-angry007 Noo pitkiä vaunulenkkejä sitten vaan kehiin heti kun vointi synnytyksen jälkeen sen sallii. :grin
 
Mulla kans sama homma, nyt tullu jotain 12-13kg (rv32) eikä kaikki kilot varmastikkaan jää synnärille. Eli tavoitteena heti kun mahdollista niin lähtee vaunuilemaan ja harrastamaan vähän rankempaa liikuntaa. :D
 
Kaveri neuvoi, ettei kannata aatella, että ne kaikki kilot jäis sairaalaan. Kuulemma turvotusta saattaa kestää kolmekin viikkoa ja sit humpsahtaa kaikki loput pois. Jos sen jälkeen vielä jotain jää, niin imetys+liikunta tekee niistä selvää.

Toivotaan, että tää pitää paikkansa.
 
Täällä painoa on tullut 9-10kg, se vähän vaihtelee. Tästä lähes kaikki ekalla kolmanneksella pahoinvoinnin ja syömisen tasapainoilussa. Näin mulle kävi esikoisenkin kanssa. Hänen kanssaan painonnousu oli enimmillään +11kg ja synnytyspäivänä +7kgKeväällä sanottiin kerran neuvolassa, että on tullut aika paljon viikossa +500g, mutta nyt viimeiseen kahteen 2-3kk ei olekaan tullut mitään. Jotenkin ruokahalu vähenee ja annokset pienenee huomaamatta, kun masu kasvaa ja tilaa vähemmän.

Mulla ei viimeksi jäänyt laitokselle kuin ehkä 4-5kg ja loppuja kannoin mukanani imetyksen loppuun asti. Kun lopetin vuoden ikäiselle rintamaidon, viimeiset pari kiloa hävisi hetkessä.

Kovin nämä ovat yksilöllisiä :)
 
Mulla on kolmas raskaus ja painoa ei ole tullut yhtään... Esikoinen v.2006 +20kg, juniori v.2008 +15kg ja tällä hetkellä tosiaan kolmas, edellisestä raskaudesta 6 vuotta aikaa ja mitään en oo välissä tehny, urheillut tai vastaavaa, kroppa ollut aina todella löysässä kunnossa, mutta en ole ollut juurikaan ylipainoinen, muutama kilo vaan liikaa. Nyt lähtöpaino oli about 61kg, ekassa neuvolassa rv9 62.9kg ja tänään rv 30+2 (!!!) puntari näytti jopa 64.4kg.. Eli alle kaksi kiloa tullut ekaan neuvolaan verraten. Toisinaan en ole huolissani, saahan vauva viedäkin minulta ylimääräiset, Vienyt ilmeisesti ensin nesteet ja sitten rasvat :), mutta tänään alkoi mietityttää kasvaako vauva normaalisti.
Kuitenkin hänen tulisi nyt olla noin 1700g, hieman yli/alle, eli juuri sen verran mitä minulle on painoa nyt kertynyt. Kohtu kuitenkin kasvaa omalla käyrällään. Neuvolassa oli sitä mieltä, että mikäli seuraavaan neuvolakäyntiin paino ei ole noussut kiloa (silloin rv 35), niin lääkäriin jne. Syön kuin hevonen, mut en kyllä mässyttele enkä kyllä liikukaan :)
 
Mä järkytyin eilen neuvolassa kun paino oli noussut edellisestä käynnistä melkein kilon per viikko! Joo olen syönyt kyllä välillä herkkuja mutta en omasta mielestä mitenkään valtavaa määrää. :sad001 Turvotusta ja ummetusta on kyllä ollut nyt loppua kohti enemmän.
 
Loppua kohtihan se paino nouseekin sievoisesti :) Kilo per viikko menee kaiketi aika normaaleissa.
Itselläni tosiaan vaan huolena tuo, että painoa alle 2kg tullut ja rv31 :/
 
Mulla ainekin ummetus vaikuttaa heti... Ja nyt kun neuvolakäynnit on useammin niin tuntuu että päivittäiset vaihtelutkin näkyy heti vaa-alla
 
Takaisin
Top