Painonnousu raskausaikana

Mä kävin tänään vaa'alla ja ihan yhtäkkiä oli paino noussu kolme kiloa. Ja vielä niin, että oon oikeasti vältellyt herkkuja. Neuvolatäti saa slaagin ens tapaamisessa! Mulla on viikkoja 19+1 ja vatsa on alkanut vasta nyt näkymään.. mut eihän tuo ihme ole, jos on tullut melkeen kilo per viikko tässä parin viikon aikana.

Ai onks sulla sit joskus painoa neuvolassa kommentoitu? Mulla ei onneks, ainakaan toistaseks :D kolme kiloo ei musta kyllä kuulosta kovin paljolta, ja eikös se oo aika paljon odottajasta kiinni, että miten sitä painoa kertyy :)
 
Ai onks sulla sit joskus painoa neuvolassa kommentoitu? Mulla ei onneks, ainakaan toistaseks :D kolme kiloo ei musta kyllä kuulosta kovin paljolta, ja eikös se oo aika paljon odottajasta kiinni, että miten sitä painoa kertyy :)

Joo, kommentoitiin viimeksi ettei tarttis nousta niin paljoa paino. Helmikuun puolessa välissä painoa oli tullu 5kg ja se oli neuvolan mielestä liikaa.
 
Joo, kommentoitiin viimeksi ettei tarttis nousta niin paljoa paino. Helmikuun puolessa välissä painoa oli tullu 5kg ja se oli neuvolan mielestä liikaa.

Huh, ihme juttuja. Luulis, että odottavil äideillä on ihan tarpeeks epävarmuuksia ja mietintöjä siitä, et onko normaali, tekeekö kaiken oikein ja onko vauvalla kaikki hyvin. Ei ajattelis, et neuvolan tehtävä ois lietsoo lisää näitä epävarmuuksia varsinkaan parin kilon tähden..
 
Huh, ihme juttuja. Luulis, että odottavil äideillä on ihan tarpeeks epävarmuuksia ja mietintöjä siitä, et onko normaali, tekeekö kaiken oikein ja onko vauvalla kaikki hyvin. Ei ajattelis, et neuvolan tehtävä ois lietsoo lisää näitä epävarmuuksia varsinkaan parin kilon tähden..

Niinpä. Se sano mun miehelle, et mut pitää viiä lenkille. Olin vähä silleen et no hiphei, tuohan kannustaakin hirveesti!
 
Niinpä. Se sano mun miehelle, et mut pitää viiä lenkille. Olin vähä silleen et no hiphei, tuohan kannustaakin hirveesti!
Huh huh, olisin sanonut että mun mies saa viedä mut korkeintaan uunilenkille :finger:
Itselle tulee kauheat kipistykset jos kävelen yhtään pitempään..
 
Muokattu viimeksi:
Edellisen ja maanantain neuvolakäynnin välissä tullut viikossa joku 780grammaa painoa :grin Yhteensä nyt sit kuutisen kiloa ja tällä syömismäärällä se ei ainakaan voi hidastua :laughing002
 
Mulla paino edelleen vaan laskee, olin jo ajatellut että viime neuvolassa olisi tullut plussaa, mutta tällä painoindeksillä ei neuvolantäti ole ollenkaam huolissaan, niin ei kai sillon munkaam tarvitse :) sain kyllä kehotuksen yrittää syödä enemmän..
 
Mulla paino edelleen vaan laskee, olin jo ajatellut että viime neuvolassa olisi tullut plussaa, mutta tällä painoindeksillä ei neuvolantäti ole ollenkaam huolissaan, niin ei kai sillon munkaam tarvitse :) sain kyllä kehotuksen yrittää syödä enemmän..

mulle kans sanottiin esikoisesta ettei haittaa vaikka laskisi paino kunhan ei ala laihduttamaan vaan terveellisillä valinnoilla pysyy alhaalla.. silti tais tulla aika paljon painoa.. en muista enää paljonko oli.
täytyy koittaa taas punnita joku päivä että joko ollaan enemmän plussalla vai miten.. on kai 0,5-1kg plussaa vasta :)
 
Mulla tää johtuu ihan pahoinvoinnista ja väsymyksestä johtuvasta syömättömyydestä,nyt olen jo muutaman viikon syönyt vähän paremmin, silti ei vieläkään ole himoa mihinkään ruokaan ja huomaa että vatsalaukku on pienentynyt koska ei jaksa syödä samaa.määrää kuin ennen. Sama homma oli esikoisesta, en silti uskonut että.tämänkin kanssa.kävisi näin, toki.onhan tässä vielä aikaa kerätä kiloja... esikoisesta tuli +5kg ja palasin synnäriltä kotiin painaen vähemmän kuin ennen raskautta, sillonkin oksensin ja nukuin paljon ja tuntui että kaikki lihakset surkastui :/
 
Kävin tänään vaa'alla ja näyttää nyt tosiaan 1,5kg plussalla olevan tuo paino, eli ihan hyvällä mallilla vielä :)
Kuitenkin viikkoja kasassa jo 27+4 joten siinä suhteessa ihan hyvin :)
 
Ja muistetaan, että jokaisen keho ja kehonrakenne on erilainen. Jokainen keho reagoi raskauteen omalla tavallaan. Painon lisäys tai lisääntymättömyys itsessään ei ole hyvä tai huono asia. Jos se mietityttää tai huolestuttaa, asia on hyvä ottaa puheeksi terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.

On myös tärkeää saada apua ja tukea, jos raskauden aikana huomaa itsessään nousevan jonkinlaista syömiseen liittyvää häiriökäytöstä. Raskaus voi myös aktivoida vanhan syömishäiriön.

Hyvää vointia jokaiselle!
 
Muokattu viimeksi:
Vaaka ollut rikki ja paino pompannut parissa viikossa yli 3 kg. Nyt painan enemmän kuin viimeksi synnytyspäivän aamuna. Masentaa.
 
Tänään neuvolassa 31+3 ja tasan 5kg neuvolan vaa'alla nousua lähtöpainoon :eek: Kyllä se varmaan vielä toiset 5kg vähintään nousee
 
Mulla on tullu jo reilu 10kg ja viikkoja olis vielä joku kymmenen jäljellä :D saa nähdä miten korkeelle pääsen! Fiilis on kuitenki ollu tosi hyvä, oon syöny perus terveellisesti ja supisteluist huolimatta päässy vielä suht hyvin jumppaileen ja liikkuun. Uskonki, että nää kilot on ollu vaan tarpeellisii, enkä oo jaksanu stressaa painon nousuu :)
 
Mulle on tullu öpaut 8kiloa ja vaikka mulla on milloin mikäkin ihmeellinen ulkonäkökriisi, niin olen nyt ns. ihannepainossani mihin olen joskus pyrkinyt (vähän vaan suuremmalla lihasmassalla), et jos tästä ottais ton pallomahan pois ja laittais vatsalihakset takas paikalleen, niin olis oikeen hyvä :laughing002 Mulla tosin saattaa vaihtua välillä varmaan viis kertaa päivässä oma mielipide omasta ulkonäöstä, et varmaan olis parempi piiloutua kaulasta alaspäin johonkin jätesäkkiin. Ärsytän itse itseäni tällä tuuliviirimeiningillä :sorry:
Ja oma mielipide on tyyliin, että kaikki muut näyttää raskaana niin luonnollisilta ja kauniilta ja mä näytän vaan oudolta
 
Takaisin
Top