Painonnousu

Mulla keskiviikona neuvola. Sillon viikkoja 23+2. Eilen kotiuduin hyvin syötynä Rodoksen reissulta ja muutenkin olo on entistä turvonneempi. Tuomion kuulee sillon! Viimeks neuvolassa 17+2 ei ollut tullut mitään aloituspainoon. Nyt on tullu kyllä mutta en ole uskaltanut kotona puntariin :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo ite kans teen ton saman virheen et sit ku on syöny jonain päivänä "tyhmästi" ni ei astu puntariin seuraavana aamuna... ei näin, ei näin :D

Mulla on ollu painonnousu 600g per vko. Neuvolantäti sano, että ihan ok ja normivauhti vaikka alkupaino reilusti ylipainon puolella.

Nyt se paino näköjään rupeaa nousemaan.. Viidessä viikossa +1,8kg, 360g per viikko. Tähän mennessä tullut noin kuusi kiloa lähtöpainoon, viikot 21+2.

Mulla lähtöpaino oli 51.5kg just ennen raskautumista ja nyt se huitelee 59.6kg hujakoilla, että kyllä tässä on kiloja kerrytelty. Ensin ajattelin, että en lähe stressaa, mutta kyllä se vähän stressaa, ku en oo saanu nyt painoo muutamaan viikkoon, että rysähtämällä nous paino. Yhellä nla käynnillä oli jotain 54kg ja rapiat ja se pysy siiinä pitkään, mutta muutamassa viikossa rysähti toi paino sitte noin ylös. Siitä on monta vuotta ku oon näin painava ollu ja kyllä hän se v*tuttaa. No nyt oon jotenki päässy liikkuu enemmän, ei tuu sellasta huonoa oloa, kun kävelee. Yritetään miehen kanssa nyt vähän useemmin käydä kävelyllä ja sellasta, että ei repee raskausarvet perseeseen ja reisiin... Haluun kuitenki sit synnytyksen jälkee eroo noista kiloista ja treenata aika huimaan kuntoon, ni en haluu sellasta kilomäärää, mikä lannistaa ja saa mut uskomaan, että en pysty treenaamaan kiloja pois ja sit läsähdän jonnekin sohvan pohjalle sipsipussin kanssa :/ Haluun olla fit, koska silloin olen energisempi ja jaksan pyörittää kotia ja hoitaa vauvaa paremmin. Jos lopetan tekemisen ja syön epäterveellisesti pelkästään, ni musta tulee todella laiska. Liikunta ja hyvä ruokavalio vaan tuo sellasta voimaa, että jaksaa vähän rankemmatkin päivät ja viikot. Nyt raskauden aikana oon kyllä jääny ihan sohvan pohjalle ja huomaa, et on kropasta tullu löysä ja rasvaa kertynyt. Samalla sitten taas on mielialakin sen mukainen. Laiskottaa ja ei huvita. Mut nyt ku mies kannustaa lähtee ovesta ulos, ni kyllä se helpottaa :) Ja jotenki toi muutto, ku touhus niin paljon, ni nyt on jotenki virkeempi mieleltä, vaikka väsyttää, kun tuli muutama yö nukuttua todella lyhykäisesti. Nyt meille tullu miehen kanssa rytmi, että viikonloppusinkin ollaan ennen klo 10 hereillä :) Ku mies joutuu töihin heräämään klo 10 mennessä, tosin nyt vissiin klo 9 mennessä, kun työmatka pidenty huomattavasti muuton johdosta. Saa nähä jaksaako se ite käydä niillä sovituilla kävelyillä, kun sen työ on niin puuduttavaa ja sit työmatkat bussissa istumista :/

Mulla neuvolan terkkari kiristeli muuten hampaita ja sano, että "No, sulla oli se alotuspaino niin alhainen, että ei nyt vielä ole mitään sellasta hätää...", mutta kuulosti kyllä siltä, että mun pitää rajottaa vähän. Ehkä siitä tää olo tulikin, että yök. Kun kävin kaverin luona vaa'alla ja se oli silloin sama, ku tossa neuvolassa, mutta se oli 2-3vk aikasemmin, ni ajattelin että "no voivoi". Sit taas ton nla käynnin jälkeen oon ruvennu hirveesti enemmän ajattelee ja jopa stressaamaan. Mulla vaan on sitä syömishäiriö taustaa, niin se kun ei parane vaan ne ajatukset tulee herkän paikan tullen kyllä päähän ja niitten poissa pitäminen on hirveen kovaa taistelua. En siihen kierteeseen halua, mutta miehellä on vahtimista, jos uus terkkari on jotenkin tyly tän asian suhteen.

Olipas tyly terkkari :( Kyllähän sitä painoa kertyy enemmän niille, joiden lähtöpaino on alhaisempi. Itsellenikin on aiemmissa raskauksissa kertynyt huimat 18-24kg ja en edes ole herkutellut sen kummemmin! Sen kyllä on huomannutkin sit raskauden jälkeen - paino on pudonnut nopeasti kun kiloja ei ole kerrytetty herkuilla. Kai hormoneillakin on oma osuutensa painonnousuun.

