Painonnousu

Nee

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuunmammat 2015
Hui kauhistus!
Erehdyin käymään aamulla puntarilla ja sehän näytti aivan liikaa. 3kg tullut neljässä viikossa! Nyt siis huomenna alkaa 30. raskausviikko ja ilmeisesti jonkinsortin kasvupyrähdys ollut käynnissä. Nyt sitten kauhistuttaa aivan mahottomasti lähteä huomenna neukkutädin juttusille, kun on aikaisemminkin tullut noottia liiallisesta painonnoususta (lue: joskus oli kahtena nla käyntinä peräkkäin +700g/vko). 

Kuinka paljon teille on tullut painoa yhteensä, lattakaa myös RVt tietoon kun kaikki ei tosiaan oo samoolla viikoilla :) 

Itsellä Rv 28+6 ja 9kg tullut alusta lähtien.
 

Mulla on suunnilleen samaa luokkaa ollut nyt tuo painon nousu eli viikkoja 28+0 ja 8 kiloa...

Esikoista odottaessa mullahan nousi paino raskausaikana huimat 29 kiloa et tää tuntus olevan viel pientä. Laitokselle siitä jäi sitten 10 kiloa ja pudotin 1,5 vuoden aikana about 15 kiloa pois.

Moni lohdutteli et kyl se imetys sitten laihduttaa... paskanmarjat mä sanon. Mulla se ei karsinut kiloja yhtään. Äidin ruumiinrakenteen perineenä mä tiedän et paino tulee helposti ja putoaa niin pirun hankalasti jos ei saa itseään niskasta kii. Mä olenkin niille kateellinen jotka saa syödä ja syödä eivätkä liho yhtään. Mun ei tarvitse kuin nähdä suklaata tai iso mättöhampurilaisannos tai pizzaa ni heti jumahtaa 3 kiloa lisää, mut minkäs sitä elimistölleen voi. Sen kans on vaan elettävä.

 
Tappura; Sama täälä, peljättää oikee aatella minkä näköne sitä on synnytyksen jälkeen ku kaikki suvun naiset on ku työhevosia, mutta sitten sentään pääsee lenkille ja liikkumaan!
 T: lähes vuodelevossa oleleileva...
 

Voi kun sitä olis itsekkin niin onnellinen et synnäriltä poistuessa sinne olis jäänyt kaikki raskauskilot ja muutama ylimääräinenkin, kotiin tulisi freesi, tyynenrauhallinen hymyilevä nuori onnellinen nainen...

mut kun ei: maha roikkuu tyhjänä nahkasäkkinä, kasvot kukalla, hiukset sekaisin rasvaisena ja hiki virtaa liikuit tai et. Tissitkin on kuin ylisuuret kivikovat jalkapallot. Tikkejäkin tienattuna reissulla enemmän kuin sodasta palaavalla sankarilla. :D Ja niitä kiloja on kyl muutama jäänyt synnärille mut kyllä niitä sen verran on et kotiinkin on tuomisia.

Eipä tuo auta kuin uutena vuotena 2013 alkaa umpihankihiihtoa harrastamaan muun liikunnan ohella ja popsia porkkanaa päivät päästään... tai alkaisi samantien sille pilttidietille kun tuo PikkuKakkonenkin niitä popsii. :D

Onneksi tästä osaa kuitenkin jonkin verran repiä huumoria, muuten sitä pää sekoaisi :D

 
Mulla oli viime viikolla rv 28 + 0 tullut painoa jotakuinkin 11 kiloa. Esikoisesta tuli yhteensä 12 kiloa, ja tuo syntyi rv 36 + 0. Että tästä tulee nyt kyllä enemmän... viimeksi lähti kyllä helpolla, mutta nyt en olis sitten niinkään varma... :/
 
Eikö teille ole neuvolassa napistu painosta? Tuntuu että itelle napistaan jos tuloo 50g liikaa viikossa ja sitte tekis mieli lähtee itkukurkussa ovet paukkuen pois paikalta.. emoticon
 
Mulla on nyt viikkoja 28+4 ja 4kg tullu lähtöpainosta.
Nyt mitä neuvola käynneillä on merkattu niin 300g-350g tullu viikossa.
Toivottavasti pysyy näin maltillisena tämä painonnousu loppuun saakka.
Lähtöpaino oli 59 ja nyt 62kg, tyytyväinen oon jos alta 70 painan viimesillään.
 


pinkkuli kirjoitti:
Mulla on nyt viikkoja 28+4 ja 4kg tullu lähtöpainosta.


Sullahan kuulostas asiat olevan hyvällä mallilla :D
 

Ei mulle ainakaan ihan suoraan oo sanottu painonnoususta vaan heti kyselleet sitten että onko turvottanut... tuota painoohan ne tarkkailee lähinnä siksi koska nopea painon nousu on yksi raskausmyrkytyksen oireista.

Esikoista odottaessa tuskailin painon lisääntymistä terkalle ja se vaan kuittasi sen sanoin et toisille sitä tulee enemmän toisille vähemmän.

 
Mulla on nyt 30+6 ja 8.5 kg olen saanut jo lisämassaa =) Mulle kanssa hieman neuvolassa sanottiin, kun rv 24-28 painonnousua oli just se +730 g/viikko ja nyt viimeisen neljän viikon aikana tullut aikalailla varmaan samaa tahtia.
 
Mulle kans sano ekassa neukussa että toisille tulee enemmän ja toisille vähemmän, ite kun ei tiennyt yhtää mitä oottaa painonnousun suhteen..
Tosin oon pystyny näihin asti liikkuun ihan samoin ku ennen raskautta. Nyt meinaa tehä välillä suppareita ni pittää koittaa ottaa iisimmin.
 
Viime neuvolakäynnillä (viikkoja tuolloin 25 +4) oli tullut 3 kiloa lähtöpainosta. Keskiviikkona seuraava neuvola, päivitän sitten tilanteen :).
 


jenni82 kirjoitti:
Viime neuvolakäynnillä (viikkoja tuolloin 25 +4) oli tullut 3 kiloa lähtöpainosta. 

No sulla on kyllä pysyny paino kurissa! Onnittelut! emoticon
Mulla oli muistaakseni tuossa vaiheessa (25+ jotain) tullut n.6kg emoticon
 
Täälläkin alusta asti nyt rv28 paino noussu +7kg. paljon vähemmän kuin viimeksi, kun sillon tuli yhteensä +27kg. laitokselle jäi osa ja osa on vielä alla massanaki :S
 ei oo onneksi napissu yhtään neukkutäti, ei sillon eikä nytkään. sanoinki sillo viimeksi miten inhottavaa on kun paino vaan nousee ja nousee hirvittävää tahtia, niin onneksi oli ihana neukku ja lohdutteli et niin käy vaan jollekkin..
itte kyllä varmaan pillahtasin itkuun jos neukku jotain ilkeesti siitä sanoiski..
 
Mulla paino on pysynyt yllättävän hyvin kurissa. Johtunee ehkä siitä, että ekat 17 viikkoa oksensin 6-9 kertaa päivässä. Siinä tippui paino reilut viisi kiloa. Nyt sitten painoa on tullut 4 kg lisää. Mä seuraan suhteellisen tarkasti mitä syön, koska minua närästää helposti ja sappikivetkin löytyvät. Välillä kyllä annan periksi kiusaukselle. Rv 30+1. 
 
Mulla tuli viimeksi raskaudessa 20 kiloa ja samaa rataa tuntuu tulevan nytkin. Alusta tullut varmaan n. 12 kiloa, nyt viikot 29+0. Tosin vatsataudissa pudonnut nyt pari kiloa, mutta luulen, että tulevat aika nopeasti takaisin... Viimeksi oli neuvolassa tullut yli kilo per viikko ja silloin sain kyllä hieman nuhteita, että meinasi ihan itku tulla :( Että näin... en oo mielestäni ees hirveästi herkutellut, mutta liikkuminen kyllä jäänyt aika vähiin, kun noita harjoitussuppareita tulee koko ajan ja alkaa alavatsaa kivistää. Viimeksi olin kyllä hieman turvonnutkin, jospa ois nyt sitten se vähän hävinnyt. Pelottaa aina neuvolassa nousta vaa'alle...

Viimeksi jäi tuosta 20 kilosta puolet sairaalaan ja loput lähti aika kivasti imetyksellä, vauvajumpalla ja vaunulenkeillä. Toivottavasti menis hyvin nytkin, nähtäväksi jää...
 
Mun on hieman vaikea arvioida koko raskauden aikana tullutta painoa, kun ei ollut alkupainosta mitään hajua, saattoi heittää 5 kiloa sinne tänne se arvio =/
Mutta viikosta 10 painoa on tullu yli 10 kiloa lisää. Ja kun siinäkin vaiheessa oli aikalailla ylipainoinen, niin ei kyllä oo kiva katella sitä kolminumeroista lukua :(

Mulla on neuvolatäti TODELLA hienovaraisesti maininnu asiasta, lähinnä "välillä voi kattoa mitä laittaa suuhunsa, siis jos haluaa sillä tavalla sitä painoa tarkkailla".

Paino heitteli jossain vaiheessa edes takas, kun sairastin flunssaa monta viikkoa putkeen. Laski eka pari kiloa, sitten tuli taas takaisin kolme kiloa, sitten lähti pari kiloa, sitten taas takas viis kiloa... ei kyllä ollu hauskaa :(
 
Mulla ei neuvolassa oon kyl kummemmin sanottu mitään, ainoostaan sillon kun oli tullut 2,5 viikossa kaks kiloo, sanottiin että pitänee seurata jos tähän tahtiin tulee... mutta ei sitten sen koommin oo niin paljon tullutkaan. Muullon on tasaseen tahtiin tullu 400 - 600 grammaa viikossa, yleensä reilu 500 grammaa... saa nähä miten jatkuu.

Edellistä äitiyskorttia kun kattelin, niin tasan rv 35 + 0 neuvolassa olikin yllättäen paino kääntynyt laskuun, kumpa nytkin kävis samoin :D Tosin viimeks tota painoa tuli paljon epätasasemmin kun nyt.
 
Neuvolasta juuri tulleena ja ihmeellisen hyvällä tuulella!
Painoa oli tullut ihan huimasti ( Rv 29+0, +985g/vko) mutta oli eri th niin tää ei napissut. Ymmärti kyllä kun mainitsin että vaput yms kissanristiäiset näkyy puntarissa..

Blaah, v*ttu mitä tekosyitä. Ruoka ei maistu ja herkut maistuu. Siinä se totuus, mitä sitä ny kiertelemään. emoticon
 
Takaisin
Top