Eilen käyty neuvolassa ja painoa tullut koko raskaus aikana +1,4kg. Odotin kyllä hieman enemmän... Olo on ainakin sen mukainen ja olen kyllä herkutellut huolella. Pitää siis olla tyytyväinen :) Nyt viikot 23+3

Mulla tippui ensimäseb kolmanneksen aikana paino n.3kg. Siihen vaikutti kova pahoinvointi ja tietty muutos ruokailutottumuksissa. Mullakin jonkin verran ylipainoa joten pudotus painossa oli positiivinen yllätys. Nyt kun viikkoja on 22+5 niin takaisin on tullut se 3kg sekä lisäpainoa vain +1.2kg. Mikä on ollut positiivinen yllätys, vaikka luulin että olisi tullut enemmän ku vatsakin on jo aikamoinen. Hyvällä mielin on saanut kesästä nauttia, toki vielähän sitä painoa ehtii tulla :p

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on tänään rv 22+0 ja painoa oman vaa'an mukaan tullut 1,8kg. Saa nähdä mitä näyttää neuvolan vaaka parin viikon päästä :D Ton taulukon mukaan mulla on paino nyt rv 18 minimumin kohdalla, kunpa jatkuiskin samaan tahtiin kun on tota ylipainoa jonkunverran.. Ja oon syönyt kuin hullu, etenkin herkkuja järkyttävät määrät :o

mulla on painoa pamahtanu se 7-8 kg mittariin, vaikka herkkuja ei juurikaan oo tullu mutustettua. Liikuttua on tosin tullut huomattavasti normaalia vähemmän, joten se varmasti vaikuttaa. Nestettä on kertyny etenkin helteiden aikana paljon.. ootankin, et helteet helpottas. Vähän huolettaa miten ylös toi paino vielä ehtii kiitää. Ite oon huomannu, että massaa on kyllä tullu vähän selkään ja käsiin, ehkä ihan hitusen jalkoihin. Mutta ei kyllä musta ton 8 kg verran :eek::oops: Nooh.. kaippa niistä jollain apinan raivolla taas sitten eroonkin pääsee ja onpahan jotain, mistä maitoa tuottaa :wink Nyt rv 26+0.

Tässä se taas nähdään kuinka turhaa mikään raskauskilopanikointi on. Mun painoni on noussut vaihdellen; välillä pysynyt viikkoja paikallaan, välillä 200 g tai enemmän. Saatan syödä jätskin tai viinerin tai suklaapatukan joskus, mutta en elä herkuilla. Paino pysy just viimeks samoissa lukemissa kolmisen viikkoa ja nyt kun kävin vaa'alla, oli aamupaino melkein kaks kiloa enemmän ku viikko sitten. Ei voi tietää mikä on läskiä, mikä vaan nesteturvotusta, mikä mitäkin. Tosin en usko että kukaan saa kahta kiloa läskiä muodostettua viikossa :D

Edelleen oon kans jotain kymmenen kiloa ylipainoinen alkujaan. Enemmän kuin kiloihin, pyrin keskittymään siihen että jaksan ulkoiluttaa koiria ja käydä töissä, liikkua ja pitää itteni vetreänä. Kohta alkaakin varmaan varsinaiset loppulyllerrykset meinaan :D

Mulla on paino noussut 1,5kg raskauden aikana. Tossakin on nyt noita turvotuksia, joita nää helteet mulle aiheuttaa. Huomenna alkaa rv 25, joten kyllä painonkin pitäisi alkaa nousta. Sikiö, lapsivesi + istukka kasvavat ja tuovat sitä painoa.

Täällä tullut jo 7 kg... ja rv 27 lopuillaan. Aika paljon omasta mielestäni. Nyt parin kuukauden aikana on tullut suurin osa. about puoleen väliin mennessä oli tullut vasta pari kiloa. Mutta näin kesäkuumalla on pakko syödä paljon jäätelöä ja mehujäätä jotta selviää hengissä! :p

Näillä helteillä on ihan turha hyppiä vaa'assa, se ei näytä totuutta. Turvotukset ja nesteet tekee tehtävänsä, toisille niitä kertyy enemmän ja toisille vähemmän.Toisena päivänä vaaka näyttää toista ja toisena toista. Mä ajattelin sitten kesän jälkeen kattella niitä lukemia uudemman kerran. Tärkeintä on kuitenkin, että itsellä on hyvä olla niin pikkuisellakin on. Ja sitä nestettä vaan menee ja samalla pitää pitää huoli suolojen saannista ym. :)

Mulla paino noussut n. 9 kg raskauden aikana. Normaalista painosta lähdetty liikkeelle ja bmi ollut 21. Mulla tuntuu että alkuraskaudessa paino nousi nopeesti ja nyt tasaantunut. Vähän masensi kun sf-mitta yläkäyrällä, mutta tänään ylim. Ultrassa vauvelin painon mukaan mennään ihan keskikäyrällä ! Ruokavalioon oon yrittänyt kiinnittää huomiota. Herkkuja vähän karsinut ja näin. Tuntuu makea maistuvan vaikka ennen raskautta en syönyt juuri lainkaan makeeta !

Olen lihonnut. Ahdistaa ja vituttaa. Ei ole yhtään semmonen "no sehän kuuluu tähän raskauteen, nääsnääs"- olo. Puhtaasti vaan vituttaa. Joten leivoin sitten suklaa-pähkinä-kuivakakun. Se on nyt uunissa. Kohta ei vituta enää niin paljoa. T. Lohtusyöppö ainakin tänään

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Hahah, rv13+1 ja 5kg tullu lähtöpainosta, hups! Tosin ei onneks oo tullu mistään herkkujen mässäilystä, koska kaikki on vaan etonut :D

En tiennyt oisinko painanut sympatia- vai hymiönäppäintä Storkille. Kakku kuulostaa kyllä törkeen hyvälle, varmasti lohduttaa... Mutta huomenna sitten nääsnääs kevyempiä valintoja, tai ylihuomenna.. :grin

Takaisin